Derde kindje, wie ook NR 2

Nou deze zwangere doos was het helemaal vergeten om hier weer te lezen
Maar Espritfreak wat mega gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf dat je zwanger bent!!!! Gefeliciteerd!!!Hoe voel je je?

Hey hai,

Lillian, dank voor je felicitatie! Hoe is 't met jou  dan?  Voel je je goed? Kun je merken dat je buik groter is dan bij de vorige zwangerschappen, of valt het (nog) mee? Hoeveel weken ben je nu?

Ik voel me eigenlijk goed. Ben wel wat moe en heel soms een beetje misselijk. Dat maakt het juist zo verwarrend, ik weet dat ik zwanger ben, maar weinig kwaaltjes. Hierdoor ben ik best onzeker (ook omdat ik tussen m'n beide meiden die miskramen heb gehad).

Volgende week woensdag de 1e afspraak bij de vk en maandag de 30e de echo op mijn verjaardag. Ik hoop dat deze voor een extra feestelijk tintje gaat zorgen! Als de echo goed is, denk ik dat wij het de familie maar meteen vertellen. Ooh was 't maar vast de 30e, het kan me niet snel genoeg gaan! Met hoeveel weken hebben jullie iedereen ingelicht?

Nou rustig aan hè.

Groetjes!

he Esprit freak,

Leuk om te lezen dat je zwanger bent....
Ik heb toen dit topic net bestond ook een tijdje met jullie mee geschreven maar onder een andere naam.....
Ik zou pas in Jan beginnen met zwanger worden en daarom wachten... Ik was echt jaloers op jullie dat jullie er al voor konden gaan en nu ben je zwanger lees ik. Gefeliciteerd!!!! Echt super. Was jij niet in november of december begonnen met zwanger worden...?

Maar goed, wij zijn toch wat later begonnen voor de derde. deze maand is mijn eerste klusperiode voorbij....ik voel me nu echt super zwanger...even afwachten maar.

Maar goed wat ik wilde vragen, de hoeveelste wk van de zwangerschap   wil de verloskundige je graag voor de eerste keer zien. En jij hebt ook al een echo gepland lees ik. De hoeveelste wk heb je die dan weer....??

het is allemaal zo veranderd de laatste tijd en ik ben er heel benieuwd naar omdat we de HELE mnd juli op vakantie zijn.  
Als ik echt zwanger ben, wat mijn " grote:"  vermoeden is (de andere twee ook in 1keer raak nl) dan kom ik pas weer met een ruime tien weken zwangerschap thuis.
Wil het dan ook pas aan iedereen vertellen ivm met mijn kindjes die het niet eerder hoeven te weten. Ik weet van de vorige keren dat ik dan al echt een zwangerschapsbuik zal hebben. Lekker shocking voor iedereen dus...

Maar goed ik hoop dat je t weet van de verloskundige of gynecoloog wanneer je normaal gezien verwacht wordt...

Geniet ze nog van je zwangerschap!!!
Liefs AnneRobe

Annerobe, wat spannend! Wanneer ga je testen? Welke naam had je 1st dan?
Wij zijn inderdaad in december beginnen te klussen en in de 4e ronde dus zwanger geraakt.
Voor wat betreft jouw vraag over de 1e afspraak bij de vk, heeft jouw vk geen internetsite? Onze vk wel en daarop stond dat je zsm (bij voorkeur voor de 7e week) een afspraak moest maken voor de 8e week. En als ik op het februariforum kijk lijkt mij dat de meeste zwangeren daar inderdaad ook rond de 8e week hun 1e afspraak hebben. (zal wel standaard zijn denk ik). Ik heb de 30e de echo om de termijn te bepalen, mijn cyclus was de afgelopen rondes erg onregelmatig, variërend van 25 dagen naar 57 dagen.
Als je positief test, zou ik in ieder geval de vk bellen en aangeven dat je in juli 4 weken op vakantie gaat (oh wat lekker, waar ga je naar toe?) en dan horen of je nog voordien moet komen of dat het na de vakantie gepland kan worden. Ik weet wel dat je sowieso in de 12e week bloed moet prikken.
Laat je even wat van je horen? Ik duim voor je!

Groetjes!

Hai espritfreak,
Dat niet zwanger gevoel had ik ook heel erg. Nog eigenlijk dom he? Enerzijds wel kwaaltjes maar toch te bang om er aan toe te geven, mocht er wat mis gaan. Mijn gyn zei dat het vaak wel rust geeft als ze gaan schoppen. Dat is ook wel zo. Inmiddels niet meer bang dat het mis gaat maar vergeet af en toe nog wel dat ik zwanger ben. Heb alleen een buik waar af en toe wat in getrappelt wordt, maar verder nergens last van.
Ik ben nu trouwens 23 weken zwanger. Heb volgens mij een normale buik, niet groter dan bij de andere 2. Hij groei ook netjes zegt de gyn, dus vind wel prima. De andere 2 waren allebei 8pond bij de geboorte , daar ga ik nu gewoon weer vanuit. Vind wel groot zat ook.
Succes met je zwangerschap!
En hopelijk volgen de overblijvers hier snel!

Hoi Espritfreak,

Daar ben ik weer eens.
Je hebt dus inmiddels de afspraak bij de verloskundige staan.
Fijn hoor! En een echo binnenkort. Dat maakt het pas echt echt he!

Na ruim een week ongi, is het helemaal goed gekomen.
Heb nu alweer een paar weekjes geen last meer van het spiraaltje, dus ik denk dat het wel goed zit.
Hier krijgen we standaard een echo na 6 weken na het plaatsen van het spiraaltje.
Ze gaan ervan uit dat je dan je eerste menstruatie hebt gehad (dat hoop ik dan maar) en dat is het moment dat een spiraaltje er eventueel uitgewerkt kan worden door de baarmoeder.
Maar zolang ik er geen last van heb, denk ik dat ie goed zit.
De vorige keer kreeg ik vage buikklachten en veel buikpijn tijdens de menstrualtie. Dus zodra ik daar weer last van heb, laat ik er zoiezo naar kijken.
Ik denk dat ik in september de spiraal weer laat verwijderen. Dan ben ik ver genoeg van februari verwijderd, mocht het dan wel meteen raak zijn. En zal ik ook niet te ver zwanger zijn tijdens het examen ivm de bloeddruk. Bij de 2de kreeg ik met 29 weken een hoge bloeddruk (bij de eerste pas met 36 weken) en ik moet er rekening mee houden dat ik dus weer een hoge bloeddruk ga krijgen de volgende keer.

Voel je je inmiddels alweer meer zwanger?
Wanneer ga je het iedereen vertellen?
In ieder geval alvast succes bij de VK!

Groetjes Suus

Haihai,

Lillian, hoe is 't met de verbouwing dan? Slapen jullie kids al bij elkaar op de kamer en hoe gaat dat? De gyn heeft wel gelijk, zodra je het kindje zelf kunt voelen, heb je niet echt de bevestiging vd vk/gyn nodig dmv de doptone. Ik zal in ieder geval blij zijn dat ik ons kindje ga voelen, lijkt me wel weer zo speciaal. Nou jij zit al ad goede helft vd 20 weken, je kunt al beginnen af te tellen hahaha.

Suus, leuk dat je er weer bent! September is eigenlijk al best snel zeg. Zit je zo aan, als de vakanties weer voorbij zijn is 't zo september. Gaan jullie trouwens nog met vakantie? Kan me wel voorstellen dat je er wel rekening meehoudt dat je bloeddruk ook de volgende zwangerschap hoog zal worden. Was die de vorige keren zo hoog dat je opgenomen moest worden? Wij zijn de kids al wel een beetje half half ah voorbereiden op een broertje/zusje. Een kennis van ons is ook zwanger van de 3e en ik vroeg onze oudste vandaag dus of zij het ook wel leuk zou vinden om nog een broertje of zusje te krijgen. Ze begon helemaal te stralen en zei ja, maar dan wel een broertje! Onze jongste is de laatste tijd helemaal gek van baby's en noemt deze dus poepoe , dus wat dat betreft zal het nieuws  voor  hen in ieder geval wel helemaal super zijn. Ik wil eigenlijk de echo van de 30e afwachten en het die dag aan onze kids vertellen. 's Avonds als het bezoek voor mijn verjaardag komt denk ik dat we het iedereen gaan vertellen, maar dat ligt ook een beetje ad termijn. Als ik verder dan 8 weken ben dan vertellen we het wel, mocht ik toch nog minder ver zijn, dan denk ik dat we het nog ff uitstellen.

Nou meiden alvast een fijn weekend, ga nog ff voetbal kijken (zal aan 1 kant blij zijn dat het EK is afgelopen en Nederland natuurlijk gewonnen heeft hahaha) en dan vroeg onder de wol (moemoemoe)

quote: espritfreak reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2008 21:28:56'));

Suus, leuk dat je er weer bent! September is eigenlijk al best snel zeg. Zit je zo aan, als de vakanties weer voorbij zijn is 't zo september. Gaan jullie trouwens nog met vakantie? Kan me wel voorstellen dat je er wel rekening meehoudt dat je bloeddruk ook de volgende zwangerschap hoog zal worden. Was die de vorige keren zo hoog dat je opgenomen moest worden? Wij zijn de kids al wel een beetje half half ah voorbereiden op een broertje/zusje. Een kennis van ons is ook zwanger van de 3e en ik vroeg onze oudste vandaag dus of zij het ook wel leuk zou vinden om nog een broertje of zusje te krijgen. Ze begon helemaal te stralen en zei ja, maar dan wel een broertje! Onze jongste is de laatste tijd helemaal gek van baby's en noemt deze dus poepoe , dus wat dat betreft zal het nieuws  voor  hen in ieder geval wel helemaal super zijn. Ik wil eigenlijk de echo van de 30e afwachten en het die dag aan onze kids vertellen. 's Avonds als het bezoek voor mijn verjaardag komt denk ik dat we het iedereen gaan vertellen, maar dat ligt ook een beetje ad termijn. Als ik verder dan 8 weken ben dan vertellen we het wel, mocht ik toch nog minder ver zijn, dan denk ik dat we het nog ff uitstellen.

Nou meiden alvast een fijn weekend, ga nog ff voetbal kijken (zal aan 1 kant blij zijn dat het EK is afgelopen en Nederland natuurlijk gewonnen heeft hahaha) en dan vroeg onder de wol (moemoemoe)

Dat is ook zo hoor! Het is zo september en dan gaan we er wel weer helemaal voor!
Ik hoop zo dat mijn cyclus nu een beetje normaal wil worden.
Er is nu een kilo of 4 vanaf, dus zoveel scheelt het niet meer met voordat ik zwanger raakte van nr 2. Dus als het aan het gewicht lag, zal het nu toch wel weer zo'n beetje op gang moeten gaan komen.
Ik heb met de oudste een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Met de jongste gelukkig niet. Toen had ik wel eerder een hoge bloeddruk, maar de leverfunctiestoornissen gingen minder snel achteruit.
Zolang ik beloofde voldoende rust te houden, mocht ik gewoon thuis blijven. Ik moest wel vaker voor controle naar de gyn en er werd regelmatig bloed geprikt.
Ik ben beide keren wel met 38 weken bevallen ivm de bloeddruk.

Leuk zeg, hoe je kinderen nu al op het idee reageren. Die zullen wel helemaal door het dolle zijn als ze horen dat ze ook echt een broertje of zusje gaan krijgen
30 juni de echo en dus ook je verjaardag. Een mooier kado kan je bijna niet krijgen he, Je jongste telg op de foto!
Denk je minder ver te zijn dan? Je weet toch ongeveer wanneer je ei is geweest dmv ovulatietest?

Ik blijf je wel volgen hoor!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan