De wachtbank... 38+ weken zwanger!

Ik snap je helemaal Joena. Ik ben 40+3 vandaag, morgen een afspraak bij de verloskundige en dan wil ik de volgende afspraak met 41+1 (maandag) plannen om te strippen. Hoop uiteraard dat hij zich daarvoor al heeft gemeld ;) Ik word uiterlijk volgende week vrijdag met 41+5 ingeleid omdat de eerste dag van de 42e week precies in het weekend valt. 
Spannend! Succes allemaal met wachten en met deze warme dag.. 

Hoe denken jullie over het inleiden? Ik wil de natuur liever zo lang mogelijk de kans geven, maar dit komt ook omdat ik denk dat de bevalling pijnlijker is zodra ik word ingeleid. Maar misschien zit dit alleen maar tussen mijn oren? Aan de andere kant wil ik en kan ik ook echt niet meer langer wachten. 

Omdat ik er vandaag aardig doorheen zat heb ik de vk gebeld :( . Ik had morgenochtend om 0915 een afspraak staan voor inwendig onderzoek, maar die heeft vandaag plaatsgevonden om 16:00. Ik wilde gewoon weten wat de stand van zaken is. Nog geen ontsluiting, dus strippen had nog geen zin. Baarmoedermond is wel aan het verweken en het tuutje is al wat korter. Dus er is wel wat bezig. Of het dan nog dagen of een nacht gaat duren is niet te zeggen. Bij de een zit alles potdicht en komen er vervolgens weeen 's nachts. Bij de ander duurt dit zo een tijd. Dus...
Ze heeft de boel alleen even gemasseerd nu. Morgen een rust dag en wordt mijn dossier naar het ziekenhuis opgestuurd. Vrijdag hopelijk afspraak bij de gyn in ziekenhuis... nogmaals een check, ctg en hopelijk dan strippen. Ook wordt dan een afspraak gemaakt ( ik denk met 41+5 ) om in te leiden volgende week. Hopelijk komt het niet zo ver.... :S 
Blij dat er wat gebeurd nu. Dat wachten is killing. Ben er zo klaar mee!!!! 
@Su uz: ja ik wil op een gegeven moment wel inleiden en dan voor de 42 weken, want misschien duurt dat wel even. Ben echt blij als hij eruit is.

Ons geduld wordt wel flink getest in deze groep geloof ik haha! Inmiddels ontwikkelingen bij iemand?
Hier is het eigenlijk vrij rustig. Ik vind de hoeveelheid harde buiken wel oprecht vermoeiend. Het doet niet echt pijn maar het is zo'n vervelend gevoel steeds. Mijn allereerste uitgerekende datum was 4 september, daarna werd het 1 september en bij de termijnecho 27 augustus. Ik heb nu dus maar hoop dat hij voor 1 september komt en anders schuiven we die datum weer door naar 4 september ;-)!
@ Joena: ik vind denk ik dat nog wel het lastigste van alles. Ook al heb je bijvoorbeeld nog geen ontsluiting, het kan dan nog een paar uur duren voordat het begint maar datzelfde geldt als je al een paar dagen met 2cm loopt. Alles blijft zo wazig ;-). Ik hoop voor je dat het misschien toch een zetje heeft gegeven en anders misschien dat vrijdag het op gang gaat brengen!
@ Ashh: ik dacht dat het bij jou wel zou hebben doorgezet na het gerommel maar toch ook vals alarm? Is dat nare gevoel inmiddels wel gezakt?
@ Suuz: ik snap super goed dat je niet veel langer meer wilt wachten. Van wat ik in mijn omgeving hoor heb je met inleiden wat meer kans op een weeënstorm. Maar die kunnen ook met een natuurlijk bevalling komen dus ook daar hebben we weer geen grip op.. Ik wil het liefst ook het natuurlijk laten komen omdat ik heel graag een badbevalling wil en dat mag allemaal niet als je wordt ingeleid. 

@ Babyfeb: Dat is inderdaad zo, vooral bij verloskundigen heb ik het idee. Fijn dat je een verloskundige hebt die echt naar je luisterd. Bij mij zijn ze allemaal heel aardig alleen ik vind de begeleiding niet zo goed. Moet overal zelf achteraan en alles vragen. Ga morgen echt zeggen van wil nu dat jullie gaan kijken want ga niet een afspraak inplannen bij 41,5 en dat ze dan pas verder gaan kijken om e.v.t. te strippen. Zie ik echt niet zitten :-( 
@ Su uz: Ik wil het ook liever natuurlijk laten gaan, maar als ze zelf niet willen komen en je bent al over de datum heen maakt het je allemaal niet meer zo uit. Tenminste dat heb ik, wil gewoon dat ze er is want nu zit je alleen maar af te wachten en alles wordt steeds moeilijker.. Ik had zelf ook echt verwacht dat ze al met 37/38 weken zou komen, zit er dus heel erg naast :p Maar ik zie er ook tegenop en bang dat het pijnlijk is. Lees hele tegenstrijdende berichten, de een zegt het is een akelig gevoel en de ander zegt het is een helse pijn..
@ Joena: Ik hoop het echt!! Allemaal nog net augustus baby’tjes :)
Wat vervelend dat je er gisteren zo doorheen zat :-( maar goed dat je toch gebeld hebt! Nu weet je in ieder geval hoe het er voor staat, en idd dan is het nog afwachten tot dat de kleine wil komen. Maar je hebt nu in ieder geval afspraken gepland staan dat ze er wat aan gaan doen, dat is al wel heel fijn! Grote kans dat jij je kindje deze week nog in je armen hebt :)
@MariekeSep: Ja het is altijd afwachten inderdaad! Hadden ze bij jou nou ook al gekeken voor e.v.t. ontsluiting? Jij wilde toch ook in bad bevallen in het ziekenhuis? Kan dat nog wel als je wordt gestript of een ballon geplaatst is? Ik wil ook zo graag in bad bevallen :-(
Nee bij mij is het echt weggezakt, heb nog wel af en toe het idee dat er iets bezig is. Maar heb me er maar weer bij neergelegd dat het toch wel weer niks zal zijn. Hoop dat het deze week nog gaat gebeuren maar begin me steeds drukker te maken dat ze niet op de natuurlijke manier wil komen :-(

@ Joena: goed dat je gebeld hebt en dat je terecht kon. Het potdicht zitten wil inderdaad niks zeggen, wel fijn om te horen dat je lichaam  ietsaan het doen is? Heb je het idee dat het masseren iets geholpen heeft? 
@MariekeSep: herkenbaar! Niet alle harde buiken zijn pijnlijk maar het verstoord vaak wel hetgeen waar je mee bezig bent. 
De vk heeft gisteren aangegeven dat het effect van strippen vaak merkbaar is binnen 12 tot 24 uur. Gisteren tot 16.00u behoorlijk wat kramp gehad, positief gestemd dus maar ook wel gerelativeerd: ze heeft flink lopen wroeten dus logisch dat ik kramp heb. Daarna is het weggetrokken en erg rustig gebleven, gisterenavond zelfs minder harde buiken dan dat ik gewend ben. Gelukkig lees ik dat het effect van strippen ook binnen 48 uur kan optreden, dus ik zal vandaag positief proberen te blijven maar dat is niet gemakkelijk (41.1)!

@ Ashh: nee dat mag dat inderdaad niet. Bij inleiden word je medisch dus beval je zonder je verloskundige en "gewoon" in het ziekenhuis. Ik wil inderdaad heel graag een badbevalling (o.a. door bekkeninstabiliteit + heb er een goed gevoel bij) dus ik hoop dat hij vanzelf wil komen.

@ Suuz: spannend dan nu! Het is jammer dan je niets anders kan doen dan afwachten maar ik duim in ieder geval enorm met je mee dat jullie kleintje gewoon nog vandaag of morgen zich gaat melden!
Ik ga zo weer een stukje wandelen (tegenwoordig op tempo slak) en hoop dat we snel hier babynieuws hebben in de groep!

@Mariekesep: daar denk ik ook wel eens aan. Ik heb met ovulatietesten gewerkt en had zelf als uitgerekende datum 27 augustus. Ik kreeg bij de 12 weken echo 4 dagen cadeau en het werd 22 augustus. Soms denk ik ook wel eens, misschien zitten ze er al 4 dagen naast. 
Hier helaas geen zetje. Niks. Afwachten vandaag dus of ik vrijdag terect kan en anders maandag. Mocht het pas maandag worden dan gaat de vk. mij wel nog een keer proberen te strippen morgen of zaterdag.
@ashh: ik zou dat zeker aangeven. Strippen is juist iets dat een vk kan en wat wetenschappelijk bewezen is wat baat heeft. Juist dit kan een eventuele medische inleiding voorkomen. Mocht ik een afspraak hebben staan straks voor inleiden volgende week, dan ga ik ook de vk vragen gewoon om de dag nog te strippen tot die dag. Mocht het alsnog doorzetten dan is dat natuurlijk top en kunnen zij de bevalling gewoon begeleiden.
@Suuz: jammer dat het nog niet echt heeft doorgezet dus. Frustrerend lijkt me. Je hebt dan zo n hoop ineens weer he? Je gaat je echt overal aan vasthouden. Masseren heeft denk niks gedaan nee. Heb ook wel weer een slechte nacht gehad: warm, draaien en een onrustige vriend. Die vond het eerst allemaal nog wel prima zo tot 40 weken en was heel druk met werk... nu merk ik dat hij ongeduldig word en er klaar voor is. Misschien weer een voordeel ;)
Ik spring misschien toch maar in de auto vandaag. Fuck it. Weer zo n dag thuis zie ik niet zitten. 

Terug
Bovenaan