Dimka,Sharine,Yvonne,Iris,Suusle,Esther,Sara en Tammie

Hey Dimka,

Wat grappig om te horen dat het bij jou precies zo gaat als bij mij. Onze kleine ligt ook al flink in mijn bekken te drukken. En ook bij mij hadden de verloskundigen het erover dat mijn baby of  groot is of dat ik toch verder heen ben.
Verder ben ik deze zwangerschap ook helemaal zat en het mag van mij nu ook al wel komen...
Maar helaas hebben we dat niet in de hand!!!!

Ik moet een dinsdag weer heen voor controle en ben benieuwd hoe het dan met onze uk gaat.

Groetjes,
Tamara

Hoi meiden

Dimka fijn dat de vk je weer heeft kunnen geruststellen. Dus je dochter word als het goed is een flinke 9 ponder nou nou haha. Ja dan mag je zeker niet hopen dat je overtijd gaat haha. Maar goed in iedergeval weet je nu waar al die harde buiken vandaan komen. Nog eventjes meid dan is het zover. En doe kalm aan he die rust is echt heel belangrijk, nu kun je die nog nemen strax als de kleine er is is het over.

Voor de rest gaat het zijn gangetje hoor en lees ik hier. Ja zwangerschap zonder klachtjes (op het laatst) bestaat bijna niet he. We moeten er wat voor over hebben he.

Nou hier geen nieuws, wel dat ik netjes op dag 16 weer een overduidelijke eisprong heb gehad, Nou niet te harden die pijn vreselijk gewoon. Ik denk dat de eierstok flink geiriteerd is ofzo. Daarom is het denk ik ook goed dat we even een rust pauze hebben ingelast. Al moet ik zeggen dat het bij mij weer flink gaat kriebelen.

Liefs en dikke      Sharine

hoi meiden,

jeh!!! ik ben geslaagd, weer een moduul verder. nu is het volgende examen in de 2e of 3e week van april, dus hoop dat ik die niet kan maken, dat betekend dat ik bevallen zou zijn!
we zien het wel

liefs dimka

Hoi meiden,
Hier weer een update over mijn meiden....
de echo van vandaag zag er minder goed uit dan ze gister in Alkmaar dachten.  de kleine zit al flink krap en in een hoekje geduwd door al het vruchtwater van de grote.
als ik in de loop van het weekend geen constante harde buiken krijg of opeens een hele grote buik, dan moet ik maandag terug komen om te kijken hoe of het nog slechter is geworden etc. als dit het geval is, word ik meteen meegenomen voor de lazer-operatie. ik moet maandagochtend dus ook nuchter naar Leiden toe.

ben wel erg geschrokken van de overlevingskansen van onze meiden. we hebben 60% kans dat beide het overleven. 20% kans dat er 1 het niet haald en 20% kans dat beide het niet halen.
ze moeten namelijk met de lazer via de vruchtzak kijken welke adertjes dichtgeschroeid moeten worden. dit zelf brengt een risico van 10% met zich mee dat mijn vliezen breken.

mijn hoofd dolt nog flink. mijn vriend is bijna thuis dus kunnen we alles even rustig bespreken.

Liefs,
Petra

quote: Sara79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-02-2008 14:38:29'));

Hoi meiden,
Hier weer een update over mijn meiden....
de echo van vandaag zag er minder goed uit dan ze gister in Alkmaar dachten.  de kleine zit al flink krap en in een hoekje geduwd door al het vruchtwater van de grote.
als ik in de loop van het weekend geen constante harde buiken krijg of opeens een hele grote buik, dan moet ik maandag terug komen om te kijken hoe of het nog slechter is geworden etc. als dit het geval is, word ik meteen meegenomen voor de lazer-operatie. ik moet maandagochtend dus ook nuchter naar Leiden toe.

ben wel erg geschrokken van de overlevingskansen van onze meiden. we hebben 60% kans dat beide het overleven. 20% kans dat er 1 het niet haald en 20% kans dat beide het niet halen.
ze moeten namelijk met de lazer via de vruchtzak kijken welke adertjes dichtgeschroeid moeten worden. dit zelf brengt een risico van 10% met zich mee dat mijn vliezen breken.

mijn hoofd dolt nog flink. mijn vriend is bijna thuis dus kunnen we alles even rustig bespreken.

Liefs,
Petra

Jeetje Petra, wat een rot situatie zeg.... ik wist niet dat het zo erg was zeg maar... ik ga heeeeeeeeeeeeel hard voor jullie duimen dat het allemaal goed gaat en dat jullie over een paar maand 2 gezonden dochters op de wereld hebben gezet! Heel veel sterkte in ieder geval en vooral rustig aan doen hoor! En houd ons op de hoogte hoor!

Hoi meiden,
Hier word alles als maar zenuwslopender.
Ik kreeg vrijdag de opdracht om ook te letten op het harder worden van mijn buik etc. Nu merkte ik rond 3 uur snachts (was wakker omdat vriend op moest voor ploegendienst) dat mijn buik tijdens het lopen en staan hard bleef. Ik ben toen toch weer wat gaan slapen om te kijken het weg zou trekken. Toen ik om 8 uur weer wakker was, had ik het nogsteeds. Dus zoals opgedragen, ik het LUMC opgebeld om te kijken wat zij er van vonden. Ik kreeg te horen om toch langs te komen. Mijn moeder was gister meteen in het vliegtuig naar Nederland gestapt dus zodra die in Alkmaar was, is ze met me naar Leiden gaan. Eenmaal daar, kreeg ik weer een echo om te kijken naar het vruchtwater en de bloedstroming etc. Dit was toch weer wat zorgwekkend dus ze belde de Gyn om ook te komen kijken.
Deze heeft alles bekeken met de conclusie dat er misschien toch geen sprake is van TTS, maar wat dan wel weten ze niet. Dit omdat de meiden elkaar op de een of andere manier toch al vaker keer weer in balans hebben gehouden. Nu willen ze vaker controleren en kijken hoe het gaat.

De lazeroperatie zal ook erg moeilijk gaan, aangezien de placenta aan de voorkant van mijn buik zit en ze daardoor moeilijk kunnen zien hoe deze verdeeld is. Bij de lazeroperatie zullen ze dus voor een beter zicht een snede van 4 cm maken een stukje onder mijn borsten en dan via de achterkant met het kijkertje werken. Dus ook helemaal niet standaard procedure. Mochten ze het niet goed kunnen zien, zullen ze meteen ook besluiten om eventueel een van de navelstrengen door te knippen om de andere een betere kans te geven.
Dit is dan weer moeilijker gemaakt door het feit dat ik een aantal niet standaard TTS symptomen heb waardoor niet duidelijk is welke van de 2 de donor is en welke de ontvanger. Beide blaasjes en maagjes blijven zich namelijk vullen en legen.

Ik heb het er wel erg moeilijk met het idee dat een van onze meiden eventueel opgeofferd zal moeten worden voor de ander en in mijn buik zal sterven. Maar goed 1 is beter dan niks. Ik weet dat alles weer in balans kan komen en dat we gewoon de 28 weken halen, maar er zijn zoveel onzekere punten. . . . . . Ik heb het er erg moeilijk mee. Het idee dat ik dan misschien wakker word na de operatie met nog maar 1 levende dochter, doet flink zeer.

Sorry dat het een heel verhaal is geworden, maar ik moest even mijn ei kwijt.

Groetjes,
Petra

Hallo Petra, wat een verhaal zeg! Wat moeilijk allemaal! Nou kom hier maar lekker vaak je hart luchten hoor. Ik snap niet alles wat je schrijft, weet niet wat TTS is? En moet je nu afwachten of is er al een operatie gepland? En als je 28 weken haalt met beide meiden dan kunnen ze allebei gehaald worden?

Liefs Yvonne

Hey Petra,

Wat een verhaal zeg!
Bij het lezen ervan schoten mijn ogen vol tranen!
Ik heb net als Yvonne van een heleboel dingen geen idee wat je ermee bedoeld maar ik leef erg met je mee.
Hou ons op de hoogte. We blijven voor je duimen dat je 2 gezonde meiden op de wereld kunt zetten!!!
Wanneer is je operatie?
Hoop gauw meer van je te horen!

Dikke knuffel,
Tamara.

Terug
Bovenaan