compleet maar veel te vroeg geboren.

hoi meiden,
@ Saskia wat lekker dat je nog even wat minder mag blijven werken. Het is toch al zwaar genoeg
Ik schrijf inderdaad ook bij Lieve Engeltjes, bij de lijst Geen Keuze. Ik denk dat jij bij een andere lijst zit? Er zijn er ook zoveel.

@ mama 13 oh zo herkenbaar wat je schrijft over je ouders. Mijn moeder vindt het ook zo erg voor ons dat wij ons kind hebben moeten verliezen. NIet dat zij haar kleinzoon is kwijtgeraakt. Zo voelt zij het niet. Best lastig. Nou heb ik ook het idee dat mijn schoonouders er hetzelfde over denken. Weet ik niet goed genoeg. We hebben niet zoveel contact. Het is niet slecht, maar ik loop er de vloer ook niet plat zegmaar.
De vlindersite voor Bas* ben ik pas na zijn geboorte gaan maken, zelfs 2,5 maand erna ofzo. Je kan er gewoon data van eerder in zetten. Het heeft me ook veel energie gekost om hem te maken en ik ben er nog niet klaar mee. Het verhaal is nog niet af. Ik ben wel heel tevreden met het resultaat. Zo is Bas* toch een beetje tastbaarder geworden.

Over een afspraak maken met de gyn. Zou ik dan eerst weer naar de huisarts moeten voor een doorverwijzing, of kan ik gelijk naar de gyn bellen, omdat ik daar al gelopen hebt?

liefs
Patricia mama van Bas*

hoi,

sigrid: wat lijkt me dat een raar en dubbelgevoel, als je in verwachting bent
van een tweeling waarvan 1 het niet overleeft en de ander wel.
maar wel fijn dat sterre gezond is ondanks de vroeggeboorte.
mijn man heeft gezegd bij de volgende zwangerschap dat als ik iets heb
meteen naar de gynaecoloog brengt, ik ben wat nuchterder, maar dat kan
nog veranderen, ik denk daar nu nog niet aan.

Patricia: Wel jammer dat je ouders het niet begrijpen, ik heb nooit echt
gepraat met mijn ouders maar kon van begin af aan met mijn schoonouders
goed terecht ik kan over alles praten, en vindt het fijn dat ik wel de steun krijg
ook van hun, ook wel van mijn vriendinnen maar vindt dat anders.
(ik loop de deur wel plat bij hun ga zeker 4a5x per week koffie drinken.)
Ik heb toendertijd gewoon de gynaecoloog gebeld, mochten ze een verwijs
brief willen kun je dat als nog regelen bij de huisarts.
Ben benieuwd voor je hoe het gaat lopen.

groetjes mama13

Hallo iedereen,

Ik kan me jammergenoeg ook hierbij aanmelden,
Wij zijn op 4 maart 2008 voor de 2e keer trotse ouders geworden,
Alleen ons 2e zoontje is overleden in de zwangerschap ws net voor de 16 weken.
We hebben al een zoontje van bijna 2 jaar.

Even in het kort, We hebben bij 12 weken een echo gekregen, en daar was de baby wel te zien alleen het bewoog erg weinig, Dus er was al spanning, we moesten na 2 weken terug voor nog een echo,(echocentrum  onze vk heeft geen echoapperatuur)  Bij 13 weken ging ik naar de vk voor het hartje te beluisteren, dat hoorde ze niet dus wij naar het ziekenhuis met spoed maar gelukkig was het wel goed maar lag het achter de placenta?) oke, Wij opgelucht, toen bij 14 weken een echo, en ja toen zag ze een afwijking zitten,
Wij smiddags gelijk naar het ziekenhuis voor een grote medische echo, en toen stond vast dat het kindje Gastroschisis zou hebben (darmpjes groeien dan buiten de buik door een buikwanddefect,) maar dit was een erge vorm ws ook de lever erbij,
Ons besluit stond vast, ons kindje was welkom,
Veel kindjes kunnen na operaties 'gezond'verder leven,
Bij 16 weken naar de vk en daar weer geen hartje en toen weer geliijk naar het ziekenhuis en kregen we de mededeling dat ons lief klein ukkie was overleden,
Wat er dan door je heen gaat weet alleen die gene die het ook mee hebben gemaakt,

Sorry volgens mij word het nog een heel verhaal,
wij gingen dus maandag naar het ziekehuis om daar 'even' te bevallen, nou ja even we waren daar om half 9 smorgens en om kwart voor 7 de volgende dag is onze zoontje  Levi  geboren,
Helemaal mooi en af, alleen had hij een forse buikwanddefect, Maar hij lag er zo mooi en lief bij,
Wij hebben hem mee naar huis genomen en in een (zelfgekocht) mandje gelegd en na 4 dagen begraven,.
Zijn steentje is besteld,

Zo een heel verhaal sorry als ik jullie er mee lastig valt.

Wat een mooie site van Bas zeg.! En wat een lief manneke, zo klein maar dan al zo uniek. Knap dat je zo'n site gemaakt heb..

Jullie hadden het over het werk,: Ik ben 4 maart bevallen en rond 1 april begon ik weer. Wel snel achteraf, maar het waren 2 daagjes per week, en ik had een jaar daarvoor al thuis gezeten ivm een hernia operatie,
Dus ik had zo iets van gauw weer aan de slag, meer zovan ik heb al lang in de ziektewet gezeten, en dan moet het team weer mijn diensten oplossen,

En wij hebben mijn bloed laten onderzoeken dat was gelukkig goed, en eenklein stukje huid van Levi voor onderzoek, meer hebben we niet gedaan.

Gr willi

hoi Willi,

Gecondeleerd met je zoontje Levi,

Je hoeft geen sorry te zeggen want het is goed om je verhaal te doen,

zo kom je ook in contact met lotgenoten die ongeveer het zelfde meemaken.

Voor mij werkt het echt om er over te praten.

Zo ben ik er ook achter gekomen om op de site te kijken van lieve-engeltjes.nl

je kan er voor kiezen om contact te hebben evg <16wk evg na16wk enz enz

(evg= erg vroeg geboren)

wat ik me wel afvroeg je had het een operatie voor Levi, is dat al mogelijk

omdat te doen met 16 wk?

groetjes mama 13

Mama13.: Dankje wel. Het is erg fijn om jullie verhalen te lezen, En wetende dat je niet de enige ben die er nog verdriet van heeft!
En die operatie bedoelde ik mee, dat wanneer ons kindje (Levi) geboren zou zijn, dat er daarna operatie aan te pas moesten komen en dat het daarna ws wel gewoon voor de rest 'gezond' zou zijn.
Snap je ? Dat bedoelde je toch?

Ik ga me man maar verder helpen, die is druk  bezig,  we waren vollop aan het verbouwen en kamers aan het veranderen voordat de kleine zou komen, maar we gaan gewoon verder, we hopen toch dat we nog eens zwanger mogen raken, (het blijft een wonder) en dan kan het maar klaar zijn,

Hoi willi,

ik dacht al, ik heb namelijk wel eens een verhaal gehoord dat ze
een "kleine" operatie hebben uitgevoerd op 't kindje terwijl die nog in
de baarmoeder zat alles ging goed trouwens (ik dacht rond 25wk was)
ik weet niet precies meer van hoe en wat. zat in het leger bij geneeskundige
einheid daar vertelde ze dat.(3jaar geleden)
Ik ga als het goed is volgende week weer werken vindt het ook een beetje eng
of ik het wel vol hou enzo, hoe ging de eerste week bij jou?
Wij hebben de verbouwing van 1 kamer even stop gezet daar gaan we pas
mee verder als het zover is (is nu ook als computerkamer)
goed of slecht bericht je kunt 't hier altijd kwijt.

groetjes mama 13

hai Willi,
helaas welkom op dit gedeelte van het forum. Wat een verhaal van jullie zwangerschap en geboorte van Levi. Tja hoe geluk en verdriet toch dicht bij elkaar kunnen zitten hé?
Jij was vrij snel weer begonnen met werken, viel het erg tegen en merk je nu dat het te snel is geweest of valt dat mee? Hopelijk is het ook een fijne afleiding voor je.
En dat je je 2jarige    zoontje hebt scheelt ook om door te moeten gaan hé? Dat hebben wij ook met ons zoontje van 11maanden. Soms wel zwaar, maar ook wel goed.

Hai Mama13,
hoe is t nu met je? ging je al bijna aan t werk las ik net? Idd wel spannend hoor, ik ben sinds deze week halve dagen aan t werk (begin maar met 1werkdag deze week, dus das wel lekker) Heb je al wel collega's gesproken? Ik vond het fijn dat ik deze al had gesproken voordat ik voor het eerst op het werk kwam.

Wij zijn gister oom en tante geworden van een nichtje, met 31wk en 5dg geboren dus nog erg klein en in de couveuse, maar jee dat was wel ff moeilijk om hun en de kleine te zien hoor en het gevoel was dubbel. We zijn blij voor hun, maar het vedriet om Jens kwam weer erg dichtbij.

Ga ff de slaapkamer van Jelte poetsen, want die is nu op het kinderdagverblijf.
Gr. Saskia.

Terug
Bovenaan