Ik heb me een tijdje terug getrokken zie ik aan alle berichten ? maar jeetje wat een moment om terug te komen ?
vreselijk zwindo wat je nu overkomt, na al die tijd en dan denk je dat alles goed is en dan dit.. ik hoop dat je heel veel lieve mensen om je heen hebt Meis want dit is echt wel KLOTE ?
lapjesendraafdjes: GEFELICITEERD MEIS!! ? wat goed om te zien dat het eindelijk gelukt is, hopen op een goede zwangerschap op wat ongemakken na!
ik ben inmiddels 31-01 bevallen van een reus van een babyboy: Jaxx ? 4315gr en 54cm op 38+3 ?
wegens verwachten van een grote baby ben ik ingeleid, ze wilde allemaal wachten tot 39 weken want iedereen dacht dat het wel meeviel maar ik voelde dat het niet meeviel, mijn ribben en waren helemaal beurs en ik kon niet eens meer normaal rechtop zitten zonder baby die overal drukte ?
op vrijdag kreeg ik een ballonnetje 38+1, ik had toen al 2cm ontsluiting,om 16:00 en om 22:00 viel deze eruit. De volgende dag om 6:00u moest ik bellen hoelaat ik naar het ziekenhuis kon komen, 07:30u waren we er en had ik 3cm ontsluiting, om 10:30 kwamen ze mijn vliezen breken. Om 13:30 had ik 5cm ontsluiting na weeen om de 2 min. Om 16:30 had ik nogsteeds maar 5cm en moest ik een infuus weeenopwekkers, balen want die wilde ik niet.. ik dacht toen oké ik ga door tot 7/8cm en dan morfinepompje erop.. ik kwam in een weeenstorm en om 20:00 kwamen ze weer kijken, net aan een halve cm erbij dus 5,5 toen maar snel de ruggenprik gevraagd want voor een halve cm deden de weeen wel erg veel pijn (had gehoopt al op 7 te zijn) dus balen ook nog een ruggenprik.. om 23:30 voelde ik een drukkend gevoel van onder en had ik 10cm ontsluiting, omdat hij nog niet goed in mijn bekken was gezakt mocht ik nog 3 kwartier meeduwen met de persweeen maar nog niet persen. Om 00:15 mocht ik eindelijk persen, maar al snel ging de hartslag van Jaxx bij elke perswee naar 200, de gynacoloog kwam bloed van het hoofdje nemen en dat was nog goed dus we konden door, na een uur hebben we nog de vacuümpomp geprobeerd maar helaas bleef hij hangen op h4 (schijnbaar al erg ver maar hij ging niet verder) helaas ook nog een keizersnede na 1,5uur persen, maar na de vacuümpomp zakte zijn hartslag opeens en bleef even heel laag voor hij weer steeg waardoor er geen tijd was om de ruggenprik opnieuw te zetten en het door nood van Jaxx een spoedkeizersnede onder narcose werd ? zeker geen droombevalling en heel mijn geboorteplan overboord.. om 03:47u is Jaxx uiteindelijk geboren!
ik had al die tijd al geroepen dat hij te groot zou zijn met 40 weken en niet ging passen maar met 38 weken en 10cm ontsluiting hadden we allemaal verwacht dat het wel mee zou vallen ?