De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Jeeeh alles is helemaal goed! Zo'n enorme opluchting. De kleine bewoog eerst weer even lekker dwars, maar ging er steeds beter voor liggen. Hebben ook echt een prachtige echo foto meegekregen waarbij de beentjes heel mooi zichtbaar zijn, omdat die de lucht in worden geschopt. De arts was ook helemaal aan het meegenieten tijdens de echo. Ze zei ook nou ik vind hem nu al leuk! Dus hebben het weekend nog wat naasten verteld dat we zwanger zijn en daarna wereldkundig gemaakt. Zaten eerst nog te denken gaan we wachten op de NIPT, maar we hebben het nu al zo lang stil gehouden en met name de trotse oma's to be konden ook niet wachten totdat het openbaar bekend zou worden haha. We blijven wel in het ziekenhuis lopen voor de verdere echo's. De kleine loopt al sinds het begin iets achter in de groei, maar groeit heel mooi mee onder de curve om maar te zeggen. Ze zei al dit komt vaker voor bij IVF/ICSI baby's, omdat de datum bepaald wordt door de punctiedatum en niet op basis van de grootte van het kindje zelf. We vinden het ook wel fijn dat we goed worden gemonitord en we zaten al te grappen dat ze de kleine gewoon graag nog een keer wilde zien, haha. Ik heb nu over 4 weekjes weer een echo dus zou dan 17 weken zijn. En nu er nog steeds geen pretecho's gedaan worden vind ik het niet heel erg dat we een extra echo voor de 20 weken echo hebben. Ik had ook al aangegeven dat we heel graag wilde weten wat het zou worden, dus heb bijna het idee dat ze deze echo daarom nog er tussen hebben ingepland. 
Ikbendoutzen wat fijn dat je zo aan het genieten bent van jullie kleine mannetje! Heerlijk lijkt me. Ook goed te lezen dat je, je steeds weer wat beter voelt en het herstel langzaam steeds meer vooruit gaat. Hopelijk snel echt weer helemaal fit! Hier gaat het echt super goed! Na de goede echo van vrijdag voelde het echt een beetje alsof de laatste spanning van mn schouders afviel en kon ik voor het eerst echt oprecht super blij zijn. Ook begin ik mijn energie meer terug te krijgen wat echt heel fijn is, want kan voor mn gevoel ook weer wat meer sportoefeningentjes doen en lekker in beweging blijven. Merk nu dat ik dat wel echt heel erg heb gemist de afgelopen weken. Verder misselijkheid ook veel minder al had ik daar sowieso gelukkig al niet heel veel last van. Alleen af en toe als ik savonds net iets teveel heb gegeten dat ik dan wat last heb van brandend maagzuur. Maar over het algemeen dus eigenlijk heel goed:)
Elsiejoy Jeetje wat enorm heftig allemaal zeg! Gelukkig gaat het nu wel weer wat beter allemaal. Wat zeiden ze nu verder hoe het herstel eruit ziet en hoe lang je moet wachten tot jullie het eventueel weer zouden kunnen proberen, want jullie wilde wel graag al een tweede toch? Vindt je het vervelend om nu weer te moeten wachten of vindt je het nu allemaal wel even prima? kan me best voorstellen dat je hierdoor even een klein beetje bent afgeschrikt. 
Ik moest vorige week inderdaad nog bloedprikken voor alle waardes en de NIPT en dat ging gelukkig in een keer goed, alleen wilde het bloed niet meer bij het 7e buisje en moest ze even friemelen met de naald. Daar heb ik zo'n hekel aan. Infuus is bij mij altijd een probleem inderdaad echt een drama ze hadden toen op mn hand(2x) in mn pols en in mijn elleboog geprikt om uiteindelijk het infuus er in mijn andere arm in te krijgen... haha
Nroxy Wat gaaf dat jullie de kleine eindelijk hebben kunnen zien en het hartje ook al hebben gehoord. Super fijn dat alles er goed uitziet! Ik had onze eerste echo ook gefilmd en je hoort de arts zeggen daar zit ie en dat flikkerende stipje is het hartje, dus we hebben goed nieuws! Je hoort ook echt op het filmpje een zucht van mijn man en mij van de last die van onze schouders afvalt haha. Nu lekker ervan genieten! Hoe voel je je nu verder? nog last van kwaaltjes enz? 

Zwindo, wat fijn een goede termijnecho! En wat een lekker vooruitzicht, nog een echo met 17 weken. Heb je zelf een voorgevoel of het een jongetje of meisje is? :) 
Doutzen, ik slaap samen met onze dochter en die valt ook lekker in slaap hoor na de voeding. Waarom zou dat niet goed zijn eigenlijk (nieuwsgierig haha)? Fijn dat je zo aan het genieten bent en het herstel goed gaat! 
ElsieJoy, dat klinkt inderdaad heftig ja! Ik ga het toch ook nog even zeggen: je bént een goede moeder! Ook als je even wat minder kan doen, je moet ook aan jezelf denken om weer die actieve mama te kunnen zijn ;) Je doet het goed! 

OMG mijn wereld stort een beetje in ik werd net gebeld door de verloskundige over de NIPT waarbij ze een afwijking hebben gevonden. Er is een verdenking op trisomie 18 het edwardssyndroom. Echt mijn hart breekt, morgen moeten we ons melden in het ziekenhuis voor weer een echo en het bespreken van de vervolgstappen. Ik hoop zo dat het niets is, maar ben zo bang nu. Ik dacht eindelijk te kunnen genieten van onze zwangerschap, maar nu krijgen we dit weer op onze schoot geworpen. En net nu we het ook al iedereen hebben verteld afgelopen dinsdag. 

Oh nee Zwindo! Wat verschrikkelijk spannend! Hopelijk is het loos alarm en kunnen ze daar snel meer over zeggen, maar jeetje, het wordt je ook niet bespaard zeg! Een hele dikke virtuele knuffel voor jullie!

Zwindo misselijkheid was een hel aan het worden. En ik kon niets meer eten 2 happen en ik was misselijk of moest naar het toilet. Heb van de gynaecoloog pilletjes voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid en wat een verschil. Ik ben niet meer misselijk en kan eindelijk deftig eten ?. Ja ik was er stil van en ventje aant huilen. Staat hij daar met zijn grote mond omdat we 2uur moesten wachten ?. 
Nu afwachten tot 25maart voor de volgende afspraak en de NIPT. Vind dat ook wel spannend heb een zusje met een lichamelijke en geestelijke beperking. Zeldzame handicap heeft ze maar toch wil je een beetje zekerheid. 
En wat naar en rot voor jou seg ?. Hopelijk niets te erg. Ik duim mee voor jou ??. 

Zwindo wat akelig zeg! Wat zullen jullie geschrokken zijn:( en heb je überhaupt iets van slaap kunnen vatten?  Wat ga ik keihard voor jullie hopen dat het kinďje gezond is! Laat je ons weten hoe het gegaan is in het ziekenhuis?  Ik denk aan je! Dikke knuffel!!
Bobelle  nou wat er eigenlijk in dat boek staat is dat je kindje gaan slapen, gaat associëren  aan drinken en dat is dus een afhankelijje slaapassociatie, je kind zpu dan dus elke keer drinken nkdig kunnen hebben om te kunnen gaan slapen. Ipv zelf  in slaap te leŕn vallen

Elsiejoy nee het gaat allemaal niet zonder slag of stoot. En dit bericht hadden we echt niet zien aankomen, omdat we vrijdag echt een super goede echo hadden. Ze hebben de kleine toen al helemaal van top tot teen nagekeken en alles was perfect.

Ikbendoutzen ik heb gisteren zoveel huilbuien gehad dat mn energie echt gewoon gedraind was. Ik ben smiddags op bed gaan liggen omdat ik echt niet meer kon en savond lag ik er ook al om half 9 in. Vanmorgen wel om half 7 klaar wakker. Erg onrustig geslapen en veel gedroomd over alle mogelijke scenario's.

Nroxy gelukkig gaat je misselijkheid iets beter. Hopelijk voel je je snel weer fit. Op naar een goede 2e echo en een goede nipt uitslag voor jullie.

Hè bah wat ontzettend naar Zwindo! Kunnen jullie vandaag een beetje op tijd terecht? Jeetje, ik ga echt duimen dat het bij nader onderzoek niks blijkt! 
Oh zo Doutzen! Ik heb dat zelf een beetje losgelaten, sommige baby's slapen inderdaad lekkerder met een vol, warm buikje en anderen hebben het niet nodig :) Eerst kwam haar ritme zo uit dat ze na het wakkerworden meteen wilde eten, inmiddels eet ze liever voor het slapen en dus niet meer bij het wakker worden. Maar we volgen haar daarin, wil ze drinken dan krijgt ze drinken haha. Anyways, dit is geen tip / advies aan jou hoor, iedereen doet het op zijn eigen manier :) Voor mij gaf het wel rust om niet daar exact aan vast te houden want anders kwam ik helemaal niet uit met voeden. 

Terug
Bovenaan