December 2022

Wow Wiesjewies, jouw verhaal lijkt heel erg op mijn verhaal.
Vorige week positief getest en zou in mei gaan starten met medicatie omdat ze deze maand PCOS hadden vastgesteld. Maar dat traject hoeven we nu niet in. Zijn nu 1,5 jaar aan t proberen.
Volgens mijn berekening (ongeveer) vandaag 4 weken zwanger. Ook 11 mei eerste echo.
Ben met vlagen beetje misselijk en zwaar gevoel in mn onderbuik. En veel klodderige (sorry) afscheiding.
Helaas nu geveld door de griep, hoop dat t geen effect heeft op t vruchtje.
Een fijne zwangerschap allemaal en succes met de eerste weken doorkomen tot de echo.

@PM, wat fijn dat jullie nog fijne begeleiding hebben bij dit proces!

Je gaf aan dat het meer lijkt op de zwangerschap van je dochter. Hier lijkt het meer op de zwangerschap van mijn eerste, een zoon. Ik was toen bij vlagen misselijk en werd pas echt ziek 's ochtends rond 9 weken. Bij mijn tweede, een dochter,hing ik al met 5 weken boven de pot. Nu vooral moe en een mega dikke buik al! Weet niet hoe lang ik dit geheim kan houden. Volgende week vrijdag eerste echo en ben dan denk ik 7+3!

Ik weet niet of ik dit al gezegd heb (en anders nog een keer)
Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen ?

@EvdB
Ja enorme goede begeleiding. Ik ga de therapeute morgen vertellen van de zwangerschap (dat houd me nu namelijk best wel bezig dus heeft invloed op alles qua mentale dingen).

Ik weet zo even niet wie het over de volgende dingen had:

* Koffie - ik kan dat ook niet goed hebben. Is wel lastig want ik kom er ook op mijn werk mee in aanraking.
* "Vollere" buik - ik merk ook dat mijn buik al wat "groeit". Ik ben bij mijn vorige zwangerschap uit meerdere broeken gescheurd dus moet echt nieuwe zwangerschap broeken hebben haha.. ga dus even stiekem winkelen deze week. Mijn man vroeg mij waarom ik dat niet gewoon in ons dorp ging kopen... ik ga nu toch liever even naar een stad/plaats waar ze me niet kennen.
* Maand december- eerst wilde ik echt niet december, nu ben ik zo blij met deze zwangerschap dat het me niks meer uitmaakt
* griep tijdens de zwangerschap - ik ben in 1 van mijn vorige zwangerschappen ook ziek geweest. Wat ik me er van kan herinneren zeiden ze toen dat het heel erg belangrijk is dat je goed blijft drinken (dat is het belangrijkste) en probeer je vitaminen (foliumzuur of zwangerschap vitamen) te blijven nemen. Voor zover ik het mij kan herinneren kan het geen kwaad omdat je baby hierdoor ook een soort antistoffen binnen krijgt die jij zelf aan maakt (je mag met griep/koorts ook borstvoeding blijven geven).

Wij hebben de eerste afspraak 9 mei. We twijfelen aan de lengte van mijn cyclus maar ik ben ergens rond 5/6 weken zwanger. Ze gaan uit van 5 omdat ze willen voorkomen dat ze misschien te vroeg kijken waardoor ze misschien te weinig zien en dat stress opleverd (terwijl er niet per se dan Iets mis hoeft te zijn). Ik ben wel benieuwd.

Wat bijzonder om te horen dat er ook meerdere zijn met PCOS en nu zwanger zijn. Bij onze dochter duurde het 22 maanden (waarvan 13 met clomid, ik stopte met clomid doordat het teveel stress gaf en ik het heftig vond, meteen daarna zwanger). Daarna zat er ong. 2,5 jaar tussen toen spontaan zwanger. Nu spontaan zwanger precies een jaar na de geboorte van ons zoontje.

Ja ik ook! Vanmiddag positief gestest! Ben 9 dagen overtijd en bij dag 3 en 4 was de test nog negatief. Ik ben uitgerekend (volgens internet) op 22 december. Omdat ik al bij een fertiliteit arts kwam mag ik over 1,5 week al langskomen voor een echo!

Inderdaad zeg @Kinderwensnrtwee - fijn dat het zo gelukt is - en veel beterschap, hopelijk snel hersteld van de griep (ik heb gelezen dat je wat vatbaarder bent als je zwanger bent voor verkoudheden en griep enzo)

En @Pm - ik hoor sowieso veel pcos in mijn omgeving ook - maar dat kan ook liggen aan dat veel van mijn vriendinnen nu ook stoppen met de pil/aan kinderen beginnen en dat dat nu naar buiten komt.

Qua klachten (valt erg mee hoor) heb ik zelf moeheid, met vlagen misselijk, last van borsten, en wat (nog) emotioneler dan normaal.

Ik kan het heel moeilijk geheim houden ook merk ik, maar wil toch graag wachten tot de eerste echo is geweest. 1 van mijn beste vriendinnen en mn zusje weten het al.

Ik heb vandaag een echo gehad omdat ik niet wist hoelang ik zwanger was ben nu 6+2 weken, 14 december uitgerekend we zagen het hartje al kloppen. Nu pas over 5 weken weer een echo en intake. Het duurt wel lang maar kan niet wachtten tot het zover is ben ook zo moe ik lig alleen maar op bed als ik vrij ben echt vreselijk

Al paar dagen hele lichte streepjes gehad telkens enkel zichtbaar met extra licht deze morgen ook heel licht met avond urine nog 2 verschillende testen gedaan nog licht maar veel donkerder als deze morgen ook een CB digital gedaan en ja hoor men vermoeden was juist +1-2 ??? (dagen voor verwachte menstruatie )

V8893, wat fijn dat je al een goede echo hebt gehad! Het is dus nog lang wachten, maar deze heb je alvast! Ik ben best zenuwachtig voor de eerste echo en kan echt niet wachten, maar moet nog een weekje...

Terug
Bovenaan