@dreamer.
Ik kan helemaal met je meevoelen! Tussen mijn meisjes zit nog geen twee jaar.
Voordat ik kinderen kreeg wilde ik er altijd drie. toen ik twee dochters redelijk dicht op elkaar had vond ik het toch best druk. Ook ben ik zelfstandig ondernemer, dat betekent dat ik eerst 2 jaar verzekerd moet zijn bij een arbeidsongeschiktheidsverzekering voordat ik recht heb op een zwangerschapsuitkering. Ik heb dus wat langer gewacht.
Toen ik het gevoel had voor een derde te willen gaan, zat mijn man net in een drukke periode met werk en opleiding en zag hij het niet zitten.
we hebben dit eens goed uitgepraat en uiteindelijk besloten dat ik met de pil zou stoppen. De vorige twee keer was ik de 2e ronde zwanger, maar ik dacht dat het nu wel veel langer zou duren omdat ik 38 ben. Maar goed, de 3e ronde raak, met maar 2 x klussen die maand.
Ik ben echt superblij. Weet dat het mijn laatste zwangerschap zal zijn en geniet er echt van. Maar ook dezelfde onzekerheid als jij. Als de baby komt zijn mijn dochters inmiddels 4 en 6. Zij zijn ook zo'n team met hun tweeen. Maar volgens mij gaan ze het geweldig vinden, een broertje of zusje erbij. Ik hoop bijna op nog een meid, want een jongen met 2 oudere zussen, das toch wel sneu, hahaha. Nou, gelukkig hebben we het niet voor het zeggen.
Ik wacht nog een tijdje voordat ik het mijn dochters vertel. Ze kunnen hun mond toch niet houden. Ik ben ook altijd bang dat het mis gaat. Maar ja, dat hebben we ook niet in de hand.
Het voordeel van het leeftijdsverschil is dat de meisjes al veel zelf kunnen en overdag naar school gaan.
Soms denk ik wel, waar begin ik aan, maar ik weet ook dat ons kindje heel welkom is en zich prima in ons leven in kan voegen.
Dreamer, we zijn toch ervaren moeders? We laten ons niet zomaar van slag brengen?! Hoop dat je snel zekerheid krijgt...en anders heb je nog tijd genoeg, ik ben al 38!!
Liefs,
Edith