Derde kindje???? 2

Goeiemorgen dames!

Gisteren voor een echo geweest maar helaas (nog) geen hartje te zien....

De echoscopiste (-grafiste, wat is het eigenlijk?) stelde me wel gerust hoor. Volgens de telling was ik  5w6d maar ze zei meteen dat het priller was. Volgens haar heeft het vruchtje een "diapauze" gemaakt. Dat is een periode van een paar dagen tot een week dat het hele proces stil ligt na de bevruchting maar voor de innesteling. Er vindt dan geen celdeling plaats en pas na deze periode van rust graaft het vruchtje zich in en groeit verder. Ze zei dat dit soort kindjes dan ook pas ná de uitgerekende datum worden geboren. Ondertussen lag ik dus te denken, jaja - straks is het hele proces gestopt en krijg ik dus weer een miskraam  maar volgens haar zag het er niet uit afsof het dood was en zag het er uit als een gezonde zwangerschap van 5w1d. Ik mag van haar op zaterdag (!) terugkomen. Heel lief want eigenlijk zijn ze  gesloten op zaterdag maar vrijdag heeft ze een vrije dag en tot maandag wachten duurt zóóó lang (dat begreep ze wel....).

Kortom, ik probeer positief te blijven (volgens de echodame ga ik zaterdag écht wel een hartje zien) en me niet gek te laten maken door  de ongeruste stemmetjes in mijn hoofd. Wat dat betreft is het dus duidelijk wel beter om pas later een echo te krijgen want dan heb je zo'n  onzekere echo ook weer niet.

Gisteravond belde de consulente van MvM ein-de-lijk op (had me op het centrale nummer al een week geleden aangemeld (wat een timing) en met haar heb ik afgesproken dat ik het nog even uitstel tot na de echo van zaterdag. Duimen jullie voor me dat het zaterdag wel goed zit?

@Greet, gelukkig dat ze het nog niet bij jou geraden hebben! Of misschien denken ze het wel maar zijn ze zo verstandig om hun mond te houden. Zag gisteren de controller ook nadrukkelijk naar mijn buik kijken (had het idee dat hij zelfs een stapje terugzette en bijna zijn hoofd verdraaide toen hij voorbij liep) maar hij hield zijn kaken op elkaar. wat is overigens de reden dat je nu al gepland staat voor een ziekenhuis bevalling? is daar een medische reden voor of voel je je daar gewoon prettiger? Leuk hè zo'n eerste bezoek aan de vk - ik kijk er ook wel naar uit (maar eerst een goede echo a.s. zaterdag!)

Liefs, Chris

Hallo allemaal!

CHristina: oh wat rot voor je dat je nu zo onzeker bent geworden. Dan kun je tenminste lekker vroeg terecht voor een echo, wordt je nog niet gerustgesteld!!!! Balen zeg!
Maar, kom op! ZO'n echoscopiste ziet elke dag hééééél véééééél echo`s. Ze zij zal er verstand van hebben en je heus niet zo op je gemak stellen als ze een vermoeden heeft dat het mis is. Vertrouw maar op de vakmensen en niet op je eigen gevoel.....
Nog een paar dagen volhouden, meis. Het komt goed. De kleine speelt nu al een spelletje met mama...lekker verstoppertje spelen. Zaterdag zul je het hartje vast zien!
Ik ben in ieder geval al begonnen met duimen!

Hahahaha, leuk al die ontplofte buikverhalen. Bij mij had niemand commentaar gegeven. Maar nu het nieuws langzaam bekend wordt voor de buitenwereld, hoor ik wel al regelmatig.....Ik dacht het al aan je te zien......
Hahahaha, nou ja!

Gelukkig zijn de reacties hier over het algemeen heel positief. Je weet natuurlijk niet  wat de mensen achter je rug om allemaal vertellen. Maar daar moet ik me maar niet mee bezig houden.....
Mijn moeder vond het geweldig. Zij past drie dagen in de week op. Toen ik haar vertelde dat we voor de baby eventueel onze "oude"oppas konden vragen, zodat het voor haar niet zo druk zou worden, wilde ze daar helemaal niks van weten!
Ze vond het geweldig om nog zo een klein hummeltje erbij te krijgen.  

Mijn moeder  heeft het nieuws meteen  aan mijn broer verteld, van hem heb ik nog niks gehoord!!!????!!!! Ik weet nu eigenlijk niet zo goed of ik hem nu persoonlijk moet bellen of niet...

Mijn kinderen zijn helemaal door het dolle heen!
Ze vinden het geweldig!!!! Fedra roept tegen iedereen (bekenden of niet!) Mijn mama heeft een baby in de buik!!!!! En mijn zoon roept er achteraan: de baby doet boem, boem, boem!

Eén collega gaf als reactie: Jij durft zeg! Wacht maar over 10 jaar wat het allemaal gaat kosten als ze gaan studeren!!!! Toen vroeg ik me of hij me daar nu even niet mee wilde lastig vallen. Daar hadden we het dan over 10 jaar wel over.
Toen was het goed.

Een vriendin van me, viel van verbazing van haar stoel!!! Zij heeft er zelf twee, en dat vindt ze alleen maar lastig. Kinderen zijn een blok aan je been vindt ze. Ik snap soms niet waarom ze kinderen heeft. Ze kan alleen maar klagen. Ze vroeg me of ik daar ECHT nog zin in had??? Dat kon ze zich niet voorstellen. En waar ik dat kind dan ging leggen................gelukkig ken ik haal langer dan vandaag en had ik gauw een antwoord klaar. Maar had de hele avond toch een vervelend gevoel in mijn maag!!!
Bah, en vandaag komt mijn schoonmoeder terug van vakantie en moeten we het haar ook gaan vertellen. Oh god, ik ben opeens zoooo nerveus!!!!!!!!!

Zo, einde van dit "kleine" berichtje.
Ik zal laten weten wat het vonnis van de schoonfamilie was.....

Groetjes Esther

@ Christina; wat rottig, die onzekerheid!
Wat dat betreft is het inderdaad nog niet zo erg als de echo wat later is. Heb je toch meteen meer zekerheid. Wat lief van de VK dat je zaterdag terug mag komen! En dat ze je zo gerust gesteld heeft! Hopelijk dus zaterdag een mooi kloppend hartje! Ik ga heel hard voor je duimen!

@ Esther; tja, al die opmerkingen. gelukkig over het algemeen wel heel positief dus. Op die ene vriendin en ene collega na dan.
Waar bemoeit die collega zich mee zeg! Alsof die in jullie portemonnee kan kijken?!? En jammer van je vriendin. Gelukkig ken je d'r al wel langer en had je deze reactie een beetje verwacht. Maar stiekem hoop je natuurlijk gewoon dat mensen onvoorwaardelijk blij voor je kunnen zijn he!
Lief van je moeder dat ze op je 3 kindjes wil passen straks!
Succes met vertellen aan je schoonmoeder. Ik hoop stiekem voor je dat ze je gaat verbazen en er nu een beetje leuke reactie komt. Maar goed, jij kent haar natuurlijk het beste he.

Groetjes Suus

Christina maak je maar niet teveel zorgen dit is namelijk precies de reden waarom ik geen echo kreeg bij 6 weken omdat het alleen maar onzeker maakt als je nog geen hartje ziet. Ik ben bij 7 weken en 2 dagen geweest en toen liep hij 2 dagen achter maar wel een hartje.  De echo erna liep ie precies gelijk met de termijn en nu een week voor dus het zegt nog niets. Het is prettig dat je zaterdag terug mag komen maar de kans is heel reeel dat het dan een kloppend hartje heeft maar het kan ook dan nog zijn dat het nog net niet klopt want bij de een zien ze dat met 6 weken bij de ander eerder en de ander weer net iets later ik weet ook niet waar dat aan ligt maar je hoort dat heel vaak.

Esther ik ben al aan die reacties gewend geraakt en ik ga er niet meer op in. Ik zit er ook niet eens meer mee. Ik krijg namelijk ook hele positieve reacties daar hou ik me leuk aan vast en aan onze eigen geluk.

Gaan jullie eigenlijk vragen wat het wordt? Ik vond dat wel makkelijk en heb het ook van de daken gegild alleen de naam dat hou ik wel voor me dan natuurlijk.
Het wordt al een enorm gezeur want we vinden niets hetzelfde leuk maar als we er niet uitkomen wordt het mijn favoriete naam die eigenlijk al bij mijn andere zoon zo graag wilde en dat zou ik wel helemaal te gek vinden.

Nou succes allemaal
Liefs
Lies

@Chris: oke, ik ga nu mijn klaagzang over het wachten op die vroege echo tot 8 wkn direct terugtrekken!!! Pfff, wat een onzekerheid. Maar goed, zaterdag gaat dat helemaal goedkomen, hoor. Idd op de ervaring van de echoscopiste vertrouwen. Ik ga toch maar wachten tot na 8 wkn, ik zou er slapeloze nachten van hebben ...

@Estelle: blijft raar he, al die wisselende reacties. Meer dan 2 kinderen is toch niet helemaal gemiddeld....o,en heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes met je schoonmoeder. Vreemd om te moeten zeggen, maar ja....Misschien valt het wel harstikke mee, niet dan?

@Lies: ik wil niet weten wat het wordt. Na 2 meiden zou een jongen natuurlijk leuk zijn, maar ik weet niet of het leuk voor hem is om twee oudere zussen te hebben, hahaha! Een 3e meid lijkt me ook geweldig. Kan mijn man lid worden van de Club van Vaders met drie dochters...(ja, die bestaat echt! Willem Alexander is blijkbaar erelid)

Hier verder alles goed, helaas wel erg moe. dus stiksjagrijnig op het werk. Hou het zo niet lang verborgen, ben ik bang...Gelukkig geen gespuug en koffie smaakt ook nog...

Edith (5w3d)

Nog even iets heel anders: zijn er meer 36+ die bewust NIET kiezen voor de combinatietest?
Ik doe dat bewust niet. Hoe zwaar het ook zou worden, ik zou ook een kindje met down houden.
Hiermee wil ik niet zeggen dat degenen die de combinatietest wel doen voor abortus zouden kiezen hoor! Misschien willen jullie gewoon graag voorbereid zijn?
Is ook wat voor te zeggen, maar ik zou een vlokkentest niet aandurven.

Edith

even snel tussendoor;
Chris ik duim voor je meis, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed zit!

Gister bij vk geweest en hartje gehoord, heerlijk!!
Hier 15 weken en nog steeds geen buik te zien........

Zo na het afzwemmen van mijn oudste (diploma B alweer en wordt in juli 5 jaar!!)
Zo trots!!!

Hai meiden,

Zo daar ben ik weer. Was weer een heel verhaal om alles bij te lezen. Ik geloof dat ik alle "nieuwe"zwangere wel al had gefeliciteerd maar bij deze dus nog eens. Geweldig meiden, geeft mij ook weer een beetje moed hoewel ik wel de langste ongeveer ben die op dit forum mee schrijf en nog steeds niet zwanger ben.

Nou gezellig een weekje meegevaren met het mannetje. In Rotterdam gevaren en ook nog een tripje naar Antwerpen. Daar tussendoor natuurlijk flink geklust want ik heb als het goed is van de week mijn eisprong gehad. Dacht maandag wat te voelen ( hadden we net geklust ) en daarna had ik wat bruinig bloedverlies. Maar nu had ik vanochtend weer wat bruinig bloedverlies ( had gisteravond nog als afscheid geklust ). Het was ook gelijk weer over dus nu weet ik niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad. In ieder geval om de dag ongeveer geklust dus daar kan het niet aan liggen. We kunnen weer niets anders doen dan afwachten.

Edith: je vroeg of de 36+ zo'n test zouden doen. Toen ik de laatste keer zwanger was wilde ik ( voornamelijk mijn mannetje) het wel doen maar hoe langer ik erover ging nadenken hoe minder zeker ik het wist. Want tegen de tijd dat je weet of je kindje het downsyndroom heeft ben je al zo'n 18 weken zwanger en dan is het al zo heel mensje dus ik denk niet dat ik het dan over mijn hart kan verkrijgen om het alsnog te laten eindigen. Maar aan de andere kant zou ik wel willen weten of het heel erg lichamelijk en verstandelijk gehandicapt zou zijn. Dan heeft zo'n kindje ook niets aan het leven terwijl een downkindje nog heel gelukkig kan zijn en ik dan ook. Heel moeilijk maar zolang ik nog niet zwanger ben hoef ik daar nog niet echt aan te denken.

Nou ben ik even vergeten wie nu zaterdag voor echo moest. In ieder geval heel veel succes en ik duim. Ook voor iedereen natuurlijk die binnenkort voor echo of vk moeten. Succes.

Ik probeer nu weer vaker mee te schrijven en hopelijk heb ik over 2 weken ook positiefs nieuws anders gaan we de medische molen weer in.

Gr. Debby

Terug
Bovenaan