compleet maar veel te vroeg geboren.

Zijn rupsjes geen beestjes
wanneer ze niet tot vlinder mogen ontpoppen?
En zijn roosjes geen bloemen meer
wanneer ze blijven in de knoppen?

Is een herfstblad geen blad meer
wanneer het valt van de boom?
En is liefde niet oprecht
wanneer het niet kan worden getoond?

Is het ijs er nooit geweest
Alleen omdat het smelt?
En is een mooi verhaal niet mooi meer
wanneer het nooit kan worden verteld?

is een kaars geen kaars meer
wanneer het lichtje is gedoofd?
En is een leugen geen leugen
alleen omdat je er in hebt geloofd?

Vragen die niet zijn gesteld
zijn dat dan geen vragen?
En mijn kind.....is hij geen kind
Alleen omdat ik hem niet mocht voldragen?

dit gedicht stond op een ander stuk van deze site. vond het zo mooi dat ik het hier ook neer wilde zetten,

liefs
Patricia mama van Bas*

Je kindje verliezen is het ergste wat je kan overkomen!
2 jaar geleden, op 23 augustus '06, hebben wij het ook meegemaakt.
Ons zoontje van 8 jaar ging met de fiets naar een vriend.
Onderweg is hij aangereden door een auto. Hij is met zware verwonding naar het ziekenhuis gebracht en uiteindelijk dezelfde dag nog gestorven.
Op zo'n moment stort heel je wereld in.
Toch moesten we ons sterk houden voor ons jongste zoontje.
Hij besefte niet goed dat zijn broer er niet meer was. De hele dag door vroeg hij waar Robbe was, want hij begreep niet dat hij dood was.
We zijn nu 2 jaar verder en ik heb het een beetje kunnen relativeren, maar vergeten kan ik het nooit!

Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe!

Groetjes Liesbeth

hallo Liesbeth,
wat vreselijk dat ook jullie een kindje moeten missen. Gelukkig kon ik me nooit indenken hoe het voelt om je kind te verliezen, maar nu weet ik het wel een beetje hoewel ik me kan indenken dat het anders is als je kindje 8jaar is.
Tis allemaal erg oneerlijk, dat het zo moet gaan...

Hey patricia,
leuk dat je me hebt toegevoegd op hyves.
Hoe is het nu met je? Vervelend van je menstruaties, dat ze zo erg zijn, vooral als je het helemaal niet wilt worden!
Mooi gedicht trouwens.

mama13, heeft je dochtertje al veel stemmen met haar foto van koninginnedag gescoord? hoop het voor jullie.
Verder alles goed met je?
Ben je al meer aan het werk? hoe bevalt het?

Ik ben sinds deze week weer volledig aan het werk en het bevalt me goed.
Voelt wel alsof ik een periode afsluit, terwijl ik dit voor me gevoel niet wil? Alsof het verdriet over moet zijn en alles weer normaal is, net als voor mn zwangerschap van Jens*.
Komt dit jullie bekend voor?

Twinstars klets jij ook mee op het zomerforum toevallig????

Groetjes van Saskia. En alvast een fijn weekend.
.

quote: sasjeroen reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2008 16:29:32'));

hallo Liesbeth,
wat vreselijk dat ook jullie een kindje moeten missen. Gelukkig kon ik me nooit indenken hoe het voelt om je kind te verliezen, maar nu weet ik het wel een beetje hoewel ik me kan indenken dat het anders is als je kindje 8jaar is.
Tis allemaal erg oneerlijk, dat het zo moet gaan...

Hey patricia,
leuk dat je me hebt toegevoegd op hyves.
Hoe is het nu met je? Vervelend van je menstruaties, dat ze zo erg zijn, vooral als je het helemaal niet wilt worden!
Mooi gedicht trouwens.

mama13, heeft je dochtertje al veel stemmen met haar foto van koninginnedag gescoord? hoop het voor jullie.
Verder alles goed met je?
Ben je al meer aan het werk? hoe bevalt het?

Ik ben sinds deze week weer volledig aan het werk en het bevalt me goed.
Voelt wel alsof ik een periode afsluit, terwijl ik dit voor me gevoel niet wil? Alsof het verdriet over moet zijn en alles weer normaal is, net als voor mn zwangerschap van Jens*.
Komt dit jullie bekend voor?

Twinstars klets jij ook mee op het zomerforum toevallig????

Groetjes van Saskia. En alvast een fijn weekend.
.

hallo,

@sasjeroen
ja inderdaad ik ben de twinstars van het zomerforum.

@liesbeth, wat ontzettend wat jullie hebben moeten meemaken en nog steeds mee moeten maken, ik wens jullie ontzettend veel sterkte, en wat moet het moeilijk zijn geweest om jullie jonmgste zoontje een antwoord op zijn vraag te geven...

@mama13 gelukkig heb je ook nog mensen met een beetje gevoel op deze wereld staan, ik zeg altijd daar waar de brand is, daar doet het het meest pijn en als er dan zo,n pers komt die jou komt vertellen dat je maar weer aan het werk moet, terwijl je daar nog niet aan toe ben pfff. hoop dat het goed met je gaat.

@patricia, hoop dat je snel zwanger word en weer een (gezond) kindje in je armen mag houden, dit veriden je wel na alles wat je met de kleine Bas hebt meegemaakt..

hoi meiden,

ik had deze maand goed nieuws. Ik ben weer zwanger!!!!
Na die onregelmatigheid van vorige maand heb ik lang gewacht met testen. Nu gingen we afgelopen weekend ook een weekend weg en ik dacht echt dat ik in dat weekend wel ongesteld zou worden. Maar het bleef uit. Dus toen we maandag thuiskwamen naar de wc gerend met een test en meteen twee dikke strepen. Ja toen was ik ook al 5 weken. Nu weet ik het dus 4 dagen. het is heel gek. Ik ben heel blij, maar ook heel bang. Bang om ook dit kindje te verliezen. Op 12 juni hebben we een echo. hopenlijk zien we dan een kloppend hartje. Voorlopig heb ik nog zo goed als geen symptomen, dus dat is eng zat. We wachten in spanning af.

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi,

Patricia:

gefeliciteerd ik duim voor je dat alles goed komt

en dat je een gezonde en voldrage zwangerschap mag hebben.

laat je even weten hoe het ging na de echo.

Liesbeth,

Om je kindje te verliezen terwijl je in verwachting bent is al erg,

maar om je zoontje te verliezen op latere leeftijd, dat lijkt me

er moeilijk, het maakt niet uit in wat voor situatie je zit je kindje

blijft altijd in je hart bestaan.

Bianca:

Mijn teamleider is wel 5jaar jonger dan mij (hij is 24)

maar kan inleven in de situatie's van ons ( maakt niet uit wie)

Hoe gaat verder met jou?

groetjes mama13

quote: Pat78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-05-2008 18:57:24'));

hoi meiden,

ik had deze maand goed nieuws. Ik ben weer zwanger!!!!
Na die onregelmatigheid van vorige maand heb ik lang gewacht met testen. Nu gingen we afgelopen weekend ook een weekend weg en ik dacht echt dat ik in dat weekend wel ongesteld zou worden. Maar het bleef uit. Dus toen we maandag thuiskwamen naar de wc gerend met een test en meteen twee dikke strepen. Ja toen was ik ook al 5 weken. Nu weet ik het dus 4 dagen. het is heel gek. Ik ben heel blij, maar ook heel bang. Bang om ook dit kindje te verliezen. Op 12 juni hebben we een echo. hopenlijk zien we dan een kloppend hartje. Voorlopig heb ik nog zo goed als geen symptomen, dus dat is eng zat. We wachten in spanning af.

liefs
Patricia mama van Bas*

hoi pat 78,

mijn wens voor jullie die ik een aantal   dagen geleden hier neerzette dat ik hoopte dat je volgend jr een nieuw kindje in  jullie armen mogen houden, is dus uitgekomen, grandioos dat jullie weer zwanger zijn, hoop echt dat alles goed gaat en hoop dat je bij de eerste echo een disco aan hartbeatjes hoort, veel geluk toegewenst.

gr bianca  maar dat mag jij voorlopig niet de eerstvolgende 8 maandjes,

Terug
Bovenaan