Heerlijk Chacha, de 20 weken echo alweer gehad! Hopelijk kan je er ondanks de kwaaltjes toch van genieten nu. Hopelijk schuift die placenta nog omhoog, maar ik weet uit ervaring dat een keizersnede ook alles mee kan vallen, een kindje is het in elk geval dubbel en dwars waard!
@Daantje, haha, dat herken ik wel hoor, die eerste weken zat ik echt op een soort verliefde wolk, en daarna kwam er toch ook een punt dat ik zoiets had van: maar nu wil ik ook weer even tijd hebben voor de oude Elsie (eentje die genoeg kon slapen, en hobby's beoefende, voldoening haalde uit werk enzo). Maar op gegeven moment vind je daarin een nieuwe balans en krijg je je avonden weer (deels) terug.
@Zwindo, rond die termijn was het bij mij ook echt al moeilijk te verbergen, al hielp het ook niet mee dat dat in de zomer was voor mij. Hopelijk lukt het om met alle restricties nu nog wat leuks te scoren. Ben zelf nooit zo van het online kleding kopen, dat wil ik toch eerst passen, al blijft zwangerschapskleding altijd een beetje een gok omdat je dat toch 'op de groei' koopt.
Het gaat hier langzaamaan de goede kant op. Heb inmiddels mijn zoontje al weer een keer staand kunnen verschonen (dus zonder alle spullen naar het matje op de grond te slepen) en al een paar keer in bed getild. Dat klinkt misschien niet als veel, maar ik zag telkens sterretjes bij zo'n beetje inspanning (oké, hij weegt inmiddels ruim 10kg en meewerken heeft hij momenteel niet zo'n interesse in, maar het voelt als moeder als je zoiets niet eens kan echt alsof je niets doet). Nu raak ik dan nog binnen no-time buiten adem en kan ik daarna meteen een dutje gaan doen, maar niet meer dat het echt gevaarlijk is gelukkig. Ik merk ook dat mijn melkproductie weer wat begint toe te nemen, want die was wel echt flink afgenomen. Dat voelt trouwens echt superfijn, heb zoveel ongevraagde adviezen gekregen om daarmee te stoppen omwille van de zwangerschap, en zeker nu dat op niks is uitgelopen ben ik blij dat ik dat nog kan delen met mijn zoontje. Verder heb ik lichamelijk geen klachten, geen pijn of iets (behalve wat ik kan toeschrijven aan mijn verstandskies die ook net besloten heeft door te komen... au...), alleen super moe en weinig concentratievermogen.