Hallo allemaal!
Even een klaagzang van mij....
pfff hebben alweer 3 nachten niet geslapen. Ik vraag me langzaam af wat wij verkeerd doen!!!
Lone wil absoluut niet in haar eigen bedje slapen!!!
Overdag is ze best vaak wakker, de ene dag slaapt ze meer dan de andere dag. Er zit ook nog helemaal geen ritme in. Als ik aan haar merk dat ze moe wordt, probeer ik haar altijd eerst in haar eigen bedje op haar kamer te leggen. Vaak is ze al in slaap gevallen voordat ik iets aan haar merk. Maar ze is weer direct wakker. In de wieg beneden in de woonkamer lukt het haar wel om te slapen, maar in haar eigen bed niet! Nu heb ik van een vriendin een wiegje gekregen, die staat naast mijn bed. Dat ging aanvankelijk heel goed. Ik legde haar in bed, soms werd ze dan even wakker, maar als ik haar dan door de spijltjes aaide en een beetje schommelde met de wieg, dan viel ze weer in slaap en sliep ze zelfs een paar nachten van 24.00 tot 6.00!!!
Maar nu....zodra ik haar neerleg is ze meteen weer wakker!!!! Als ik haar dan bij ons in bed pak wordt ze rustig en valt ze wel in slaap!!!! Ze ligt nu zelfs nog steeds in het grote bed te slapen!!!!!!!!!!!!
Ik krijg soms de neiging om maar toe te geven aan behoefte aan lichamelijk contact en haar dan maar bij ons in bed te leggen....maar de reacties van anderen maken we dan toch erg onzeker.
En als ik dan praat met kennissen die ook baby`s hebben in dezelfde leeftijd, die slapen allemaal van 11.00 tot 6 of nog langer. Die slapen allemaal overdag al prima op vaste tijden in hun eigen bed, die vallen allemaal uit zichzelf in slaap!!!!! Lone valt altijd al in slaap na een voeding. Ik krijg niet eens de kans om haar wakker in bed te leggen..
Ergens weet ik wel dat het allemaal wel komen gaat. Eloy was een maand of 4/5 toen hij niet meer in slaap viel na een voeding of gewoon bij mij op de arm en dat hij op vaste tijden moe werd. Toen kon ik hem ook zonder problemen in zijn eigen bed leggen. Maar toch, als je er weer midden in zit, wordt je er zooo onzeker van!!!!!
Lies en Janine hoe is dat bij jullie?????
Oh jee, nu maak ik natuurlijk weer de fout om aan anderen te vragen hoe het gaat......ik kan het antwoord natuurlijk al raden.
Sorry, sorry, sorry voor deze klaagzang. Maar dit had ik even nodig!!!!!!
Ik hoop ergens dat ik van iemand te horen krijg dat het bij haar ook zo ging. Voel ik me toch een beetje sterker.
Zo, nu begint Lone dan toch wakker te worden....de kleine muis haalt haar verloren slaap van de nacht wel in!
Groetjes Esther