Dimka,Sharine,Yvonne,Iris,Suusle,Esther,Sara en Tammie

Hoi Hoi

Esther kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Maar net wat Dimka ook zegt bruinverlies en licht bloedverlies hoeft niet een miskraam te beteken. Ik heb bij Bjorn ook bruinverlies en licht bloed verloren. Het heeft waarschijnlijk met innestelen te maken. Maar kan me voorstellen dat je bang bent dat het weer mis gaat. Het klopt idd dat het nog te vroeg is om wat te zien op echo. Was bij mij net zo toen ik zover was als jouw. Idd een dikke slijmlaag, maar goed ik weet dat je eerst zeker wilt zijn dat er wat zit. Wanneer moet je nu terug komen.
Ja idd wat een eikel van een gyn zeg jeetje ik snap niet dat zo'n man/vrouw dit beroep kan uitvoeren als hij zo onproficieel uitlaat.
Dat met je stiefzusje komt dan idd op het verkeerde moment. Probeer je daar ook niet te druk over te maken ze heeft niet niks voor niks geen contact meer met de familie. Ik hoop dat je snel wat kunt zien op de echo. DIKKE KNUFFEL van mij

Liefs Sharine

Hoi meiden,
Zo te zien is er weer een boel afgekletst tijdens mijn afwezige dagen. Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar wel al een heel stuk.

Esther, wat super dat je zwanger bent!! Blij te horen dat je HA die gyn ook een mafkees vond. Ik hoop zo dat het gewoon goed zit. Ik had in de eerste weken van mijn zwangerschap ook een beetje gekleurde afscheiding bij het afvegen. Ik ben ook heel erg misselijk geweest, maar ik heb niet overgegeven.

Suus, al resultaat van je test? Ik hoop voor je dat de hormomen aanslaan!!. Mijn duimen draaien hoor!! Heb je nog meer ovu-testen nodig? Ik heb er nog ruim 20 die ik voorlopig niet ga gebruiken. ;o)

Sharine, wat fijn dat Bjorn weer thuis is en dat alles goed is gegaan. Het zal inderdaad schrikken zijn geweest toen hij opeens een bloedneus had. Gelukkig was het snel gestopt. Ben blij voor jullie dat jullie weer een stap dichterbij het eindpunt zijn.

Dimka, moest wel lachen toen ik las dat Jay je moeder letterlijk naar huis heeft gestuurd!! Het zal vast super druk geweest zijn met 2 kids en ook nog eens familie op bezoek. Lekker dat Tess op haar eigen kamertje slaapt. Lijkt me idd een stuk rustiger als je anders steeds wakker wordt van haar geluidjes. Wel grappig dat Tess overal wil eten.

Yvonne, en was de kleine al wat ingedaald? Spannend al oefenweeen. Die had ik ook met koninginnedag, jammergenoeg verdwenen ze weer toen ik in het ziekenhuis aankwam.... Lekker dat jullie huis zo opschiet. Hopelijk kunnen jullie niet al te lang na de geboorte van jullie frummeltje verhuizen.

Tamara, wat lekker dat het zo goed gaat met Sylvan. Heerlijk genieten van elkaar!!! Lekker dat hij ’s avonds al zulke stukken doorslaapt. Wij moeten er nu nog elke 2 of 3 uur uit om te voeden. Wel vermoeiend hoor, maar goed het is voor een goed doel en over een paar weken zal het al afnemen. ;oP

Iris, nog eventjes. Ik hoop dat het je lukt om wat te rusten. Ik heb al vanaf het begin iets met de datum 4 juni dus wie weet beval je gewoon op je uitgerekende datum. Misschien kom ik je een deze dagen weer tegen op msn.

Liefs,
Petra

Nou meiden,
Hier mijn bevallingsverhaal....
Het was een hele klus maar het resultaat is er! Na voor de 3e keer onverklaarbaar bloedverlies en meerdere harde buiken per uur, vonden ze het toch noodzakelijk om me op 1 mei op te nemen in het ziekenhuis. Dit niet alleen wegens de afstand, maar ook om zo de onrust wat te verminderen. Eenmaal ter observatie opgenomen, was alles weer 100% rustig. Elke ochtend werd er een hartfilmpje gemaakt om te kijken of de meisjes het goed hadden. Na een paar dagen helemaal niks meer, (niet 1 harde buik sinds opname en volledige bedrust), kreeg ik te horen dat ze me eventueel 7 of 8 mei in zouden leiden ipv 13 mei. Na overleg kreeg ik maandagavond te horen dat het dinsdagochtend zou gaan gebeuren. Ze hebben toen nog gekeken of er al meer ontsluiting was. Zonder het tegen mij te zeggen hebben ze toen de vliezen losgemaakt van de wand om te kijken of zo toch alles uit zich zelf op gang zou komen. Dat was zeker niet plezant. Ben best boos dat ze dat gedaan hebben zonder het tegen mij te zeggen. Toen ik aangaf dat ze tijdens de controle me zeer deden, kreeg ik de melding “nog 3 rondjes. We zijn bezig je vliezen los te maken van de wand”.
Maar goed. dinsdagochtend ging ik eerst weer aan de ctg. Daarna hebben ze geprobeerd meteen mijn vliezen te breken. Dit ging niet omdat de kleine haar hand voor haar hoofdje had zitten. meteen aan het infuus. De weeën kwamen al vrij vlot op gang. Jammergenoeg duurde het 4 duur om van 2 (die had ik 30-4 al) tot krap 4 cm en 5 cm ontsluiting te gaan. Daarna ging het wat sneller. Toen ik vroeg of ze weer konden kijken hoe ver ik was omdat ik toch wat pijnstillers wilde. Jammergenoeg zat ik toen opeens op 7 cm en moest het zonder doen. Met 45 min zat ik op 9. ze hadden nog geprobeerd of ze de baarmoederhals over het hoofdje van Brenda konden schuiven, maar dat paste niet. Dus toch wachten op 10 cm. Tijdens alle toestanden zijn ze met de echo nagegaan hoe de meiden liggen. Toen bleek na 2 uur persweeën en bijna geen vooruitgang te zijn. Na weer met de echo naar de ligging gekeken te hebben, bleek dat het hoofdje gedraaid lag, scheef lag en vast zat. Omdat ik ook al flink uitgeput was, hebben ze de vacuümpomp op het hoofdje geplaatst en met 4 weeën was ze er eindelijk.
Brendan was met haar naar een naastliggende kamer voor de controles. Ik kreeg te horen dat het normaal minstens 15 min is voordat de weeen voor de 2e komen. Nou, niet dus. Ik kreeg met 4 minuten weer een wee en meteen was de kleine Samantha er ook.
Toen kreeg ik meteen hormonen in mijn infuus om de placenta los te laten gaan, maar die was er ook al met 5 minuten. Een langzame start met een heel snel einde.

Uiteindelijk had Samantha een hogere apgar dan Brenda, Deze heeft even wat zuurstof gekregen waarna het ook met haar weer goed ging. Ik lag uiteindelijk om half 12 pas weer op een kamer. Na even nagepraat te hebben met mijn vriend ben ik maar gaan slapen omdat ik er om 2 uur alweer uit moest om Brenda te voeden. Hahaha. gelukkig had de verpleegster in de gaten dat ik daar geen energie voor had en heeft het voor me gedaan.

Het is een heel verhaal geworden. Ik voel me al weer een stuk beter, maar nog geen 100%. Brenda heeft tussen 1 en 4 uur ’s ochtends haar drukke uurtjes dus veel slapen zit er niet echt in. Brendan neemt vaak de nachtvoedingen voor zijn rekening dus zo slapen we toch nog een aantal uur achter elkaar.

Ik ga weer. De kleine moet zo haar flesje weer hebben. Een goed moment om weer borstvoeding te oefenen. Met zo'nklein mondje is dat toch een hele klus. ;oD

Liefs,
Petra

Oh ja, de volledige namen zijn:
Brenda Tatjana Naomi Coffie, 49 cm, 2360 gr. geboren om 19:25
Samantha Catarina Patricia Coffie, 44 cm, 1990 gr. geboren 19:30.

Samantha heeft sinds 3 dagen een neussonde omdat ze toch moeite heeft met de hoeveelheid energie dat het haar kost om de 8 voedingen binnen te krijgen en te houden. Ze heeft hem er inmiddels in Leiden 1 keer uitgetrokken en vandaag ook in het MCA. Maar het gaat goed met beiden dames. Ze groeien goed, alleen Samantha heeft nog even nodig vordat ze naar huis mag. Brenda mocht al meteen naast me liggen in Leiden.

Liefs,
Petra

Hallo meiden,

Petra, wat een verhaal zeg! Ppff ben blij dat alles goed is gekomen met de 2 meiden. Dat ze je vliezen gebroken hebben zonder het te overleggen zeg! Maar goed, je hebt het achter de rug en gelukkig ging het na de trage start toch echt vest snel! Bij mij is de kleine inderdaad ook ingedaald en nu nog meer dan vorig weekend, kun je echt al zien nu. Mag van ons ook best wel gauw komen nu hoor, vinden we niet erg haha. Ja ons huis schiet goed op nu en we hopen voor de kerstdagen dit jaar er te wonen, maar het is geen streven hoor.

Esther, meid ik hoop dat alles nog goed is bij je. Zelf heb ik geen bloedverlies gehad, maar zoals de andere meiden zeggen zijn er wel veel meer die het wel hebben gehad. Mijn zus heeft het ook gehad in het begin van haar zwangerschap. Wat een ongelooflijke stomme gyn. heb je gehad zeg! Trek je er niks van aan, ik ben blij dat je ha dat ook vond hoor. Ik duim voor je dat het helemaal goed komt met je zwangerschap. En van je stiefzusje, ja wat moet ik daar van zeggen, zulke mensen lopen nu eenmaal op deze aardbodem rond. Die kun je het beste negeren hoor.

Sharine, wat goed dat het beter gaat met Bjorn zeg! Weten jullie al of de operatie goed geslaagd is? Voor jullie is het binnenkort ook weer spannend he? Gaan er bijna weer voor toch?

Suus, ben echt benieuwd of je ongi word of dat je een eisprong gehad hebt. Dat afwachten steeds is niet zo leuk he? Ik duim voor je dat er dinsdag goed resultaten te horen zijn van de gyn. hoor. Ik gun het jullie echt heel erg, het heeft al zo lang stilgelegen bij jullie. Nu gaan we voor alleen maar meer vooruitgang goed?

Dimka ja ik vind het echt super hoor dat hangmatje, wat een mooie foto ook haha! Zal er nog eens over nadenken om er ook een aan te schaffen! Leuk cadeau ook om te krijgen he?    

Tammie, ik weet al niet meer wat je geschreven hebt, er is zoveel bijgekomen de laatste dagen joh! Maar geniet nog maar lekker van de kleine!

Iris, hoe gaat het bij jou? De laatste loodjes he? Ben benieuwd wanneer jij gaat bevallen hoor!

Nou meiden, vandaag is mijn mannetje jarig. Hij is 27 geworden, haha oud zegt ie! Nou dat is ook wat want ik word 29 in november! Hij heeft van mij een teakhouten tuinset gekregen van hartmann. Echt supermooi! Ook alvast voor op de veranda bij ons nieuwe huisje. Direct maar goed gedaan voor de komende jaren. Hij was er erg blij mee.

Nou verder gaat het redelijk goed, harde buiken, kramen en steken onderin mijn buik. En een drukke kleine erin haha. Had geen blaasontsteking gelukkig, dus heeft het allemaal met indalen te maken gehad en dat de kleine het nogal op mijn blaas heeft voorzien.

Nou ik heb vorige week het ziekenfonds gebeld om te melden dat ik geen kraampakket gekregen had en toen stond ik dus niet als zwanger in het systeem! Normaal gaat dat automatisch omdat je ook bij vk loopt enzo. Ik had ook niks van kraamzorg gehoord, terwijl ik dat in november aangevraagd had. Gelukkig had ik de emailbevestiging van de aanvraag nog bewaart en dus een bewijs. Nu moest ik van het ziekenfonds dus contact opnemen met kraamzorg en zeggen dat ze de officiele bevestiging/ aanmelding verzonden hadden. En een intakegesprek regelen. Bij kraamzorg zouden ze een formulier opsturen die ik dus moest opsturen en dan gaan ze contact met me opnemen voor intakegesprek. Ik stond overigens wel in het systeem maar zei hadden er ook niks mee gedaan. Lekker allemaal weer he? Dus ik mag nog niet bevallen nu! Nu is het dus afwachten dat ik die formulieren thuis gestuurd krijg en dan zo snel mogelijk retour sturen.

Liefs Yvonne

@yvonne, wat is het toch een zootje in de zorg in nederland! heb dat ook meegemaakt toen ik erin werkte hoor.
maar hoor allemaal vreemde verhalen de laatste tijd!
hier is het ook vreemd de laatste maand, ze staken. en dan ook echt staken. (ik ken dat van nederland, toen deden we allemaal zwart shirt aan), maar toen ik ging bevallen, dinsdag bevallen en woensdag gingen ze staken, dan zou er gewoon veel minder personeel zijn.
wij moesten voor hielprikje 30 km rijden ipv mijn eigen verloskundige 5 km verder op! hoe gek zijn we met zijn allen!!!!!!!
gewoon overal achter aan blijven bellen hoor, want ze vergeten je zo

@petra, wat super stoer dat jij gewoon bevallen ben van een tweeling!!! je mag echt trots op jezelf zijn!
het zullen idd een klein mondje zijn, kleine meisjes. ik vond Tess al klein en die woog 3740 gram.
zal wel wennen zijn, maar vooral genieten volop!!!

hier gaat alles goed. eergisteren 6 km gewandeld, ging jay lopend ophalen. moet toch weer wat conditie krijgen en sporten ben ik niet zo heel goed in!!!!

prettig weekend allemaal

liefs dimka

Goeiemorgen meiden!

Wat is het rustig op de msn ik dacht ik moet toch hier maar weer kijken.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook liever in de tuin zit van het weer te genieten dan achter de pc. Helaas is het nu even voorbij met de zonnestralen.

Esther ik duim mijn duimen bijna in de knoop voor je dat het toch allemaal goed komt en dat het gewoon onschuldig bloedverlies is. Wat een stomme gyn zeg! Lekker vrouw onvriendelijk...wat is dat trouwens dat er zo veel mannen gyn worden....
Hou je ons op de hoogte?

Yvonne wat een naar gevoel op de blaas he! Bij mij is de kleine meid ergens vorige week ingedaald. Als ze weer eens lekker druk is kan ik elk kwartier wel naar de wc maar ja dr komt toch nix meer uit op het laatst haha. Ik heb zomaar het idee dat ze er nog even blijft zitten ze heeft nog genoeg ruimte en ik heb nog nergens last van. Dat kan natuurlijk zomaar veranderen. Maar goed dat je nog even achter het kraampakket en de kraamzorg aan bent gegaan! Wat raar dat  ze er nix mee gedaan hadden...ook alletwéé toevallig.

Dimka wat een leuke fotoos! Wat een drollie is Tess. Jay trouwens ook lekker in de kinderwagen! hihi.

Petra wat een verhaal he! Gelukkig gaat het allemaal goed met de kleintjes en met mama natuurlijk. Je mag zeker trots zijn opjezelf dat je het zo gedaan hetbt zonder pijnstillers en al! Geniet er maar lekker van. Ik heb er ook al erg veel zin in...niet de bevalling hoor...maar moet nog een paar weekjes wachten. Zou wel eluk zijn dat ze op de uitgerekende datum komt! dan isze 1 van die 5% haha

Shariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiineeeeeeeeeeeeee waar beeeeeeeeeeeeeeen jeeeeeeeeeehhhhh

Suus ga je je zelf niet over de kop werken met die warmte!!!! Hoewel het is lekkerder als het druk is dan vliegt de dag voorbij.

Voor de rest weet ik het even niet meer!!

Liefs Iris

Hey meissiessssss,

Hier even een berichtje van mij, heb alles gelezen, en ga mn best doen overal op te reageren, maar het is zo veel en ik ben doodop en heb hoofdpijn, dus vergeef me als ik iets of iemand vergeet goed??

@Esther, shit meid, wat zul jij in spanning zitten, ik hoop zo voor jullie dat het goed gaat hoor, ik denk aan jullie!! Dikke knuffel voor jou hoor!

@Iris, ja rustig he op msn, elke keer als ik even ga kijken is er niemand! Nou na de drukte van vorige week op het werk was het deze week gewoon saai zo rustig! Pffffff! Lees dat jouw meisje ook al ingedaald is nu, oooh spannend spannend!

@Sharine, hoe is het nu met Bjorn?? En wanneer begint jullie 1e ronde? Wanneer heb je ongeveer je eitje??

@Dimka, hey weet je zo toevallig een site waar je die hangmatjes kan bestellen? Vind ze ook errug leuk, wil ik ook als ik zwanger word hoor!! Hoe is het met kleine Tess en haar grote trotse broer? En met Niels? Hoe vind hij het allemaal?

@Tamara, hoe gaat ie daar met je gezinnetje? Kun je al wat beter in je ritme komen? Wanneer zit jou verlof er eigenlijk weer op?

@Yvonne, haha zit net nog met je te smsen dus weinig nieuws, wat een stom gedoe zeg met die kraamzorg, als je dit weekend bevalt kom ik wel bij je kramen hoor haha! Meid doe rustig aan vanavond met de verjaardag van je mannetje he! Haha hij vind zichzelf oud? Zegt Marco ook altijd, is ook 27 he, zegt altijd nu loop ik richting de 30!
Ik word over anderhalve week 26 en vind ik al oud haha!

@Petra, hoe is het daar met je kersverse gezinnetje? Lukt het allemaal al een beetje? Hebben jullie enig idee hoelang Samantha nog in het ziekenhuis moet blijven dan? Hoop dat ze snel naar huis mag hoor, dan is iedereen lekker bij elkaar he! Hoe lang blijven je ouders nog in Nederland eigenlijk?? Wel grappig die namen, Brenda en je vriend heet Brendan, lijkt op elkaar he! Jeetje zeg, jij hebt nu gewoon al 2 kinderen joh! Best raar idee vind ik, jij dan?

Nou hier weinig nieuws, als ik afga op mijn temperatuur heeft de kuur niets gedaan, maar volgens de gyn kan het nog best, want temperatuur zegt dus niet alles, Dimka en Tamara, jullie hadden inderdaad gelijk! Heb een ienieminie klein beetje hoop nog want heb sinds eergisteren af en toe ongi krampjes en ben zo moe steeds, dus misschien dat ik toch ongi word? Maar dan moet dat wel dit weekend gebeuren toch want dacht dat Clomid ook zorgde voor een regelmatige cyclus?

Terug
Bovenaan