Derde kindje???? 2

Hoi allemaal,

Hartelijk dank voor jullie lieve reacties! Blij dat jullie voor me duimen zaterdag, ik laat het direct weten daarna!

@Debby, fijn dat je zo'n leuke tijd hebt doorgebracht met je man. Nu maar hopen dat je een klein wondertje meegenomen hebt van zee. Ik zal voor je duimen hoor!

@ Esther, het verbaast me toch altijd weer dat mensen negatief kunnen reageren om een zwangerschap. Kan me best voorstellen dat mensen geen kinderen of niet meer kinderen willen maar dan hoeven ze toch niet zo negatief te doen tegen mensen die dat wel willen? Gelukkig heb je ook heel leuke reacties gehad van je kinderen en je moeder. Jammer  dat je broer je niet gebeld heeft. Maar is hij misschien  teleurgesteld dat hij nog niets van jou gehoord heeft? Misschien zit hij te wachten op jouw telefoontje en wil hij het niet via-via horen. Ik weet dat mijn man best wel een beetje  beledigd was dat hij via een groepsmailtje van z'n zus moest horen dat ze zwanger was. Hij vond dat ze hem dat wel persoonlijk via de telefoon had kunnen meedelen. Hoeft niet zo te zijn natuurlijk maar misschien moet je hem gewoon even bellen om misverstanden te voorkomen. Ik hoop dat het nieuws bij je schoonmoeder wel in goede aarde is gevallen. Moet toch juist leuk zijn nog een kleinkind erbij???

@ Lies, de vorige keren wisten we niet wat het werd. Bij de eerste wilden we het allebei niet weten, bij de 2e ik wel, maar mijn man absoluut niet. Omdat ik het niet als enige wilde weten heb ik er toen bij de echo niet naar gevraagd alhoewel de echoscopiste het wel had gezien zei ze. Ditmaal wil ik het absoluut wel weten en mijn man maakt het niets uit dus dan ga we daar mooi wel om vragen! Ik zal hier op het forum wel vetellen wat het wordt maar in het dagelijkse leven gaan we het wel geheim houden hoor! Qua naam wordt het lastig. Onze favoriete jongensnaam en meisjesnaam hebben we al weggeven haha! Maar de meisjesnaam die we bedacht hadden tijdens mijn vorige zwangerschap (van een jongetje) valt waarschijnlijk nu wel af. Na al die jaren (de jongste is straks 7 als deze baby geboren wordt) is onze smaak kennelijk toch veranderd!

@Edith, ja dat is wel het nadeel van een vroege echo.... hopelijk zaterdag beter nieuws. Balen dat je zo moe bent. Ik heb daar zelf ook wel last van, merk ook dat ik snel boos wordt over niks, vooral mijn mannetje moet het ontgelden. Gelukkig neemt hij me wel met een korreltje zout...hij kent me al wat langer dan vandaag en ook zeker van vorige zwangerschapsbuien haha! Bij het maken van een afspraak met de VK werd me verteld dat we er over na moeten denken of we interesse hebben in een intakegesprek bij het academisch centrum. Dat intakegesprek zullen we zeker doen en ik denk ook wel dat we kiezen voor een onderzoek. Maar of dat een combinatietest wordt of een vlokkentest weet ik nog niet. Ik wil dat laten afhangen van de informatie die we dan van de deskundige krijgen. Ik snap ook best dat mensen er voor kiezen geen testen te willen ondergaan. Voor mij persoonlijk is het belangrijk om te - op wat dan ook - in te kunnen stellen.

@Dreamer, gefeliciteerd met je kleine waterrat! Zo snel al een B-diploma - super! Mijn zoon - ruim 6 - zit al ruim een jaar op zwemles en is nog lang niet toe aan zijn A-afzwemmen.... Duurde het de vorige keren ook zo lang voor je een buikje kreeg? Wel makkelijk voor de periode dat je het geheim wilt houden! Bij mijn zwangerschappen krijg ik zo'n beetje direct vanaf mijn NOD een buikje vanwege het vocht dat ik daar schijnbaar lijk op te slaan. Kan toch nauwelijks komen van die garnaal in mijn buik van nog geen centimeter haha! Wat wel grappig is, is  dat ik nu eindelijk ook eens trots kan zijn op mijn boezem. Normaal gesproken een kleine B-cup is de boel op korte termijn opgezwollen tot een ferme C-cup. In mijn beleving kan ik zo de Playboy in (moet ik wel mijn buik inhouden hahahahaha!!!!)

Lieve meiden, tot zover weer mijn (kleine) bijdrage aan het topic. Ga nu lekker douchen en nog even tv kijken in bed.

Liefs, Chris

Chris,
de vorige keren had ik ook laat een buik. Alhoewel ik daar bij de eerste niet helemaal eerlijk over was. Zette het liefst de hele dag mijn buik uit om hem maar te kunnen laten zien, haha!
Ben nu 15 weken en sinds vanmorgen heb ik opeens een echt buikje. Nog steeds niet veel, maar wel echt van onder de borsten naar beneden. Krijg nu ook echt mijn oude broeken niet meer dicht.
En tja, die borsten.. Normaal een C, nu richting D en wat daar boven komt... Die groeiden namelijk wel gelijk enorm!
Toch zegt men dat je bij de 3e sneller groeit omdat alles opgerekt is, nou hier niet dus..

Vroeg me trouwens af of er nu, voor de (nog) niet zwangeren)  niet te veel gepraat wordt over zwanger zijn? Anders zal ik mijn verhaal verplaatsen naar een ander forum uiteraard. Maar nu er zo veel zangeren onder ons zijn merk ik wel dat de onderwerpen veranderen..

Christina: ik moet helaas in het ziekenhuis bevallen omdat ik na de tweede een forse nabloeding kreeg en binnen een half uur na haar geboorte alsnog in het ziekenhuis lag, helemaal voor pampus. En dat willen ze voorkomen. Maar liever deed ik het weer thuis.
Wat lief dat je trouwens zaterdag weer een echo mag. Ik hoop dat je een goede zwangerschap te zien krijgt. Maar heb ook een beetje vertrouwen he, ondanks je miskraam en al het verdriet dat dat geeft. Het gaat vaker goed dan niet-goed.

Esther, dat is inderdaad een heel "kort" berichtje. Fijn dat de meeste mensen goed reageren. Maar wel jammer dat je vriendin toch wat wonderlijk reageerde. Ik hoop dat ze zich ook een beetje in jou kan verplaatsen en blij voor je wordt. Hoe reageerde je schoonmoeder?

Lies: wij willen wel weten wat het wordt. WE hebben al een jongen en een meisje, dus dan kan de helft van de babykleertjes weg. Ruimt lekker op, haha. Mijn voorgevoel was de vorige 2 keer juist. Ben benieuwd of het deze keer ook zo is...

Edith; iuk heb inderdaad ook wel eens van die club gehoord, maar mijn man gaat geen lid worden, als vader van in ieder geval een zoon. Enne, prijs je nog niet al te gelukkig wat de koffie betreft: ik ben vandaag definitief afgehaakt, haha. Ik verdraag het echt niet meer. Ik ben nu 7wk5dg.

Ik ben 35 jaar, maar wij doen ook geen combinatietest. Ik zou neit weten wat ik met de uitslag moet. De meeste mongooltjes worden op hun manier redelijk gelukkig. Wie ben ik dan om zo'n leven te ontnemen, ook al wordt het voor ons zwaar? Ik heb een neefje met Down en heb een klein beetje beeld bij hoe het kan gaan. En hij heeft een behoorlijk laag niveau.

Dreamer; wat doe jij voor sport dat je buik nog zo mooi strak is? Dan ga ik dat na de bevalling ook doen, haha.

Hier alles prima verder, beetje misselijk beetje moe, maar dat is geen nieuws natuurlijk.

groetjes
greet

Greet, jij gaat dus ook niet voor de combitest. Met dezelfde reden als ik: weet echt niet wat ik met de uitslag moet.
jammer, dat je in het ziekenhuis moet bevallen. Ik ben twee keer thuis bevallen, zonder problemen. Ben alleen een beetje nerveus dat die derde opeens heeeeeeeeeeel snel zal gaan. iedere volgende gaat toch sneller, he?

hoi hier even een schrijven van mij

ik ben vandaag weer ongesteld geworden en we gaan alweer naar ronde 9 ik begin het elke maand erger te vinden en ben dan ook een paar dagen sjaggie het enige voordeel is dat ik deze keer weer een cycluc van 28 dagen had ik heb deze maand teunisbloemolie capsulus geslikt

alleen had ik vanaf maandag al een erg ongesteldheids gevoel en elke keer wat spotting emaar nog geen echte ongie dat is best lang of niet wie kent dit

nog even over de verhalen van al onze zwangeren ik vind het absoluut niet niet vervelend en vind het leuk om te horen tuurlijk verlang ik er ook naar maar er is van mijn kant alleen maar sprake van gezonde jaloezie dus allemaalgewoon blijven schrijven

ik reageer misschien niet zovaak omdat er dan wienig te melden valt van mijn kant maar ik check het forum elke dag
nu nog even dit zou iemand mijn nod willen verschuiven naar 1juli ronde 9 tot gauw

ps dit is de laatste ronde voordat we op vakantie gaan we gaan nl 3 juli al weg

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
7 juni
8
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 5 jr
zoon 2 jr
23 juni gyn.

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Christina
36
26 januari
dochter 8jr, zoon 6jr
15 juni
6  juni

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni

Jolanda
32
27 mei
3
3
2dochters, 7jr en  1jr

Debby
39
15 juni
10 na mk
3
2 zonen, 14 en 10 jr

Loes
30
1 juli  
9
3
2 zonen,  5 en  3 jr

Suusie
35
? ligt aan eisprong

3na mk

3
dochter 5 jr, zoon 3 jr

Poppedijntje
31
1 juni
`1
3
zoon 8jr, dochter 7 jr

Roselien
38
8 mei
??
3
zoon 10jr, dochter 8 jr

Linda
28
26 mei
1
3
2 zoons, 3 en 2 jr

Zwangeren
Leeftijd  
Uitgerekend op
Kids
Vk/gyn
Echo

Janien
36
8 oktober
2 dochters, 7 jr
13 mei
26  mei

Lies
38
25 oktober
1 dochter, 1 zoon

10 mrt

Joosie
33
31 oktober
1 zoon 7 jr, 1 dochter 4jr
11 maart

Dreamer        
33
29 november
1 dochter van  5 en 1 dochter van 3
21  april
2 mei

Estelle
34
10 december
dochter 5 jr
zoon 2 jr
23 juni gyn.

Tamar        
33
15 december
2 dochters 2,5 en 1 jaar
4 mei
12 mei

Wendy
24
16 december
2 zoontjes, 2 en 1 jr

Nicole
33
20 december
2 zoontjes, 2 en 3 jr.
4 juni

Crazy Girl
29

2 dochters van 3 en 1 jaar.

28 mei

Greet
35
15 januari
zoon, bijna 4, dochter, 2
7 juni
?

Christina
36
26 januari
dochter 8jr, zoon 6jr
15 juni
6  juni

Edith
38
31 januari
2 dochters, 3 en 5
22 juni

Sorry -sorry, wilde ik Loes'gegevens aanpassen plak ik de lijst gewwon weer terug zonder hem eerst aan te passen...hoezó hersenverweking???? Haha...
Gaat zo de hele dag door - ben vergeetachtig en warrig - de zwangerschapshormonen slaan weer toe ben ik bang! Was de vorige keren ook zo. Gelukkig is toen alles goed gekomen dus dat zal nu ook wel weer, maar het is goed dat mijn hoofd vastzit anders zou ik die ook nog ergens laten liggen - écht! Hebben de andere zwangeren daar ook last van of niet?

@Loes, balen dat je ongi geworden bent maar wel goed dat je cyclus nu een kortere duur heeft. Maar je ongi wil nog niet echt doorzetten? Heb ik geen ervaring mee. Alhoewel het bij mij wel zo is (was) dat mijn ene ongesteldheid heftiger was dan de andere. Soms wel 7 dagen (veel) bloed, soms 3 dagen maar een beetje. Wel altijd precies na 27 dagen dus zodoende wist ik wel dat het mijn ongi was. Meid, laat je niet kisten hoor! Bij jou gaat het ook lukken hoor! Het is al eerder gelukt dus deze komt vast ook nog wel.

Liefs, Chris.

Terug
Bovenaan