De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Daantjevijfendertig geniet van jullie kleine vent! 
Nroxy Hier testen ze dus helaas niet het geslacht mee met de NIPT, omdat het hier allemaal nog experimenteel is willen ze niet mensen stimuleren om mee te doen alleen zodat ze dan weten wat het wordt. Wie weet verandert dat in de toekomst nog, maar gezien er momenteel geen pretecho's gedaan worden door alle maatregelen zullen we moeten wachten tot de 20 weken echo. 
Nog even wachten en dan is je eerste controle er al! nog heel even geduld hebben en dan kan je de kleine spruit zien. zo leuk!
Over wat wel en wat niet eten. Ik heb een app zwangerhap gedownload is van het voedingscentrum hier. ik weet niet of die ook in belgie beschikbaar is maar lijkt mij wel. Die vind ik erg handig je kan zo producten opzoeken en zien wat wel en niet kan. Sowieso goed opletten dat je alles goed bakt haha. Ik was vorige week onwijs ziek, omdat er waarschijnlijk net een gamba niet helemaal gaar was... eerste keer dat ik heb moeten overgeven in de zwangerschap. 
Hier geen rare testen voor suiker zover ik weet ik moet bloedprikken voor allemaal dingen waar suiker denk ik ook tussen zit. Bij mij kunnen ze ook altijd lastig prikken. voor de punctie van ons ivf/icsi traject moesten ze een infuus voor de medicijnen prikken 5x hebben ze moeten prikken was echt bond en blauw haha. Het grappige is dat ze het vaak hier bij de bloedprikpost wel in 1x kunnen, dus hoop dat dit morgen ook zo is want dan mag ik weer voor alle testjes en de NIPT.
Hier ook nog even een andere update we zijn toch weer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ze zien op de echo wel iets wat lijkt op vocht in de nekplooi wel nog onder de 3 mm. maar ze krijgen het niet goed in beeld. De kleine ligt precies op de amnion waardoor ze niet kunnen zien of het vruchtwater tussen de nek en het amnion is of echt met de nekplooi te maken heeft. De kleine deed ook lekker dwars want hoe bewegelijk die is gooide die of alleen zn kont omhoog of draaide die juist net de verkeerde kant op met het hoofdje. Er waren ook 2 verloskunidge bij de echo, omdat eentje het nog niet zo lang doet en de ander al wel. Dit hadden ze wel tegen mij gezegd, maar ik was het vergeten tegen mijn man te zeggen dus die ging al met een heel naar gevoel naar binnen. In het ziekenhuis was het altijd als er nog iemand bij wordt gehaald is het geen goede boel, dus was voor hem heel naar. Hij was ook echt even gepiekeerd na de echo. Ik probeer eraan vast te houden dat ze zeggen dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar toch doe je dat wel een beetje. Ik hoop dat we begin volgende week al in het ziekenhuis al terecht kunnen en niet al te lang hoeven wachten. Er zit gelukkig wel een deadline op want het moet voor de 13+6 gebeuren, dus max 2 weekjes wachten. Voor u probeer ik me in ieder geval rustig te houden en gaan we ervan uit dat het allemaal gewoon goed zit. Gelukkig deze week een hele drukke agenda en we gaan onze koopovereenkomst tekenen, zodat ons stukje grond echt officieel van ons wordt! Dus lekker de focus daarop.

Even bijlezen, de kleine man is vandaag 6 weekjes en ik geniet volop maar heb er ook mn handen aan vol en dan uitgebreid reageren even lastig. 

Zwindo, toch spannend zeg , niet fijn dat er nog onduidelijkheid is. Ik hoop dat deze snel weg kan worden genomen.  Wat is jouw uitgerekende datum? En hoe voel jij je? 
Daantje hoe gaat het met jouw kleine mannetje? Hoe zijn je nachten momenteel?

Chacha wat fijn dat de 20 weken goed ging! Hoe voel jij je? Heb je last van kwaaltjes? En krijg je al een mooie buik? 

Bobelle, haha ik zit nu op 6 weken en het gaat eigenlijk echt top, tis intensief maar wel erg mooi en ik heb werkelijk nog nooit zoveel geluk ervaren. Wat heerlijk dat jij zo geniet en dat jullie meisje zich zo goed ontwikkeld! Hoeveel voedingen heb je snachts nog?  Lijkt me trouwens zo leuk als ze gaan "kletsen" Miss ook nog wat voor jou, t boek droomritme,  twerkt hier goed en vindt t een hele fijne liefdevolle aanpak. 
Elsiejoy, ik heb nog veel aan jou moeten denken. Hoe gaat het nu met jou? Ben je fysiek weer wat aan het opknappen? En handel je het mentaal? Lijkt me dat voorbeiden echt tijd nodig is! 

Hier is de kleine alweer 6 weekjes, hij lacht volop en dan smelt ik helemaal! Mijn man is sinds 3 weken weer aan het werk dus de nachten en dagen doe ik nu alleen. Vooral een fysieke uitdaging na zo n uitputtende bevalling en keizersnede.  Gelukkig ga ik me stapje bij stapje steeds beter voelen! In d e nacht is het voeden en valt de kleine gelijk in slaap, geen geboer of gehuil, echt ideaal! Overdags zijn we bezig om te leren slapen en in slaap vallen in het wiegje, dat gaat per dag vooruit, overall dus een heel tevreden baby en mamma. 

Lief dat je ernaar vraagt ikbendoutzen. Tsja, ik ben nog eens gaan nabespreken en uit de berekening kwam dat ik ergens tussen de 1.3 en 2.2 liter bloed ben verloren. Daar schrok ik wel heel erg van en tegelijkertijd verklaart het denk ik wel waarom ik me zo beroerd heb gevoeld. Maar inmiddels gaat het wel weer best goed met me. Ik voel me niet meer zo beperkt in wat ik allemaal kan doen qua verzorgen van mijn zoon, ik vind het alleen nog spannend om met mijn zoontje de trap op en af te gaan. Dat maakt een hoop goed, want dan voel je je in elk geval toch weer wat meer een goede moeder, als je ook redelijk normaal voor je kindje kan zorgen. 

Fijn dat je je weer wat beter voelt ikbendoutzen! Heerlijk he? Die eerste lachjes. En dat meteen in slaap vallen van de nachtvoeding is heerlijk, daar maak ik ook nog steeds graag gebruik van (ja, met ruim 11 maanden heeft die van mij daar nog steeds behoefte aan, hopelijk mag jij eerder doorslapen!)

@Zwindo, wat vervelend dat je daarmee nog in onduidelijkheid zit! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid en is er niets aan de hand. Een vriend van mij en zn vriendin hadden op de echo wel een duidelijk verdikte nekplooi destijds, maar daar bleek uiteindelijk (na zo'n 5 weken slapeloze nachten erdoor) toch niets aan de hand te zijn, en hun kindje is inmiddels 1 en nog altijd blakend gezond. 

Over dat bloedprikken trouwens: een infuus is bij mij ook altijd een ramp, daarvoor heb ik kennelijk geen fijne aderen, maar gewoon bloedprikken (even een paar buisjes vullen in de elleboog) gaat eigenlijk altijd in 1x goed. Kennelijk verschilt het nogal waar en waarvoor je 'goede prikaderen' hebt. Tijdens mijn laatste ziekenhuisopname hadden ze al zo vaak een infuus misgeprikt (en ik had natuurlijk ook een erg lage bloeddruk toen wat het allemaal niet beter maakt) dat het infuus daardoor in mijn elleboog zat. Dat doen ze meestal niet omdat dat minder comfortabel is en de kans dat je het infuus afknelt door te bewegen ook groter is (en het bovendien alleen een optie is als daar wel makkelijkere aderen zitten), maarja, aan alle kanten zinloos lekgeprikt worden is ook niet alles natuurlijk.

@Bo-Belle, ik heb ook een wat moeizame relatie met mijn ouders. Hierdoor van de week ook weer een keer flink overstuur geweest, en toen klopte mijn zoontje (opgetild door zijn vader) me op de schouder en aaide over mijn hoofd om me te troosten. Ik was zo trots op hem dat hij dat deed en had ook ergens zo'n: 'YES! een stukje opvoeding alvast succesvol anders gedaan dan mijn ouders' moment. 

Zwindo ja ik eet nu niks wat niet mag ze zijn blijkbaar wat testen vergeten te doen bij mij ?. 
Hopelijk krijg ik maandag ook meer uitleg ?.
Spannend zeg bij jou. Komt goed ☺️

Elsiejoy , wow das ook echt veel zeg! Ik snap hoe rot dat voelt wanneer je fysiek de zorg voor je kindje niet kunt volbrengen, het geeft als snel een faalgevoel als moeder maar dat is het zeker niet hè?!!je bent ook zonder dat je de fysieke taken op kon brengen een goede moeder!  Dat in slaap vallen na de voeding schijnt dus niet goed te zijn maar ik denk dan die 1 a 2x opn 24 uur en de rest gewoon in rust en regelnaat in de wieg in slaap vallen, ik vind het wel best hoor.  Het maakt de nachten zeer goed te doen in mn eentje, wij hebben letterlijk nog niet 1 nacht een huilende baby gehad(wel es veel voedingen of overdags onrust). Hij komt nu meestal nog een keer rond 2 of 3 uur snachts en dan weer rond 5,6 of 7 dus hij doet t echt al super netjes!

Elsiejoy , wow das ook echt veel zeg! Ik snap hoe rot dat voelt wanneer je fysiek de zorg voor je kindje niet kunt volbrengen, het geeft als snel een faalgevoel als moeder maar dat is het zeker niet hè?!!je bent ook zonder dat je de fysieke taken op kon brengen een goede moeder!  Dat in slaap vallen na de voeding schijnt dus niet goed te zijn maar ik denk dan die 1 a 2x opn 24 uur en de rest gewoon in rust en regelnaat in de wieg in slaap vallen, ik vind het wel best hoor.  Het maakt de nachten zeer goed te doen in mn eentje, wij hebben letterlijk nog niet 1 nacht een huilende baby gehad(wel es veel voedingen of overdags onrust). Hij komt nu meestal nog een keer rond 2 of 3 uur snachts en dan weer rond 5,6 of 7 dus hij doet t echt al super netjes!

Hey dames, 
Had gisteren onze eerste babydate ?. Wat een opluchting was dat om te zien dat het hartje klopte en alles goed verloopt we konden zelfs het hartje even horen ☺️
Een heleboel stress dat van mij af valt ? 25maart de 12 weken echo en de NIPTest afspreken

Terug
Bovenaan