Derde kindje????

Edith: ik had tijdens mijn eerste zwangerschap bij 11 weken ook last van beetje bloedverlies.
Bij 20 weken schrok ik me rot toen ik de wc door wilde spoelen........héél veel helder rood bloed!!
Dat was op eerste kerstdag! Direct naar het ziekenhuis, de hele nacht allerlei onderzoeken gehad! Nog steeds geen idee wat er aan de hand is geweest! Ik heb er een geweldig mooie en gezonde dochter aan overgehouden!

Een vriendin van mij die zwanger is van de eerste had de eerste weken ook een aantal keren last van bloedverlies. Ook paniek natuurlijk. Zij heeft toen de verloskundige gebeld en toen hebben ze ter geruststelling een echo gemaakt. Alles bleek in orde.

Ik kan me voorstellen dat je nu op een angstige donkere wolk zit, aangezien je zo weinig voelt.
Maar weinig voelen hoeft ECHT geen teken te zijn dat er iets mis is!!! Bloedverlies in de eerste helft van de zwangerschap ook niet.
Als je je er niet prettig bij voelt, kun je dan niet de verloskundige bellen? Misschien kunnen ze al een hartje horen? Of is dat te vroeg? Of anders een inwendige echo...
Heb ik ook bij 9 weken gehad.

Succes ermee, ik zal in ieder geval héél hard voor je duimen dat alles gewoon goed blijft gaan!!!  Heb ik tenminste wat afleiding van dat vervelende wachten!

Estelle

@Estelle, dankjewel.
Pfff dat geeft al veel geruststelling hoor. Ik ben pas 5 weken en 3 dgn zwanger, dus hartje horen kan nog niet, volgens mij. Vraag me af of ze een hartje zien bij een inwendige echo.
Ik ben nog meer van het ouderwetse afwachten en we zien wel wat er gebeurd...
ken ook mensen die bij bloedverlies op de echo een levend kindje hebben gezien en daarna alsnog een miskraam! Bah, dat lijkt me zo erg.
Maar jullie ondersteuning helpt heel erg, fijn.
Dus ik wacht gewoon af. Ik ben niet zo van de onderzoeken, moet ik eerlijk bekennen. Dat kindje doet toch lekker wat het zelf wil. En je kunt nu toch niet ingrijpen, omdat het zo pril is.

Ga nu pitten, welterusten!!!

Dreamer: advies geven dat je je vooral niet teveel moet bezig houden met zwanger worden, klinkt uit mijn mond een beetje raar!!! Ik kan mijn gedachten echt nergens anders op focussen.....Hoe druk het ook is! Verschrikkelijk!!!

Ik lees overal dat je vooral niet te vaak moet klussen....
Nou bij mij twee kinderen hebben wij dus gewoon ruim een week iedere dag geklust!!!hahaha. Niks slechte kwaliteit. Allebei de keren de tweede ronde raak. Of eigenlijk 3X
Nu ben ik met ovutesten begonnen omdat ik na de mirena graag wilde weten hoe het met mijn cyclus is.
Ik merk dat we nu die paar dagen ontzettend gefocusd zijn rond die testen. Terwijl die ook heel wat onzekerheid met zich mee brengen. Ik denk dat ik de volgende ronde gewoon weer lekker zonder testen aan de slag ga!

En wat betreft die stress en er niet teveel mee bezig zijn. Ik wou dat ik het kon. Ik denk idd dat dat het beste is. Maar dat wil niet zeggen dat je onder stress niet zwanger kan raken.

Bij mijn zoon was ik zwanger geraakt terwijl ik ontzettend onder de stress zat. Vader en schoonvader pas overleden. Dochter net heel erg ziek geweest, en de miskraam erachter aan. Ik was op dat moment thuis aan het ziek vieren al een aantal weken.
Terwijl ik nog herstellende was van die burn-out, om het zo maar te noemen. Was ik dus "opeens" zwanger!   Niet gedacht, maar kan dus wel!!

Estelle

Edith: je kunt nu inderdaad niet veel doen. Hoogstens ter geruststelling van dit moment zou een echo kunnen helpen. Hartje begint volgens mij bij 6 weken te kloppen.
Een zwangerschap is iets geweldigs, maar tjonge wat wordt je er een portie onzeker van!

We gaan ervan uit dat hier op dit topic alleen fijne zwangerschappen en mooie kindertjes uitgroeien!

Slaap lekker....

@greet2, je hebt wel een eisprong hoor tijdens de pil, alleen je baarmoedervlies waar het normaal moet innestelen wordt zeg maar onklaar gemaakt waardoor het niet in kan nestelen, de rest blijft allemaal het zelfde, het is bij mij zelfs zo dat met de pil ik niet netjes volgens de regels ONGI wordt maar gewoon net als dat ik geen pil slik dus ik kan jammer genoeg ook niks regelen met de pil ( zoals uitstellen met belangrijke gebeurtenissen ) lukt alleen las ik van de HA een extra tabletje krijg.

Hallo,

Ik klets graag even met jullie mee.
Edith, wat balen van het bloedverlies. Ook al is het wel gewoon goed, het is wel onzeker. Mijn vk vertelde me bij mijn miskraam, dat bloedverlies in de eerste weken bij +-25% van de zwangere vrouwen voorkomt en dat het bij de meerderheid gewoon goed verloopt. Het hoeft dus niets te zeggen.

Ook wij zijn bezig met een derde kindje. Mijn oudste dochter is 5 en mijn zoontje is 3. Ik ben zelf net 37 geworden. Bij mijn eerste 3 zwangerschappen (1 mk na 9 weken, tussen dochter en zoon in) was ik allemaal binnen 3 rondes zwanger. Eerlijk gezegd dacht ik toen we er dit keer aan begonnen ook dat het zo wel even gepiept zou zijn. Maar nee, ik zit nu in ronde 9 en ik verwacht morgen aan ronde 10 te beginnen. Ik denk vandaag ongesteld te moeten worden en dat verwacht ik ook. Ik heb een extra vroege test gedaan (maandagavond) omdat ik me niet meer kon beheersen, die was negatief. Toen heb ik de hoop voor deze ronde al weer opgegeven (voel ook niet veel, vorige zwangerschappen wist ik altijd direct zeker). Gisteren wat krampen, dus ik verwacht m'n rd'tjes ieder moment.

Ik heb juist besloten volgende ronde wel weer met ovu testen te werken. dat heb ik nu al een paar maanden niet gedaan. En ik heb bedacht, dat het enige dat je zelf kan sturen, is het klussen op het juiste moment. De rest is toch gewoon afwachten. Kortom mijn voornemen voor de volgende keer is wel ovu-testen en de twee wacht weken proberen 'gewoon' door te leven en niet m'n leven teveel aan te passen (behalve de kattenbak, wat ik vind het prima dat m'n partner dat nu meestal doet :).

Ik hoop dat het bij iedereen hier snel gaat lukken.
Mickey

Hoi Edith
Ik snap dat je geschrokken bent maar dit zegt echt helemaal nog niets hoor! Vaak beginnen de klachten pas in week 6 en daar ben je nog niet.
Ik ben ondertussen een stuk beroerder maar ik hou me nog staande.
Sterkte maar het zegt echt nog heelmaal niets.
Liefs
Lies

@ edith, hoe is het er nu mee?
       heb je misschien vante voren gevreeen ?
        ik heb het in mijn eerste zwangerschap ook gehad en het hield soms een paar     dagen     aan dit begon bij mij in de 6 de week volgens de vk is je baarmoeder beter      doorbloed en daarom wat gevoeliger

@ dreamer volgens mij vroeg je aan mij of ik al vantevoren wist of het deze ronde niet gelukt is en dat heb ik inderdaad vaak maar toch blijf ik dan hopen dat ik het mis heb

as dinsdag is mijn nod op basis van 28 dagen maar de laatste 3 keer was mijn cyclus 27 dagen dus maandag kan ook

succes allemaal en edith ik hoop dat alles goed is

Terug
Bovenaan