De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Hey allemaal,
Wij hebben vorige week eindelijk positief getest ? en dat na 3,5jaar. 
Vandaag mijn bloedonderzoek en dan mag ik naar de gyneacoloog bellen voor de eerste afspraak op 8weken. Momenteel zijn we 5weken en ver.

Daantje en Doutzen, lekker in de babybubbel blijven hoor! Aankleden / opmaken komt echt wel een keer haha. Ik weet dat ik rond 6 weken even een meltdown had, huilbaby die alleen maar allday everyday door mij vastgehouden wilde worden. En uiteindelijk gaat het allemaal zo snel voorbij. 
Hoe gaat het met jullie? Bevalt het moederschap? En valt het mee met de krampjes?
Aii zwindo dat zal even pittig worden, maar ook dat komt goed. Fijn dat jullie veel hulp kunnen krijgen! 
Chacha, begrijpelijk hoor! Wat ontzettend fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. Dan kan het grote genieten nu écht beginnen! Voel je je nog goed? Ik had een TOP 2e trimester haha, heerlijke tijd vond ik dat! 
Elsiejoy, gelukkig ben je weer aan het opknappen! Wel balen van die verstandskies :S kan me dat ook nog herinneren.. vond ik inderdaad geen pretje toen. 
Nroxy, jeetje 3.5 jaar is ook een tijd zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je uiteindelijk op de natuurlijke manier in verwachting geraakt? Voel je je goed? 

Hier gaat alles eigenlijk zijn gangetje dames, heerlijk! Ze slaapt overdag weer top, de nachten blijven rommelig maar dat hoort erbij. Ik vind "liefde van een moeder" een mooi platform m.b.t  slapen, voor de geïnteresseerden ;) 
Hier komen nu ook de eerste 2 tandjes door! Daar is ze wel even door ontdaan. Meer huilen en hangen, maarja, doet ook gewoon pijn natuurlijk. Afgezien van tandjes is het een heerlijk vrolijk moppie. Ze kletst (lees gilt) graag en veel, en lacht de hele dag.
We slapen nog steeds lekker samen en dat vind ik lekkerder en fijner dan ik ooit dacht haha. 

Bo-Belle ja we hadden de hoop opgegeven. Vorig jaar is voor mij een heel zwaar jaar geweest. Ik ben mijn grootmoeder heel plots verloren en zij was eigelijk meer een mama voor mij. Zij heeft mij opgevoed en heb er 23 jaar bij gewoond. Daarna ben ik voor haar blijven zorgen. Zij was ook het enige familielid waar ik elke dag contact mee had. Toen dat weg viel, viel ik in een zwart gat. Uiteindelijk mij op werk gestort en doorgegroeid als assisent filiaalmanager. Ik dacht toen ach kindjes kan binnen paar jaar ook nog. En dan was het van misschien niet voor ons weggelegd laat maar.
Uiteindelijk geen symptomen voor menstruatie en toch 2 dagen later(zelfs met onregelmatige cyclus). Toen dacht ik ach ik test is niet is niets. Maar was instant een plusje.
Buiten veel plassen en de gevoelig borsten. Ben ik enkel heel erg moe. 
Heb vrijdag dan bloed laten trekken en daaruit is toch een mooi hcg level uitgekomen van 1750. Ik zit dus mooi op schema ?. 

Wat fijn dat hier een topic over is! Afgelopen vrijdag de terugplaatsing gehad en pfff wat vind ik dat toch elke keer weer een ding die 2 wachtweken ?

Daantjevijfendertig Ja ik moet nog wel even een balans vinden in alles. zitten nu midden in de verkoop van ons huis, dus zijn ook even een lang weekend het huis uit gevlucht. Zo konden alle bezichtigingen plaatsvinden en hoefde we niet steeds alles weer te boenen of uit het zicht te plaatsen. Ik moet bekennen dat we nog niet hebben gekeken naar een verloskundige, maar dat gaan we deze week doen om onze termijn echo afspraak in te plannen. 
Ikbendoutzen haha nee nog niet echt. zit wel op pintrest te kijken voor ons nieuwe huis en heel af en toe kijk ik dan ook al naar baby kamer inspiratie, maar heb nog niets gepint. Wil sowieso nog wachten tot de termijn echo voor ik echt ga kijken naar spulletjes. 
Chacha Wat fijn dat je 20-weken echo goed was. Nog even spannend straks qua de ligging van je placenta, maar dit is in ieder geval al heel erg fijn. Ik kan me voorstellen dat je jaloers bent op vrouwen die niet veel klachten hebben als je je zo beroerd voelt. Helaas ben ik wel een van die vrouwen die minder klachten heeft (vindt ik zelf). Dat maakt mij soms juist super onzeker en zou soms juist willen dat ik even goed over mn nek zou gaan ofzo, als een reminder dat ik zwanger ben. Het is natuurlijk niet dat ik helemaal geen klachten heb ik ben wel echt heel erg moe. 'sochtends gaat het eigenlijk prima, maar rond de middag begin ik echt in te kakken. Ik heb soms echt wel eens even een powernapje gedaan van 45 minuten, omdat ik echt mijn ogen niet open kon houden. Verder heb ik savonds wel last van misselijkheid waardoor ik moeilijk in slaap kom, maar ik heb nog steeds niet hoeven overgeven gelukkig (ik kan sowieso heel slecht overgeven). Ik heb wel het idee dat ik last heb van bandenpijn ook met name savonds na een dag vol bewegen en die straalt uit naar mijn onderrug. Ik heb het idee dat door alle verklevingen van de endo dit allemaal net iets gevoeliger is met het groeien. Maar over het algemeen mag ik dus helemaal niet klagen al zeg ik het zelf. Verder lekker veel tripjes naar de wc, borsten zijn al gegroeid (helaas, heb van mezelf al 75E dus als de dood dat ik straks ergens rond een H uitkom en dan memmen tot mn knieen heb hahaha) en broeken beginnen ook al niet heel lekker meer te zitten. 
Nroxy Gefeliciteerd wat fijn dat het na 3,5 jaar is gelukt! En dan toch ook nog gewoon natuurlijk, heel fijn. Wat een fijn begin van dit jaar na zo'n ellendig jaar zeg. Dat dit maar een heel mooi jaar mag worden. 
Wij staan nu voor de keuze om een NIPT test te doen of niet. Hebben jullie die laten doen of niet? Ik heb me wel aangemeld voor moeders voor moeders:) wilde toch iets terug geven. Zonder hen was ik uiteindelijk ook niet zwanger geworden. 

Zwindo jou herken ik ook nog ?. Wat fijn te zien dat het bij jou ook is gelukt. 
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in België hebben ze de NIPT test volledig terug betaald gemaakt (gratis dus) omdat ze hier vrouwen echt willen overtuigen om deze test echt te doen.
Persoonlijk zou ik zelf de test ook laten doen. De voordelen zijn er toch wel van. 

Nroxy Ja ik herkende jou naam ook nog wel. Echt super fijn dat het allemaal toch natuurlijk gelukt is bij jullie. Bij ons was de kans behoorlijk klein om het natuurlijk te laten lukken, dus ben super blij dat we in deze tijd leven waar dit allemaal mogelijk is. En echt enorm dankbaar dat het bij ons gewoon gelijk de eerste keer gelukt is. 
Ik neig er zelf ook wel erg naar om het te doen. We hebben ook een uitgebreide folder vanuit het ziekenhuis meegekregen met info erover. Hier moet je de NIPT zelf betalen (175 euro) en je doet dan automatisch mee in een wetenschappelijke studie. Ik heb mij gisteren aangemeld bij een verloskunidge praktijk, dus hoop binnenkort daar bericht van te krijgen. Dan kan ik het daar ook altijd nog bespreken. Eerst ook even goed met mijn man overleggen en ook bespreken wat we met de eventuele uitkomsten doen. 

Terug
Bovenaan