Suuuuuuuuus, wat ben ik blij met je bericht!!!
Ongelofelijk, wat een verhaal. Wat een stomme muts die eerste echografiste! Wat heeft ze jullie een afschuwlijke week bezorgd, goddank blijkt het kindje toch "gewoon" te leven! En niet eens met een groeiachtestand, onbegrijpelijk dat ze het vruchtje niet heeft gezien en verkeerd opgemeten...
Ik hoop dat je na deze afschuwelijke week dubbel en dwars van je zwangerschap gaat genieten en de rust en het vertrouwen weer vindt. In elk geval ben ik reuzeblij voor jou en je man!
@Greet, wat leuk dat je de baby al kan voelen. klopt wel hoor, bij mijn 2e kon ik hem ook zo'n beetje voor het eerst met 13-14 weken voelen. Was nog wel heel zacht maar onmiskenbaar! Heerlijk hoor dat gefriemel in je buik. Gaf mij altijd het gevoel dat het allemaal wel snor zat daarbinnen. Wat zwangerschapscursussen betreft, ook van mij als niet-zwangere (laten we zeggen toemomstig-zwangere, klinkt een stuk leuker haha) een reactie. Bij de eerste hebben mijn man en ik de cursus "Samen Bevallen" gedaan. Was echt superleuk - 10 avonden met 5 stellen en een enorm leuke cursusleidster. Met één stel zijn we uiteindelijk zo goed bevriend geraakt dat nadat wij uit de buurt verhuisden en er naast ons nieuwe huis nog een huis te koop kwam, zij dat hebben gekocht... Nu zijn we niet alleen bevriend maar sinds een jaar of 4 ook buren ne dat is hartstikke leuk. Maar goed, ik dwaal af.... Bij de 2e heb ik niets gedaan maar bij de 3e wil ik zeker weer de cursus "Samen Bevallen" doen. Ik heb het gevoel dat ik er na zoveel jaar (de jongste is 6,5 jaar) toch een beetje uit ben (alhoewel ik denk dat het tijdens de bevalling héééél snel weer terug komt haha).
@Estelle, heel spannend inderdaad zo'n 20 weken echo. Zeker als - zoals jij meegemaakt hebt - bij een eerdere 20 weken echo bleek dat het niet goed zat. Natuurlijk zal ik voor je duimen dat alles goed mag zijn en je daarna met extra vertrouwen van je zwangerschap kunt genieten. Ik ben net als Debby ook benieuwd wat het gaat worden hoor! Maar als je het liever stil wilt houden is dat natuurlijk ook te begrijpen hoor! In elk geval hoop ik dat als morgen tijdens de echo blijkt dat alles goed is, je ook heerlijk kunt genieten van de beelden van jullie kleine uk!
@Debby, ik heb helaas ook nog niet mijn eigen platte buik terug. Sterker nog, zeker aan het eind van de dag heb ik een (in elk geval in mijn ogen) gigantische buik. Ben ook nog wel 4 kilo zwaarder dan normaal maar ik heb ook het gevoeld dat de medicijnen die ik nu in moet nemen zorgen dat ik meer vocht vasthoud. Ik heb (denk ik) vorige week mij ei gehad dus dan zou ik nu over een week ongi moeten worden. Zou mooi zijn want dan weet ik tenminste zeker dat mijn cyclus weer op gang is gekomen. Heb gisteren bij sensitest, behalve de zwangerschapstesten inderdaad ook 12 ovulatietesten gekocht.
Met mij gaat het langzamerhand wel steeds beter. Ook al heb ik nog steeds een kort lontje - de momenten dat het goed gaat zijn steeds langer. Zelfs nu ik minder medicijnen neem dus dat gaat goed. Ik heb er een goed gevoel over, na de vakantie ben ik vast wel weer de oude.
Liefs, Chris