Derde kindje, wie ook NR 2

En dan wordt je weer even met beide benen op de grond gezet.
Belt de huisarts waar ik voor werk. Onze assistente was zwanger en is met ruim 27 weken bevallen gisterenavond. Een jongetje van ruim 1100 gram. Hun eerste kindje.
Wat mag ik dan enorm dankbaar zijn voor mijn 2 gezonde kids!
Ik hoop zo voor ze dat het allemaal goed gaat aflopen! En dat het ventje het gewoon gaat redden!

Groetjes Suus

Suus,

Goh, wat een schrikken zeg van je collega. Heb je al iets meer gehoord? Kan me voorstellen dat je je dan gelukkig prijst met 2 gezonde kids.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je op deze manier erg verdrietig wordt van je cyclus. Vooral ook omdat bij jou het examen eraan zit te komen en je dan ff die time-out in  moet lassen. Lucht gerust je hart hier, daar is het forum toch voor? Goed te lezen dat het bij jouw zus zo goed gaat met die 3 kindjes. Heb je trouwens vanochtend nog getest?

Ik zit inmiddels op dag 18 van m'n cyclus en ben nu ook weer meer bezig met zwanger worden dan de afgelopen rondes (behalve dan de 1e ronde). Ben weer over m'n dipje met twijfels heen.  Dat  dipje had denk ik alles te maken met het feit dat het momenteel qua gezondheid niet echt lekker loopt hier. Als de 1 niet ziek, grieperig of koortsig is dan is het de ander wel. Nu ook al 2 x met onze hond naar de dierenarts geweest en morgen zelf weer naar de tandarts, heb 3 weken geleden een kies laten vullen en nu heb ik keer op keer wat drukgevoel in m'n mond en sinds gister zo nu en dan wat pijnscheuten. Daar komt nog bij dat m'n jongste al een paar dagen niet heeft  gegeten (op pap en vla na), ze heeft wel zin in eten, maar zegt dus continu au en durft vervolgens niet te eten. Ook met haar vandaag naar de huisarts geweest en daar kreeg ik te horen dat haar amandelen ontstoken zijn en dat ze aan beide oren middenoorontsteking heeft. Kortom het gaat lekker hier!

Nou meid kop op, ik hoop dat ik heel snel  een positief bericht van je te horen krijg (duimerdeduim).

Liefs!

Lilian,

Hoe is 't met jou dan? Heb je al een mooie buik? Hoever ben je nu eigenlijk, ben je al op de helft?

Laat je snel weer wat van je horen?

Groetjesssss!

Hoi Meiden,
Leuk Lillian dat jij hier ook weer even reageert! Hoe gaat het met jou? Je bent zeker al bijna op de helft?
Suus, ik kan me wel degelijk voorstellen  dat het voor jou nu moeilijk is. De wens voor een derde was bij mij ook weer even sterk als bij een 1ste of 2de. Onze 2de heeft ruim 1,5 jr op zich laten wachten en ik  zag het soms toen ook helemaal niet meer zitten, omdat het niet lukte. Voor het gevoel raakte toen ook iedereen om me heen  zomaar zwanger en  ik heb toen ook heel wat  traantjes gelaten.  Toen we net in het medische circuit zaten, bleek ik toch nog spontaan zwanger. Ik hoop ook echt voor jou dat je binnenkort zwanger raakt.
Espirtfreak, vervelend dat jullie wat in de lappenmand zitten, niks aan. Heeft jou dochtertje nog een antibiotica kuur gekregen voor de middenoorontsteking? Hopelijk knapt ze snel op.
Ik ben vandaag een afspraak gemaakt voor de termijn echo en dat is over 3 weken. Ik zit mijzelf momenteel ook weer gek te maken. Het is dat ik weet dat ik zwanger, omdat de test positief is, maar ik verder voel ik behalve iets gespannen borsten verder helemaal niks. Ik heb dus steeds die angst dat het niet goed zit, maar ja het is ook nog maar net 5 weken en dan hoef je natuurlijk ook niet nog niet veel te voelen. Ik heb er vandaag nog maar weer testje tegen aangegooid.   Het streepje was nu iets positiever dan vorige week,maar niet super veel.   Weten jullie ook of het streepje nu al positiever moet zijn dan de controle streep (bij 5 weken), want dat was nog niet zo. Zit er toch wat overin. Ik weet helemaal niet meer hoe het was bij de vorige zwangerschappen. Volgens mijn man komt die angst gewoon doordat ik al een keer een miskraam heb gehad. Denk ik zelf ook dat de oorzaak is. Ik kan niet wachten totdat ik een klophartje zie. Ik moet dus nog even geduld hebben.......... Allemaal nog een fijne week toegewenst, groeten van melanie

Ik bedoel dus een kloppend hartje, in plaats van een klophartje, hoezo zwanger...haha

Hey Melanie,

Ik zou het echt niet weten wanneer die streep op een test duidelijker  zou moeten zijn. Heb je al testen van verschillende merken geprobeerd? En qua kwaaltjes wordt over het algemeen gezegd dat die pas v.a. 6 weken komen. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je onzeker bent door die eerdere miskraam. Ik had dat tijdens m'n 2e zwangerschap ook (had daarvoor 2 miskramen gehad) en denk dat ik dat nu ook weer zou hebben als ik überhaupt nog zwanger word. M'n dochter heeft overigens geen antibiotica gekregen, heeft ze nl pas nog gehad. We moeten maar neusspray en zetpillen gebruiken en that's it!
Ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt, wanneer staat  jouw afspraak bij de vk/echo?

Groetjes!

Hoi Lillian,

Leuk dat je weer even komt neuzen hier! Hoe gaat het met je?
Al lekker rond aan het worden?

Groetjes Suus

Hoi Espritfreak,

Heb vandaag te horen gekregen dat het naar omstandigheden redelijk goed met het ventje gaat. Ik duim voor ze dat ie snel groter en sterker is, zodat de kritieke fase snel voorbij is. Met die hele kleintjes kan het ineens verkeren he.

Ik heb vanmorgen met ochtendurine getest, maar helaas...........was er al bang voor, maar toch he! Manlief was ook wel erg teleurgesteld. Die gaat nu ook al aan zichzelf twijfelen (helemaal niet nodig natuurlijk!) Heb hem uitgelegd dat zijn zwemmertjes nog zo sterk kunnen zijn, als er geen eitje is, kan er ook geen bevruchting komen.
Morgen dus maar naar de gyn bellen of spiraaltje ook zo geplaatst kan worden en meteen een afspraak maken. Dan wil ik het er wel even met haar over hebben, want als het over een maandje of 3 (langer wil ik het echt niet uitstellen) nog zo is als ik het spiraaltje er weer uit laat halen, dan wil ik gewoon eens even nagekeken worden.
De hormoonhuishouding kan toch zeker niet nog steeds in de war zijn van de implanon. Die hormonen zouden de lichtste zijn. En van de pil is mijn hormoonhuishouding nooit ontregelt geweest.

Wel balen zeg, dat jullie zo in de lappenmand zitten!
En dat je dochtertje nu niks krijgt dan paracetamol en neusspray. Wel op tijd aan de bel trekken als het alsnog niet over gaat hoor! Ach gossie!

Ik kan me wel voorstellen dat je er nu weer even heel erg mee bezig bent hoor! Jij wilt het ook zo graag (net als ik en alle andere hier op het forum)
Ik duim voor je hoor!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan