compleet maar veel te vroeg geboren.

quote: moekewil reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2008 22:27:01'));

Hallo iedereen,

Ik kan me jammergenoeg ook hierbij aanmelden,
Wij zijn op 4 maart 2008 voor de 2e keer trotse ouders geworden,
Alleen ons 2e zoontje is overleden in de zwangerschap ws net voor de 16 weken.
We hebben al een zoontje van bijna 2 jaar.

Even in het kort, We hebben bij 12 weken een echo gekregen, en daar was de baby wel te zien alleen het bewoog erg weinig, Dus er was al spanning, we moesten na 2 weken terug voor nog een echo,(echocentrum  onze vk heeft geen echoapperatuur)  Bij 13 weken ging ik naar de vk voor het hartje te beluisteren, dat hoorde ze niet dus wij naar het ziekenhuis met spoed maar gelukkig was het wel goed maar lag het achter de placenta?) oke, Wij opgelucht, toen bij 14 weken een echo, en ja toen zag ze een afwijking zitten,
Wij smiddags gelijk naar het ziekenhuis voor een grote medische echo, en toen stond vast dat het kindje Gastroschisis zou hebben (darmpjes groeien dan buiten de buik door een buikwanddefect,) maar dit was een erge vorm ws ook de lever erbij,
Ons besluit stond vast, ons kindje was welkom,
Veel kindjes kunnen na operaties 'gezond'verder leven,
Bij 16 weken naar de vk en daar weer geen hartje en toen weer geliijk naar het ziekenhuis en kregen we de mededeling dat ons lief klein ukkie was overleden,
Wat er dan door je heen gaat weet alleen die gene die het ook mee hebben gemaakt,

Sorry volgens mij word het nog een heel verhaal,
wij gingen dus maandag naar het ziekehuis om daar 'even' te bevallen, nou ja even we waren daar om half 9 smorgens en om kwart voor 7 de volgende dag is onze zoontje  Levi  geboren,
Helemaal mooi en af, alleen had hij een forse buikwanddefect, Maar hij lag er zo mooi en lief bij,
Wij hebben hem mee naar huis genomen en in een (zelfgekocht) mandje gelegd en na 4 dagen begraven,.
Zijn steentje is besteld,

Zo een heel verhaal sorry als ik jullie er mee lastig valt.

hoi,

helaas heb ik ook hetzelfde meegemaakt, verleden jaar was ik zwanger van een tweeeigen tweeling, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was bleek ik al 14,5 week zwanger te zijn in het ziekenhuis, en vanwege het feit dat ik al twee x eerder zwangerschapsvergiftiging had gehad bij eerdere zwangerschappen en een chronische hypertensie( zeer hoge bloeddruk) had en heb en hiervoor betablokkers slikt, moest ik onder controle van de gyneocoloog blijven, bij de eerste controle kregen we te horen wauw een tweeling en na allerlei onderzoekjes en drie verschillende echo,s binnenwaarts/buitenwaarts/ nog een x binnen waarts kregen we het mooie nieuws een gezonde tweeling te verwachten heb er nog speciaal na gevraagd, twee weken later zou er nog een controle echo zijn om de termijn echo te bepalen, en bij deze echo bleek dat mijn zoon of dochter een aantal dagen van te voren overleden was, ze kon het niet begrijpen er waren twee gezonde kindjes gezien, en ik moest zelfs een aantal keren de ziekenhuizen trappen op en af want misschien was het kindje in diepe slaap, maar helaas,   na een gyneocoloog te hebben geroepen en nog een en nog een, bleek ons kindje overleden te zijn de termijn werd vast gesteld op 16,5 week, en toen gingen ze een andere echo doen en daar konden ze zien dat de darmpjes buiten de buikwand zat, en waarschijnelijk daardoor overleden bleek te zijn, daar zaten we dan, een levend een dood kindje naast elkaar, helaas heb ik nooit gevraagd wat het geslacht was, mn andere tweeling kindje is op 15 mei gezond ter wereld gekomen, een meisje, maar toch als ik een tweeling ziet, en teovallig was er een buurvrouw van mij ook zwanger die helemaal niet blij was met de tweeling, dan doet dit toch pijn, het niet weten of het een jongen of meisje was dat blijf ik me toch afvragen, en dan zegt iedereen wees blij je hebt er toch nog een van de twee, ja daagg, zo werkt dat niet, het is en blijft ons vierde kindje, zeg ook altijd ben moeder van drie bengels en een engel, helaas heb ik geen afscxheid kunnen nemen, heb het kindje gewoon mee moeten dragen negen maanden en 1 dag, en het kindje is uiteindelijk in de vliezen van mn andere kindje verdwenen, en daarna volgens de dokters opgenomen in mijn lichaam als een soort stukje van mijzelf, mooi, maar bizar.

Het is een lang geworden, sorry, verder wil ik iedereen die een kindje op wat voor manier dan ook is verloren veel sterkte in de toekomst wensen, en hoop als de kinderwens er nog is dat deze snel voor jullie in vervulling zult gaan, niet als vervanging voor wat verloren is gegaan, maar om weer   met een vonk de toekomst nieuw leven in te blazen.

liefs bianca

Lieve meiden,
vrijdag zou ik uitgerekend zijn van Bas* een moeilijke week dus, die tot nu toe wel mee viel, tot mijn moeder net belde. DAt ze niet goed weet hoe ze met me om moet gaan, dat ze haar dochter mist en dat mijn zus haar zus mist. JA EN IK MIS MIJN ZOON!! Ik weet heus wel dat ik momenteel weinig contact zoek. Ik merk dat ik veel energie in mijn werk stop en de overige energie heb ik voor mezelf nodig, om door te gaan met mijn leven. Maar vanuit hun kant komt er ook helemaal niks, terwijl ik dat momenteel wel kan gebruiken. Dit dus ook aangegeven. Ik merk alleen dat het me zo raakt en daar kan ik dan weer zo boos om worden, die energie kan ik wel beter gebruiken. Gelukkig gaan ik morgen met Arthur weg, even samen door deze moeilijke week in een vreemde omgeving.

@ Moekewil. welkom hier, jouw verhaal ook zo verdrietig. De hoop op een wondertje wordt dan hard de grond in geslagen... Spijtig dat je afscheid hebt moeten nemen van jouw Levi* Je hoeft je niet te schamen voor je verhaal hoor. Schrijf maar lekker van je af, dat doe ik ook en soms zijn het dan hele verhalen, maar goed dan ben ik het weer even kwijt. Ik kan op meerdere plekken mijn verhaal kwijt, ik schrijf ook bij lieve engeltjes. Het is fijn om met mensen in contact te staan die precies weten wat je doormaakt, ook al moet je alleen leren leven met het verlies van je o zo gewenste kind.
Aan die website van Bas* ben ik trouwens zo'n 2,5 maand na zijn geboorte begonnen. Eerder kon ik het echt niet. Nog steeds is het verhaal niet klaar. Zo af en toe schrijf ik een stukje. Het stuk vanaf de 20-weken echo tot zijn crematie was heel moeilijk, daar heb ik echt tegenaan zitten hikken, maar ben wel blij dat ik dat gehad heb. Nu het laatste stuk nog, dat verdiend hij ook!!

@ Bianca, ook van jou zo'n heftig verhaal. Tuurlijk heb je veel verdriet om het verlies van je kind. het maakt daarbij helemaal niet uit dat je er 1 hebt mogen houden. Je bent blij met de levende, maar rouwt om het kind dat je hebt moeten verliezen. Bizar trouwens dat je zo lang rondgelopen hebt met je dode kindje en dat het bij de bevalling dan weggedaan is met de vliezen van je andere kind. Natuurlijk zal het er niet meer mooi uit hebben gezien, maar nu heb je niks en weet je zelfs het geslacht niet. Het lijkt me dan ook moeilijker om het verdriet een plekje te geven. Heb je er toch een naam aan kunnen geven? Ik weet van een andere vrouw bij wie het geslacht onduidelijk was dat ze haar kindje Angel* genoemd heeft. Ik hoop dat je het verlies van je kindje een plekje hebt kunnen geven.

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi meiden,

Bianca-- Heftig zeg wat jij mee gemaakt heb, en wel een aparte gedachten dat jullie kindje nog maanden in je buik zat. Moeilijk hoor dat je er geen afscheid van kon nemen.Wij hebben dit als prettig ervaren. Julie hebben een dochter gekregen maar het gemis is en blijft van jullie andere kindje,. Heel veel sterkte hiermee hoor,. En wat toevallig dat hij/zij ook die darmpjes erbuiten had liggen,

Pat78-- Ik snap wat je bedoel met de uitgerekende datum dat lijkt me ook zo vreselijk moeilijk, Het is goed dat je er effe uit gaat met je man, Tijd vooor jullie, En jammer dat buitenstaanders het niet begrijpen van jouw kant. Ja misschien ben je stiller en zoekt minder contact maar ja hallo het is niet niks wat er is gebeurt, Veel sterkte ermee hoor.
Ik heb ook wel zo iets, mensen die mij nu tegen komen vragen, Joh hoe is het nu met je? antw:Ja gaat goed hooor, het lukt allemaal wel.
Maar eigenlijk gaat het niet zo goed, maar dat zeg je dan ook niet.
En tegen ouders broers of zussen: Die vragen het meer in het algemeen van   Zo hoe is het hier? En ik ga niet zeggen dat het nog veel verdriet kost, maar het liefst ga ik een potje nou ja potje doe maar een pot vol huilen. Maar dan laten we ons weer niet kennen. Daarom ben ik zo blij dat ik dit gevonden heb. Ik herken zoveel dingen van mij in jullie.

Sasjeroen-- Ja ik ben snel weer gaan werken omdat ik zo iets had van, kom op laat je niet kenne, en achteraf gepraat was dat niet slim, ik kwam in een hectische tijd weer terug, druk qua zorgbehoeftens, dus het was niet rustig aan weer beginnem, En toen kwam wel alles op me, ik kwam thuis en ik was helemaal niks waard.
En oei zeg das wel moeilijk ja als je nichtje zo ziet liggen en het (geluk en bezorgheid) van de ouders ziet, Heel veel sterkte hierin.

Dames ik vind jullie stuk voor stuk dappere dames (moeders!!!!!!)
Ondanks dat ik maar voor 1 zoontje kan zorgen, kan en mag ik wel zeggen dat ik mama bent van 2 boys.
Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe en hopelijk mogen er hier zich (met de tijd) leuke nieuwtjes uitgewisseld worden.
Ons lijkt het erg leuk om een kleine er bij te mogen krijgen, het is en blijft toch een wonder.
Niet ter vervanging van Levi maar meer de liefde en zorg te willen geven aan een kindje van ons samen.

Ik ga nog effe verder en dan me bed in,
Fijne koninginnedag morgen,

hallo allemaal,

Beetje fijne koninginnedag gehad? Wij hebben t rustig aan gedaan, ff de wijk ingeweest sochtends en smiddags stukkie wezen fietsen.
Waren niet echt in de stemming om de stad in te gaan met zn tweetjes of drietjes, maar dit was ook erg gezellig.

Willi bedankt voor je lieve woorden dat we allemaal dapper zijn!
Tja en we hopen idd dat iedereen op zn tijd weer zwanger mag zijn en dat het krijgen van een voldragen gezond kindje voor ons allemaal is weggelegd...  

Gr. Saskia

Hoi allemaal,

Het gaat redelijk goed met me, nog steeds nuchter met hier en daar een bui,
Mijn teamleider zou me gisteren bellen ivm werk en uren, maar heeft niet gebeld
en is de rest van de week niet aanwezig dus ga maandag nog niet werken
tot er afspraken zijn gemaakt.
Vandaag geprobeerd een beetje leuke dag te maken Inge is als princes op de foto
gegaan actie van connexxion de leukste wint weekendje+hotel efteling
je kunt dan stemmen en de meeste stemmen winnen.
Bij deze wil iedereen aub stemmen 6 mei op inge uit enschede   www.connexxionkids.nl (zal kijken of er niet meer zijn met die naam
en waar je inge aan kunt herkennen di meer)

Saskia: zoals je leest met mij redelijk, hoe is het met jou.
Zal nu wel een beetje dubbel zijn nu dat je tante bent geworden of valt het mee?

Bianca: Wat een verhaal zeg wel raar allemaal zoals het is gegaan.
Wat ik heb gehoord is als je inverwachting bent van een tweeling kunnen ze
zien of het 1 of 2 eiig is, als het 1 eiig is weet je ook wat het was.
En wat er is gebeurd gevoelsmatig klopt het niet wat de dokters hebben
gezegd tegen je, ik ga voor je nakijken en navragen als ik wat weet laat ik het
weten op deze site, ik denk dat ze je je kindje niet willen hebben laten zien
omdat dat traumatisch zou zijn maar dan is het niet correct hoe ze hebben
gehandeld.

Patricia: Ik wens je veel sterkte deze week, probeer leuke dingen te doen
afleiding ook al valt dat niet mee.

Willi: Dank je voor de mooie woorden voor mij geld het zelfde aan jou
maar ook aan iedereen.

Lieve meiden,
het lange weekend weg rond Bas* zijn uitgerekende datum heeft me goed gedaan. Het verdriet voelde anders, veel minder zwaar. Er is tenslotte niemand die je verhaal kent. Ik moet zeggen dat het me wel verbaasde, had verwacht het nog wel moeilijker te vinden, maar ik heb geen traan gelaten. Wel goed met mijn vriend over Bas* kunnen praten, terwijl hij over het algemeen heel gesloten is. Verder ook niks speciaals gedaan op 2 mei, ik was al blij met de openheid en wilde voor mijn vriend niks forceren.

Dinsdag naar de gyn geweest. Ik wilde wat duidelijkheid over mijn cyclus, die nu anders loopt dan voor Bas*, heb tussentijds bloedverlies, meer pijn bij ogni en onregelmatiger.
Mijn baarmoeder is gecheckt, maar omdat ik al te ver in mijn cyclus zit, kon ze niet zien of er onregelmatigheden in zitten. Als ik ogni geweest ben moet ik met een lege baarmoeder langs, zodat ze het goed kan zien.
Mijn eierstokken zien er goed uit. In 1 kon ze zien dat er een eisprong geweest is, helaas natuurlijk niet of ik zwanger ben....
Tevens een uitstrijkje en een kweek gemaakt. Als ik ogni wordt moet ik bloedprikken om te kijken of alle hormonen echt wel uit mijn lichaam zijn.
Al met al wordt er dus heel wat gecheckt. Helaas is het wel zo dat als ze niks vinden, ik pas over 3 maanden terug mag komen. Dat vind ik wel jammer. We zijn nu al zo lang bezig met onze kinderwens (vanaf feb 2006, mk okt 06. Bas* jan 08 ) dat ik gewoon wil weten of het echt allemaal wel goed zit bij mij. Maar zover gaan ze nu dus nog niet. Dan hoop ik maar dat ik deze maand niet ongesteld wordt, ben ik van die onzekerheid af.

Het was wel lastig om naar het ziekenhuis te gaan waar ik van Bas* bevallen bent, in een wachtkamer te zitten met allemaal zwangeren. In de kamer te worden geroepen waar we de beslissing over de zwangerschapsbeeindiing hebben moeten nemen... Het viel niet mee....

Hoe gaat het met jullie?

liefs
Patricia mama van Bas*

hallo pat 78,

Ik ben blij voor (tussen haakjes) jullie, dat het toch iets makkelijker voor je is gegaan de afgelopen weken en vooral 2 Mei natuurlijk  als vanwaar je uit was gegaan betekent toch dat je goed in jullie rouwproces zitten.
En hopelijk krijgen jullie uiteindelijk goed nieuws en gaat het allemaal zoals je het graag zien wilt en wie weet worden jullie volgend jaar ineens weer ouders van jullie blakend tweede kindje ik hoop het hopen voor jullie.

Met mij gaat het in het algemeen goed alleen is vandaag meryem jarig ze is 1 jaar geworden en dan zie je ineens op het nieuws brad pitt en angelina krijgen een tweeling, etc etc en nog meer en dan doet het toch zeer het had vandaag een dubbele verjaardag moeten zijn, en dan twijfel ik heel erg aan mijn lichaam, van waarom krijgt bijna iedereen z,n kindjes wel in hun armen, en ik kreeg er maar een, ben niet ondankbaar, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou er twee krijgen natuurlijk en dat zijn wel vragen die blijven spoken, maar ja die worden nooit beantwoord..verder leer je ermee leven, je moet wel je hebt geen keus...

ik heb je site die je gemaakt hebt voor *Bas   bekeken en moet zeggen prachtig, ontzettend emotioneel dat wel hield het zeker niet droog maar dat geef niet, zo,n klein manneke.. er zijn gewoon geen woorden voor, ik vind dat je zover ik dat via je berichten op deze site plaats, je ontzettend goed houd,heb veel respect voor jullie voor iedere moeder en vader natuurlijk die dit mee moeten maken helaas.

veel sterkte voor nu en in de toekomst.

bianca

Hoi,

Heb vorige week voor het eerst weer gaan werken normaal 4 uur 5dagen pw,
vorige week 4 halve dagen gewerkt en deze week 2 ivm busstaking.
Valt me best tegen af en toe, en moet me motiveren om thuis ook wat te doen,
de bedrijfs arts vondt dat ik deze week al 5a6 uur kon maken en ach volgende
week weer fulltime, toen mijn teamleider dit las zei hij direct "dat gaat echt
niet gebeuren hier ben ik het niet mee eens" gelukkig voor mij heb ik
een goede teamleider die je snapt.en daar ook iets aan gaat doen.
verder gaat het redelijk alleen heb ik het gevoel dat ik kribbeger wordt en
dat ik niet meer zo nuchter ben.   achja hormonen meschien (hahaha)

pat: Wat fijn dat het langweekend je goed heeft gedaan, en dat
je vriend en jij er goed over praten.

Bianca: Het lijkt me wel erg gevoelsmatig dubbel met de verjaardag
van meryem en kan wel indenken hoe je je dan voelt.

sorry meiden weet niet zo veel te vertellen vandaag,

groetjes mama13

Terug
Bovenaan