De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Wauw Daantje wat super dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!  Hoe gaat de zwangerschap tot nu?  Ben je 1 weekje verder dan ik, ik weet even niet meer is dit jullie eerste kindje?

Ben ook weer benieuwd hoe het met alle anders dames gaat, tis wat rustiger hier merk ik. 

Hoi hoi, 
Ja klopt, eerste kindje... Spannend!! 
De baby doet het super goed, alles groeit volgens het boekje. Maar het effect wat het op alles in mijn lijf heeft vind ik toch ook wel bijzonder, ik denk dat ik bijna alle kwaaltjes wel kan aanvinken! Waar de eerste maanden de misselijkheid op nr 1 stond, staan nu de onrustige benen met stip op nr 1!!
Daardoor nachts ook veel wakker enzo... Je leven wordt zo echt al een beetje overgenomen.
Jij nu ook lekker met verlof las ik, merk je verschil?

Zwaantje, gefeliciteerd met de geboorte van je mooie, sterke zoontje! Goed om te horen dat hij het zo goed doet, maar wat een spannende periode heb je achter de rug joh! Dikke knuffel en ik gooi heeeeel veel steun jullie kant op! Dat Max maar snel dichter bij jullie kan komen?.
Ikbendoutzen, ik ben Idd wat minder aanwezig geweest, de misselijkheid was tot hiertoe behoorlijk pittig en kon niet veel meer doen dan op de zetel hangen en slapen en af en toe een pitstop bij de wc?. Dat eerste trimester is me toch pittig hoor! Ondertussen 9w, afgelopen maandag nog een mooie echo gehad met een sterk hartje en groei mooi op schema! Nu aan het aftellen tot onze vroege 12w echo op 18 november, ben dan 10+5w. We hopen zo hard dat dit eindelijk eens goed mag gaan! Al weet ik niet goed hoe ik ga reageren dan, een automatische reactie in mn lichaam is al dat het stopt na 18/11. Echt heel bizar hoe je omgaat met zon dingen na verlies..
Daantje, gefeliciteerd! Die kwaaltjes zijn toch pittig he, ik snap de vrouwen die graag zwanger zijn niet zo goed?. Bij mij is het echt een noodzakelijk kwaad ofzo?. Jaa, bij ons direct van de eerste iui raak, totaal onverwacht! Loopt wel goed nu, dus we proberen positief te blijven?. Jullie kunnen al bijna aftellen tot je je kleintje in je armen hebt!

Hey Daantje, dat is nog eens een verassing zo! Gefeliciteerd zeg :D je kan gewoon al gaan aftellen haha! En die kwaaltjesbingo heb ik ook uitgespeeld hoor... ik had nergens écht veel last van, maar wel van alles een beetje... ook irritant. En die slapeloze benen! Die was ik gewoon alweer vergeten zeg. Maar ik stond elke nacht onder de douche de laatste weken warm/koud wisselen en dan kon ik daarna wel weer slapen gelukkig. 
Doutzen, jij zit nu in je verlof toch? Hoop dat je je rust kan pakken en de harde buiken afnemen! 
ChaCha, oh wat een spannende tijd... 18 november is al in zicht. Ik hoop zo ontzettend op goed bericht! Dat eerste trimester is inderdaad wel pittig hè... ik zat tm week 10 even "in between jobs" en dat vond ik heel fijn, geen idee hoe ik er anders doorheen was gekomen. 
Ik kan gewoon bijna de 7 weken als mama aantikken, zo bizar! Ik had inderdaad een beetje een heftige opstart Daantje, maar daar bleek "gelukkig" een oorzaak voor. We hebben inmiddels een veel vrolijker baby :D 

Daantje  niet fijn zeg al die kwaaltjes, ik herken het, zwanger zijn is natuurlijk iets wat we super graag wilden maar de fysieke aspecten kunnen wel echt zwaar zijn. Hier idem hoor, ik ben nog steeds in de wolken als ik aan mn kindje denk maar soms voel je je fysiek zo belabberd, echt zin in als het kindje er straks is!   Fijn dat jouw baby het goedmaakt! Welke datum ben je uitgerekend? 

Chacha  wat vervelend dat je zo erg misselijk bent. En jullie zitten natuurlijk erg in spanning voor de 18e, ik hoop ontzettend dat alles er goed uit mag zien! Laat je even weten hoe het gegaan is? 

Bobelle ben blij voor je dat het nu beter gaat en dat jullie een relaxtere baby hebben. Dan kun je zelf ook weer meer genieten ofniet?!  Hoelang heb je nog verlof? 

Hier inderdaad met verlof, voel me stukken beter, kan nu zelf bepalen of ik rust neem en wat ik doe opn dag, kwartiertjes lopen zijn de max en lig uren wakker snachts door maagzuur dus ik ben echt heel blij dat ik dan weet dat ik niet vroeg op hoef voor werk en de dag moet draaien.  Buik wordt ook echt groot nu, baby doet t goed, draait nog allerlei saltos haha. Ik kijk erg uit naar het moment dat de kleine er is en ik eindelijk met hem kan knuffelen, lijkt me zo geweldig?

Doutzen, ik ben 15 december uitgerekend. Nog 1 maand dus! Gaat nu wel snel. Ik krijg nu ook een flinke buik in ene, waar ik toch wel vrij slank bleef al die tijd..
Oh jij ook zulke beroerde nachten dus?? Hier ook!! Maagzuur, maar vooral onrustige benen grrr. Dat maakt ontspannen extra lastig. Ik zie het ook echt als natuurlijke voorbereiding... Het loslaten van de controle op je eigen comfort...
Waar wil/ga jij bevallen eigenlijk?
Chacha, ik ben heel benieuwd naar de uitkomst de 18e! Bijna!!
Heel af en toe lees ik nog eens mee in de andere groep, ik hoop dat er snel meer mogen volgen!! (Ondanks alle kwaaltjes, gna gna)

Hoi dames, 
Ondanks de roller coaster waar we in zitten toch even vlug bijgelezen. Persoonlijk reageren op iedereen lukt alleen nog niet. Ik ben erg moe en leef echt tussen ons huis en het ziekenhuis in. 
Max is afgelopen woensdag overgeplaatst naar een zkh dichter bij ons in de buurt. Dit betekent minder reistijd en ook een stapje in zorg naar beneden (positief!). Ze zijn over het algemeen erg tevreden over hem al heeft hij natuurlijk nog wel 'last' van bepaalde zaken die horen bij het zijn van een prematuur. 
Max is morgenmiddag een maand oud! Echt bizar, het ging zo snel. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de titel 'mama', maar het daalt allemaal langzaam in. Ik word door het zkh ook betrokken in de verzorging e.d. waardoor ik mij ook steeds meer moeder voel. Heel fijn!
De komende weken blijven spannend, intens en bijzonder. Hopelijk gaat hij binnen de komende twee maanden mee naar huis. Ondertussen maken we zijn kamer af, komen de laatste spullen binnen en ben ik aan de slag gegaan met de babywasjes. 
Tot later!

Chacha, morgen de termijnecho.. jeetje wat spannend! Ik duim onwijs voor goed nieuws. Hoop dat jullie hem een beetje bijtijds op de dag hebben... 
Zwaantje, wat fijn dat Max weer een stapje dichter bij huis is. Kan me niet half voorstellen hoe pittig en intens deze periode moet zijn. Heel fijn dat het ziekenhuis jullie zo betrekt bij zijn verzorging! Hoop dat jullie de komende maanden fluitend doorkomen!
Ikbendoutzen ik heb nog 6 weken verlof. Dat klinkt heel lang maar voelt nog heel kort haha! Ik begin in het nieuwe jaar bij mijn nieuwe baan, heel veel zin in! 
Hier gaat alles goed gelukkig. We hadden na 1 perfecte week weer even een dalletje met Milou. Toch weer de LK erbij gehaald, leek te werken en toen kwam er een intens sprongetje met 8 weken. Poeh haha! Maar nu gaan we weer de goede kant uit en is ze over het algemeen vrolijk! Heerlijk zeg! We oefenen nu af en toe met alleen slapen, dat is nog een dingetje. Maar heb geaccepteerd dat ze daar geen ster in is dus we zien wel wat er wanneer gebeurt. Ik wil wel blijven oefenen omdat even mijn handen vrij hebben na 2 maanden ook wel eens fijn is :) 
Succes dames met de laatste loodjes, die zijn echt het zwaarst haha! Daantje, ik weet niet of je het al hebt geprobeerd maar bij mij hielpen wisseldouches echt heel goed bij rusteloze benen. Stond bijna elke nacht een half uurtje onder de douche haha!

Terug
Bovenaan