Derde kindje????

Ik heb net overleg gehad met de verloskundige. Dit soort echo's moet via de gynaecoloog. Eigenlijk kon ik pas donderdag (!) terecht, maar na wat aandringen kan ik nu vandaag om half twaalf op het spoedspreekuur.
Laat mijn dochter voor de zekerheid maar door een andere moeder meenemen voor de lunch, want dat zal in het ziekenhuis wel lekker uit gaan lopen zo aan het einde van de ochtend op een spoedgebeuren...

Ik laat jullie vanmiddag weten wat er gaat gebeuren. Hopelijk geen curretage meer. Lijkt me niks.

dikke knuffel,
Edith

Nou Edith heel veel sterkte en sucses meid (hmm beetje dubbel) maar ik hoop dat als het toch mis is, dat alles er al uit is gevloeid en dat ze geen vervelende dingen meer hoeven te doen...

Meid ik denk aan je ...

knuf jolanda

Edith, wat fijn dat je vandaag terecht kan! Ik zal aan je denk rond half twaalf!!

Wendy, bij mij het in het begin ook allemaal anders. Mijn lijf was (na de pil) toch wel wat van slag. Het duurde twee rondes voordat het regelmatiger werd.
Hopelijk heb jij je hormonen ook weer snel op orde, dat maakt het plannen wat makkijker he!

Schotje, ik gebruik de testen van clearblue.
Gisteren toch maar geklust, haha, het spontane is er dus wel weer even af... Maar ja, dat is niet echt een verrassing he?
Vanmorgen eindelijk en neagtieve ovu test. Dus hopelijk hebben we deze ronde raak geschoten!!

Estelle, ik hoop dat jij je goede voornemens wel volhoudt..........

vette baal hier!!!!
Net terug uit het ziekenhuis.
Inderdaad geen vruchtje meer te zien, maar dat dacht ik al wel.
Maarrrrrrrrrrr....er zit dus nog weefsel in mijn baarmoeder! Het lege vruchtzakje en wat placentaweefsel. Het is niet veel: een sliertje van 2 cm lang en 0,6 cm breed. Maar het zit er nog wel. Vandaar ook mijn vet positieve zw testen, nog steeds...
Ik heb nu met de gyn afgesproken dat we 1 week afwachten. Ik hoef geen groot bloedverlies meer te wachten omdat het niet zoveel weefsel is. Dat was nl ook mijn angst. Vooral als ik ergens naartoe wil.
Op maandag 16 mrt krijg ik s middags een controle echo. Als het dan niet schoon is, krijg ik op dinsdag 17 mrt een curettage. In het ziekenhuis hier gaat dat onder narcose. En juist daar baal ik enorm van. Ik heb nl narcose-fobie, zullen we maar zeggen.... Alleen als kind onder narcose geweest voor m'n amandelen, maar daar weet ik niks van. Verder nooit geopereerd en dat wil ik liever ook niet. Ik dacht dat een curettage wel onder plaatselijke verdoving kon. Dat is dus een enorme tegenvaller. Maar goed, aangezien ik dat pas maandag definitief weet, moest ik wel langs bij de anesthesie e.d. Ik ga ervan uit dat ik volgende week niet kan werken, dus ik moet ook alvast vervanging regelen. Dat lukt niet om dat pas maandag te doen.
stom he, ben   eigenlijk niet eens zo erg verdrietig, maar vooral heeeeeel erg BOOS!
Maar goed, toch wel blij dat ik de echo heb laten doen, want op deze manier had ik nog heel lang positieve testen kunnen hebben. Mijn lijf wil de restjes niet loslaten blijkbaar. Ook wel weer bijzonder....

fijn dat jullie meeleven. Hopelijk schrik ik de zwangeren niet allemaal af??? Kom maar met jullie positieve verhalen, hoor!! Dat geeft weer hoop....

Lieve Edith stiekum had ik nog een beetje goede hoop voor je .... sorry dat het is misgegaan meid.... Gelukkig dat je toch de stap heb genomen om te gaan en weet je nu waar je aan toe bent, ik hoop dat je lichaam de laatste restjes ook afstoot zodat je niet voor de curretage hoef..
Maar mocht het toch moeten gebeuren een narcose merk je niet veel van (ben zelf in 2007 nog aan een hernia geopereerd)misschien dat je daarna beroerd van de narcose bent maar voor je het weet ben je onder zeil... en probeer het allemaal een plekje te geven....  

Lieve schat sterkte  voor deze slopende dagen en probeer je niet te druk te maken.....

liefs Jolanda  

He Edith,
Jou verhaal schrikt me niet af, maar ik vond het niet gepast om vrolijke verhalen over het zwanger zijn te schrijven. Heb daar nu ook nog moeite mee.
Maar dat komt wel weer.
Wat een vervelende dagen zeg.!!
Ik hoop voor je dat alles vanzelf loslaat en verdwijnt.
Curretage lijkt me niet prettig.
Elke dag  die voorbij is denk ik: Zo, dat was er weer 1. We gaan nu op naar de 10 weken. (donderdag 10 wk). Heb dan ook een echo.
Ik begin het nu ook wel spannend te vinden, vooral door jou ervaringen van afgelopen dagen. Af en toe spookt  er door mijn hoofd: Ale alles er maar op en aan zit, als het hartje maar klopt, als het maar niet een leeg zakje is  enz.
Nog even en dan weten we het.

Jij heel veel sterkte de komende dagen.

Groet,
Janien

Lieve Janien,

laat alsjeblieft je vrolijke verhalen horen hoor! O, all bijna je echo. Idd spannend. maar is dat niet altijd zo met een zwangerschap? Zo heb ik het de vorige keren ook ervaren. Iedere keer weer een nieuwe mijlpaal: rond 26 weken is je kindje levensvatbaar, dan 37 wkn mag je thuis bevallen en uiteindelijk (bij mij beide keren) over de 41 weken en dus de spanning of ik nog wel thuis mocht bevallen. en dan de topper: hoe ziet mijn kindje er uiteindelijk uit????

Mijn miskraam hoort toch helaas gewoon in het rijtje thuis van dingen die ook bij zwanger worden te maken hebben. het blijft iets bijzonders, een zwangerschap... niet dan?
Affijn , ik word er een beetje filosofisch van ...

Janien, hoe voel je je eigenlijk? Moe en misselijk, of valt dat mee? Als je al bijna 10 wkn bent, zullen je broeken ook wel minder lekker gaan zitten, of niet? Meid, ik gun het je van harte. Ik hoop dat het goed gaat!!!

Lieve Edith

Wat enorm jammer en vervelend! Ik heb dit ook gehad en een curretage erachteraan.
Ik was zo bang voor de narcose en alles eromheen.

Ik kan je geruststellen het is 100% meegevallen. Als ik het morgen weer zou moeten doe ik er geen oog minder om dicht terwijl ik zo bang ben voor dit soort dingen!

Bij ons kon het trouwens wel met ruggeprik dus als je het echt doodeng vindt kun je het ook in een nader ziekenhuis vragen maar ik moet zeggen die narcose was prima te doen ik zou het nooit meer anders doen.

De kans dat het loskomt is overigens ook heel reeel. Bij mij kwam de hele miskraam niet op gang.

Sterkte
Lies

Terug
Bovenaan