Derde kindje???? 2

Wat is er veel gebeurd!

@Heidi. Heel veel sterkte meis. Ik duim voor dat je snel een nieuwe droom zal verwachten met een gezond eindresultaat.

@Debby: sorry, ik lees het nu pas: van harte gefeliciteerd. Natuurlijk is het nu nog spannend en durf je het misschien toch nog niet helemaal te geloven, maar ik hoop dat je vooral kunt genieten.

@Lies. Fijn dat de 20-weken echo goed was. Dat is weer een belangrijke mijlpaal. Jammer dat je het niet meer met je eigen moeder kunt delen en dat nu ook nog eens je schoonmoeder zo ziek is. Ik hoop dat jij wel ook kunt genieten. Sterkte de komende tijd.

@Jolanda. Wat is dat spannend voor je geweest. Goed om deze afloop te horen. Mag je nu een jaar niet zwanger worden, vanwege de operatie/wond/het litteken? Ik raad je aan om toch eens met een gynaecoloog te overleggen. Ik heb naar de eerste een keizersnee gehad. Mij werd toen gezegd dat ik daarom het eerste half jaar niet zwanger mocht worden (door de gyn). Ik vroeg toen wat er zou gebeuren als ik dat wel werd. Daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op, maar inmiddels is me duidelijk dat het met name met gevaar voor uitscheuren van de baarmoeder te maken heeft. Hij zei toen wel dat er geen verhalen bekend zijn dat het mis is gegaan als vrouwen wél binnen een half jaar zwanger raakten. Ook zei hij dat veel andere gynaecologen nog 1 jaar marge aanhouden. Daar lijkt dus al helemaal geen reden voor. Ik was destijds na 8 maanden weer zwanger en het is allemaal goed gegaan.
Jouw situatie is natuurlijk niet dezelfde, maar misschien is dat jaar wel aan de erg veilige kant. Je hoeft van mij natuurlijk niet naar de gyn, maar ik wilde je dit maar meegeven.

Oeps, ik wilde nog reageren, maar moet even wat teruglezen. Tot zo...

Tamar

@Christina, sterkte met de misselijkheid. Achteraf kan de zwangerschap zelf relativerend werken, maar zo boven de WC is dat anders.

@Crazy girl. Mooi dat je een goede 12-weken echo had. Heerlijk dat je het spannendste gedeelte nu achter de rug hebt.

@Edith. Ik hoop natuurlijk dat je weer een soepele bevalling hebt.

@Debby. 23 februari... dat klinkt nog erg ver weg voor mij, gelet op mijn eigen uitgerekende datum (15/12).

Zelf ben ik woensdag eindelijk voor het eerst "echt" naar de vk geweest. Eerder wel een intake, maar dat is alleen maar administratie. Nu bloeddruk. Was weer laag, dus ik mag vooral drop en chips eten... En voor het eerst het hartje gehoord. Mijn man was erbij. Wat een bijzonder moment toch weer. We vonden allebei afzonderlijk dat het minder snel ging dan bij de vorige 2x en dachten allebei gelijk dat het dan wel een jongen zou zijn. We zien het wel. Moet nog ongeveer 6 weken wachten tot de 20-wkn echo. Ziekenhuis heeft de agenda nog niet vrijgegeven voor de week waarin ik wil langsgaan. Volgende week dus bellen.

Groetjes,
Tamar

Ik begin goede hoop te krijgen voor deze ronde!
Mijn temp is op dag 12 nog steeds hoog!
Normaal is dit de dag dat mijn temp dipt en ik de volgende dag ongesteld zou worden.
De klachtjes worden ook steeds heviger en een licht positiever ovulatietest (ja debby, ik dacht bij jou werkte het, dus probeer het ook eens, die had ik nog liggen namelijk!). Zou het dan echt????
Ik wacht in ieder geval tot dinsdag (dan is het 14 dagen na mijn eisprong), is mijn temp dan nog hoog, ga ik denk ik toch maar echt een zwangerschapstestje kopen.
Maar voor nu.........rustig (lees:gespannen) afwachten.....
zucht.........wat duurt wachten toch lang!!!!

Groetjes Suus

Jeetje Jolanda, ik had je al gemist maar dat het zo'n reden zou hebben. Wat een pijn heb jij gehad zeg. Gelukkig is alles nu goed maar wat een heftige tijd. Jammer dat je nu even moet wachten met zwanger worden maar je gezondheid is ook erg belangrijk. Tis wat Edith al zei: aan de ene kant fijn dat je nog niet zwanger was.

Suus: oh, ik hoop het zo voor je dat het raak mag zijn. Ik ga voor je duimen. Er speelt sowieso al iets anders laat de ovulatietest echt niets zien. Spannend hoor.

Met mij alles goed. Wel nog steeds angstig maar aan de andere kant heb ik er meer vertrouwen in dan vorige keer. Hebben jullie ( zwangere meiden ) ook in het begin het gevoel gehad dat je steeds wat voelt stromen ( nattig ) maar dat het als je gaat kijken niks is. Mijn zusje herkende dat nog wel. Ja, ik heb het dus aan haar verteld maar meer omdat ik afgelopen vrijdag moest oppassen op de kleindochter van mijn mannetje en het mij toch wel al zwaar viel om steeds de maxi cosi en kinderwagen in en uit de auto te halen. Eind van de dag was ik kapot en nu kan zij me helpen. Ze was erg blij voor ons. Mijn borsten zijn goed gevoelig. Als het zo doorgaat kan ik de zwangerschapsbh's weer aan. Dat zit veel lekkerder.

Voor de rest niet veel nieuws hier. Heb wel steeds de neiging om nog een test te doen om het bewijs nogmaals te zien of het wel echt is. Was het Christine nou die ook meerdere testen had gedaan? Ik kan het me nu erg goed voorstellen.

Gr. Debby

Allereerst harstikke bedankt voor jullie lieve reactie's en medeleven dat doet me echt heel erg  goed.... Had eigenlijk niet zoveel reactie's verwacht omdat ik al een tijdje niet had gereageerd....

Ik moet dinsdag weer naar het ziekenhuis voor de hechtingen en mijn vragenlijst, heb eigenlijk nog zoveel vragen over de "illeus" operatie en zeker over het weer zwanger mogen worden.. Eerlijk gezegd staat mijn hoofd daar nog lang niet naar want de pijn is nog vers in mijn geheugen...
Ik ben bezig om het ook een plaatsje te geven maar daar gaat denk ik ook nog wel een tijdje overheen...
Maar al met al we komen er wel, het fijnste is dat mijn jongste dochtertje weer een beetje naar me toetrekt.
Ze wilde niet veel van me weten toen ik daar lag en weer thuis kwam, maar nu krijg ik weer kusjes en kijkt ze me weer aan..
Ik ben zo dankbaaar dat het allemaal goed is afgelopen dat ik probeer te genieten van alle heerlijke momenten.....

Ik blijf jullie zeker volgen want ik ben echt super nieuwsgierig naar jullie spannende momenten....

Dikke kus Jolanda

Jolanda, fijn dat we weer geleidelijk opknapt. Zal nog wel een tijdje duren helaas....

Debby: ik heb geloof ik in totaal nu ZES positieve zw testen liggen, hahahahah.
Ik kan het nog steeds niet geloven en ik ben nu 8 wkn. Morgen eerste co bij vk. A.s. vrijdag de vroege echo in een ander centrum.
Verwacht niet dat ik morgen het hartje kan horen, lijkt me nog veel te vroeg. Kan volgens mij pas bij 10 wkn...

Nou ja, in ieder geval mijn overslaande hartslag bespreken. Heb ik al anderhalve week. Ben totaal met de koffie gestopt, maar heb er soms toch nog last van.
Volgens mij is dat zo'n onschuldig overslaand hart, maar ik heb het nu best vaak en het voelt zo naar.

Laat jullie nog wel weten hoe het is verlopen.

Dikke knuffels voor iedereen!!!

Hoi Jolanda,

Gelukkig dat je alweer wat opknapt. Ik kan me voorstellen dat je vol vragen zit over de illeus. Hopelijk kunnen ze je geruststellen!

Groetjes Suus

Hoi meiden,

Ik krijg nu toch wel steeds meer hoop dat het toch echt weleens zover zou kunnen zijn.
Mijn temp nog steeds hoog! al 2 dagen langer dan normaal.
Morgen kan ik testen. Ben zooooooo nieuweschierig!
Die positieve ovulatietest zegt mij dan nog steeds niet genoeg. Ik moet echt zien staan: zwanger, voor ik het echt ga geloven.
Nog 1 nachtje slapen.
Vandaag werken dus deze dag is zo voorbij......

groetjes Suus

Terug
Bovenaan