De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Zwindo, klinkt toch ook als heel wat kwaaltjes he?. Ik heb 5 jaar geleden een borstverkleining gehad, ze zijn nu ook niks gegroeid tot nu toe, ben ik wel blij om hoor! Ik had toen een 85H, dus ik ken je gevoel over hangende memmen Haha! Ik ben in totaal toch 6,5 kg kwijt. Gelukkig groeit mn kleine man wel goed! hij is ook lekker levendig dus de gyn maakte zich geen zorgen. Wij hebben de nipt trouwens wel laten doen, sowieso in België is dit zo wat standaard, maar ook gezien onze geschiedenis met trisomie 18. Trisomie 13 of 18 is niet levensvatbaar of ernstige meervoudige beperking met zeer lage kwaliteit van leven en meestal overleven deze kindjes de bevalling ook niet.. Ik denk idd al eens met elkaar babbelen over wat je zou doen als er toch iets slecht uit komt. Ik was op zich redelijk gerust deze keer, groei en nekplooimeting enz waren allemaal goed. Wij hebben wel alleen laten testen op 13,18,21 en niet de uitgebreide, over andere chromosoomafwijkingen is vaak nog te weinig geweten wat de gevolgen zijn om een serieuze keuze te kunnen maken vond ik. Voordeel in België is dat je ook het geslacht al weet, kan je hier in Nederland ook voor kiezen?
NRoxy, gefeliciteerd! Fijn dat het gelukt is na lange tijd he! Geniet ervan!

Chacha haha ja er zijn zeker wel kwaaltjes, maar vind het allemaal nog goed te doen. Ben allang blij dat ik niet helemaal kotsmisselijk boven de wc hoef te hangen haha. Ik heb me er ondertussen ook wel meer bij neergelegd dat dit het voor mij gewoon is en ik gewoon blij mag zijn dat de kwaaltjes allemaal meevallen. Fijn dat het in Belgie op die manier allemaal geregeld is. Hier is de NIPT echt nog een nieuw, waardoor je dus ook gelijk in een wetenschappelijk onderzoek terecht komt. Ik las niet echt iets terug in de folder over het bepalen van het geslacht, maar ga er wel naar vragen bij de verloskundige. We willen het namelijk wel heel erg graag weten. Ik mag trouwens vrijdag al terecht voor de intake echt fijn dat het zo snel kan, maar heb maandagavond dan de echo. Ik heb er ook wel een goed gevoel bij, maar vindt duidelijkheid wel fijn. 
Fijn dat de kleine man het zo goed doet. Voel je hem zelf al ook goed bewegen? Lijkt mij zo bijzonder om dat straks mee te maken. Tijdens onze laatste echo met 9 weken bewoog onze kleine spruit ook al even. Zo bijzonder om te zien. Het was echt even of die even wilde laten zien dat het allemaal goed was en even lekker ging liggen. Wanneer ben je uitgerekend? 
En ja die borsten dat is wel echt een dingetje hoor. Ik heb een schoonzusje die was van een cup b naar een cup g gegaan tijdens de zwangerschap en die heeft nu dus uitgezogen theezakjes ervoor terug gekregen. Ik heb zelf een potje gemaakt voor een eventuele borstverkleining/lift nadat we klaar zijn met kinderen. Maar wie weet is het tegen die tijd ook wel medisch om er iets aan te laten doen, waardoor het vergoed kan worden. Die tijd die zorg zullen we maar zeggen. 
Nroxy hoe zit het eigenlijk bij jou met de kwaaltjes? Heb je er al veel last van of valt het allemaal mee? of begin je nu juist meer te voelen nu de hormonen beginnen te stijgen.

Chacha genieten doe ik zeker ?.
Zwindo qua kwaaltjes valt het hier goed mee tot nu toe. Ik ben wel ontzettend moe, moet vaker plassen en pijnlijke borsten. (draag mijn te grote BH's weer). Dit zit gewoon makkelijker en dan is de druk er wat af.
Voor de rest word ik gek van de geuren ?. Van sommige dingen word ik erg misselijk. Had zo al een sterke geur dus nu soms echt afzien... 
Ik moet wel vaker iets eten anders ook licht misselijk. Aangezien ik PDS heb reageren mijn darmen ook anders en ben ik dus 2kg afgevallen met gewoon nu wel elke dag naar het toilet te kunnen gaan. Maar eigelijk voel ik mij echt goed.
Heb nu een afspraak kunnen maken bij de gyneacoloog voor 22 februari dan ben ik tussen de 8 en 9 weken. 
Vind het allemaal vooral heel spannend en het dringt nog niet volledig door. Misschien dat het dan ineens gaat doordringen als ik het hartje zie kloppen. 

Nroxy Ik herken veel dingen in jou kwaaltjes. Hier inderdaad ook gespreid over de dag eten want als ik te lang niets eet wordt ik inderdaad ook misselijk. Wat grappig dat jou darmen nu juist wel goed werken. Die van mij werken echt als een slak op dit moment, maar gelukkig nog geen aambeien (en hoop ook dat dat zo blijft). Bij mij zit er ondertussen ook 1,5 kilo wat volgens mij wel redelijk normaal is met 10 weken. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd iets minder heb gesport/bewogen dan normaal, omdat ik zo verschrikkelijk moe ben. Dus heb mezelf voorgenomen om vanmiddag weer te starten en misschien krijg ik er juist wel weer wat meer energie van. 
Spannend hoor wachten voor die eerste echo. Bij ons viel er echt een spanning van onze schouders toen we het hartje zagen kloppen. Die eerste week daarna ging heel goed met wachten tot de 2e echo maar die 2e week werd ik weer wat onrustig, haha. Uiteindelijk nergens voor nodig want het zag er allemaal goed uit:) ben tot nu toe ook een stuk relaxter met het wachten voor de intake en echo bij de verloskundige, maar die zijn gelukkig ook al bijna. Hopelijk kan je veel afleiding zoeken en gaat de tijd snel voorbij.

Zwindo ja door die prikkelbare darmen mocht ik daarvoor blij zijn dat ik 1x kon gaan om de 2 weken. 
Dus dit is ook niet alles ?. Je bent het zo gewoon en dan elke dag pfieuw ?. 
Ach jaa ik heb gelukkig 4 honden in huis die veel aandacht willen en nog wel wat opruim werk hier thuis. Voor de rest ja gewoon nog gaan werken dus 22 februari zal er hopelijk snel zijn ?. 
Ben vandaag voor de eerste keer in lange tijd eens zelf naar de winkel geweest en heb 4x naar mijn auto moeten lopen om mijn zakken uit te laden. Terwijl ik normaal zo'n zak met weinig moeite uit de auto haal. Nu wel weer even last van de spieren maar zal ook wel weer overgaan. 

Nroxy Kan me voorstellen dat elke dag dan ineens heel erg wennen is. haha. Wauw 4 honden in huis dat zorgt inderdaad wel voor genoeg afleiding. Wij hebben er een in huis die de sneeuw nu helemaal fantastisch vindt. Hij is echt helemaal in zn element lekker rollebollen en gek doen. 
Dan snel buiten adem enz. ken ik ook heel goed. voel me soms echt een bejaarde. Gisteren zijn we door de sneeuw naar de verloskundige gewandeld voor onze echo. Half uurtje heen en half uurtje terug (door de sneeuw ietsje langer over gedaan) en merkte toen ook dan ik het soms zwaar had. Moest op een gegeven moment echt vragen of mn man een tandje zachter wilde lopen, want kon het gewoon niet meer bij benen. 
Verder een hele mooie echo gehad. Kleine is super bewegelijk en alles zit erop en eraan. Ze willen me eind deze week wel nog even terug zien voor nog een extra echo ivm de nekplooimeting. De nekplooi was goed zichtbaar en zat binnen alle goede grenzen, maar omdat we al zo'n traject achter de rug hebben wilde ze voor alle geruststelling toch nog even een extra echo doen. Ze heeft wel echt 5x gezegt dat we ons geen zorgen moeten maken omdat het allemaal goed onder alle grenzen zit. Dus in de eerste instantie deed ik dat ook niet, maar merk dat ik nu toch wel weer ietsje meer onrustig ben en het door mn hoofd spookt. We gaan er gewoon vanuit dat het allemaal helemaal goed zit. 
Oja en kennen jullie de NUB test? dan je rond de 11 weken aan het NUBje wat de geslachtsdelen moeten gaan worden zou kunnen zien wat het wordt. Op een gegeven moment kwam die heel goed in beeld dus had ze mooi een foto van opgeslagen. De kleine lag wel wat met de kin op de borst dus ligt een beetje dubbel, maar ze schatte dat het een meisje zou kunnen zijn. haha natuurlijk 50/50 kans, maar het was leuk om het gokje te wagen. Mijn man zegt al vanaf het begin dat het een meisje wordt. hopelijk kunnen er weer pretecho's gemaakt worden tegen de tijd dat ik 16 weken ben..

Hoi dames!!
Wat leuk om te lezen dat er weer nieuwe zwangere zijn!! Ook nog vanuit de oude groep begrijp ik? 
Oh als jullie verhalen lees over de zwangerschap, over die eerste spannende weken, de kwaaltjes, de voorbereidingen....dan denk ik: wat lijkt dat lang geleden!!! Poe! Terwijl mijn mannetje nog maar 8 weken oud is. En ik dus ruim 8 weken geleden nog zwanger was!! Ik kan het me even niet meer voorstellen, zo gek!
Dit lijkt me ook een mooi moment om weer een stapje terug te doen van t forum, aangezien het voor de (eindelijk) zwangeren is ;-)
Meiden, ik wens jullie een heeeele mooie en gezonde zwangerschap toe!! En straks een voorspoedige bevalling!
En voor de andere moeders: heel veel geluk en gezondheid met jullie mini-me's!!!!
Liefs Daantje

Zwindo NUB ken ik niet ?. 
Hier kunnen ze het geslacht al bepalen bij de NIP Test. Dus weet niet of zo'n NUB gedaan word hier in België.
Hopelijk krijg ik wat meer info als ik 22ste op controle mag ?. Nu moet ik zelfs opzoeken wat ik nog mag eten en doen en dergelijke. Zoals bv salami de ene zegt doen de andere zegt niet doen enkel verhit op een pizza. Dus spreken elkaar erg tegen. Dus laat ik dit momenteel voor wat het is. 
Hebben jullie ook zo'n verschrikkelijke suikertest? Mijn suiker is nu getest via mijn bloed laatste keer maar hier zou je nog een test moeten van doen blijkbaar van bijna 2 a 3 uur. Met glucosewater en dergelijke. Veel bloed prikken dus ook waarschijnlijk...
Laatste keer hebben ze weer maar eens mijn aders kapot geprikt dus zal weer heel leuk zijn dan ?

Terug
Bovenaan