Dreumes september 2019

@Majom, wij geven ook geen zoet beleg. Pindakaas, zuivelspread (maar dat is voor jou niet handig), hummus, 1x in de week ofzo vis (sardines, makreel), gekookt/gebakken eitje en regelmatig geprakte avocado inderdaad. Wat plakjes tomaat en komkommer worden hier ook op prijs gesteld. Soms eet ze ook gewoon brood met (room)boter. Blijft ze lekker vinden haha.
Ik denk dat het Voedingscentrum smeerworst nog afraadt vanwege het zout? Alleen maar fijn als je arts zegt dat het wel kan :)
 
Wat toevallig. Ook wij hebben vandaag het bezoekje aan het cb en dus ook de prikken gehad. Hij is nu 78 cm en 12 kilo. Nog steeds een beetje kort voor zijn gewicht ? maar prima volgens zijn eigen curve dus ze was er tevreden mee. 
Hij was wel erg verdrietig naderhand en viel bij thuiskomst op mijn borst in slaap. Ik vond hem net een beetje warm maar verder gelukkig nog geen problemen. 
Ze vroegen of ik met 18 maanden weer wilde terug komen of met 2 jaar. Mochten jullie dat ook zelf aangeven? 
 
@Zazou, ach de arme schat. Ons meisje had gisteren een klein beetje verhoging en voelde zich duidelijk niet zo lekker,  maar is vandaag weer helemaal de oude :) 
Ik krijg een uitnodiging als ze 2 jaar is, hoefde ik niet zelf aan te geven. Wat heb jij gekozen?
 
Hier ook een pittige tante van 82.5 cm en 12 kilo. Mevrouw weet heel goed wat ze wel/niet wilt dus ze hebben een aantal controles maar overgeslagen en de arts keek verbaasd dat ze met 14 maanden al zo goed weet te zeggen en bedoelen wat ja en nee is. Ze hadden door dat ze de strijd met haar niet gaan winnen, maarja prikken zitten erin. Bij ons was er ook geen mogelijkheid werd gewoon gezegd met 2 jaar, tenzij je eerder behoefte hebt. 


Fijne Sinterklaas allemaal!
 
 
Mientjeeee, bij mij kriebelt het soms wel een tweede kindje, maar ook vaak niet. Mijn man is er echt nog niet aan toe en weet ook niet meer of hij nog wel een tweede wil. Qua ruimte in ons huis hebben we nu ook geen kamer meer over. We kunnen niet verbouwen (omdat ons huis niet sterk genoeg meer is wegens aardbevingen) en verhuizen is ook geen optie nu omdat mijn man dit jaar zijn eigen bedrijf is begonnen. Dus het is ook gewoon even geen optie een tweede kindje dat maakt het ook makkelijker met de keuze.
Minni, ze raden smeerleverworst af, vanwege de hoeveelheid vitamine A die daar in zit. Maar 2x per week kan prima zegt de arts, dus dat ga ik ook doen. Kipfilet had ik nog niet op mn lijstje, dat zal ik binnenkort ook eens halen. 
Zazousept, wij hebben een nieuwe afspraak voor in februari. Dat komt omdat zijn ene bal nog heel hoog zit en ze dit in de gaten moeten houden. Kan zijn dat hij daar in de toekomst nog aan geopereerd moet worden.
 
Zazou hier ook met 18 maanden terug. Dit omdat hij "maar" 8.7 kilo en 78 cm is en ze dit tussendoor willen checken. Gaan tot die tijd in ieder geval ook door met sochtends en savonds een fles, bekijken dan in het consult of het nog nodig is.
hier vannacht weer ellende: van 00.15u tot 2.30u een krijsend kind. Alles geprobeerd, niets hielp, alleen vasthouden. Uiteindelijk is hij in m'n armen in slaap gevallen en heb ik hem heel voorzichtig terug gelegd. Het gaat nu al bijna een week zo en vannacht brak het me echt op :-( ik hoop zoooooo dat het snel beter gaat. 
 
Ik heb gekozen voor 18 mnd want ik vond 2 jaar wel heel ver weg klinken. Ik dacht dat het misschien was omdat het mijn eerste kindje is maar zo te lezen is dat dus niet zo. Met zijn ontwikkeling gaat het prima maar ik vind het wel fijn om zijn groei in de gaten houden. Of hij niet te klein en/of te zwaar is ;)
We hebben ook een gesprek gehad over zijn slaapgedrag en eventueel afbouwen van de avondborstvoeding en dat wordt dan ook geëvalueerd. 
Ik had me ingesteld op een onrustig nachtje na de prikken maar hij heeft geslapen van negen tot zeven en wilde na de ochtendvoeding ook nog wel even verder tukken. Heerlijk na die onrustige nachten van de laatste tijd! 
 
Ik kreeg ook het voorstel ZazouSept om met 18 maanden terug te komen, even voor het wegen en meten. Ik heb ook een slank poppie van 9.6 kg en 80 cm (lang en slank) dus ik vind het wel fijn om tussendoor nog even te wegen i.p.v. pas met 2 jaar. Geef je ook nog 2x borstvoeding per dag btw??
Leuk om te horen dat meerderen af en toe denken aan een 2e, maar nog niet zo goed weten wanneer etc. 
Jullie leuk sinterklaas gevierd? Hier is ze goed verwend! De cadeautjes uitpakken vond ze vooral erg leuk, ze snapte al zoveel beter dat er wat in zat. Toen ze 1 werd (3 maanden geleden) was vooral het papier interessant ?
 
Terug
Bovenaan