December 2022

Dames,

Voor wie wil er is een privé fb pagina aangemaakt. Als je Schipper Ouder toevoegde dan word je toegevoegd aan de groep.

Heb het expres even zo gedaan zo dat niet gelijk iedereen weet dat d'r een kleintje op komst is.

Dag,

Ik vind het ergens lastig maar ook wel weer super leuk om deel te nemen aan een groep met zwangeren die ongeveer gelijk zijn uitgerekend.

Ik heb pcos (zeer onregelmatige cyclus) dus uitgerekende datum lastig te zeggen maar waarschijnlijk rond 18/19 december.

Voor ons is dit het derde kindje. Onze dochter is nu 4. Vorig jaar april kregen wij een zoontje. Helaas werd hij erg ziek (hersenvliesontsteking, bloedvergiftiging, herseninfarct, botontsteking) en is hij met 7 weken overleden. Afgelopen week testte ik positief en zou hij 1 zijn geworden. Voor ons dus wel dubbel maar we zijn wel heel blij.

Ik heb (ook) geen FB dus zou dit topic wel fijn vinden.

Hoi PM, we zaten samen in het topic voor de kindjes van april 2021. Heel mooi om je hier weer te zien. Ik kan me voorstellen dat het super dubbel is en dat je altijd ook verdriet voelt bij elke mooie gebeurtenis. Ik hoop dat je een hele fijne zwangerschap hebt!

@EvdB
Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik vind het ergens wel bijzonder/grappig dat we nu samen in deze groep zitten.
Je gebruikersnaam kwam me al bekend voor maar nu weet ik dus waarom.
(Nog) Gefeliciteerd met je kindje die toen geboren is, nu alweer (bijna) een jaar (sorry, weet even niet meer of je toen een zoon of dochter gekregen hebt, door onze situatie heb ik dat soort dingen een beetje geblokkerd).

Het is wel dubbel. We hebben nog wel hulp van psycholoog dus dat is wel fijn.

Ik weet zo even niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg naar klachten.
Ik ben overdag met vlagen misselijk, vaker plassen, pijnlijke borsten, aan het eind vd dag zitten m'n broeken niet meer fijn en ik ben vaak extreem moe (maar onze zoon zou 1 geworden zijn, onze dochter gaat sinds 2/3 weken naar school en mijn opa overleed ook nog in dezelfde periode.. dat speelt vast ook mee).

Het is echt nog veel te vroeg om daar eigenlijk over na te denken maar mijn klachten nu lijken meer op de klachten bij onze dochter dan bij onze zoon.. haha
Heeft iemand dat nog meer als je meer kinderen hebt dat je denkt deze klachten heb ik eerder gehad of lijkt meer op.......?

Er is iets "nieuws" sinds mijn vorige zwangerschap (bestond wel maar mocht niet door corona) en dat is centring pregnancy (ofzoiets). Wordt dit ook aangeboden bij de praktijk waar jullie je hebben ingeschreven? Weet al iemand of je dit zeker wel of zeker niet wil?
Ik twijfel enorm omdat ik wel anders in deze zwangerschap sta door het overlijden van onze zoon. Ik vind het wel mooi dat je anderen ontmoet en je zwangerschap ongeveer gelijk loopt maar heb dus wel een andere achtergrond (daarom vind ik het ook dubbel om aan deze topic mee te doen)

Heeft er iemand op korte termijn eerste afspraak? Ook met echo (praktijken doen het soms net iets anders)?

Goedemorgen allemaal!

Allereerst gefeliciteerd ook allemaal!

Afgelopen zondag positieve zwangerschapstest - volgens mijn eigen/internet berekening nu 4 weken zwanger - 27 december zou dan de uitgerekende datum zijn.

Ik zou eigenlijk net deze maand starten met medicijnen, vanwege pcos. Sinds mei vorig jaar maar 4 keer een eisprong gehad en zeer onregelmatige cyclus - jullie begrijpen ik ben erg blij en ook wel erg zenuwachtig en hoop dat alles goed gaat!! 11 mei eerste echo. Nu proberen niet elk dingetje te gaan googelen en een beetje te onstpannen ;)

He meiden,
Allereerst: gefeliciteerd aan alle zwangeren hier! 
Na lang twijfelen schrijf ik hier toch graag af en toe eens mee. Ben vrij actief geweest afgelopen periode op het 'zwanger worden forum' ivm mijn ziekenhuistraject. Was daarvoor helemaal geen forum-type maar vond het fijn om met meiden die in dezelfde situatie zitten te kletsen. 
Ik heb enkele maanden letrozol geslikt ivm mijn PCOS (afgelopen zomer ontdekt). Ondanks dat het achteraf gezien gelukkig wel meeviel (was uiteindelijk na 4 werkende rondes zwanger) was het wel een vrij heftige periode. Toen ik zo'n 2 weken geleden een positieve test in handen had, waren mijn vriend en ik dan ook dolgelukkig!
Het lijkt me leuk om hier eens met meiden te kletsen die ongeveer even lang zwanger zijn maar ik zal heel eerlijk zeggen dat de reden dat ik twijfelde ook is dat zo'n forum als dit voor onnodige stress kan zorgen. Maar we gaan het zien, voor nu lijkt het me heel leuk! Ik denk als we een paar weekjes verder zijn en alles (hopelijk) goed gaat, is de ergste onzekerheid er vanaf denk ik. 
We hebben maandag de eerste echo in het ziekenhuis, met ongeveer 7 weekjes. Kan echt niet wachten, we vinden het best wel spannend, maar hopen maandag natuurlijk een hartje te zien kloppen. ❤️ Volgens mijn eigen berekening ben ik 14 december uitgerekend. 
Hebben anderen hier ook binnenkort een echo?

Ik heb een kwaaltje dat echt ontzettend vervelend is: en dat is dat ik constant een verstopte neus heb. 's nachts spoel ik wel een paar keer mijn neus met zoutoplossing, op die manier kan ik nog wel redelijk slapen, maar ideaal is anders. Schijnt ooke en zwangerschapskwaaltje te zijn lees ik online. Hoop maar dat dit niet de hele zwangerschap aanhoudt! Haha. Anderen daar toevallig ook last van?
Daarnaast ben ik met vlagen soms heel licht misselijk, kan koffie niet meer ruiken of zien (roept echt een misselijk gevoel op terwijl ik het daarvoor heerlijk vond haha) en misschien ietsjes vermoeider (maar kan ook doordat ik slechter slaap). Daarnaast voel ik me wel goed! 

Terug
Bovenaan