De wachtbank... 38+ weken zwanger!

Succes dames. Hopelijk helpt het. Hier as. zaterdag 40 weken en volgende week pas weer een afspraak bij de vk. Ben benieuwd, maar met deze warmte een kind eruit persen zou voor mij niets zijn. 

Goedemorgen! 
Gisteren nog bekend als gebruiker maar vandaag een gebruikersnaam aangemaakt aangezien het einde nog niet inzicht lijkt te zijn?
Vandaag zijn we 40.6. Gisteren bij het wandelen veel gerommel, een warme douche gepakt (zelfs met dit weer) en met goede hoop naar bed gegaan. Om 01.10 wakker, nog steeds gerommel dus positief. Om 03.15 was alles weer rustig en dus wist ik al genoeg...  
Ik lees veel dames die bij 40 wkn gestript worden door haar vk, wat fijn! Bij mij in de praktijk lijken ze wat 'strenger' te zijn en strippen ze pas bij 41 wkn. Daarnaast is er verteld dat ze pas strippen indien ik al wat ontsluiting heb, dus ik probeer me niet al te veel te verheugen op de afspraak van donderdag. 
@jamram, thanks voor de tips! Ik heb gedurende de zwangerschap al last van aambeien, dit zal waarschijnlijk niet veel beter worden bij de bevalling :(
Vandaag werkt manlief vanuit huis, zodat ik er toch nog even uit kan. Even bedenken wat het uitje van de dag zal zijn ;)

@Suuz:  oh 40.6! Je loopt dus gelijk met een van de andere meiden en 1 dag voor op mij. Ben toch wel blij dat ik dit topic heb geopend want we staan er zeker niet alleen voor dus ??.
Bij mijn praktijk ook echt pas strippen vanaf 41 hoor. Waren ze heel stellig in. Het is volgens hen dan pas het meest kansrijk. Vooral omdat je toch weeën moet krijgen en het voor 41 weken vaak gerommel en pijn geeft. Dat is wat ze mij vertelde. Vandaar dat ik a.s. donderdag gestript zal worden met precies 41. Fijn dat je man thuis werkt vandaag. Die van mij is gistermiddag vroeg thuis gekomen. Breekt toch lekker de dag...

Ik ben soms een beetje bang dat de baby maar groeit... en ik er straks een moet uit persen van minimaal 4kg. Hebben jullie dat ook? Gewoon omdat hij zo lang blijft zitten voor me gevoel. Slaat miss nergens op... maar mm buik staat toch gespannen!

@Joena, same here! Ik begin er iedere afspraak over zodat ze tijdens de controle iets beter voelen (maak ik mezelf wijs haha)  
Bij 36 wkn leek het er namelijk op dat er sprake was van teveel vruchtwater, ik ben toen langs de gynaecoloog gemoeten. Gelukkig niks aan de hand maar de kleine meid lag wel voor op de groeicurve. Ze schatten een geboortegewicht van 3700 gram. Maaaar dat bij 40 wkn. De vk verzekerde mij dat de kleintjes op het einde nog maar weinig aankomen. En dat de schatting gedaan wordt op basis van lengtes (hoofd, buik en benen) en dat het dus weinig zegt. Ik heb aangegeven dat ik het fijn vindt dat ze dadelijk wat meer bij te zetten heeft maar dat ik de mogelijke complicaties bij mezelf wat minder zie zitten. Toch zijn we ervoor gemaakt??

@ Su uz: Bij mijn VK ook pas vanaf week 41 helaas :-( ze zegt dat het voor week 41 vaak geen resultaat heeft dus weinig zin om het dan al te laten doen.. 
Hier al vanaf gisteren 17:30 uur pijn in mijn buik.. Geprobeerd te timen, kwam eerst om de 7 min en 1 min weeën die ik weg moest puffen maar na 2 uur zakte het weer wat af. Het rommelende gevoel heb ik alleen heel de nacht gehad en nu nog steeds :-( voelt als een pijnlijke harde buik en niet echt als menstruatiekrampen. VK gebeld en die gaf aan dat het voortekenen kunnen zijn en dat het vandaag of morgen misschien dan toch wel gaat gebeuren.. Ik hoop het, dit heb ik nog niet gehad dat het zo lang aanhoudt dus heb ook het idee dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op het echte werk. Nu wachten tot dat het echt goed door gaat zetten :)
@ Joena: Wat fijn dat ze je donderdag gaan strippen, en wie weet lukt het gelijk wel!! Aftellen dus voor jou :)
Haha ja dat heb ik ook.. het kindje moet er natuurlijk ook nog uit dus ze moeten niet te lang blijven zitten. En straks passen ze hun kleertjes in maat 50 niet eens :-o Ik ben ook iedere keer bang dat ze zo groot is maar bij de echo en VK hebben ze dit nooit gezegt. Ze zat altijd rond het gemiddelde.. Meestal als baby’s heel groot zijn zeggen ze dat en moeten ze vaak eerder gehaald worden toch??
@ Su uz: Hier ook veel vruchtwater, ze zei dat de baby nog genoeg ruimte had. Maar mijn buik begint wel steeds harder/strakker te worden.. Waar ik al die tijd geen striemen had, begin ik nu aan de zijkant lichte striae te krijgen sinds week 36 ofzo, echt balen!! :-(

@Suuz: ja hier ongeveer hetzelfde. Met 36 weken werd hij op 2900 geschat door die metingen. Dus als ik 40 weken zou voldragen en hij maximaal per week zou aankomen (200 gram) dan zouden ze hem schatte op 3600 gram. Maar omdat het een schatting blijft werd gezegd tussen de 3500 en 3900. Naja dat vind ik prima. Moet wel zeggen dat ik vaak om me heen hoor dat ze ernaast zitten. Bij mn zus klopte het bij alle 3 de kids totaal niet. Het is gewoon lastig...
@Ashh: wat SPANNEND! En wat je zegt, ik heb ook zoveel leuke dingen in maat 50 hahaha! Maar babys vallen in het begin ook ongeveer 10% van hun lichaamsgewicht af he. Dus het past vast nog wel ;) Ik hoop zo voor je dat het doorzet vandaag!!! Ik ga voor je duimen.
-> en hier nog geen striae. Wel een strakke buik dus hoop dat ik de dans ontspring. Zou zonde zijn zo die laatste dagen. Maar aan de andere kant is het het allemaal waard denk ik ;). Bij mij heeft baby ook nog voldoende vruchtwater. Dus houd me er maar aan vast dat ook daardoor mn buik strak staat en niet alleen door de baby!

Wat leuk om met jullie mee te lezen! Allemaal in hetzelfde schuitje haha. Ik had 1cm ontsluiting vandaar dat ze wel wilden proberen te strippen morgen.. als het de bevalling niet opwekt dan levert het vaak iig nog weer iets meer ontsluiting op.. Althans dat zegt de verloskundige hier.. zo zie je maar dat echt per instelling verschillend is.. ben er zelf wel blij mee. Mag en mocht niet klagen de hele zwangerschap qua kwaaltjes maar ben het wachten nu wel soort van zat.. nog 10 of 12 dagen zo rond lopen daar zou ik echt tegenop zien.. vannacht voor de verandering wel relatief goed geslapen en weinig gerommel gehad.. dat was de vorige nachten anders.. je hoopt de hele tijd symptomen of iets te kunnen ontdekken dat het kan beginnen maar helaas haha

Terug
Bovenaan