December 2022

Even van de aardbodem verdwenen door alle misselijkheid maar ik begin langzaamaan weer op te krabbelen ?. Ik heb ouder schipper toegevoegd op fb! Lijkt me weer leuk om in een groepje te kletsen met andere zwangeren.

O en voor iedereen zonder kwaaltjes; zegen elke dag dat je geen last hebt. Dit is de 2e keer dat ik zwanger ben en ik vind/vond het beide keren de eerste weken een hel!

Gister de termijn echo gehad en een dag naar voren geplaatst.
De uitgerekende datum wordt nu dus 4 december. Dag later dan bij mijn dochtertje 3 jaar geleden?

Mijn dochtertje is mee geweest naar de echo , wat een feest. Ze was helemaal onder de indruk. En dan ging de baby ook nog bewegen. Grote verhalen aan papa bij thuiskomst.
Papa kon helaas niet mee want nog 2 kinderen thuis.

Wat leuk @TWD dat je dochtertje is mee geweest! Haha zo lief :)

Net de eerste vroege echo gehad. Kloppend hartje gezien, 6 weken en 5 dagen zwanger (klopt ongeveer met datum van eisprong dus dat is mooi) - nieuwe voorlopige uitgerekende datum 29 december! Als ik niet zo misselijk was geweest had ik er een taartje op gegeten;)

Hoi meiden, ik ben zo rond de 6/7 weken zwanger. Ik heb nu sinds een week een beetje bruinverlies. Vandaag lijkt het donkerder en meer te worden.
Ik ben wel echt kotsmisselijk en super moe..
Het maakt me erg onzeker, heb de verloskundige geappt maar die reageren morgen denk ik pas.
Liefs ERZ

Oke, dat ging even niet zoals gepland. Het plan was om na mijn vorige bericht s avonds nog even wat reacties op jullie berichten te plaatsen.

Had nogal last van vermoeidheid, misselijkheid, groei van buik en borsten..
Daarna werd onze dochter met een gil en kreunend van de oorpijn wakker, ze is wel bekend bij KNO maar had net een AB kuur gehad dus moest terug naar de dokter (nu druppels).
Nu slaan de druppels bij haar aan, is mijn man ziek. Dit alles in combinatie met meivakantie.. was dus even hectisch.
Hierdoor weet ik niet meer precies wie wat heeft gezegd dus even reactie op dingen die ik nog weet:
- wij zijn nu rustig aan bezig om het te vertellen. Het is volgens de "norm" (van 12 weken) wel wat vroeg maar we wilde het ook heel erg graag met onze dochter delen (en moederdag gebruiken als excuus) maar je kan van een 4 jarige niet verwachten het stil te houden. Voor ons is de situatie ook anders nadat we vorig jaar ons zoontje zijn verloren. Tot nu toe fijne/leuke/lieve reacties
- ik heb 1 boxpakje gekocht met "born in 2022". Mocht het niet goed gaan en ik m dus niet zelf kunnen gebruiken dan kan ik 'm cadeau geven.
Ik heb voor de rest niet echt kleertjes nodig. Heb veel liggen. Wel een nieuw eigen "eerste pakje" en misschien even wat rompertjes 44/kleine 50 (beide kinderen waren klein).
Ik heb denk ik alleen een nieuwe maxicosi en een (nieuwe hoes voor) babynestje nodig (geen noodzaak om te hebben maar vond het wel fijn).
- bij mijn vorige zwangerschappen had ik echt geen zin in chocola, nu juist wel (vorige zw was meisje en jongen dus niet te linken aan het geslacht). Heb ook wel last van koffie geur.
- wat fijn en leuk om over de echo's te horen. Heel fijn dat er al veel kloppende hartjes gezien zijn.
- over 3 weken hebben wij de officiële termijnecho. Ik ben erg benieuwd wat de precieze uitgerekende datum wordt. Ik heb het idee dat we met best veel zijn waarbij de datum verschoven is. Na de echo ook counseling gesprek (over echo's, onderzoeken, verloop etc.) Wij gaan geen onderzoeken (zoals nipt of vruchtwaterpunctie) doen. Ik ben wel benieuwd naar de 13 weken echo.

Ik twijfel over pretecho (ergens rond de 16 tot 18 weken) om dan onze dochter mee te nemen maar ja, we zien wel even haha

@PM, heftig zeg zo, en dat terwijl je zwanger bent. Hopelijk zijn de man en dochter snel weer de oude en krijg jij ook wat meer rust!

En spannend @ERZ, hoeft niks te betekenen maar goed dat je contact hebt gezocht met de VK. Hopelijk hoor je snel wat. Anders gewoon bellen morgen, daar zijn ze voor.

Ennn gefeliciteerd aan alle zwangeren die ik nog niet gefeliciteerd had!

Wij hebben vandaag onze eerste echo gehad, kloppend hartje gezien en op 7 weken gezet. 28 december uitgerekend. Nog erg spannend na een miskraam afgelopen juni en ruim 1,5 jaar proberen. Maar het vertrouwen groeit zo wel.

@PM heftig zeg! Hopelijk knapt iedereen snel op! Gefeliciteerd met de goede echo!

Ook alle andere dames gefeliciteerd met de positieve testen en goede echo’s!

Wij hebben afgelopen dinsdag onze eerste echo gehad! Wat was het bijzonder, gelukkig was alles goed en een kloppend hartje!
Ben 1 dag vooruit gezet en dat betekend vandaag 7+6 weken zwanger en de voor nu uitgerekende datum is 24 december!

Ja wij kregen ook al te horen dat we moesten kijken voor kraam zorg en kinder opvang. Vind dat nog wel vroeg haha.

Wij hebben ook nog niks gekocht, ja een pakje waarmee ik het mijn vriend heb verteld! Wel ben ik even naar een baby winkel gereden en even rond gekeken, zo leuk allemaal!

Terug
Bovenaan