De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Minime snap je onzekerheid echt zo goed. Toeleven naar die eerste echo is zo spannend al helemaal als je het eerder mis hebt zien gaan. Proberen positief te denken dat het allemaal goed zit!

Lapjesendraadjes fijn dat je je goed voelt! Dat om de zoveel uur eten is zo herkenbaar. Ik had van reuk niet heel veel last moet ik zeggen maar meer van extreme moeheid. Zo eind van het eerdte trimester begon dat echt beter te worden. Geniet er lekker van! Bij ivf/icsi rekenen ze trouwens met de punctiedatum als eisprong dus 2 weken daarvoor zou dan je eerste dag zijn. Ik had ergens een site gevonden die het uitrekend zal even kijken of ik die kan vinden en hierin zetten.

Ikbendoutzen dankjewel de afgelopen dagen waren echt heel zwaar moet ik zeggen. Maar vandaag weer een stukje beter en weer nieuwe hoop en energie ergens vandaan weten te toveren.

We zouden vandaag de vlokkentest hebben. Na 2uur in het ziekenhuis te hebben doorgebracht...inschrijven patentenbalie en vervolgens wachten en nog meer wachten.... mochten we eindelijk het kamertje binnen. Met een gynaecoloog, een arts van prenatale diagnostiek en een assistent dus drukke boel.
Eerst weer alles even kort besproken en toen shirt omhoog voor de echo. Belangrijkste hoe ligt de moederkoek erbij. Nou niet gunstig blijkt. Ze konden via beide benaderingen (schede of buik) geen goede route vinden om er goed bij te komen. Plus dat de kleine nogal bewegelijk is want jeetje wat lag die weer te draaien en te schoppen. Te veel risico werdt er gezegd dus het advies om te wachten tot een vruchtwaterpunctie gedaan kan worden. Dat is dus 2 volle weken wachten. Zij vonden het ook erg vervelend om ons weer naar huis te sturen, maar gezien de situatie was dit de beste keuze.
Wat wel positief was is dat ze de kleine ook weer even goed hebben bekeken en opgemeten en ook nu was weer alles toppie in orde. Aan een kant super frustrerend want hoezo dan die uitslag van die test terwijl alles er steeds top uitziet. Aan de andere kant biedt dit voor ons wel een heleboel hoop dat het toch goed kan zitten. Dat alles er zo goed uitziet heeft ook meegespeeld in het advies om te wachten tot de vruchtwaterpunctie. Ze zeiden gezien we op de echo nu geen grote afwijkingen zien en we de placenta lastig kunnen bereiken is ons advies om te wachten. Tuurlijk geven ze wel ook aan dat het niets zien op de echo niets hoeft te betekenen omdat sommige afwijkingen zich ook pas later op een echo kunnen aantonen, maar het gaf mij echt een goed gevoel en belangrijkste hoop dat het misschien toch nog goedkomt.
Dus nu de komende weken lekker veel afleiding zoeken en hopen dat de tijd snel gaat.

Lapjesendraadjes: https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerschap-en-kind/zwangerschapsduur-en-uitgerekende-datum/

Hier kan je het goed berekenen.

Zwindo, dat geeft inderdaad moed!! Ik hoop voor je dat de 2 weken om zullen vliegen!
Bedankt voor de link, de uitgerekende datum is inderdaad 7 november! 
Zo leuk om hier alle bekende namen weer te zien!!
Nroxy ja die broeken.. Bij mij is de knoop van mijn enige spijkerbroek net dit weekend kapot gegaan ?‍♀️ Meestal draag ik jurken naar mijn werk. Ik heb er een die ik al 2 weken niet wil aantrekken, zit net te strak bij mijn buik. De andere jurken hebben wat meer ruimte en kan ik denk ik nog wel een hele poos blijven dragen. Ik ben heel erg benieuwd wanneer ik een echt buikje ga krijgen!

Zwindo wat een tegenstrijdige berichten zeg, vind het zo erg dat jullie nog twee weken moeten wachten op duidelijkheid en dan aan de andere kant weer die positieve echo. Wees lief voor jezelf zou ik zeggen, eis niks van jezelf en ik hoop dat jullie over twee weken uit deze nachtmerrie worden gehaald.  Dikke knuffel!

Ikbendoutzen Dankjewel! Ik moet zeggen dat het tot nu toe nog wel aardig ok gaat. Mijn man en ik hebben vanaf het begin van de zwangerschap juist een goed gevoel, dus proberen daaraan vast te houden. Tuurlijk houden we nu wel de andere mogelijke scenario's in het achterhoofd, maar daar ons nu heel druk over maken is ook niet goed voor die kleine. Mijn buik begint nu langzaam wat zichtbaar te worden al is het nog steeds een twijfel buikje (corona kilo's of iets anders?). Dat is wel een beetje confronterend ook. Ik probeer ervan te genieten, maar die donkere wolk hangt er wel ook een beetje overheen. Vanavond even langs bij een vriendin waar ik echt even naaruit kijk. Nu de winkels weer een beetje open zijn willen mijn man en ik ook een afspraak maken bij een keuken winkel om lekker de focus te leggen op ons huis dat gebouwd gaat worden. Ben wel blij dat we daar ook wat aandacht aan kunnen geven voor wat afleiding. 
Lapjesendraadjes Dat van die broeken die niet lekker zitten herken ik! sochtends gaat het vaak nog wel en kan nog wel een aantal broeken aan, maar mn buik zet echt een beetje in de loop van de dag uit en dan zitten ze soms echt niet lekker meer. Nou ben ik heel blij met het thuiswerken en dat ik lekker in mn sportlegging of iets kan rondlopen die lekker meerekt:). Ik heb wel ook al 2 zwangerschapsbroeken gekocht in de sale. Dacht dan heb ik die vast in huis, maar die banden die erin zitten lubberen nog heeeel erg haha. 

Bij mij past de broek nog wel, maar ik vraag mij nu meer af of t t waard is om m bij de kleermaker langs te brengen hahaha. Ik ben fysiek anders gebouwd dan mijn moeder en zusje, zij hadden nauwelijks een buikje tijdens de zwangerschap. Ik ben benieuwd hoe snel ik positiekleding of behas moet kopen

zwindo: ow jeetje wat een bericht weer:(
Inderdaad lekker veel afleiding zoeken dan zijn de 2 weken gevoels matig sneller voorbij!;)
Ik hoop dat er goed nieuws is voor jullie!;)

oke ff heel gek maar ben heb echt bijna zin  om  een feestje te bouwen, ik ben echt te bang dat het niet goed is doordat ik zo goed  als geen  kwaaltjes  heb, ik weet dat het niks zegt maar begin  sinds vanmorgen pijnlijke borsten te  krijgen, en ergens voelt het  als een  opluchting, een duidelijk iets, gevoels matig een  beetje als er gebeurd echt wel wat daar binnen haha zo slecht dit maar ben  zo hard op zoek naar bevestiging.

Ik sprak vanochtend de verpleegkundige (die belt standaard 18 dagen na de punctie, blijkbaar om de uitslag van de test te horen) en ik kon aan haar fijn vragen of het gewoon is dat de kwaaltjes er de ene dag wel zijn en de andere dag niet. Dat is dus blijkbaar heel normaal. Ik blij! Heb wel echt elke avond een soort van bandenpijn en dan moet ik dus mijn rust pakken.

Terug
Bovenaan