December 2022

Aaaah wat goed runbabyrun! Zo toevallig haha! Ik ga duimen voor een mooie echo morgen. 
Hier nog een beetje twilightzone. Vorige zwangerschap goed ziek geweest, dat begon pas bij 5.6 en ik ben nu net 5 weken. Dus weet wat me waarschijnlijk te wachten staat maar het is er nog niet haha ? heb juist heeeeeeel veeeeeel trek. Ik ontbijt het liefst met een pizza nu. 

Hee hoi, 

ben ik weer. Ik denk toch dat mijn bruin bloedverlies doorgaat in een miskraam. Ik heb op dit moment geen verdere zwangerschapsklachten meer en heb vannacht iets rood bloedverlies verloren, eigenlijk wilde in vandaag de verloskundige bellen voor een intake. Maar weet nu niet meer zo goed wat ik het beste kan doen? Wel of niet bellen? 

Hoi Mar Loes, naar dat je dit meemaakt! Ik zou toch even de verloskundige bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Zij kan je beter adviseren in wat nu verder. Overigens heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook bloedverlies gehad, meerdere keren, en heb ik nu een peuter rondlopen. Denk dat het ook afhankelijk is van hoe heftig de bloeding is?

@evdb dankjewel voor je bericht. Ik ga vanmiddag inderdaad maar even bellen. De bloeding is echt minimaal. Nu vooral weer wat bruin bloedverlies, maar vanochtend echt wel wat helder rood bloedverlies.
het bruine bloedverlies is op dit moment ook alleen bij afvegen, ik heb een maanverbandje in voor de zekerheid maar die is nu nog schoon( sorry voor de details) Verder voel ik wel iets van kramp in mijn buik maar niet heel heftig, bij mijn menstruatie is het zeg maar heftiger. 
nou even afwachten wat de verloskundige zegt. 

@mar Loes

Je kunt altijd de VK bellen. Ze kan ook een vroege echo doen evt. En tips geven, gerust stellen etc.

Hoop dat het oud bloed is, succes

Hoi dames!

Mag ik me bij jullie aansluiten? Oktober 2021 gestopt met de pil en na 2 enigszins regelmatige cyclussen (wel wat aan de lange kant 30/40 dagen) daarna ineens een cyclus van meer dan 80 dagen. Helemaal in de war dus. Op 2 en 3 april (en ochtend 4 april) positieve ovulatie testen. Vanaf 12 april wat bloedverlies. Vooral wat bruin maar ook wat helder rood. Die hield af en aan wel wat aan dus ik dacht ongesteld te zijn. Wel weinig last verder en veel minder dan normaal maar al met al wel echt een aantal dagen. Me erover heen gezet en gedacht focus op de volgende cyclus. 23 april voor het eerst weer een ovulatietest gedaan en die was mega donker. Blijven testen met ovulatietesten en ze bleven zo extreem donker dat ik ineens besloot een zwangerschapstest te doen. Blijk ik toch hartstikke zwanger! Helemaal in shock maar ook extreem blij natuurlijk nu! Volgens CB 2-3 weken op het scherm wat dan volgens de bijsluiter klopt met 4-5 weken zwanger. Dit zou dus kloppen met de positieve ovulatietesten van begin april. Als ik goed reken kom ik dan ook ergens in december uit. Heb behalve wat lichte buikkrampen soms helemaal geen symptomen (ja misselijk van alle adrenaline nu haha). Het is onze eerste keer zwanger dus ben helemaal nieuw in dit alles! Hebben jullie ook huisarts ingelicht of alleen VK?

Mar Loes hopelijk blijft het bloedverlies beperkt! Wat zei je verloskundige? 
Schoneslaper welkom en gefeliciteerd!! Wat een verhaal zeg, snap dat je positieve test als een enorme verrassing kwam! Ik heb zelf alleen de VK gebeld, zij laten het meestal aan de huisarts weten. 

Ik heb vandaag de eerste echo gehad! Een klein boontje met mooi kloppend hartje gezien, zo fijn ❤️ VK heeft het nu op 7+0/7+1 gemeten maar over 3 weken de termijnecho. Heel blij, weet je dat die vreselijke misselijkheid ergens voor is ?

Terug
Bovenaan