Derde kindje, wie ook NR 2

Lilian, wij hadden de nekplooimeting laten doen, omdat in mijn familie 1 keer een nicht met de nekplooimeting erachter kwam, dat het waarschijnlijk niet goed zat. Toen na een punctie, bleek de kleine helemaal geen overlevingskansen te hebben, dus hebben ze het laten afbreken. Daarna is er nog een keer in de familie bij een nicht (die geen nekplooimeting had laten doen) bij de 20weken echo een afwijking aan het licht gekomen van het kindje, dat wederom niet levensvatbaar was. Zij is toen met 24 weken bevallen. Aangezien ik het niet zover wil laten komen en het dus vaker bij ons voor komt, hebben wij deze test laten doen. Het is natuurlijk geen garantie, maar dit neemt voorlopig een hoop onzekerheid weg. Daarnaast vind ik dat iedereen zijn eigen keuzes moet mogen maken hoor, de 1 zou wel een kindje laten komen, ook als het geen overlevingskansen heeft en de andere niet. Gelukkig leven we in een vrij land en kan dat ook allemaal.

Esprit Freak, behalve mijn ouders, schoonouders, broertje en tante  weet niemand het nog. Met Pasen zeg ik het tegen mijn zwagers en schoonzussen en waarschijnlijk begin april tegen de mijn broer en zus. Daarna mag ook iedereen het weten, ook mijn werk denk ik begin april in te lichten. Komende week ga ik even een afspraak maken bij de verloskundige. Ben zo benieuwd. Deze kleine heb ik tot nu toe nog niet gevoeld. De 1e ook niet hoor, maar de 2e dus al bij 12 weken, maar ja, dat is een pittige tante.... dus wieweet wordt het dit keer weer een heel lief jongetje... ha, ha.

Groetjes en prettige paasdagen met heerlijk eten!
Ikke

Hoihoi,

Ikke, ik zou zelf niet zo snel een nekplooimeting laten doen, ook omdat die uitkomst mij niet zoveel zegt.  Maar ik kan me in jullie geval heel goed voorstellen dat jullie het wel hebben laten doen. Vooral als dit toch voor meer rust zorgt, geef ik je groot gelijk. Heb je al een gevoel wat het wordt en zouden jullie het willen weten? Ik denk dat als ik zwanger zou raken ik het dit keer wel zou willen weten. Maar ja, eerst maar eens zwanger zien te worden met mijn hele fijne onregelmatige cyclus . Ik snap er echt niks meer van hoor. In de 1e ronde een cyclus van 50 dagen, de 2e ronde een cyclus van 25 dagen en dan nu de 3e ronde op dag 31 nog steeds geen tempverhoging en dus ook nog geen eisprong. Wel heb ik heel sterk de datum 24-12 in m'n hoofd zitten, dus wie weet een voorgevoel en  wordt het een (bijna) kerstkindje? Ik hoop 't zo!

Hallo! Ik ben nieuw en toevallig net een nieuw topic hierover geopend (had niet gezien dat deze al bestond : )         )

Ook wij gaan voor een derde,ik laat aanstaande woensdag de implanon verwijderen. Ik moet zeggen dat het voor mij wel een beetje een domper was om te lezen dat het even duurt voordat je dan vruchtbaar bent...de huisarts zei toen ik hem liet plaatsen dat ik als ik hem weg zou laten halen meteen weer vruchtbaar zou zijn,ik zal het woensdag voor de zekerheid nog even vragen!

Ik heb er lang over na moeten denken of ik nog wel een derde wilde (manlief wilde het al heel lang) maar nu ik ook graag wil kan het me niet snel genoeg gaan....het blijft toch iets magisch..

Hoi,

Wozy, welkom hier! Ik heb geen idee hoe lang 't duurt voordat de implanon uitgewerkt is. Zou wel balen zijn als het lang duurt, want op het moment dat je eindelijk de beslissing hebt genomen voor een kindje te gaan, dan liever vandaag nog dan morgen, of niet? Wat leuk dat jouw man ook zo betrokken is, mijn man is ook zo. Hij was er ook eerder uit als ik. Ik ben wel heel benieuwd hoe 't zal zijn met 3 kids, het lijkt me best wel lastig om je aandacht te verdelen, maar ach ook dat zal snel genoeg wennen lijkt me.

Groetjes!

quote: wozy15 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2008 13:49:57'));

Hallo! Ik ben nieuw en toevallig net een nieuw topic hierover geopend (had niet gezien dat deze al bestond : )         )

Ook wij gaan voor een derde,ik laat aanstaande woensdag de implanon verwijderen. Ik moet zeggen dat het voor mij wel een beetje een domper was om te lezen dat het even duurt voordat je dan vruchtbaar bent...de huisarts zei toen ik hem liet plaatsen dat ik als ik hem weg zou laten halen meteen weer vruchtbaar zou zijn,ik zal het woensdag voor de zekerheid nog even vragen!

Ik heb er lang over na moeten denken of ik nog wel een derde wilde (manlief wilde het al heel lang) maar nu ik ook graag wil kan het me niet snel genoeg gaan....het blijft toch iets magisch..

Hoi Wozy,

Je hebt waarschijnlijk mijn verhaal gelezen. Tja, mijn gyn zei ook dat ik meteen weer vruchtbaar zou zijn. Maar bij mij was dat dus niet het geval.
Ik heb uiteindelijk bloed laten prikken, omdat ik een beetje bang was voor de overgang. Gelukkig was dat niet zo.
Mijn huisarts wist te vertellen dat het schijnbaar bij iedereen verschillend is hoelang de hormonen in je lijf doorwerken. Dus voor hetzelfde geld, ben jij wel meteen vruchtbaar hoor! Kan best!
Ik hoop het voor je, want zoals je zelf al zegt; op het moment dat de beslissing genomen is, kan het niet snel genoeg zover zijn.
Succes in ieder geval!

Groetjes Suus

Hey Suusie,

Jij was er ook vroeg bij vanochtend! Hoe is 't nu met je? Gaan jullie er deze ronde nog voor? Ligt er bij jullie ook sneeuw? Ik baalde gisteravond al. Beide Paasdagen iedere keer hoopvol naar buiten gekeken of de sneeuw eindelijk bleef liggen, niet dus. En gisteravond gaat m'n man de hond uitlaten en zegt ie drie maal raden wat er nu gebeurt. Juist, de sneeuw bleef liggen. Nu ligt er hier een heel dun laagje sneeuw, m'n oudste vond het helemaal super en wilde al een sneeuwpop maken, maar ja de plicht riep en dus op naar school!

Tot later!

quote: espritfreak reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2008 09:24:32'));

Hey Suusie,

Jij was er ook vroeg bij vanochtend! Hoe is 't nu met je? Gaan jullie er deze ronde nog voor? Ligt er bij jullie ook sneeuw? Ik baalde gisteravond al. Beide Paasdagen iedere keer hoopvol naar buiten gekeken of de sneeuw eindelijk bleef liggen, niet dus. En gisteravond gaat m'n man de hond uitlaten en zegt ie drie maal raden wat er nu gebeurt. Juist, de sneeuw bleef liggen. Nu ligt er hier een heel dun laagje sneeuw, m'n oudste vond het helemaal super en wilde al een sneeuwpop maken, maar ja de plicht riep en dus op naar school!

Tot later!

Tja, ik kon niet meer in slaap komen toen manlief weggeaan was naar z'n werk, dus toen maar even mail checken enz.
Kon net m'n berichtje afmaken en toen waren de kids wakker.
De jongste is sinds gisterenmiddag ineens ziek, dus heb niet echt veel rust vandaag om achter de comp te zitten. Hij hangt steeds aan me. Maar ik geloof dat ie alweer een eind is opgeknapt! Hij krijgt alweer praatjes, hihihihi.

Eigenlijk hadden we besloten om nog even af te wachten (omdat mijn man dat wilde) maar van het weekend toch niet safe gedaan, dus wat mij betreft nog 1 ronde. Zou dan mooi met de kerstvakantie toch vrij hebben van m'n studie en dan daarna weer verder kunnen gaan met de studie. Maar goed, we zien het wel. Ik wil er niet teveel mee bezig zijn.
De jongste is ook met een uiterste 'probeer datum' ontstaan, dus wie weet. Ik hoop het zo!
Maar als het dan echt nog niet zover is, ga ik of tijdelijk aan de pil of laat een koperspiraaltje laten plaatsen. Want precies tijdens m'n examen is niet handig! Vooral, omdat ik dan zelf weer zo'n 7000 euro zou moeten dokken om alsnog examen te kunnen gaan doen. Dat is dus echt geen optie.

Hier lag de sneeuw er gisteren nog en vanmorgen ook weer. Het is nu eigenlijk net allemaal gesmolten. Het is toch te gek he! Bijna april en het lijkt wel winter.
De kinderen stonden te springen voor het raam,   ooooo het is kerst!

Ik las net in een ander topic dat je waarschijnlijk je eisprong nu hebt! Dus klus ze vanavond! Wie weet, gaan we wel tegelijk zwanger raken. Dat zou leuk zijn!

Groetjes Suus

Hai Suus,

Fijn is dat hè dat ze zo lekker bij je gaan hangen als de kids ziek zijn? Hij is wel weer wat opgeknapt dan? Nou ik hoop zo voor jou dat je deze ronde zwanger raakt, ik ga heel hard voor je duimen! Kan me wel voorstellen dat je dit examen niet mis wilt lopen, het is toch best een hoop geld € 7000. Moet je dit nu helemaal zelf betalen, of betaalt je baas ook mee?
Je hebt het inderdaad goed gezien, het lijkt er inderdaad op dat m'n temp op dag 32 van m'n cyclus iets omhoog is gegaan, dus ga er maar vanuit dat m'n eisprong eraan zit te komen. Had deze maand een templijst bijgehouden en heb vandaag het hele huis op kop gezet want de lijst is dus nergens te vinden. Waarschijnlijk heeft 1 vd kids gisteren de pen en het blaadje gepakt, maar ja waar deze dan is gebleven?? Ik zou 't echt niet weten. Ik vind het toch niet echt fijn dat ik hem niet kan vinden. Voor hetzelfde geld legt onze oudste deze een keer in het oog, zodat anderen kunnen zien wat erop staat. Mijn man is naar een cursus vanavond, dus ga maar eens de meisjes naar bed brengen, heb ik het (hoop ik) mooi rustig!
Groetjes!

Terug
Bovenaan