DE KLUS - BABES

quote: mamaroos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 12:10:08'));

Hee bieb....nogmaals een dikke proficiat! Geweldig gevoel he!!!!'
En dan allemaal die onzekerheden en vragen!

Als ik jou was zou ik alvast een verloskundige bellen om daar een afspraak mee te maken. Je kunt gewoon in de telefoongids of op internet even zoeken naar een verloskundige praktijk in de buurt.
Wellicht kun je daar eerder dan de 12 weken een afspraak maken. En het is gewoon fijn om alvast een afspraak te hebben op staan! kun je daar naartoe leven!

Vaak doen ze die afspraak pas met 12 weken, omdat ze eerder vaak de hartslag nog niet goed kunnen vinden/horen. De moeders in spe schrikken zich dan rot, terwijl er dan niets aan de hand is! Het is dan enkel nog wat te vroeg!

Geniet lekker! Neem je rust (nu kan het nog haha)....Als je die kleine straks voelt schoppen.....slaap je veeel minder!

Os ja...eenn uuh schrijf je maar alvast in voor de kraamzorg! Dat moet je in sommige steden voor de 8 weken doen! Verzekeing even bellen om te vragen hoe en wat!

Succes!

Wij hebben het overigens met 8 weken aan de oders verteld! De eerste weken vonden w ehet wel leuk om een geheimpje te hebben! Op mijn werk heb ik het met 10 weken verteld!
En wij wilde niet weten wat het zou worden. Als ik nu zwanger wordt willen we het wel graag weten! Niet dat we nu een sterke voorkeur heb, maar ik wil wel eens weten hoe het is om het wel te weten!

Groetjes, Roos

Ehh kan dat dan eerder verloskundige bellen? Ik had gewoon de ha gebeld zodat ik weet wat ik moet doen. Kon na 12 weken afspraak maken, en volgens mij wordt ik dan vanuit hun doorverwezen. Maar misschien doe ik dat ook wel, zelf een verloskundige zoeken, wist niet dat dat ook zo kon. Vanaf donderdag vakantie, dus ef rustig alles uitzoeken.

Kraamzorg wacht ik nog ef mee. Woon toch in een dorp zal wel meevallen haha. En anders bel ik mijn nicht, zij is kraamhulp. Nee zou ik niet eens willen, familie als kraamzorg.

Ik denk ook niet dat ik t volhou hoor, 12 weken wachten en dan pas vertellen, Maarja, aan wie ga je t dan allemaal vertellen? Stel dat t alsnog misgaat dan moet je dat ook weer aan iedereen vertellen. Maarja, als je t aan ouders verteld, vertel je t ook aan broers en zussen en natuurlijk aan schoonfamilie, en zo gaat t verhaal natuurlijk verder. Wel leuk natuurlijk om te vertellen, daar gaat t niet om, maar ook leuk om nog even geheim te houden voor de buitenwereld (behalve naaste familie.) Nouja, ik zie wel. Wacht in ieder geval tot 8 weken.

@happy: volgens mij kwam dat berichtje van jou (sorry als t iemand anders was). Maar op welke site kan je dat dan zien met die Chinese horoscoop?

kleintje zal mij benieuwen wat de uitslag is van de test.

marleen rot voor je dat je een negatieve test had

Hoi meiden,

Bieb je kan ff kijken bij babybrabbel   bij interactief . Laat wel ff weten wat er uitkomt he. Als ik nu zwanger zou zijn is het volgens de chinezen een meisje whahaha.
Linda dat gevoel heb ik ook in mn buik, zit echt heel laag hoor en het is net of het van binnen uit kriebelt

liefs happy

nou dames ik ga weer verder en ik lees vanavond wel weer verder.
O ja weet je wat helemaal grappig is. bij mij weet helemaal niemand dat wij voor een tweede kindje zijn gegaan. dit hebben we bewust gedaan om de vraag steeds te ontwijken van nou en is het al zover enz.

Hee Bieb,

Je hebt geen verwijzing nodig van een huisarts!
Toen ik wist dat ik zwanger was hb ik ook gelijk de huisarts gebeld. Daar kon ik toen diezelfde dag terecht! ik had mijn test zelf meegnomen, nog een keer testen vonden ze daar niet nodig! Het enige dat hij vroeg was of ik foliumzuur slikte. verder kreeg ik een paar foldertjes mee van verschillende verloskundige praktijken. Die moest ik toen zelf bellen voor een afspraak. Ik kreeg ook geen verwijsbriefje mee of zo. Als ik nu zwanger mag zijn dan ga ik ook direct naar de verloskundige toe.
Als je dan nog eens met 12 weken een afspraak moet gaan maken, kun je misschien pas terecht met 14 weken of zo!

Ow ja..en als je mee wilt doen aan moeders voor moeders kun je je nu al opgeven!
Krijg je leuke cadeautjes...(vooral als je je voor 6 weken zangerschap aanmeld).

Groetjes, Roos

Hoi bieb,

Ja ik vind roos verhaal veel duidelijker, vind het zelfs een beetje vreemd van jouw dokter hoe nu de gang van zaken is.
Maar ja miss, is dat zo in een klein dorp.

hoop dat je wat aan de info heb die we hier melden:

Wat dien je te regelen
Kraamzorg, opvang, wat moet ik wanneer regelen?
Je weet dat je zwanger bent en vanaf dat moment ben je bezig je kind in je buik gezond te laten groeien want iedereen wil uiteraard het beste voor zijn kleine. Maar er dient nog veel meer te gebeuren dan de groei van je ongeboren kindje. Wat komt er straks allemaal om de hoek kijken en wanneer dien je bepaalde zaken te regelen zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Wanneer je een kindje verwacht dienen er nogal wat zaken “geregeld” te worden. Voor jezelf maar ook voor je ongeboren kindje. Hieronder de meest belangrijke zaken op een rij.
Verloskundige
Wanneer je weet dat je zwanger bent kun je vanaf een week of 6 een verloskundige in de buurt bellen (nummer via de huisarts of in de gouden gids/telefoonboek). Zij/hij zal doorgaans met jou een eerste afspraak plannen tussen week 10 en week 12. Bij je eerste bezoek zal een hoop duidelijk worden. Zo zal zij/hij je bijv. doorsturen om een termijnecho te laten maken om te kijken hoe ver je zwangerschap precies is. Je zult de eerste maanden elke 4 weken bij de verloskundige op controle gaan om de vordering van je zwangerschap te bekijken, gevolgd door een periode van 3 weken en later om de 2 weken. Je kunt hem/haar ook altijd bellen als er vragen of onduidelijkheden zijn m.b.t. je zwangerschap. Zij zullen meestal wel een antwoord hebben of je naar een juiste instantie doorverwijzen. De verloskundige is zeg maar de “vraagbaak” tijdens je gehele zwangerschap.
Kraamzorg
Dit dien je z.s.m. te regelen. Wanneer je weet dat je zwanger bent, kun je je het beste al inschrijven voor de kraamzorg. In eerste instantie zou je denken dat je daar nog maanden de tijd voor hebt maar niets is minder waar. De noodzaak om hier snel actie in te ondernemen komt door het feit dat in veel steden en gebieden een tekort aan kraamhulp is. Bij je zorgverzekeraar kun je het kraamzorgformulier aanvragen waarop je je wensen voor de kraamzorg kenbaar kunt maken.
Werkgever inlichten
Als je werkt dien je je werkgever hierover in te lichten. Dit hoeft wettelijk echter pas 3 maanden voor de uitgerekende datum. Sommige vrouwen vinden het lastig om dit te communiceren omdat zij van mening zijn dat de werkgever niet blij is met zulk een bericht. Vrees niet, je mag tijdens je zwangerschap niet ontslagen worden. Ook mag je tijdens je zwangerschapsverlof niet ontslagen worden. Bij de verloskundige ontvang je tijdens je eerste bezoek een zwangerschapsverklaring. Deze is voor je werkgever die op deze manier rekening kan houden met het plannen van je zwangerschapsverlof. Het zwangerschapsverlof mag maximaal 6 weken tot minimaal 4 weken voor de uitgerekende datum ingaan. In principe heb je recht op in totaal 16 weken zwangerschapsverlof. Mocht je echter later dan de uitgerekende datum bevallen dat “krijg” je deze dagen erbij. Mocht je eerder bevallen dan de uitgerekende datum, dan heb je toch recht op de volle 16 weken.
Plaats van bevalling
De meeste zwangere vrouwen kunnen zelf bepalen of zij thuis of in het ziekenhuis willen bevallen. Sommige vrouwen vinden het prettig om in hun eigen leefomgeving te bevallen terwijl anderen het fijn vinden dat er een medisch team enige risico’s kan uitsluiten. Wanneer je “medisch” wordt behandeld is die keuze er niet en dien je te allen tijde in het ziekenhuis te bevallen. Met je verloskundige kun je de opties, voor- en nadelen bespreken en zo tot een keuze komen.
Erkennen of ouderlijk gezag krijgen van je kindje indien je ongehuwd bent
Wanneer je dit niet bent dien je een procedure te starten om juridisch vaderschap te krijgen om na de geboorte allerlei soorten van ellende te voorkomen. Er is een verschil tussen erkenning en gezag. Bij erkenning gaat een man familierechtelijke betrekkingen aan met het kind; hij wordt door erkenning de wettelijke vader. Hij is echter geen wettelijke vertegenwoordiger. Hiervoor moet een man het gezag hebben over het kind. Met gezag is de man de wettelijke vertegenwoordiger en kan hij rechtshandelingen verrichten namens het kind, zoals het zetten van een handtekening. Het feit dat een man gezag heeft over een kind, zegt niets over de familierechtelijke betrekkingen. Ook een niet-ouder kan gezag hebben over een kind. Wil een gezagdrager ook de wettelijke vader zijn van een kind, dan moet hij het kind erkennen. Erkenning kun je reeds voor de geboorte regelen. Wettelijk gezag, indien niet automatisch verkregen, na de geboorte. Lees meer over ouderlijk gezag.
Verschillen tussen gehuwd zijn en geregistreerd partnerschap met betrekking tot de kinderen
Het huwelijk en het geregistreerd partnerschap zijn in veel opzichten gelijkwaardig. Voor de relatie met de kinderen is er één belangrijk verschil. Een kind dat wordt geboren in een huwelijk van een man en een vrouw heeft van rechtswege beide echtgenoten als ouder. Bij een huwelijk van twee vrouwen of twee mannen en bij een geregistreerd partnerschap (zowel van paren van gelijk als verschillend geslacht) is dit niet het geval. In al deze gevallen kunnen familierechtelijke betrekkingen van het kind met de partner van de moeder of vader alleen ontstaan door erkenning of adoptie.
Voor meer informatie kun je terecht bij www.postbus51.nl
Opvang
Hetzelfde als bij de kraamzorg. Regel dit zo snel mogelijk. Ook al heeft de recessie de wachtlijsten bij veel kinderdagverblijven doen dalen. De betere en populaire kinderdagverblijven hebben nog steeds lange wachtlijsten. Ook al denk je dat je kind beter af is bij een gastouder of een oppas aan huis (wat je ook dient te regelen), wie weet denk je daar na de geboorte heel anders over. Wanneer je de opvang wilt gaan regelen dien je ook na te denken over hoeveel dagen of dagdelen je kind opgevangen zal worden. Dat dwingt je tevens om na te denken of je minder gaat werken, en hoeveel minder dat zal gaan zijn. Of je partner ook tijd in gaat leveren of niet. Tip is om je snel te oriënteren en dit zodoende ook snel te regelen.

Dit is zo'n beetje eerste priorriteit. oke

dikke x Bambi

Hallo! Pip is back!!

Gisteravond hadden we geen internet: was helemaal in de war: wat moest ik doen! wahaha, gelukkig doet ie het weer!!

Bambi: lastig die leegloop...hoop dat het snel minder wordt voor je

Marleen: echt jammer dat de test negatief was. Hebben ze wel wat anders kunnen vinden?

Kleintje: Ik zou echt popelen van ongeduld als ik jou was!! Wat knap dat je nog niet hebt getest!!

Happy: 2 dagen achter elkaar kotsen? Ik zeg: SPANNEND!!!!! Ik hoop echt voor je dat het raak is!

en nu nog even over mezelf.....vanochtend en vanmiddag was ik ongesteld. Had echt een bloeding (oud en nieuw (helderrood) bloed en nu is het weer zo goed als weg. Ik snap echt helemaal niks meer van mezelf. Even mijn klachten:

vrijdag: dag 10 cyclus: erge buikkramp zalmkleurige afscheiding
zaterdag: dag 11 cyclus: alleen bij vegen oud bloed + "watervloed" + zere borsten + rechtsonderin buikpijn

zondag: dag 12 cyclus: bruine afscheiding
maandag: dag 13 cyclys: "ongesteld" oud en nieuw bloed (is nu bijna over), geen pijn.

Iemand enig idee wat dit is?  Ga ik nu weer een nieuwe cyclus in,  noemen ze dit een tussentijdse bloeding en moet ik gewoon doortellen?? IK WEET HET NIET MEER!  

Zo en nu ga ik lekker eten koken, tot vanavond lieve dames!!!

X Pip  

Heb net nog ff gespeurd op internet en daar lees ik dingen over tussentijdse bloedingen die 1/2 dagen duren en die een eisprong aankondigen??? Kan dat volgens jullie?

Of zou dit een 1 daagse ongesteldheid zijn en ga ik weer een nieuwe cyclus in nu?

X Pip

Terug
Bovenaan