December 2022

Ik ga vanmiddag/vanavond even reageren op jullie berichten.

Wil even delen hoe de echo was.
Zoals we al een beetje vermoedde was het nog best wel erg pril. De echo was uiteindelijk inwendig nodig. Werd nu geschat op 6+2 (vandaag dus 6+3). Over 2 weken intake afspraak. Over 4 weken krijgen we dan termijnecho en counseling. Met die termijnecho gaan ze dan de uitgerekende datum vaststellen (maar dat zou als 6+2 klopt 5 dagen minder ver dus 5 dagen erbij is 24 december volgens eigen berekening).
Hoe ieniemienie ook, we zagen een hartje!
Super blij en dankbaar ondanks dat het nog kleiner is dan gedacht (of ja de mogelijkheid was er ivm pcos)

Ik kan mij ook bij deze groep voegen. 22 april een positieve test van ons eerste kindje. Volgens de berekeningstools ben ik 5 + 6 weken zwanger en 28 december uitgerekend. 18 mei eerste afspraak bij de verloskundige en krijg ik mijn eerste echo.
Niet veel kwaaltjes.. alleen gevoelige borsten. Dan ga je toch al denken zit het wel goed?? Maar we wachten het rustig af en ik probeer te genieten. ?

Hee allemaal!
Welkom aan de nieuwe dames! Spannende tijden zijn het hè. Leuk om te horen van de eerste echo's van mensen en zie ook al voorbij komen kraamzorg regelen... Jeetje dan mag ik ook wel bijna gaan beginnen! 
Ik had zelf vanochtend weer een beetje rood bloedverlies (dit weekend ook al eens). Even contact gehad met VK en die wou me toch even zien. Ben samen met mijn man geweest en het was een ontzettende geruststelling om te zien dat het op de juiste plek zit en jawel, ook al een kloppend hartje met een mooi ritme! Heel blij mee ook al is het volgens de metingen nu nog maar +/- 6 weken. Datum zou dus vooralsnog rondom kerst zijn maar is nog een hele grote schattig want termijn echo is natuurlijk pas later. Geen garantie dat het goed blijft gaan (nog spannende tijd ff) maar geeft wel goede hoop om deze mooie echo te hebben. 16 mei hebben we de eerste echte echo (zou dan dus 8 weken moeten zijn).
Gaan nog even wachten op die echo om het misschien 1 stel goede vrienden het vast te vertellen, met de rest wachten we echt nog wel even. Onze beide ouders weten het al wel want die zouden we het ook willen zeggen stel dat het niet goed gaat.
Qua klachten hier weinig verandering. Soms wat moe (al vind ik het zelf nog meevallen), wat sterkere geur en smaak en sinds een dag of 2 een beetje zere borsten. Ga nu ook vooral proberen te genieten in plaats van me zo druk te maken (vooral door het bloedverlies wat ik had maakte ik me ongerust). 

Hebben jullie ook al eerste dingetjes gekocht? Ik durf het nog niet echt, vind het nog wel erg vroeg gevoelsmatig. Jullie dan? 

Hoi,
Ook ik heb weinig tot geen kwaaltjes op dit moment. Anderhalf week geleden had ik wel echt wat bruin bloedverlies en menstruatie krampen maar sindsdien behalve iets gevoelige borsten geen klachten. Ik merk ook wel dat dit mij wat onzeker maakt

Ook hier gisteren de eerste echo gehad! Een kloppend hartje en een erg mooi beeld zoals ons werd verteld! Ben nu +/- 7.2 weken, maar dit kan nog wel wat verschuiven omdat het nu eigenlijk nog te klein is om dit al goed te kunnen meten. Ik was zoooo zenuwachtig!! Als ze het hartje van de baby niet had gehoord was mijn heftige hartslag er wel doorheen geknald denk ik ?
Op het begin ook weinig klachten, alleen best heftige menstruatie achtige buikpijn. Die is nu gelukkig helemaal weg! maakte mij toen ook onzeker, maar vanaf week 6 ben ik flink misselijk, vooral eind van de middag en avond. En moet ik veel kleine beetjes eten. Grappig genoeg heb ik nu helemaal geen zin meer in chocolade.. ook had ik normaal best wat last van puistjes en nu helemaal niet meer.. m'n borsten zijn wel gevoelig en al wel een maatje meer.. vind het wel heel grappig en bijzonder wat al die hormonen met je lijf doen! Al vind ik het soms ook echt wel zwaar en heb het soms wel een beetje met mezelf te doen ?
Ik blijf hier duimen voor allemaal mooie eerste/tweede echo's!! Het is gewoon allemaal zo bijzonder!! 

[quote quote=10552877]Hoi, Ook ik heb weinig tot geen kwaaltjes op dit moment. Anderhalf week geleden had ik wel echt wat bruin bloedverlies en menstruatie krampen maar sindsdien behalve iets gevoelige borsten geen klachten. Ik merk ook wel dat dit mij wat onzeker maakt[/quote]
Heel herkenbaar Marloes! Hier precies hetzelfde gehad dus met bloedverlies en 1 van mijn eerste symptomen was ook lichte kramp / steken onderin (wel minder heftig dan menstruatie). Mega onzeker ervan en vandaag dus vroege echo gehad voor de zekerheid en voel me voor nu wel wat prettiger. Stom hè, eigenlijk iets om blij te zijn zo weinig klachten maar je wordt er juist onzeker van waardoor je denkt doe me dan maar wat meer klachten haha! 

@schoneslaper
Heb zelf nog niets gekocht.
Mijn moeder daarentegen heeft alweer rompertjes gekocht.

Wij hebben maandag de termijnecho.
Ben zo benieuwd.
Sinds gister aan de gember tabletten, tot nu toe blijft het eten er in. Maar goed was gister werken dus geen aardappel/vlees/groente gehad maar een broodje bapao.

Hopelijk blijft het zo want ben we klaar met het overgeven?

Gister onze eerst echo gehad, wat is het bijzonder! Alles was goed, ze zag meteen een kloppend hartje. Om een mooiere en duidelijkere foto te maken ook een inwendige echo gemaakt en toen op 7 weken en 6 dagen gezet. Ik ben helemaal gelukkig. Had alles al bedacht hoe ik het aan onze beste vrienden en ouders ging vertellen en kreeg de dag van te voren ineens paniek. Gelukkig alles goed en de uitgerekende datum staat nu op 16 december!

Terug
Bovenaan