December 2022

@kellie. Ooh hier ook geen roze wolk hoor haha. Ik vind zwanger zijn niets aan, maar het hoort er nou eenmaal bij. Kreeg bij vorige zwangerschap vanaf 20 weken echt veel klachten en pijn. Had beknelde zenuw in bovenbuik dus hoop zo dat dat deze keer minder is. Maar sommige zijn ook heel trots op hun zwangere buik, dat heb ik ook niet voel me eerder wat dik, dan prachtig haha en die kwaaltjes en extra zorgen als alles wel goed gaat nee niets aan. 

Ik heb net echt de halve burgerking leeg gegeten ? en ik eet normaal geen vlees ... Ik schaam me dood ?. Andere mensen ook zo last van cravings? En ik heb sinds vandaag wat menstruatieachtige pijn, wat ik wel een beetje spannend vind...overmorgen echo!

Hoi allemaal! Zwanger van ons eerste kindje, 15 december. Een eerdere zwangerschap werd een 11 weken miskraam dus we durven er nog niet van te genieten. Deze week een vroege echo, heel spannend! Hopelijk kan ik na de 12e week echt gaan genieten en voorpret voelen. Leuk en spannend om met jullie mee te lezen en er bij te zitten hier!

Heej,

Ik heb even niet gereageerd. Was de hele week zo extreem moe. Ik kan normaal gesproken niet goed overdag slapen (wordt heel beroerd wakker en daarna kan ik 's nachts niet slapen) maar gistermiddag gewoon 1,5 uur geslapen.

Vorig weekend had ik met afvegen best wel wat bloed. Ik kon me van mijn vorige zwangerschappen herinneren dat dat kon gebeuren en niet erg hoeft te zijn mits dat het op korte termijn weer stopt/minder wordt.
Dat gebeurde gelukkig.

Ik wilde even een aantal dingen overleggen met de VK dus ik had ze maandag gebeld. Ik werd daarna teruggebeld, er was een plekje vrij gekomen dus nu mag ik a.s maandag al voor een vitaliteit echo. Spannend en benieuwd maar ook wel zin in. Vooral ook benieuwd of ze kunnen schatten hoever ik (ongeveer) ben.. volgens eigen berekening 7+3 denk ik maar kan ook al 8 (of 6+3 ofzoiets) zijn. Door pcos lastig te bepalen.
Wel blij dat we week eerder echo hebben. Als de echo goed is gaan we moederdag gebruiken om het tegen onze ouders te vertellen.

Ik had met de VK ook overlegd over menstruatie achtige klachten maar dat schijnt (vooral als je al meerdere zwangerschappen hebt gehad) bandenpijn te zijn. De banden van je baarmoeder worden opgerekt en dat geeft dat gevoel.

Even een aantal reacties (heb even aantekeningen gemaakt om te kunnen reageren, haha)

@ WiesjeWies
Het is voor mij herkenbaar dat het moeilijk is om geheim te houden. Vooral tegenover onze dochter, ze vraagt elke week of en wanneer er een baby komt.
Als de echo goed is gaan we het eerst haar vertellen, dan ouders. We gaan het gewoon vertellen. Als deze zwangerschap mis zou gaan zouden we dat ook delen. Het afgelopen jaar is heftig geweest voor ons (zoontje overleden) dus willen we dit ook gewoon wat sneller dan gebruikelijk delen.

Het zou kunnen dat je vaker over PCOS hoort in je omgeving omdat je met veel anderen in dezelfde fase zit maar volgens mij wordt er ook steeds meer bekend over PCOS. Misschien is er ook wel minder Taboe op nu.

@V8893
Fijn dat jullie hartje hebben gezien.
5 weken is wel lang wachten.

@gebruiker10392031
Wat fijn dat je nu positief getest hebt na maanden proberen.
Gefeliciteerd!
Ik heb bij ons eerste ook veel getest omdat ik het toen niet kon geloven (en ik vond het interessant dat de streepjes steeds donkerder werden). Dat vaak testen herken ik dus wel.
Ben je een beetje bijgekomen van de eerste schok?

@TWD
Wat fijn dat je het hartje hebt gezien.
Hoe gaat het nu met je? Kan je inmiddels wat binnen houden?

Even in 2 delen reageren, het bericht werd wat lang maar wil toch even op iedereen reageren

@mar loes
Wat fijn dat het bloeden nu gestopt is. Hopelijk blijft dit zo.
Ik snap wel je schrik en bezorgdheid.
De menstruatie achtige Krampen herken ik, volgens mijn VK komt dit van de groei van de baarmoeder (bandenpijn) wat eerder/sterker kan zijn bij tweede of meerdere zwangerschap.

@Mamavantwa
Ik snap dat je Zenuwachtig bent voor je echo. Ik wens je een goede echo.
Je zei dat je bij je eerste zwangerschap veel pijn had door beknelde Zenuw. Hebben ze daar toen wel wat mee kunnen doen om je te helpen of is dat vanaf de 20 weken tot de bevalling zo geweest?

@Kimmiekimmee
Begrijpelijk dat je het spannend vind omdat het je eerste is.
Hoe gaat het nu met je eetbuien?

@sarahd
Hoe was je echo? Je had nog een echo toch (of heb ik dat verkeerd begrepen?)

@Kuikentje
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook eerst leeg gevoel en dan misselijkheid. Wat bij mij hielp was om steeds kleine beetjes te eten zodat mijn/je maag dan niet leeg is waardoor je minder dat leeg gevoel en misselijkheid hebt. Misschien helpt dat ook voor jou (als je daar nog last van hebt).

@Runbabyrun
Wat fijn dat je je eerste echo hebt gehad en een hartje hebt gezien.

@ooievaar
Buikkrampen zonder bloedverlies zou misschien bij jou ook groei van de baarmoeder kunnen zijn. Als je je zorgen maakt zou ik het even aan de VK voorleggen.

@ezzie
Fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien.
In je bericht stond 9 dec weer een echo, bedoel je mei?

@misspoes,
Succes en veel plezier met je echo

@Bo-belle
Zou mooi zijn als we naar binnen kunnen gluren. Gelukkig kunnen we dat een beetje met echo's.

@schoneslaper
Wat een bijzondere manier om te ontdekken dat je zwanger bent. Goed dat je ook een zwangerschapstest hebt gedaan.
Ik vertel het zelf altijd even tegen de huisarts en apotheek maar meer omdat ik dan weet wanneer en dat het gemeld is.

Ik vind het wel echter na eerste echo maar klachten voelen ook echt.

@juliass
Wat fijn dat je hartje hebt gezien met een vroege echo.
Blijf je onder controle bij het ziekenhuis of wel bij een VK praktijk?

@Kellie
Wat vervelend dat je je depri voelde bij de eerste zwangerschap. Hopelijk is/wordt deze zwangerschap een fijne(re) ervaring voor je.

@Erz
Heb je nog vaak getest?

@Evdb
Wat grappig dat je de burger King hebt leeg gegeten terwijl je normaal geen vlees eet.
Veel plezier met je echo

@FG
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens je toe dat deze zwangerschap doorgaat. Ik snap wel dat het lastig is om nu blij te zijn maar hoop wel dat je dat wel wat kan zijn.

Sorry voor mijn lange berichten maar wilde graag even op iedereen reageren.

Op moment geen moe en raar gevoel. Id iets eten hielp bij mij ook goed.

Maandag eindelijk de 1e echo. Vind best spannend. Hebben een windei gehad. Dana gelijk zwanger van onze dochter.

En deze zwangerschap voel zelfde als toen de 2 want had beide verder op die paar dagen moe enz geen klachten.

Willen jullie weten wat word?

@kuikentje, snap dat je het spannend vindt! Heb nog nooit een slechte echo gehad, maar vind het ook steeds spannend! Maar als je al een keer hebt meegemaakt dat het niet goed zat, dan lijkt me dat nog erger!

@PM, ik vind dat je echt heel rustig bent gebleven onder dat bloedverlies, dapper! Wel fijn dat je nu wat eerder een echo mag! Hoop dat je een mooi kloppend hartje ziet!

Vandaag echo gehad en alles was goed. Nu berekend op 6.5, terwijl ik zelf 7.1 dacht. Dat vind ik wel spannend. De VK maakte zich er niet druk om en dacht dat ik gewoon een late eisprong had, maar toch zit het wel een beetje in mijn hoofd dat het dan misschien niet goed is.... Iemand hier bekend mee?

Lieve allemaal, ik lees en schrijf hier ook graag mee! Nu zon 1.5 week geleden een positieve zwangerschapstest in de tweede ronde voor een tweede kindje. De eerste ronde is helaas een VMK geworden. We zijn heel gelukkig dat het zo snel weer raak is! Hopelijk gaat alles goed, 6 mei eerste vroege echo, en uitgerekende datum staat voor nu op 30 december.

Terug
Bovenaan