De dames die al wat langer wachtten: in verwachting

Goedemiddag dames, ik mag mezelf eindelijk hier ook voorzichtig komen melden. De laatste terugplaatsing van afgelopen 4 mei blijkt succesvol te zijn.
Even voor de mensen die mij niet kennen een tijdlijn. 2018 begonnen en begin 2019 bij de fertiliteitsarts terecht gekomen. In eerste instantie omdat mijn cyclus alles behalve stabiel was, maar na de eerste onderzoeken bleek vooral mijn vriend problemen te hebben met de kwaliteit en hoeveel zaad. Dus advies icsi. Maar moest eerst minimaal 10% afvallen. Dat ging heel traag en ben op een gegeven moment boos geworden en dacht toen aan overstappen. Toen bedacht de fertiliteitsarts dat we toch mochten beginnen, dus toch doorgegaan. Okt 2019 icsi 1 met slechts 1 terugplaatsing, de rest was niet goed genoeg voor cryo. Februari 2020 icsi 2 die op een drama uitliep en een inwendige bloeding bleek veroorzaakt te hebben. Ook geen bevruchtingen, dus weg poging. Was zo klaar met die artsen dat ik over gestapt ben naar Duitsland, wel met enorme wachttijd, maar in november 2020 mochten we starten in Duitsland, uiteindelijk icsi 3 gehad begin januari 2021 met top resultaten 6 embryo's en uiteindelijk 4 cryo's. Eerste terugplaatsing niet zwanger geworden, dus verzocht om onderzoek te doen. Daaruit kwam dat mijn baarmoederslijmvlies ontstoken was, dus heftige antibiotica gehad, maar daarna was alles goed. Vlak voor de cryo terugplaatsing bloed laten onderzoeken omdat ik plots weer onverklaarbare blauwe plekken had en daaruit bleek na de terugplaatsing dat ik een erfelijke bloedafwijking heb waardoor ik verhoogde kans op trombose heb en dus per direct moest beginnen met bloedverdunners spuiten. Maar ondanks die stress, blijken de bloedverdunners dus ervoor gezorgd te hebben dat in elk geval een van de twee cryo's is blijven zitten. De eerste echo staat inmiddels gepland op 2 juni. Alles is nog zo onwerkelijk, maar dat zal vast wel goed komen. 

Gefeliciteerd Brabantse! Wat een weg hebben jullie moeten afleggen zeg... poeh! Ik duim voor een mooie echo en fijne zwangerschap :) 
Hoe is het met de rest? 

Jeeeeetje Brabantse, wat een heftige tijd hebben jullie gehad! Gefeliciteerd!
Hier gaat het goed inmiddels 10.3, en een goede termijnecho gehad:) nu 4w wachten op een controle afspraak waar alleen hartje luisteren is.. pas weer met 20w echo. Maar we gaan een geslachtsbepalingsecho inplannen. Zo veel week geen echo trek ik echt niet!

Lapjesendraadjes dank je. Wij kunnen het zelf nog niet helemaal geloven dat het gelukt is. Gelukkig nog weinig klachten, alleen een wat rommelende buik en mijn bh's passen weer wat beter. Het enige wat ik niet kan is lang zitten op een gewone stoel, dan krijg ik echt last van mijn buik dus denk dat ik een wig kussen ofzo ga halen, dat gaat wel goed namelijk. Hoe gaat het bij jullie inmiddels?
Bo-belle dank je, ik hoop ook dat het pad voor ons nu wat rustiger wordt.
Mamavankipje jij ook bedankt! 

Brabandse ik kan mij dat ongelovige gevoel nog zo goed herinneren, ik heb ook 1,5 week verbijsterd en in shock rondgelopen hahaha
Je verwacht inderdaad gewoon niet dat t ook een keer kan lukken!
Dat niet goed kunnen zitten dat herken ik wel, heb ik vooral aan het einde van de werkdag last van. En gerommel in je buik he, van die steekjes en heel veel winden laten.

Met mij gaat alles goed, ben nu 15+2 en het buikje begint al zichtbaar te worden. Twee weken geleden heb ik echt afscheid genomen van de kliniek, ik heb het restant medicijnen ingeleverd en de week ervoor had ik mijn afsluitende gesprek. Zo ongelofelijk raar en ook wel emotioneel!
As vrijdag ga ik voor het eerst het hartje beluisteren, tot nu toe heb ik het mooi zien kloppen maar ik zie uit naar het horen! Ik voel mij verder super en kan er echt van genieten.

Lapjesendraadjes wat fijn dat bij jou alles goed gaat. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar het luisteren naar het hartje. Dat is ook weer zo'n mijlpaal. Begin juni moeten we naar de kliniek voor de eerste echo en ben benieuwd hoe dan verder. Ik ga er vanuit dat we dan naar een gynaecoloog hier in Nederland mogen. Want vanwege de bloedziekte die ik blijk te hebben, ben ik een hoog risico zwangerschap, dus zal niet naar een verloskundige mogen. 

Hoi allemaal,
Hier gister weer een echo gehad nadat ik hem 2x heb moeten afzeggen doordat ik corona had. Gister bleek dat alle 2 de kleintjes goed gegroeid waren. Was nog even de vraag of eentje mee zou gaan maar tot nu toe doet hij dat. Heel bijzonder. Sowieso de hele afspraak, dit was bij de verloskundige in plaats van de kliniek. Dat voelde sowieso al gek, nu is het echt gewoon de normale weg, ofja normaal. Aangezien het een tweeling is is het medisch en wordt het bij de gynaecoloog. Momenteel al 10,4 weken.
Brabandse zo super voor je! Heb je nog een keer een testje gedaan? 
Lapjesendraadjes goed om te horen dat het goed gaat allemaal! 
Hoe ervaren jullie allemaal de zwangerschap en wat waren jullie eerste aankopen haha.

Terug
Bovenaan