De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

IkbenDoutzen, hoe gaat het nu met je? Trek je het nog met werk? Als je er echt mega veel last van hebt zou ik echt overwegen om misschien toch 'al' met 34 weken te stoppen (en eventueel je verlof te verlengen met vakantie/ouderschapsverlof oid), het is echt best pittig en daarna begint het 'zware werk' pas echt ;) 
Doordat ik geen werk meer had ben ik met 31 weken al gestopt met werken, bizar vroeg natuurlijk maar toen ik tegen de 36 weken kwam dacht ik echt 'holy moly, dat mensen dit doen' maar goed, iedere zwangerschap is anders natuurlijk :) 
ChaCha, wat fijn dat je bent begonnen! Ik vond het prikken ook echt enorm meevallen, dat was zo'n geruststelling! En wat spannend de echo morgen, hoop dat er een of twee mooie eitjes te zien zijn! Hoe gaat het dan verder bij jullie? Was er niet meer kans op een kindje met een afwijking, of haal ik je nu heel erg door de war met iemand anders? 
Hier gaat alles zijn gangetje, de kleine meid zit nog lekker binnen. Ben nu 38+5 dus is ook nog helemaal prima. De kwaaltjes beginnen zich nu wel een beetje op te stapelen waardoor het soms echt wel wat zwaarder is (veel last van mijn handen, maagzuur, zwaaarrrr lijf haha waardoor je van erg weinig al heel moe kan zijn, pijnlijke rug, onrustige benen). Maar goed, het zijn afzonderlijk kleine dingen, het is meer een beetje ongemakkelijk af en toe. 
Helaas is mijn schoonvader van de week overleden... en waar ik onze meid er wel uit kon kijken de afgelopen week denk ik nu 'blijf in ieder geval nog maar even binnen tot na de crematie'. Zou moeten lukken hoor, want die is na het weekend en dan ben ik nog voor de uitgerekende datum :) 

Bo-belle, innige deelneming meid.. wat een lastige periode ?. Hopelijk blijft je kleine meid nog even zitten, dan kan je rustig afscheid nemen.
Wij gaan iui doen nu, vandaag follikelmeting en dan is er hopelijk iets te zien! Nee klopt hoor, wij hebben idd meer kans op een kindje met neurale buisdefecten, maar door een hoge dosis foliumzuur te nemen wordt deze kans veel kleiner. Dus het zal sowieso spannend zijn tot die 12w, zodat we dan weten of er een neuraal buisdefect aanwezig is of niet.. Maar ik heb vertrouwen in de dokters dus dat komt wel goed!

Oja, dat was het Chacha! Ik vroeg me af of er dan nog naast opwerking een soort selectie op het sperma moest gebeuren bijvoorbeeld, maar was hoge dosis foliumzuur vergeten. Fijn dat het met deze "simpele" oplossing al tot goede resultaten kan komen! Al geloof ik best dat het ook spannend zal blijven tot die echo hoor. Ik ga in ieder geval duimen voor een mooi, dominant eitje zometeen! 
Ja, ik vind het zo sneu voor mijn partner. Hij had hem zo graag nog opa zien worden... we wisten al dat het misschien niet haalbaar zou zijn en zeker toen het de laatste 2 weken ineens wel hard achteruit ging. Maar we hadden goede hoop omdat ik ook niet zo lang meer hoefde. Helaas heeft ie het net niet mee mogen maken :( we hebben hem nog wel de naam ingefluisterd, al lag hij toen al wel in coma, maar wie weet

Chacha wat spannend dat t nu echt is gestart. Hoe was de follikelmeting vandaag? Echt ik houd alles gekruisd hier voor een goede poging voor jullie!! Is je zo gegund.
@chacha en @bobelle Hier indd wat meer moeite met t werk maar mag het per volgende week wat rustiger aan gaan doen, dat geeft rust. En hopenlijk straks fysiek ook wat minder klachten. Ik kan nu elke dag wat extra pauzes inlassen gelukkig! 
@bobelle  gecondoleerd, wat rot dat het juist nu ook gebeurd. Trek je dit emotioneel wat? Lijkt me nogal heftig sowieso en dan nog met die hormonen erbij... neem goed je rust en laat je goed verwenben die laatste weekjes, ben heel benieuwd naar wanneer jullie kleine komt! Zo leuk! 

Ikbendoutzen, wat fijn dat je het wat rustiger aan kan doen! Hoop dat dat de oplossing is voor je. En anders, onthou dat als je minder gaat werken (80% oid) dat je werkgever daar een vergoeding voor krijgt zodat hij daar iemand anders voor kan inhuren. Enige nadeel is dan wel dat je sowieso met 34 weken met verlof moet, maar helemaal beurs aan je verlof beginnen is ook weer zoiets ;) ik ken er genoeg die met 36.2 spontaan zijn bevallen haha!
ChaCha, ik hoop dat je een mooie follikel hebt gezien gister! Spannend! 
Hier gaat het verder wel hoor qua emoties, ik vind het heel verdrietig en op de crematie zal ik wel weer veel moeten huilen (sowieso al een huilebalk haha, en nu helemaal) maar verder is het verdriet meer bij mijn partner. Ik ken mijn schoonvader bijna niet anders dan ziek en dementerend, dus een heel andere band mee gehad altijd. 
Daarnaast is het voorwerk duidelijk begonnen en die maken de nachten echt vrij heftig. Elke avond / nacht menstruatieachtige buikpijn waar ik eerst nog doorheen kon slapen maar vannacht was echt pittig gewoon. Kruikje & paracetamol hielpen niet, het werd zelfs steeds pijnlijker en regelmatiger. Maar net toen ik besloot ze dan ook maar te gaan timen: poof, verdwenen! 
Wel allebei klaarwakker dus in de holst van de nacht een broodje gegeten en een kop thee gedronken samen en nog een paar uurtjes kunnen slapen. Ben wel benieuwd of dit zo doorblijft zetten.. Is in ieder geval niet heel aangenaam ;) 

Ikbendoutzen, er zat er eentje van 12mm! Dus nog even doorprikken en hopelijk dinsdag pregnyl zetten voor de iui?. Fijn dat je het wat rustiger kan doen op het werk!
Bo-belle, wat spannend, je lichaam lijkt zich toch klaar te maken! Veel succes!

Ah, een tijdje niet echt 'online' geweest (drukdruk), maar alweer een aantal ontwikkelingen zie ik!
@Ikbendoutzen Fijn dat je op het werk wat rustiger aan kan doen. Ik hoop dat het dan fysiek nog goed vol te houden is!
@ChaCha Ik ga zo ontzettend hard voor je duimen dat de IUI slaagt! 
@Bo-Belle Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Ik kan mij voorstellen dat je partner het hier erg moeilijk mee heeft. Zeker zo vlak voor de geboorte van jullie dochter. Ik ben heel benieuwd wanneer ze komt en ik hoop op een voorspoedige bevalling. 
Met mij gaat alles goed. Ik tik zondag de 22 weken alweer aan en ben druk met spulletjes kopen/verzamelen. De kleine is overigens toch een jongen bleek bij de 20 weken echo. Wat hebben we gelachen. We blijven natuurlijk ontzettend dankbaar dat het ons na al die maanden is gegund, dus het geslacht maakt ons niks uit.
Ondertussen wonen we ook al in ons nieuwe huisje en knappen we de boel stap voor stap op. Ik ga binnenkort met de babykamer aan de slag, zo leuk!

@bobelle ja geeft echt een stuk rust, was er in mn hoofd telkens druk mee. Maar ik zit dan voor 25 procent afgemeld, dan geld die 34 weken met verlof ook al denk ik, dat was de reden dat ikt liefst niet wilde, maar weet je, dan neem ik gewoon na de bevalling nog 2 extra weken vakantie, dat komt dan wel weer en vast goed. Heb nogn cursus voor het werk staan met 335 weken maar dat moet vast lukken. 
Wat spannend dat de voorween begonnen zijn, misschien heb je dan al wat ontsluiting nu? Ah ik vind het echt spannend, hoop dat je echt een snelle en positieve bevalling gaat krijgen! 

@zwaantje, wat bizar zeg , had er in het andere topic ook al even op gereageerd maar lijkt me echt evdn dat t moet wennen weer. Fijn dat jullie nu helemaal over zijn en jij ook lekker kunt gaan nestelen!  Ik heb echt opruimwoede tot de nax, alles moet opgevouwen, opgeruimd, uitgezocht... wat dat betreft lijkt me dat handig net na verhuizen;)

Chacha hij komt nu echt dichterbij he?! Spannend voor jullie hoor. Hoop opn toppoging voor jullie!  Hoe ga jij onder al die hormonen? 

Terug
Bovenaan