Derde kindje???? 2

@Crazy girl, Wat gaaf hè zo'n echo! Hartstikke fijn dat het er allemaal zo goed uitziet. Tja, die angst van je om je helemaal aan je zwangerschap over te geven herken ik wel, ook ik heb daar na mijn mk best wel last van. Het ene moment ben je gerustgesteld door een echo en het andere moment schiet je weer in de stress of dat wat je voelt wel normaal is. Maar je bent nu de magische 12 weken gepasseerd dus de kans dat het nu nog mis gaat is echt wel heel, heel erg klein. We moeten gewoon allemaal positief denken, het gaat nu eenmaal veel vaker goed dan fout! Gefeliciteerd dus met het bereiken van je 12 weken en steek je nu opbollende buikje maar trots vooruit haha! Veel plezier met het  vertellen aan jullie familie zondag!

@ Suus, Het kan niet anders of jullie trouwdag gaat geluk brengen! Nog een week(je) wachten.....pfffffffff.....wat duurt dat toch eindeloos hè! Ik zal voor je duimen hoor en ik weet dat de rest dat ook doet. We wachten vol spanning af!

@ Tamar, Nee, het maakt  me niet zoveel uit wat de uitgerekende datum nu gaat worden. Voorlopig houdt de vk de uitgerekende datum aan volgens de telling. Over 2 weken krijg ik een termijnecho in het ziekenhuis bij de intake voor prenataal onderzoek en dan zien we wel. Grappig is dat ik diezelfde week via de vk bij het lokale echoburo ook een termijn echo krijg (daar waar ik dus nu al drie echo's heb gehad), kunnen we de resultaten vergelijken haha!

Gisten voor de 1e controle bij de vk geweest. Hartsikke leuk, lekker met haar zitten kletsen over de vorige zwangerschappen en wat er sindsdien allemaal is gebeurt. Is natuurlijk ook al weer 6,5 jaar geleden dat ze de jongste heeft helpen op de wereld zetten. Uitgebreid gesproken over prenatale onderzoeken. We hebben besloten om pas na de intake in het ziekenhuis en keuze voor iets (of niets) te maken. Vind het zo ontzettend moeilijk! De kans op een gezond kindje is gelukkig veel groter dan de kans op een kindje met een kleinere of grotere handicap. Moet je daarvoor risico's nemen? ik weet het echt niet. De combinatietest geeft dan wel geen risico's maar ook geen definitieve zekerheid en kan ik daarmee omgaan? Moeilijk, moeilijk, eerst maar een intake en dan kunnen we altijd nog zien. Eigenlijk wil ik het liefst gewoon zorgeloos genieten van deze zwangerschap en er vanuit gaan dat wat er ook op ons pad komt dat we het wel aankunnen. Dilemma's!

Iets anders, van onze familie en vrienden weet nog niemand dat we een kindje verwachten maar op mijn werk weten nu al 4 collega's hiervan! Eén had het al geraden (kwam op me af met een rood hoofd en de vraag of-ie me soms feliciteren mocht....) en de andere 3 heb ik zelf wel moeten inlichten. We moeten een projectteam oprichten en functioneel zou ik hiervan logischerwijs projectleider worden. Het project gaat echter van start vanaf september en loopt door tot het voorjaar van 2010. Dat betekent dat ik bij de 2e helft niet aanwezig kan zijn en dat er dus een andere projectleider moet instappen. Ik kon er niet onderuit om dus te vertellen dat ik zwanger ben (vond het ook wel leuk-spannend om het te vertellen) en iedereen was dolblij voor me. Ze weten dat ze het nog even voor zich moeten houden maar daar verwacht ik geen problemen. We kennen elkaar allemaal al vele jaren  en we weten dat we van elkaar aan kunnen.  Wel gek dat er dus wel 4 collega's (en de vk, en de MvM dame, en de echoscopiste) op de hoogte zijn en mijn bloedeigen ouders nog  niet! Wil het mijn moeder (en mijn vader en de rest van de familie)  de 27ste gaan vertellen op haar 60ste verjaardag.  We gaan met de hele familie uit eten en misschien kan ik het dan in mijn speech verwerken? Maar onze kids moeten het dan natuurlijk ook wel weten want anders horen ze het daar voor her eerst - ook een beetje raar....

Nog meer dilemma's dus - wat kun je toch tobben hè over dat soort dingen!

Liefs, Chris  

Ik geloof dat ik hier wat mensen kan feliciteren.

@Debstars van harte een streep is een streep hoor!  

@Christina ook jij van harte wat zul jij de zenuwen hebben gehad de afgelopen weken.

@ Crazy girl fijn dat de 12 weken echo goed was!

Met mij gaat het zijn gangetje. De 20 weken echo was goed en dat geeft heeel veeel rust nu. Ben nog steeds regelmatig niet lekker helaas. Maar goed ik hou me maar voor dat het voor het goede doel is. Mijn schoonmoeder is begonnen met haar kuur en dat is wel naar zeker als ik dan hoor dat ze ziek is. bah wat een rotziekte is het toch. Ik heb mijn eigen moeder niet meer en die mis ik nu toch al zo en nu is mijn schoonmoeder ook nog ziek. Maar goed gelukkig houdt iedereen zich vast aan de komst van mijn kleine.

Voor iedereen die ik vergeten ben succes
lies

Hoi Allemaal,

Als eerste iedereen die zwanger is van harte gefeliciteerd.

Aan deze kant is het helaas mis gegaan, met 5 en een halve week miskraam, nog wel 22 Juni controle bij VK of alles goed weg is, maar test gaf al aan niet zwanger, dus op naar de volgende ronde.

Groetjes Heidi.

Debby! Super!!!! gefeliciteerd!
Jij geeft mij weer hoop hoor!
Ik hoop zo dat het voor ons ook zonder medische circus gaat lukken!
Wat heerlijk voor je!
En tegelijkertijd wat ontzettend spannend! Ik begrijp je helemaal hoor. Als ik positief test zou ik de tijd ook het liefst 2 maanden vooruit zetten.
Lijkt mij ook wel weer erg spannend die eerste 12 weken!
Na een mk ben je toch wat meer bezorgd helaas.
Ik heb er een goed gevoel over hoor!

En een veegje bloed, dat hoeft nog helemaal niks te betekenen. Dat had ik met mijn zoontje ook en daarna niks meer. Was echt hartstikke zwanger! Ik test trouwens altijd eerst met een lichte streep. Pas een week later is ie meteen knal positief!

Wel fijn te weten dat ik dus ook met een ovu test kan testen.
Hoef ik pas een test in huis te halen als de ovutest positief is. Ovutesten heb ik nog volop liggen namelijk.

Ik hoop dat de tijd snel voor je komt dat je er ook echt van kan gaan genieten!

Liefs Suus

Crazy,
Jij gefeliciteerd met je mooie 12 weken echo! Nu kan het echte genieten gaan beginnen he!
En wat lijkt het allemaal snel te gaan bij een ander! 12 weken alweer!

Hai,

Vanochtend opnieuw een test gedaan en inderdaad, ik ben hartstikke ZWANGER. Het plusje was nu echt duidelijk. Ik vind het nu doodeng. Zodra ik wat denk te voelen ga ik naar de wc om te kijken of er niks engs is te zien. Probeer dat mijzelf nu af te leren. Zit echt tegen mijzelf te praten en zeg dan Debby, doe normaal je mag alleen naar de wc als je echt moet plassen. Het bloed wat ik zag was dus ook van het vele schuren met het wcpapier. Voel me wel goed, soms wat misselijk en vandaag erg moe maar dat kan ook komen van de drukke voetbaldag van gisteren. Mijn buik voelt ( gelukkig ) anders aan als bij de vorige zwangerschap en ik probeer dan ook wat positiever te zijn. Wel heb ik wat hoofdpijn maar dat is misschien omdat ik met toch wel druk maak of het nu goed gaat. Ben blij als de 8,5 week voorbij zijn en nog blijer als ik het hartje voor het eerst heb gehoord. Mannetje is ook erg blij maar ook angstig. Nog 2 weken en dan is hij eindelijk thuis voor 2 weken. Hopelijk kunnen we dan lekker genieten.
Wel erg leuk dat het kindje is verwekt op zijn nieuwe boot. De zee doet dus goed. Nou weer even genoeg over mezelf.

Balen Heidi dat het bij jou is misgegaan. Voel me nu een beetje egoistisch met mijn verhaal hierboven. Ik ga duimen dat je weer snel zwanger mag zijn.

Bedankt meiden voor de leuke reacties. Dat doet mij erg goed. Zeker omdat je je verhaal nog tegen niemand kwijt kan en hier kan je lekker alles vertellen. Het is net een beetje of ik jullie ken.

Ik zal heel wat glitters sturen en ik hoop dat de nietzwangere onder ons ze zullen vangen en dat ze geluk brengen.

Gr Debby
******************** ********************************* *****************************
************ ***************************** ****************************** ************
********************* ********************************* *****************************
************************ ******************************** ***************************
**************** ************************** ***************************** ************
******************* **************************** ************************** ***********

Hai nogmaals.

Wil iemand het lijstje aanpassen? Ben niet zo goed om nieuwe vakjes aan te maken.

Als ik uitga van de laatste menstruatie zou ik op 23 februari zijn uitgerekend. Afspraak bij gyn heb ik nog niet gemaakt. De rest van de gegevens zijn bekend.

Alvast bedankt.

Gr. Debby

Hallo lieve meiden,

Ik heb al een week of 5 niks laten horen  wel af en toe meegelezen, maar omdat mijn mannetje weg was vond ik voor mijn gevoel dat ik weinig te melden had...
En nu is het niet zo dat ik jullie het geluk niet toewens want ik vind het Super dat er zoveel zwanger zijn hier echt ongelooflijk....

Maar afgelopen 7 juni kwam mijn man weer heerlijk thuis na 4,5 weken en ja echt op tijd want ik had mijn eisprong maandag /dinsdag.... ik was helemaal in de wolken omdat we steeds naast de pot pieste, dus jootje had flinke plannen
Alleen had mijn lichaam andere plannen en werd ik maandagochtend 06.15 wakker met flinke krampen in mijn onderbuik, zo erg dat ik het ziekenhuispost had opgebeld uitgelegd dat ik deze pijnen niet kon plaatsen en zelfs moeilijk adem kon halen..

Neem maar een zetpil en een kopje thee dan zal het zo overzijn ,maar helaas het werd alleen maar erger. Vanaf 8 uur de huisarts gebeld kreeg ik pas  08.30 te pakken en moest gelijk komen... Hij heeft 2 min naar me gekeken ,gevoeld en gelijk het ziekenhuis gebeld en moest naar de spoedeisende hulp...

Daar aangekomen werd ik gelijk platgespoten met pijnstillers aan het infuus gelegd opgenomen en naar me kamer gebracht, dit ging allemaal zo snel ik heb het ook niet echt bewust meegemaakt  vanwege de hevige  pijnen...

Kreeg om 12.00 een ctg en daar kwam niks  uit, zou de volgende dag om 16.00  een echo krijgen omdat ze waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dachten had geen hcg hormoon maar ze wilden het uitsluiten dat dit het was.. Ik  weet niet hoe ik de maandagavond en de dinsdag heb doorgebracht maar van horen zeggen heb ik alleen maar gespuugd en op te grond liggen rollen want dinsdag was de pijn niet uit te houden.

16.00 liep uit naar 16.30 en kreeg ik eindelijk me echo ze zag 1 eileider en zei ohh ik zie dat uw eisprong naderd laten we de rechter opzoeken maar die vond ze niet want het bleek dat mijn darmen ervoor zaten ze haalde er een collega bij en die vertrouwde het niet en  ging gelijk verder bellen met de dienstdoende internist, ik werd weer opgehaald en moest weer voor een ctg maar dan met contrastvloeistof  toen dat gedaan was werd ik weer naar mijn kamer gebracht en daar wachtte de internist op mij  met de mededeling dat ik accuut geopereerd moest worden want mijn dunne darm was om zijn as gedraaid en aan het afsterven.... Nou meiden ik  was zo blij dat er een oorzaak was dat ik me helemaal niet heb afgevraagd hoe en wat...

Kon nog net me man bellen die kwam gelijk en ik ben om 18.45 geopereerd en om  22.00 lag ik op de i.c. alles was goed gegaan ze waren net op tijd geweestzei de internist want anders had het niet goed afgelopen ook hebben ze mijn darm nog kunnen redden, het was alleen afwachten of die weer zijn werk zou doen (die heeft me gelukkig niet in de steek gelaten)anders hadden ze alsnog een stuk moeten verwijderen.....Ik werd woensdag wakker met allemaal slangetjes en besefte me dat ik geen pijn meer had ( kan ook niet anders met een epiduraal en andere  toeters en bellen)

Al met al het gaat redelijk met me (ons) heb een flinke  verticale jaap in me buik en mijn vraag was gelijk of dit geen eventuele zwangerschap in de weg zou staan en dit was gelukkig geen probleem het enige is dat het niet verstandig is om binnen het jaar zwanger te raken....  was mijn 1e reactie maar later denk je ik ben blij dat ik er nog ben dus dat jaar zitten we ook wel uit.......

Dus meiden ik ga jullie verhalen wel blijven volgen  want ik ben superbenieuwd hoe jullie het allemaal beleven(en goeie tips op doen)  maar helaas blijf ik wel op de achtergrond....

Ik wil jullie allemaal het allerbeste wensen en zeker een waanzinnig goede zwangerschap  met als eindresultaat een heerlijke gezonde baby... En voor degene die nog niet zwanger zijn meiden goed doorklussen en hoop dat jullie je gauw mogen aansluiten.....

Dikke knuffel Jolanda

Terug
Bovenaan