December 2022

Proficiat allemaal! 

Maandag heb ik mijn eerste echografie, ik vind het super spanmend! Ik zit nu aan week 7 en voelde mij echt super misselijk, soms ook moeten overgeven, gelukkig heb ik medicatie van mijn huisarts gekregen.

Vandaag dagje uit geweest met onze dochter. Was erg leuk en gezellig maar merk wel dat dat veel van mij gevergd heeft.
Ben extreem moe, voel mijn buik en had wat bloed bij afvegen (heel klein beetje wat gelijk weer stopte maar toch..)
Merk wel dat ik een beetje op moet letten maar dat vind ik wel lastig..

Ik had vanmorgen wel een enorme eetbui dat had ik nog niet eerder gehad (deze zwangerschap)

Ik draag soms al wat wijdere kleding. Gewone broeken zitten eigenlijk te strak maar zw broeken de band net te los. Zijn er meer die dat hebben?

@ evdb
Ik heb de afgelopen tijd veel therapie gehad, ik denk dat dat ook wel een enorm verschil maakt/heeft gemaakt in mijn manier van denken. (Vind het wel een lief compliment dat je me dapper noemt).

Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad.
Ik snap dat het lastig is dat je terug gezet bent in dagen (herkenbaar van onze eerste). Er zijn verschillende factoren waardoor je ietsje later je eisprong gehad kan hebben (bijv. Stress, drukte, je lichaam die misschien onbewust anders reageert op bijv. Voeding, ziekte, evt. Medicatiegebruik, ander ritme door bijv. Klok verzetten ofzoiets..) je hebt toch wel wat soorten hormonen in je lijf die van invloed kunnen zijn. Ik weet dat dit gemakkelijk gezegd is maar als de VK geen zorgen maakt zou ik het proberen los te laten. Als het zo vroeg in de zw is, is het soms heel lastig meten. Misschien kunnen ze bij de volgende echo beter meten waardoor het misschien weer wat gelijker wordt met wat je zelf dacht?!

@kuikentje.
Ik snap dat het na zo'n ervaring extra spannend is. Ik hoop dat je maandag een goede echo mag hebben en gerustgesteld wordt.

Wij willen het geslacht wel weten. Bij onze eerste wisten wij het wel (+zwager en schoonzus) voor de rest niemand (ik heb een kleine kans op epilepsie aanvallen tijdens de bevalling, wilde niet in de situatie komen dat ik onder narcose zou zijn en mijn man dan iedereen belt: Ja het is een dochter geworden maar dat weet de moeder nog niet).

Bij onze tweede hebben we het iedereen verteld. We wilde het aan onze dochter vertellen maar je kan niet van een peuter van 2,5 (die zeer mondig is) verwachten dat ze het stil houdt.

Nu bij deze zwangerschap wil ik het ook graag weten. Na het verlies van onze zoon wil ik de gelegenheid hebben om onze dochter voor te bereiden mocht het weer een zoon zijn. Ze heeft namelijk een hele tijd gedacht dat hij overleden is omdat het een jongetje is. Ze riep steeds dat ze alleen nog maar een zusje wil (al wordt dat wel iets minder nu, het blijft voor haar heel moeilijk).
Ik vind het ook fijn om te weten wat het is zodat ik een lange tijd heb om na te denken wat we wel of niet van hem willen gebruiken (als het een dochter is voelt dat toch anders)..
Ook handig voor de naam bedenken trouwens, haha.

@JeMachi.
Wat fijn dat je iets van de huisarts hebt gekregen tegen de misselijkheid.

Goede echo gewenst aanstaande maandag!

@Boy-mom
Gefeliciteerd met deze zwangerschap.
Echt heel lastig dat je vorige zwangerschap vroeg geëindigd is. Ik snap dat het dan wel fijn is dat je nu zwanger mag zijn maar ook dat dat best spannend is.

Hoi meiden,

Spannende tijden, allemaal in afwachting van onze eerst echo!
Ik vind het ook heel spannend! Zit het wel op de juiste plek, klopt het hartje wel?
Kan mezelf af en toe helemaal gek maken?
Terwijl ik geen reden heb om te denken dat er iets niet goed zit, maar toch spannend. Nog 10 dagen totdat wij onze eerste echo hebben!
Ik ben sinds vrijdag de hele dag kots misselijk en het enige wat helpt is eten… eet echt veel meer als normaal. Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, zo veel eten, maar het is echt het enige wat helpt tegen de misselijkheid. Probeer natuurlijk wel zo veel mogelijk gezonden dingen te eten!
Kan op de weegschaal nog niet zien dat ik zo mega veel eet, dus dat vind ik wel heel fijn!
Heeft iemand hier nog meer last van?

@PM ik snap dat je dat wilde overleggen en fijn dat je nu eerder terecht kan voor de echo! Moederdag gebruiken om het te vertellen is echt super leuk!
Ik moet echt de hele dag blijven eten om de misselijkheid een beetje te onderdrukken. Wel bijna ieder uur tot ander half uur.

Hee allemaal!
volgens mij veel mensen die ook nog wachten op hun eerste echo. Afgelopen week afspraak gemaakt met de VK en die staat op 16 mei. Gisterochtend had ik een heel klein beetje bruin bloedverlies en gisteravond 1 x bij afvegen wat helderrood bloedverlies. Zat me niet lekker en toch maar VK gebeld. Die maakte zich niet heel veel zorgen, zat meer te denken aan een klein gesprongen bloedvaatje oid maar jeetje dit maakt wel echt onzeker hoor. Iedere keer als ik nu naar het toilet ga die spanning van wat kom ik tegen... Vanochtend ook nog een klein restje bruin bloed dus voel me er nog niet echt gerust op. Als het erger werd mocht ik weer bellen maar dat doet het momenteel niet. Dus probeer toch maar gewoon af te wachten. 

Verder nog steeds relatief weinig klachten hier. Af en toe hele lichte menstruatie achtige krampen (ook niet echt bevorderlijk voor die onzekerheid maar schijnt normaal te zijn volgens VK) en heb sinds een paar dagen het idee dat mijn geur en smaak versterkt is. Alles smaakt ineens zouter/zuurder etc. Mensen die dit herkennen? Oh en voor m'n gevoel nog steeds vaak plassen.
Hopelijk gaat het bij jullie allemaal voorspoedig. Gefeliciteerd voor de mensen met de eerste goede echo / positieve test. 

@pm
Helaas nog steeds flink beroerd en overgeven, heb voor de tweede keer recept emasafenr gehad dus ga morgen de huisarts bellen, voor een 3e keer moest ik toch langskomen. Als ik het goed zag heb je vandaag een echo?

Wij willen het geslacht ook weten. Maar daar kan ik mijn oudste ook naar vragen, die had het beide keren goed haha.

Ik kon al geen broeken meer aan dus maar weer kleding besteld. Had een paar maanden geleden net alles weggedaan.

Heb ook maar een paar setjes babykleding meer en moet een nieuwe box. Gelukkig kinderwagen nog op zolder staan en ledikant slaapt de jongste nog in, heeft er een peuterbed bij staan om te wennen.

Wij hebben straks een slaapkamer tekort dus is wel handig om te kijken alvast hoe we dit gaan oplossen, wie gaan erbij elkaar etc.

Het is wel de bedoeling dat tot de baby doorslaapt hij/zij sowieso bij ons op de kamer ligt. Maar voor hoelang ivm de slaapgewoontrs van de andere kinderen is nog even afwachten.

Hoi ?
Ik zou mij graag bij dit forum voegen. Sinds augustus 2021 gestopt met de pil en op 14 April 2022 eindelijk een positieve test in handen! Het is ons eerste kindje, eerste zwangerschap en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind. Mijn cyclus was erg onregelmatig na al die jaren aan de pil: 33 tot 45 dagen en 1 maart begon mijn laatste cyclus, dus vind het lastig in te schatten wanneer ik nu precies uitgerekend ben. Aanstaande woensdag (4 mei) hebben we onze eerste echo en ik kan niet wachten! We willen het dan op Moederdag aan onze directe omgeving vertellen.

18 april kreeg ik griep en een voorhoofd holte ontsteking. Nu na twee weken met antibiotica en medicatie tegen de misselijkheid begin ik eindelijk op te knappen. Ik ben veel afgevallen en heb de medicatie echt nodig om iets te kunnen eten. Gelukkig heb ik verder nergens last van en hoef ik niet lang meer te wachten.

Sorry voor het lange verhaal, vind het maar spannend allemaal. Fijn om jullie ervaringen te lezen. Fijne avond!

Afgelopen vrijdag de eerste echo gehad! Zelf uitgerekende datum was 9 december en die is bijgesteld naar 10 december. Alles zag er goed uit met een mooi kloppend hartje met 162 slagen per minuut.
Al met al heb ik nu een stuk meer vertrouwend dan in de afgelopen weken. Ik kijk nu al uit naar de volgende (termijn) echo op 17 mei!
Tip die ik van een vriendin heb gehad en graag met jullie wil delen is om te vragen of je (of je partner) een filmpje mag maken van de echo. Kan je thuis nog paar keer terugkijken naar het kloppende hartje en natuurlijk leuk voor later!

Daarnaast ook afgelopen weekend al een kraamverzorgster geregeld. Mijn eerste keus had al geen plek meer maar nu ook een hele fijne zzp’er gevonden met veel goede recensies die mij aanspraken.
Ik las ook dat het belangrijk is om kinderopvang etc al te gaan regelen. Eerst maar eens gaan nadenken wat ik straks wil want zover ben ik echt nog niet..

Terug
Bovenaan