De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Ikbendoutzen Wat fijn dat je zo aan het genieten bent van jullie kleine ventje. Heerlijk lijkt me dat. Tnx voor de tips! Ga na de volgende echo eens even wat googlen en opzoeken. Qua baby kamer hebben we nogal een uitdaging. We zijn waarschijnlijk rond de periode van bevallen huisloos. We hebben natuurlijk een kavel gekocht waar we ons eigen huis op laten bouwen, allen zal de bouw op zijn vroegst pas begin deze zomer starten (dan heb je nog een bouwvak die er tussendoor komt). Dat wordt allemaal wel een beetje een uitdaging. Uiteindelijk zal het allemaal wel goedkomen. haha, maar het is wel allemaal lekker veel tegelijk. 

Oef, haha, dat lijkt me wel stressvol Zwindo! Maar ook superleuk natuurlijk, een gloednieuw huis! Maargoed, dat de verf misschien nog niet op de juiste muren zit betekent natuurlijk niet dat je de meubels niet ergens bijeen gesprokkeld kan hebben (of zeker weet dat ze snel geleverd worden als de kamer er eenmaal is). Zou wel meteen voldoende hulptroepen regelen om het allemaal in elkaar te zetten, want jij en je partner gaan jullie handen vast vol hebben met de kleine!

Wanneer ben je ongeveer uitgerekend Zwindo?

Heerlijk dat je zo van je kleine man kan genieten @ikbendoutzen! Wat maakt dat nou uit of je dan nog in je badjas zit, als je dan toch lekker in je baby-bubbel zit is daar niks mis mee! 

Hoi meiden,
Ben weer bijgelezen!  Spannend morgen Zwindo, ik hoop op een hele mooie echo voor je! Geen rijstkorrel meer, maar een boon of een druif ... Oh ik weet het nog zo goed! Met 8 weken vertelden we het aan mijn schoonouders en nu ligt dat mannetje hier te snurken! ;-)
Wat betreft de tips, ik ben ook heel snel op zwangerschapsgym gegaan, heel fijn vond ik dat. Misschien is er een online programma? Hoewel gewoon gezond blijven bewegen ook gewoon genoeg is hoor... Verder heb ik in mijn zwangerschap heel weinig ingelezen of dingen "volgens het boekje"  gedaan. Ik had er al zoveel jaar naar toe geleefd, zoveel vooraf gelezen en bevallingen op tv gezien....ik had heel veel zin om het lekker op me af te laten komen en op gevoel te doen. Geen spijt van gehad. (vroeger waren al die boeken en cursussen er niet en we leven nog steeds?)
Doutzen, ben even benieuwd hoor...hoe is het met de verliefdheid?? Hier is die namelijk volledig ingeruild voor liefde voor mijn bed en even tijd voor mezelf hahaha!! Maar ja, wat wil je met al die gebroken nachten en al die uren dat er een andere "man"  aan je borsten hangt...??
Beterschap Elsie Joy!

Wat een opluchting vandaag een goede 2e echo gehad. Alles goedgegroeid. Kleine bewoog zelfs al even gezellig tijdens de echo, alsof die even wilde laten zien dat het allemaal goed zat. Hartje klopte ook goed en hebben we nu ook voor het eerst even kunnen horen. Echt heel bijzonder allemaal. 
Volgende uitdaging is kleding... Ik ben nu precies 9 weken, maar begin al wel echt een klein buikje te krijgen. Nou moet ik zeggen dat ik door de medicatie sowieso ietsje meer opgezet was rondom de middel, maarja dat trekt nu allemaal niet weg met iets wat aan het groeien is, haha. Langleven het thuiswerken ik leef echt in mijn sportleggings.
ElsieJoy haha ja qua timing komt dat allemaal even niet zo goed uit. Helaas doen we daar nu niet veel aan, dus accepteren en doorgaan. We hebben genoeg familie en vrienden die voor ons klaarstaan, dus dat is al super fijn. 
Daantjevijfendertig Het is uiteindelijk inderdaad ook op je af laten komen, maar ben altijd wel iemand die van het plannen, regelen en organiseren is. Dus probeer dan vast te houden aan dingen die mij daarbij kunnen helpen, zoals inlezen vooraf. hihi. Wat heerlijk dat je dat kleine mannetje nu naast je hebt liggen. Ik kan echt niet wachten tot het zover is. Voor nu eerst maar eens toeleven naar het 2e trimester.

Zwindo, wat fijn zeg!!! Dat klinkt heel goed! ??
Goed om van jezelf te weten dat plannen... lekker naar handelen! Dat helpt jou waarschijnlijk ook om er relaxed in te staan. Als je de zwangerschapskalender volgt staat er meestal ook wel elke week een tip bij van wat je kunt doen of regelen. Bij hielp de verloskundige me ook vaak herinneren aan belangrijke dingen die ik moest regelen, zoals 22 weken prik, mijn bevallingswensen op papier zetten (geboorteplan) etc etc.
Lekker genieten!! 

Daantje, hier nog steeds volop verliefd! Tis echt genieten. Al snap ik heus wat jij bedoeld hoor, ik denk toch telkens dit is zo n mooie periode, en duurt maar zo kort! 

Zwindo wat fijn dat alles goed is met jullie kleine! Ben je al bezig met de kinderkamer? 

Elsiejoy hoe gaat het nu met jou? Hersteld  je lichaam? En hoe voel je je verder? 

Bo belle hoe gaat t met jou?

Hoi lieve dames, het is even geleden dat ik me hier nog gemeld heb, maar ik heb het wel wat zwaar gehad de afgelopen weken. Ik had het heel moeilijk met vertrouwen in mn lichaam te krijgen en erop te vertrouwen dat alles goed zou gaan met onze kleine. Ik wilde dan ook onze 20w echo afwachten en mezelf wat rust gunnen! 

Doutzen, van harte gefeliciteerd meid!! Geniieeeten??. 

Zwindo, wat fijn die goede echo's! Leuke bevestiging he. Heb je eigenlijk veel symptomen gehad? Ik merk dat ik wat jaloers word op de vrouwen zonder symptomen, ik ben nog steeds zo beroerd?. Zonder navalit red ik het echt niet!
Elsiejoy, wat heftig joh.. hopelijk voel je je al wat beter?
Daantje, het is toch wel heftig he met zo'n pasgeboren baby'tje. Al zal de liefde die je voelt ook onwezenlijk zijn. 

onze 20w echo was trouwens perfect. Kleine man lag hevig te trappelen, alles was aanwezig wat aanwezig moest zijn, geen enkel puntje van aandacht behalve mn placenta?. Die ligt heel laag, maar gyn was niet zeker of die dichtbij of over mn baarmoedermond lag. Dus bij de volgende echo even checken, maar ik hou toch al wat rekening met een keizersnede. Kan het alleen maar meevallen als het toch niet nodig is!

Heerlijk Chacha, de 20 weken echo alweer gehad! Hopelijk kan je er ondanks de kwaaltjes toch van genieten nu. Hopelijk schuift die placenta nog omhoog, maar ik weet uit ervaring dat een keizersnede ook alles mee kan vallen, een kindje is het in elk geval dubbel en dwars waard!

@Daantje, haha, dat herken ik wel hoor, die eerste weken zat ik echt op een soort verliefde wolk, en daarna kwam er toch ook een punt dat ik zoiets had van: maar nu wil ik ook weer even tijd hebben voor de oude Elsie (eentje die genoeg kon slapen, en hobby's beoefende, voldoening haalde uit werk enzo). Maar op gegeven moment vind je daarin een nieuwe balans en krijg je je avonden weer (deels) terug. 

@Zwindo, rond die termijn was het bij mij ook echt al moeilijk te verbergen, al hielp het ook niet mee dat dat in de zomer was voor mij. Hopelijk lukt het om met alle restricties nu nog wat leuks te scoren. Ben zelf nooit zo van het online kleding kopen, dat wil ik toch eerst passen, al blijft zwangerschapskleding altijd een beetje een gok omdat je dat toch 'op de groei' koopt. 

Het gaat hier langzaamaan de goede kant op. Heb inmiddels mijn zoontje al weer een keer staand kunnen verschonen (dus zonder alle spullen naar het matje op de grond te slepen) en al een paar keer in bed getild. Dat klinkt misschien niet als veel, maar ik zag telkens sterretjes bij zo'n beetje inspanning (oké, hij weegt inmiddels ruim 10kg en meewerken heeft hij momenteel niet zo'n interesse in, maar het voelt als moeder als je zoiets niet eens kan echt alsof je niets doet). Nu raak ik dan nog binnen no-time buiten adem en kan ik daarna meteen een dutje gaan doen, maar niet meer dat het echt gevaarlijk is gelukkig. Ik merk ook dat mijn melkproductie weer wat begint toe te nemen, want die was wel echt flink afgenomen. Dat voelt trouwens echt superfijn, heb zoveel ongevraagde adviezen gekregen om daarmee te stoppen omwille van de zwangerschap, en zeker nu dat op niks is uitgelopen ben ik blij dat ik dat nog kan delen met mijn zoontje. Verder heb ik lichamelijk geen klachten, geen pijn of iets (behalve wat ik kan toeschrijven aan mijn verstandskies die ook net besloten heeft door te komen... au...), alleen super moe en weinig concentratievermogen. 

Terug
Bovenaan