@Christina. Ook van harte gefeliciteerd. Maakt het je wat uit dat er nu een andere uitgerekende datum uitkomt?
@Suusie, ik duim vast voor je.
Hetzelfde geldt voor
@Loes. Begreep ik nu goed dat je volgende NOD 1 juli is en dat je 3 juli op vakantie gaat naar Spanje? Hopelijk wordt je derde een oer-hollandse (en hoef je dus niet langer te wachten), maar als je middelste ook in Spanje is verwekt, moet het goed komen.
@Debbie. Heb je al getest? Of houd je je koel? Ook voor jou duim ik. Ik had ook 1 dag voor mijn NOD getest bij mijn huidige zwangerschap.
@Estelle. Dat is weer een goed bericht. Fijn.
Omdat ik een week op vakantie ben geweest, moest ik ook weer aardig wat bijlezen. Ook ik heb geen aantekeningen gemaakt, dus ben hier en nu wat namen kwijt:
Fijn dat de schoonfamilie redelijk goed heeft gereageerd.
Degene wier broer niets had laten weten: heb je inmiddels elkaar gesproken? Ik denk ook dat het heel goed mogelijk is dat je broer het rechtstreeks van jou wilde horen. Of misschien doet hij het zelfs vanuit een soort rekening houden met jou: jij krijgt nog de kans om het zelf te vertellen en heeft het zogenaamd nog niet gehoord.
Ik voelde mijn eerste waarschijnlijk wel eerder, maar wist telkens niet zeker of dit nu de baby was of niet. Bij de 20-weken echo werd er even hard geduwd en toen gaf ze een enorme stoot terug. Dat kon niet meer missen.
Bij nummer twee wist ik meer wat ik moest voelen. Ik voelde voor het eerst iets bij 16 weken.
Nu nog niets. Ik ben nu bijna 14 weken.
Iemand dacht ook dat de derde bevalling altijd sneller en makkelijker zou zijn. Ik ken iemand die had twee redelijk makkelijke bevallingen (voor zover het makkelijk kan zijn), maar haar derde was verschrikkelijk. Misschien viel het juist extra tegen doordat zij zich had ingesteld op een makkelijke bevalling... want zo gaat dat toch na twee, dan is de derde makkelijker?! Ik wil niemand ontmoedigen, maar voorkom bij jezelf ook een teleurstelling.
Mijn eerste twee waren bepaald niet makkelijk, dus ook nu zie ik wel waar het schip strandt.
@Lies. Is er verder nog nieuws van je schoonmoeder?
Op de eerste dag van de vakantie is mijn jongste (bijna 14 maanden) gaan staan in het luchtledige. Dat deed ze al op de crèche, maar nog niet bij ons. Apetrots en ze kan er geen genoeg van krijgen. Nu nog doorgaan en gaan stappen. Onze oudste was sneller, dus ik kan niet wachten. Aan de andere kant neemt zij gewoon lekker haar tijd en dat heeft ze best handig bekeken.
Als ik de kwaaltjes zo hoor, valt dat bij mij allemaal best mee. Dat was de vorige keren ook al. Wel heb ik nu eerder last van bandenpijn. Verder geloof ik dat ik nu echt braaf bekkenbodemspieren moeten trainen, want anders wordt het een beetje genant.
Dat was het weer even.
Groetjes,
Tamar