De wachtbank... 38+ weken zwanger!

@ Joena: dan hoop ik dat we beide mogen bevallen op jouw uitgerekende datum haha! Ik wens het je in ieder geval niet toe te wisselen met die van mij want dan moet je nog een week!
@ Jamram: ik heb dat ook, ik ben de hele zwangerschap gewoon fit en gezond geweest maar voel me sinds gister niet lekker. Futloos, beetje duizelig, weinig trek. 
Vanochtend naar de verloskundige geweest. Ze wilde nog niet controleren (pas vanaf 40 weken) maar toen ze mijn klachten hoorde (steken, kramp, harde buiken) zei ze dat dit tekenen zijn dat de baarmoedermond flink aan het verweken is. Ze zei het kan morgen beginnen of volgende week maar geloof me het komt. Kan ik natuurlijk niets mee ;-). Gelukkig was mijn bloeddruk (85/55) en hartslag baby nog allemaal super en ik houd verder geen vocht vast. Ze zei dat mijn lichaam het prima vond om zwanger te zijn. Hartstikke fijn natuurlijk maar ik heb nu liever een baby in mijn armen haha!
Helaas zit dan ook meteen het wekelijkse uitje erop, nu maar beetje rommelen in huis en hopen dat we volgende week niet meer op spreekuur hoeven!

Pfff ik heb er ook weer een dag op zitten! Vanacht echt behoorlijk gerommel maar nog wel te doen.. waren het echte weeën voorweeen? Geen idee.. vanmorgen naar wc en daar vers rood bloedverlies inclusief stolsels.. Verloskundige gebeld en die kwam meteen langs, blijkbaar is dat rede tot zorg. Na controle bleek dat het hartje nog goed klopte en na inwendig controle voelde ze 1cm ontsluiting en een verstreken bmm. Toch overleg gehad met ziekenhuis omdat die bloeding ook van moederkoek af zou kunnen komen en dan moest de kleine acuut gehaald worden. Vluchttas mee en om 8:00 uur lag ik aan de ctg.. 2x hartfilmpje was goed en op de echo was geen bloeding te zien. Toen moest ik toch worden opgenomen ( 24 uurs observatie ) omdat ze dachten dat de bevalling misschien wel was begonnen. Ik wil zo graag thuis bevallen!!! Maar goed, schakelen en hopen dat het gewoon goed afloopt... na vanmorgen is het bloeden gestopt en elke 5/6 min toch wel kramp en harde buik.. ik lag op zaal met nog een andere puffende vrouw en met bekkenpijn weet je na een paar uur echt niet meer hoe je moet liggen of zitten op die bedden. Om 17:00 uur kwam de VK van het ziekenhuis dat ik toch naar huis mocht en daar afwachten of het door gaat zitten. Ze denken toch echt dat er niks ernstigs is maar gewoon start van de bevalling. Nu dus weer fijn thuis!! Pizza achter mn kiezen en mega moe. Hopelijk zetten de krampen door en beval ik toch nog lekker thuis vannacht.

@ MariekeSep: Dat heb ik idd ook, s’avonds denk je van het rommelt zoveel zou het dan vannacht gebeuren en s’ochtends is alles weer helemaal rustig en de rest van de dag ook :-(
Haha nou ben benieuwd! Wat jouw VK zei dan zou het hier ook onderhand wel moeten beginnen :p
Maar idd ze kunnen van alles zeggen, het is toch maar weer afwachten..
@ JenE: Jeetje wat heftig en eng zeg!! En vervelend dat je nu nog niet echt iets weet na de controles. Ik hoop dat het nu toch wel echt gaat doorzetten voor je!  Gelukkig maakt je kleintje het wel gewoon goed!!
Dames, wat doen jullie zoal heel de dag? Ik ben series kijken al zo zat, gisteren maar wat achter de computer gezeten maar daar heb ik zulke dikke voeten van gekregen kwam daarna niet meer in mijn schoenen haha!! Gelukkig kwam mijn vriend daarna thuis en zijn we even lekker gaan wandelen aan het water :)
Ben dan echt blij als hij weer gezellig thuis komt!
Maar overdag verveel ik me zo.. Dingen in huis doen heb ik niet echt fut meer voor en voel me niet meer heel prettig om de deur uit te gaan en met iemand af te spreken.
Zit nu echt maar af te wachten tot dat ze wil komen.. En idd dan ga je teveel over dingen nadenken! 

Ha! Ik zit vandaag ook aan de 38weken en ben t eigenlijk ook wel zat.. het rommelt flink en sinds 2 dagen echt krampen. Aangezien het m’n eerste kindje is heb ik geen idee wat het betekend.   Ben benieuwd. Ik kom hier lekker meelezen ?

Jaaaaa baby nieuws!!!! In een record thuis bevalling is onze zoon ?Boris? geboren..

vanaf een uur of 18:00 wat kramp maar niks noemenswaardigs.. toen weeeeeer bloedstolsels om 22:00 uur.. kwam vk langs om 23:00 en had ik 1 cm ontsluiting,, ze wilde het even aankijken en stuurde me niet terug naar het ziekenhuis. Ik moest bellen als er weeën zouden komen om de 4 minuten. Moe van de dag gingen we naar bed en eigenlijk direct daar kreeg ik mega weeën!!! om half 3 dacht ik pfffff.. toen samen even gedoucht en kwamen ze nog heviger..VK gebeld en bleek om 04:00 uur ineens 5 cm te hebben.. heeft ze mn vliezen gebroken en zou ik binnen 5 uur wel persdrang krijgen en smiddags wellicht een kind? afgesproken dat ze 06:30 zou komen checken maar binnen 3 kwartier na dat ze weg was hield ik het niet meer.. paniek!!! Ik moest persen? En ik kon niet meer stoppen?? VK kwam aangesneld en bleek dus in drie kwartier van 5 naar 10 cm te zijn gegaan??? na 17 min persen was hij daar... gezond en wel! Ik ben mega beurs en mn stuit lijkt wel gebroken maar zo blij dat alles goed is gegaan..en thuis!!!! Nu bijkomen geblazen en heel verliefd zijn..
Zet hem op meiden??????

O hij is dus uiteindelijk om 5:47 geboren met een gewicht van 4000 gr en 52 cm! Precies 1 dag voor de uitgerekende datum

Terug
Bovenaan