Derde kindje deel 3

Suus,
o meid, ik zit helemaal te janken.
Sorry hoor, nog wat labiel ;-)

Wat ontzettend fijn voor je. maar ook wel raar van die vorige echo...en maar goed dat je nog niet gecuretteerd was! je moet er toch niet aan denken dat.....brrrrrrr

En ja, heel stiekum had ik hier ook op gehoopt, dat de echoscopiste fout zat, dat het apparaat stuk was, dat het kindje het opeens wel weer zou doen, etc etc.

Suus, wat een heftige week zo!!! maar o wat heerlijk moet het zijn om dat hartje te zien kloppen!!!
Super de super!!!

Liefs,

Edith

Suuuuuuus!!! Wat een geweldig nieuws! Hoe kan iemand zo'n fout maken? En wat goed dat de gyn nog even controleerde of het echt zo was. Dat zal hij na jou zeker voortaan doen.

Maar natuurlijk eerst gefeliciteerd! Dit is echt bijzonder. En inderdaad, wat had ik het de anderen ook gegund. Overigens is het bij een vriendin van me ook gebeurd, maar dan iets anders. Zij kreeg een mk met 13 weken. Ze verloor echt een heel groot vruchtje, herkenbaar ook als kindje. Maar een maand later voelde ze zich nog steeds niet lekker en ze werd dikker en ze bleef vloeien. Dus toch nog een echo. Zit er gewoon nog een kindje. En dat is nu een gezonde kleuter.
Misschien waren het er bij jou ook 2?

Verder de excuses dat ik me hier zo weinig heb laten horen de laatste dagen, maar het is hier nogal druk geweest. En inderdaad; het forum werkt ook niet mee. Ik heb voor de liefhebber een ander forum geopend, maar ik weet niet of jullie dat wilen bekijken. http://www.forumplaza.nl/thread.asp?CatID=7&forumID=3478

Met mij gaat het verder goed. Ik ben niet meer misselijk, behalve als ik honger heb, dan krijg ik zo'n hongerklop. En dat is vaak! Ik vreet me werkelijk een slag in de rondte, maar ik ben pas 1 kilo gegroeid. En ik ben nu 14.4 wk.

En wat heel leuk is; ik kan de kleine voelen! Ik geloofde dat nooit als je zo vroeg je kleintje al kon voelen,maar het is wel zo. Zelfs terwijl de placenta aan de voorkant ligt. Het is nog niet heel veel en ik moet er een beetje rustig voor zitten, maar het is toch bijna dagelijks inmiddels. Ik vind het zo'n groot wonder weer.

Zeker als ik de verdrietige berichten van sommigen hier lees. Dan ben ik me nog meer bewust dat het inderdaad een wonder is en dat je kinderen niet zomaar neemt. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn om het een wonder te vinden. Ik ben trouwens nu 35, maar had mijn mk toen ik 31 was. En nu gaat het wel in 1 keer goed. Het zijn ook maar kansen, waar je voor jezelf zo weinig over kunt zeggen. Soms heb je geluk en soms heb je pech. En heel soms heb je verschrikkelijke pech.

Maarre, de nog wel zwangeren, gaan die nog een zwangerschapscursus doen? Ik denk datik ga zwemmen. Lijkt me wel goed en gezellig. Lekker beppen met andere zwangeren, zonder al te veel info. Dat geloof ik wel.

Nou, dat was het weer even. Ik probeer nu weer meer bij te blijven hier, want ik vind het toch waardevol hier.

groejtes
greet

Suus wat geweldig!!! Maar wat een fout zeg! Ik weet niet wat ik lees dat kan je toch niet over het hoofd zien! Jeetje maar wel helemaal fijn voor jou! Wat liggen vreugde en verdriet dan dicht bij elkaar en gelukkig voor jou de vreugde! Geniet ervan en ik zou als ik jou was nu gewoon elke twee weken een echo vragen dat heb ik ook geregeld en dat gaf heel veel rust.

Liefs
lies

Suus, tjongejone, wát een verhaal!
Dat kun je toch bijna niet geloven!!!!!!!!
Wat heerlijk voor jullie. Maar, wat worden jullie heen en weer geslingerd tussen emoties zeg. Wát een fout. Maar goed dat de gyn idd nog even controleerde....stel je eens voor....

Nou, ik vind het ECHT super voor jullie. Kreeg ook gelijk tranen in mijn ogen toen ik het las.
Probeer te genieten, meid!
Je bent gewoon nog lekker ZWANGER!!!!!!!!

Hier verder geen nieuws...
Over 2 dagen hebben we ons mupke gezien en weten we of alles goed is....
Pfff, ben alweer zooo nerveus. Vannacht heel slecht geslapen. Ik ben toch zo een ongelooflijke stresskip. Waarom kan ik niet gewoon genieten, zonder al die zorgen? Ik haal me steeds vanalles in mijn hoofd. Terwijl er eigenlijk geen reden is tot ongerustheid op het moment.
Maar je leest weer zo een vervelende dingen...zoveel mensen hier die ZOVEEL ellende moeten doorstaan, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat bij ons alles gewoon goed gaat.
Ik weet het, het klinkt allemaal erg negatief allemaal.
We hebben al eens een 20 weken-echo gehad die niet zo prettig was....dat blijft toch hangen.
We wachten maar af...

Overigens weten we over twee dagen ook WAT we gaan krijgen.... ik ben zo benieuwd.
Ik heb zo sterk het gevoel voor een meisje....gek hè?

Nou Suus, ik wilde eigenlijk alleen maar even reageren op jouw ongelooflijke verhaal...kom ik weer met mijn eigen sores...

(duimen jullie woensdag een beetje voor me?)

Groetjes Estelle

Suus, wat geweldig. Wat een enorme fout daar in het ziekenhuis. Zoveel ellende en dan gelukkig toch goed nieuws. Te gek gewoon.

Ik heb ook de testen bij sensitest besteld. Deed ik ook met de ovulatietesten. Lekker goedkoop, betrouwbaar en je hoeft er inderdaad niet zelf om bij de winkel. Ik heb er nu 12 voor zo'n 20 euro.

Greet: je vraagt al een paar keer of er zwangere zijn die een cursus gaan doen maar je krijgt weinig reactie. Hier dan een reactie van een nietzwangere. Ik zou waarschijnlijk ook lekker gaan zwemmen, lekker ontspannend en inderdaad ook gezellig.

Hier ook weinig nieuws. Mijn buik is zeker 's avonds aan de flinke kant dat ik wel eens denk tis maar goed dat ik de echo heb gezien en bloed heb verloren anders zou ik nog bijna geloven dat ik zwanger was. Zit nu eigenlijk maar op mijn ongi te wachten want dan kan je weer een beetje gaan rekenen wanneer je vruchtbare tijd er is. Vorige keer was ik na ongeveer een maand weer ongi. Zit nu bijna op 3 weken dus misschien volgende week.

Natuurlijk Estelle zal ik morgen voor je duimen. Als je weet wat het is mogen wij het dan ook weten of houden jullie het helemaal voor jullie zelf? Spannend hoor.

Liefs Debby

Suuuuuuuuus, wat ben ik blij met je bericht!!!

Ongelofelijk, wat een verhaal. Wat een stomme muts die eerste echografiste! Wat heeft ze jullie een afschuwlijke week bezorgd, goddank blijkt het kindje toch "gewoon" te leven! En niet eens met een groeiachtestand, onbegrijpelijk dat ze het vruchtje niet heeft gezien en verkeerd opgemeten...
Ik hoop dat je na deze afschuwelijke week dubbel en dwars van je zwangerschap gaat genieten en de rust en het vertrouwen weer vindt. In elk geval ben ik reuzeblij voor jou en je man!

@Greet, wat leuk dat je de baby al kan voelen. klopt wel hoor, bij mijn 2e kon ik hem ook zo'n beetje voor het eerst met 13-14 weken voelen. Was nog wel heel zacht maar onmiskenbaar! Heerlijk hoor dat gefriemel in je buik. Gaf mij altijd het gevoel dat het allemaal wel snor zat daarbinnen. Wat zwangerschapscursussen betreft, ook van mij als niet-zwangere (laten we zeggen toemomstig-zwangere, klinkt een stuk leuker haha) een reactie. Bij de eerste hebben mijn man en ik de cursus "Samen Bevallen" gedaan. Was echt superleuk - 10 avonden met 5 stellen en een enorm leuke cursusleidster. Met één stel zijn we uiteindelijk zo goed bevriend geraakt dat nadat wij uit de buurt verhuisden en er naast ons nieuwe huis nog een huis te koop kwam, zij dat hebben gekocht... Nu zijn we niet alleen bevriend maar sinds een jaar of 4 ook buren ne dat is hartstikke leuk. Maar goed, ik dwaal af.... Bij de 2e heb ik niets gedaan maar bij de 3e wil ik zeker weer de cursus "Samen Bevallen" doen. Ik heb het gevoel dat ik er na zoveel jaar (de jongste is 6,5 jaar) toch een beetje uit ben (alhoewel ik denk dat het tijdens de bevalling héééél snel weer terug komt haha).

@Estelle, heel spannend inderdaad zo'n 20 weken echo. Zeker als - zoals jij meegemaakt hebt - bij een eerdere 20 weken echo bleek dat het niet goed zat. Natuurlijk zal ik voor je duimen dat alles goed mag zijn en je daarna met extra vertrouwen van je zwangerschap kunt genieten. Ik ben net als Debby ook benieuwd wat het gaat worden hoor! Maar als je het liever stil wilt houden is dat natuurlijk ook te begrijpen hoor! In elk geval hoop ik dat als morgen tijdens de echo blijkt dat alles goed is, je ook heerlijk kunt genieten van de beelden van jullie kleine uk!

@Debby, ik heb helaas ook nog niet mijn eigen platte buik terug. Sterker nog, zeker aan het eind van de dag heb ik een (in elk geval in mijn ogen) gigantische buik. Ben ook nog wel 4 kilo zwaarder dan normaal maar ik heb ook het gevoeld dat de medicijnen die ik nu in moet nemen zorgen dat ik meer vocht vasthoud. Ik heb (denk ik) vorige week mij ei gehad dus dan zou ik nu over een week ongi moeten worden. Zou mooi zijn want dan weet ik tenminste zeker dat mijn cyclus weer op gang is gekomen. Heb gisteren bij sensitest, behalve de zwangerschapstesten inderdaad ook 12 ovulatietesten gekocht.

Met mij gaat het langzamerhand wel steeds beter. Ook al heb ik nog steeds een kort lontje - de momenten dat het goed gaat zijn steeds langer. Zelfs nu ik minder medicijnen neem dus dat gaat goed. Ik heb er een goed gevoel over, na de vakantie ben ik vast wel weer de oude.

Liefs, Chris

Hallo!,

Ik loop heel erg achter. Ik heb nog bepaald niet alles gelezen. Wel het bericht van Suus. Wat een wonder. Dubbel gefeliciteerd. Durf je het nog steeds te geloven? Heb je een afspraak voor een extra echo gemaakt. Het zou mij heel onzeker maken.

Vandaag heb ik de " 20-weken-echo" gehad (ik ben precies 19 weken. Ik vond het steeds spannender en heb zo lopen aftellen! Het blijkt gezond en weer een meisje. Wij hebben straks dus 3 meiden rondlopen. Leuk, hebben we zin in. Ergens op het JG-forum had ik gelezen van de vereniging van vaders met drie dochters. Ik wil mijn man ervoor opgeven, maar weet niet of dat in dit stadium al kan. Heb die mannen maar een vraag gestuurd. Ben benieuwd. Mijn man heeft geen idee.

Kunnen we kaartjes uit gaan zoeken en een babyboek kopen, omdat het allemaal weer een stapje dichterbij is. Echoscopiste had ook geen twijfel.

Nou tot gauw,

groetjes,
Tamar

Suus: ik had al gereageerd, maar ik lees het nu nog eens, en ik blijf verbijsterd.. De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit.

Esther, heel veel sterkte/ succes met jullie 20-weken echo. Ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen, zeker als het eerder al eens niet goed ging. Klopte je gevoel over het geslacht de eerdere keren ook of juist niet? Bij mij klopte het de eerste 2 keer wel. Ik denk nu dat we weer een jongetje krijgen, maar dat weten we eind augustus pas.

Debby: wat verwarrend dat je nog steeds een dikke buik hebt. Lijkt me niet prettig als je weet dat het anders is.

Chris: wij heben bij de eerste ook de cursus samen bevallen gedaan, en inderdaad vonden wij dat ook erg leuk. Bij de tweede ben ik op de ouderwetse zwangerschapsgym geweest en dat was wel gezellig, maar verder niet echt veel soeps.
Fijn dat je trouwens opknapt, ook al gaat het langzaam. Maar beter langzaam en goed, dan te snel weer teveel van jezelf vragen. Kopop!

Tamar: Ik heb inderdaad ook wel eens van die club van vaders van 3 meiden gehoord. Leuk hoor; zo'n cluppie meiden straks! En stiekem ook wel praktisch dat het weer een meisje is. Of had je zelf eigenlijk ook wel een jongetje willen krijgen? En fijn dat alles er goed uitzag.

Ik baal vandaag een beetje. Ik werd wakker met pijn in mijn bekken. Voor het eerst weer. Ik heb gister gelopen met mijn fiets, terwijl mijn dochter in het zitje zat en ik mijn zoontje moest duwen op zijn eigen fietsje. En dan belast je je bekken scheef. Dat kan dus echt niet meer. Ik was er even heel chagrijnig door. Ik zie zo ontzettend op tegen die komende 6 maanden en de tijd erna. Ik wil die pijn en beperkingen gewoon niet meer, maar we willen zo graag dat derde kindje. Ik moet even een mentale knop vinden en die omzetten, hoor.

Groetjes

Terug
Bovenaan