Derde kindje????

Hai Joyce, Greet en natuurlijk alle andere meiden

Ben vandaag bij de gynaecoloog geweest. Wij gaan voor IUI maar wil wel graag hier blijven meepraten. Ik heb van de week mijn eisprong dus we gaan deze maand ( vd week dus) nog flink klussen want op een natuurlijke manier zwanger raken is toch wel fijner dan via de medische molen. Mocht het deze maand niet lukken dan volgende maand dus IUI. Ik moet dan op de 3e dag van mijn menstruatie hormonen slikken. Geloof 5 dagen lang. Op de 10e dag voor echo en dan krijg je een injectie om de eisprong op te wekken. Spannend allemaal. Zeker omdat ik last heb van endometriose en mijn man iets verminderd zaad ( na hersteloperatie). Maar omdat ik al zwanger ben geweest was de gyn toch ook wel positief. Mocht het na zo'n 4 pogingen IUI niet lukken dan gaan we voor IVF maar daar denk ik nog maar niet aan.
Spannend Nicole dat je nog steeds niet ongi bent. Janien, prettige vakantie en ik ben benieuwd naar de reacties van je (schoon)ouders.
Joyce: moeilijk he familie, hopelijk draaien ze op den duur toch bij. De ouders van mijn man hebben mij ook pas na 2 jaar geaccepteerd.
Gr. Debby

Hai Alice en Edith,

Ik wou nog ff zeggen dat ik het wel leuk vind dat jullie ook allebei 38 zijn. Zijn jullie er mee bezig dat het op onze leeftijd meer risico's geeft. Ik zelf had dat niet zo maar je wordt er zo op je omgeving op gewezen. Mijn man vindt het wel wat spannender. Stel dat ik zwanger raak wil hij graag een test laten doen op het syndroom van Down. Ikzelf ben daar dus nog niet echt over uit. Maar afijn, laten we eerst maar eens zwanger raken.

Gr. Debby

Hoi Debstars

Ik ben zelf best bang aangelegd dus ik wil zeker de triple test doen. Maar ik weet niet of ik verder ga dan dat. Ik heb veel vrienden om me heen die ouder zijn dan ik en die ook nog een kind krijgen of hebben gekregen. Mijn grootste angst is die extreme misselijkheid als ik dat maar niet weer zo erg krijg. Ik heb voor mezelf ook wel een grens van tot hier en niet verder in mijn hoofd. Wel leuk he wat leeftijdsgenoten!

Liefs
lies

@Debby. ja, leuk, he, wat " oudjes" bij elkaar! haha
ja ik denk ook na over de toegenomen risico's op onze leeftijd. Vind dat erg lastig. Want je kunt wel alles na laten kijken, maar wat doe je dan als er inderdaad iets wordt gevonden? Ik zou alleen de zw schap afbreken als het kindje he-le-maal geen overlevingskansen zou hebben. Down vind ik een lastige discussie. Dat zou een enorme druk op ons leven geven, maar wie ben ik om te beslissen dat zo'n kindje niet mag leven?
Oei, allemaal wat filosofisch en religieus, maar zo voelt het voor mij.
Dus wat mij betreft geen nekplooimeting. die is sowieso niet 100% betrouwbaar. Bij twijfel zou ik toch geen vruchtwaterpunctie laten doen. Geen geprik in mijn buik...brrr

maar zoals je al zegt: eerst maar eens zwanger worden, hihihi...

Tegen de tijd dat wij weer zwanger zijn, zullen we geen testen laten doen, behalve de 20-weken echo. Wij zouden toch geen keus kunnen maken, dus hoeven we ook niet te testen.

Maar inderdaad; eerst maar eens zwanger raken haha.

groetjes
greet

Hoi dames,

Onze klusweek zit erop
Wordt spannend. Weet iemand wanneer je het beste kan testen? Ik heb 21 febr. mijn NOD als het goed is maar dan begint bij ons in Brabant de carnaval dus ik wil graag weten of ik zwanger ben. Kan ik voor dat weekend al testen? heeft dat nut? Ben er al weer ff uit dus.......

@ Debbie
Ik hoop voor je dat je op de normale weg zwanger kan worden dat is toch wel het prettigst lijkt me zo. Mijn man heeft ook verminderd zaad maar dit wat voor de gyn geen dilemma om mij niet te opereren. Hij zou wrs wat langer gaan duren voordat ik zwanger zou zijn. Nu denk ik; wat is langer??? Heb ik niet gevraagd maar morgenmiddag moet ik op controle dus zal het zeker ff met hem overleggen.
Er is dus nog hoop wat betreft mijn familieomstandigheden zie ik wel. Dit is alles behalve leuk zo.
Wil zoveel met ze delen, maar het kan gewoonweg niet

Succes allemaal en tot snel!

Groetjes Joyce alias Joosie

Hai dames,

Joyce: oei,weer spannend. De klusweek zit er weer op. Ik zit er nu middenin. Mijn NOD-dag is 24 februari. Volgens mij kan je al testen op je 1e dag overtijd maar je leest ook vaak verhalen van dat bij sommige de test negatief is en een paar dagen later wel positief. Ik heb zelf altijd na een paar dagen getest. Maar ja met de carnaval voor de deur wil je natuurlijk zekerheid. Ik zou het zeker de 21e proberen. Ik heb ook testen liggen van Sensitest en die schijn je al 4 dagen voor je NOD te kunnen gebruiken. Heb ik zelf nog nooit gedaan.

Estelle: hoe is het met jou? Je hebt toch bijna je NOD-dag? Heb je je een beetje rustig kunnen houden? Spannend hoor.

Edith: ik weet het dus ook niet of ik een kindje met Down weg zou kunnen halen. Hoop dat ik nooit voor zo'n beslissing komt te staan.

Lies: vervelend hoor dat je zo tegen die misselijkheid opzie. Maar vergeet niet dat elke zwangerschap weer anders is.

Hoe is het trouwens met de andere meiden. Het is een beetje stil. Hopelijk geen nieuws, goed nieuws.

Gr. Debby

Hoi allemaal hier is alles rustig onze kluseriode zit er weer aan te komen dus eerst even goed uitrusten dan kunnen we er weer tegen aan:) hpenlijk wordt dit voor ons allemaal een goede maand

@ ik ben nog niet in de risico leeftijd maar ik denk dat ik ook geen onderzoeken zou laten doen puur om het feit dat ik de zwangerschap niet zou kunnen afbreken maar ja dar is voor iedereen persoonlijk

Groetjes mij

Terug
Bovenaan