Derde kindje????

goedemorgen allemaal.

ik ben vannacht dan eindelijk na 41 hele lange dagen ongesteld geworden.
en weet nu dus waar ik aan toe ben.
aan de ene kant baal ik er erg van omdat ik echt dacht dat ik zwanger was.
aan de andere kant is het ook fin als je een keer een gewone cyclus hebt gehad zo dat je weet dat alles het weer doet zoals het hoort.
ik wil me de komende ronde wat minder gaan bezig houden met het hele zwanger worden (heel moeilijk)
en wat meer genieten met dat wat ik al heb.
want dat is tenslotte ook heel kostbaar.
ik ga mijn schatten nu lekker in de kleren helpen en gewoon weer verder met het dagelijkse leven.
een beetje afleiding is altijd goed.

liefs een beetje teleurgestelde mama

Goedemorgen Allemaal!
Leuk dat dreamer me in het rijtje heeft toegevoegd!
Ik heb al gezien ik zit bij het juiste forum! bijna allemaal voor de derde! En ook de leeftijden liggen dicht bij elkaar! Ik moet alleen nog even de namen leren kennen en welk verhaal bij wie hoort!

Ik heb ook al een beetje rondgekeken op internet over de vlokkentest en de vruchtwater punctie alle info is welkom want ik krijg er ook mee te maken.
Ik kan volgende week pas een test doen maar wie kan er nog meer haast niet wachten en doet het ook wel eens eerder?

Groetjes Nathalie

Hey Wendy!
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent omdat je toch ongesteld bent geworden.
Ik had dat ook, als je niet gewoon na 28 dagen ongesteld bent krijg je natuurlijk toch hoop en dan is het nog eens dubbel zo moeilijk om niet vanalles te gaan voelen.
Ik had dat ook. Toch was ik ook een beetje opgelucht toen ik eindelijk vorige week ongesteld werd. Ik weet nu dat alles nog werkt en hoe mijn cyclus is.
Wij proberen er deze maand ook minder mee bezig te zijn. Ovulatietesten probeer ik nu even buiten de deur te houden. Heb ik bij de vorige zwangerschappen ook niet gebruikt!
Het klopt idd dat je zegt dat we moeten genieten van wat we al hebben.
Ik ben zo erg bezig met zwanger worden en met een derde kindje dat ik al bijna zou vergeten dat ik hier al twee geweldige schatten heb rondlopen!

Hoe is het trouwens met jullie twijfels?
Toen ik dit topic opende, hadden wij de knoop nog niet eens doorgehakt, er waren nog die twijfels. Velen van jullie hadden die ook!
Nu we er allemaal voor gaan, vraag ik me af of bij jullie die twijfels helemaal weg zijn???
Ik heb nl. wel soms nog wel eens van die dagen dat ik echt kan piekeren over hoe het straks kan gaan.
Ik weet zeker dat ik het wil (wij willen, hahaha), maar op van die dagen dat ik me toch al niet zo lekker voel, kan ik me nog wel eens druk maken.....

Derde kindje...welkom op dit forum.
Dit is idd een gezellig clubje bij elkaar. Bijna allemaal voor een derde kindje en allemaal rond dezelfde leeftijd.
Het is ook een erg vruchtbaar clubje als je naar het aantal zwangeren kijkt.....
ik hoop maar dat dit heel besmettelijk is!

Edith....hoe is het met jou? Nog nieuws?

De grootste is bij een vriendinnetje spelen, de kleinste ligt in bed....mama gaat eens even puin ruimen.....

Groetjes
Estelle

@wendy: dubbel ja, dat je nu toch ongi bent geworden. Vooral omdat je eigenlijk dacht dat het wel raak zou zijn he. Nou, je mag hier je teleurstelling best even van je af schrijven hoor. Ook een digitaal luisterend oor werkt een beetje, haha.

Bij mij liggen ze nu beide op bed en dat heb ik wel even nodig: ik heb morgen een themabijeenkomst georganiseerd voor artsen en apothekers en nu belde mijn discussieleider vanmiddag af. Moet ik dus heel veel bellen en regelen, terwijl er 2 peuters om je heen dansen... Zucht. belt lekker rustig en maakt ook een hele professionele indruk, maar niet heus. Kan me even helemaal niet boeien; ik moet een oplossing hebben. Maar tussendoor wat ontspanning hier op het forum (en nog een paar andere forums, haha)

Zaten jullie bij jullie eerste 2 kids ook op dit of een ander forum? Ik wel. Het hoort een beetje bij de voorpret voor mijn gevoel.

groetjes
greet

hoi iedereen hier weer eens een berichtje van mij

edith ik hoop dat het goede met je gaat en ik denk aan je

christine en crazy girl gefeliciteerd we willen jullie allemaal snel volgen

lies wat fijn dat alles goed was bij de echo het is toch altijd weer super spannend

voor alle nieuwen onder ons welkom hier

bij ons is het nog rustig we zitten bijna in de klus periode maar we hebben een druk weekend achter de rug onze jongste zoon is alweer 3 geworden!!

janien veel succes met je echo of is hij al geweest

esther t ik heb die twijfel ook nog steeds vooral als min zoons een boze bui hebben of zo dan denk ik waar begin ik aan maar toch willen wij er voor gaan

groetjes allemaal en als ik iemand heb vergeten sorry

Nathalie, hier ook zo'n muts die altijd ruim voor nod test hoor... Ik heb al zo veel testen verspilt... Maar bij beide zwangerschappen heb ik ook te vroeg getest (2 dagen voor nod) en kreeg ik toch echt een streep te zien! Wel een lichte uiteraard....
Bij mijn derde zwangerschap (miskraam) zag ik pas 2 dagen na nod een streep, denk dat dat toch al een voorteken was van minder hcg aanmaak ofzo...

Estelle, die onzekerheid over een derde heerst hier ook nog steeds hoor. Vooral als de rode duivels weer op bezoek komen, dan denk ik waar doe ik het allemaal voor! Gister had ik ook zo'n moment. Mijn meiden waren samen buiten aan het spelen en hadden de slappelach. Het zijn echte maatjes, en hebben al zo veel aan elkaar. Dan denk ik ook weleens, wat voor rol gaat die derde daarbij spelen?
Maar ik vertrouw er maar op dat ik mijn gevoel moet volgen en dat die rol van de derde vanzelf ingevuld gaat worden.
Ik heb voor mezelf wel een soort 'grens' gesteld (samen met manlief). Mocht ik weer een miskraam krijgen of mocht het nog erg lang duren voordat ik weer zwanger wordt, dan stoppen we er denk ik wel mee. Ik wil niet dat de wens ten koste gaat van mijn  mooie leven nu.

Ik heb geen ervaring met vlokkentesten en dergelijke. Maar ga er zeker wel over nadenken als het zover is.

Greet, ik heb bij eerdere zwangerschappen niet op  forums meegeschreven. Wel soms meegelezen. Ik had nu op de een of andere manier meer die behoeft, juist vanwege de onzekerheid misschien. Het verhaal van Estelle sprak me zo aan, ik herkende echt mezelf.

**       **      **
*                       **

Lieve meiden,

Een hartje van glitters voor jullie allemaal (ik hoop dat het een beetje op een hartje lijkt - in elk geval is het goed bedoeld hihi)

Ik wens degenen die nog niet zwanger zijn dat het heel snel gaat lukken en degenen die inmiddels wel in verwachting zijn een prachtige gezonde zwangerschap!

Hier gaat alles z'n gangetje maar net als de vorige 2 keer heb ik inmiddels wel een 12 weken buikje (best knap bij 4 weken zwanger haha...) Het stomme is dat ik normaal gesproken een hele platte buik heb, ik heb normaal gesproken maat 36. Maar zodra ik (net) zwanger ben hou ik plotseling vocht vast op mijn buik en passen m'n broeken niet meer dicht (beetje genant wel). Pas na een week of 8 wordt mijn buik weer wat platter - weet ik uit inmiddels uit ervaring, waarna hij vervolgens (langzaam) weer dikker wordt. Het vervelende is natuurlijk nu wel dat ik allerlei losse dingen aan moet trekken om niet de aandacht te trekken. En dat trekt dan ook weer de aandacht want normaal heb ik op mijn werk vrij getailleerde shirts en jurkjes aan.....kweetut, het is een luxeprobleem maar toch...

Vanochtend voor het eerst VSM Puur mama visolie capsules ingenomen. Dus nóóóóóóóóit doen op een nuchtere maag.... hele ochtend een verschrikkelijke vislucht opgeboerd - waar ik vervolgens weer misselijk van werd - morgen maar pas na de middag innemen!

@ Edith, hoe is het met je? Komt de MK los of blijft het zitten? Ik denk aan je!

Lieve groetjes,
Chris

@wendy, balen van je RD's. Bah! je gaat stiekum toch hopen he?

@chris: bedankt voor je tip over viscapsules! Tja, als je opeens flodderkleren gaat dragen en viscapsules opboert gaan mensen er wel iets van denken, niet dan???

Wat lief dat jullie zoveel aan me denken. Ik vloei nog steeds .
Nu al ruim een week! Het is niet veel, maar wel continu een lichte menstruatie. ik begin me wel brak te voelen. vorige week dinsdag (de 1e dag van de miskraam) best wel veel bloed verloren en nu nog een week lang een "normale" hoeveelheid en dan nog alle emoties erbij. Ben wel blij dat ik het aan mijn familie en ook op het werk heb verteld. Dat geeft wel rust. Voor volgende week is vervanging geregeld, mocht ik nog de curettage moeten ondergaan. Ik denk wel dat het moet gebeuren. Ik blijf doorbloeden en nog steeds geen stolsels/weefsel. Dat is dus nog steeds niet losgekomen. De vk vertelde dat het bloeden snel stopt als de miskraam compleet is. Bij mij blijft het maar doorgaan helaas. maandag de controle echo. maar als het bloeden niet gestopt is en de zw test positief blijft laat ik sowieso die curettag doen hoor! Anders stopt het bloeden voor het eerst nog niet, kan wel weken duren en dat trek ik lichamelijk niet hoor! Nu klinkt de narcose bijna aantrekkelijk. Lekker ff pitten en bijkomen. Ik ben doodop! Wel weer positief hoor.
Estelle: de twijfels over een derde blijven idd. Worden ook weer sterker na mijn miskraam Zo van: waar begin ik aan op m'n 38e?? met de miskraam als 'bewijs" dat het op deze leeftijd sneller mis kan gaan....
Maar door mijn verdriet om het verliezen van mijn kindje, zelfs pas bij 6 wkn zw schap weet ik ook heel zeker dat ik nog graag een derde wil!
ik voel me gezegend met 2 geweldige dochtertjes en denk erbij: jullie zijn zo leuk, daar wil ik er nog een van ( of een zoontje, uiteraard...).

Affijn, lang verhaal, maar wilde het toch graag even kwijt...
Knuffels voor iedereen en Chris: bedankt voor de glitters!!!!

Terug
Bovenaan