Dreumes september 2019

Anemoontje, ja die hebben we inderdaad gekocht. Leuk om te lezen dat daar zoveel mee gespeeld wordt. Ik ben benieuwd.
Het is hier nog steeds drama in de avond/nacht. Ik hoop zo dat het snel voor bij is. Al gevoeld of het niet toch tanden of kiezen zijn, maar ik voel nog niks. Hij heeft er nu 4.
Haha die spiegel dat zie ik ook zo gebeuren. Inderdaad geen handige plek lijkt mij.
 
Hier ook goede ervaringen met de 14maanden prik. Na alle verhalen gelezen te hebben was ik een beetje bang. Maar het is nu 3 weken geleden bijna en geen koorts en geen rode vlekken dus dat is positief!
Hier is opeens de eerste hoektand al door haha. 
Qua sinterklaas vieren we het bij de opa en oma's en hebben gezegd, 1x speelgoed, 1x kleding, 1x educatiefs(boek ofzo) en 1x creatief dat we niet met mega veel speelgoed naar huis gaan haha.
Leuk Anne nas, het idee voor een tweede speelt bij ons ook! 
 
Wat slim kusjem om dat zo af te bakenen. Die hou ik in gedachten ?. 
Mijn ouders zijn niet zo van het verwennen maar mijn schoonmoeder kan af en toe geen maat houden. Voor dit jaar de (stoom)boot nog kunnen afhouden maar volgend jaar kan ik deze tip denk ik goed gebruiken. 
Ik vind Sinterklaas wel heel leuk dus momenteel zijn de gewone boekjes even aan de kant en lezen we Sinterklaasboekjes. Hij wil hetzelfde boek soms een paar keer of kiest steeds een andere uit. Ik vind het heel leuk dat hij hier aandacht voor heeft. Hij begint nu ook dingen in de boekjes aan te wijzen als je vraagt: waar is de ..? Lijkt me toch moeilijk voor zo'n kleintje, in het platte vlak.
Ik blijf me verbazen hoeveel ze in deze periode leren. Hij is al weer heel anders dan rond zijn verjaardag bijvoorbeeld. vrijdag was hij tussen mijn ouders in aan de hand naar de speeltuin gelopen. Dan worden ze toch echt groot ineens?!?! 
 
Hier ook 0 last gehad van de 14 maanden vaccinatie ? 
Wij vieren zaterdag sinterklaas met mijn ouders en broertje + schoonzusje. Lootjes trekken en gedicht. Heb ook wat cadeautjes gekocht voor onze kleine druif; diertjes voor Zoef Zoef dieren, een Tipi tent, muziek boekje en dingen voor in haar keukentje. Schoen zetten hebben we nog niet gedaan, snapt ze toch nog helemaal niks van nu. Komt volgend jaar wel?
Op moment is ze een enorme stuiterbal. Sinds een maand loopt ze nu echt goed, maar inmiddels is het rennen geworden en klimt ze overal op/in. Met gevolg dat er nog wel eens een stuiter gemaakt wordt? Ik probeer veel te voorkomen maar dat lukt gewoon niet altijd, naja hopelijk leert ze er een beetje van.
Waar ik een maand geleden nog niet moest denken aan een 2e kindje, begint het nu af en toe toch wat te kriebelen. Toch zie ik ook nog wel wat beren op de weg; weer opnieuw die gebroken nachten, geen ritme, van voren af aan beginnen met borstvoeding etc. Herkennen jullie dit??
 
Wij hebben vanochtend de vaccinaties gehad, dus het is afwachten. Hij is nu in ieder geval heerlijk aan het spelen. 11,1 kilo inmiddels en 83,5 cm. 
De rampzalige nachten lijken sinds 2 dagen/nachten voorbij. Het heeft een week geduurd, dus weer ff bijtanken nu. 
Hoe is het nu bij jullie Prikgelukseptember? Hebben jullie al wat meer hulp?
Broodjes eten is hier momenteel een ding. Hij houdt niet zo van zoet, en met zijn kma wil ik hem niet te veel zuivel geven. Net overlegd met de arts van cb over smeerleverworst. Dat mogen we gerust 1 a 2 keer per week gaan geven, dat kan echt geen kwaad. Ze was zelfs een beetje verbaasd dat het voedingcentrum het nu afraad bij kinderen tot 4 jaar. Boterhamworst gaan we nu ook mee beginnen. Iemand anders nog tips voor hartig broodbeleg?
Veel plezier allemaal dit weekend bij het vieren van Sinterklaas! Wij doen het met zn 3en en alleen met cadeautjes.
 
Toevallig Majom hier ook vanmorgen de vaccinaties. Tot nu toe nog geen klachten. Wel wat langer geslapen vanmorgen. Hij is 8.2 kilo en 78 cm nu. Blijft mooi op z'n eigen lage lijntje :)
hier nu vanaf zaterdag hopeloos snachts. Bijna ieder uur wakker.. gelukkig vannacht van 2.00 tot 6.00 kunnen slapen. Ik hoop dat het snel over is. De mantra: het is een fase. Zeg ik vaak hardop ?
Hier eet hij ook vaak avocado of kipfilet op brood. 


fijne Sinterklaas alvast allemaal! 
 
O en Mientje ik herken wel wat je zegt. Ik denk ook steeds vaker over een tweede. Maar als we dan zulke nachten hebben is het ook wel reality check: daar Moet ik dan echt nog even niet aan denken met een klein baby'tje er bij ? mijn man heeft ook niet zo'n haast (als hij überhaupt nog wil, zijn wens is minder groot) dus hier blijft het zeker voorlopig bij 1. 
 
Wij hadden toevallig ook vandaag de vaccinaties! Onze meid is nu 81.7cm en 10.7 kilo. Blijft lekker op haar lange lijntje groeien.
Maar man wat totaal anders was het nu ze zo haar eigen willetje heeft. De vorige keren liet ze alles maar begaan en nu wilde ze absoluut helemaal niets ? Ook nog met een arts in opleiding die haar eerste dag had, haha, we hebben lekker zitten prutsen. Wij merken nog niets van de prikjes, maar we waren ook pas in de middag aan de beurt. 
Succes met die nachten dames, lijkt me echt enorm pittig... 
Ik kijk wel enorm uit naar onze tweede ? Zwanger zijn nu is wel wat pittiger, maar het blijft zoiets magisch! Maarik kan me ook helemaal voorstellen dat je er nog niet op zit te wachten hoor. Wij hebben nog eventjes met zijn drieën tot Juni, en zijn net lekker op vakantie geweest in eigen land, oh wat is dat genieten! Kippen die rond het huisje scharrelen, lekker naar het zwembad, dat soort dingen. We boffen met ons gezinnetje. ?
Ik blijf het leuk vinden om jullie updates te lezen! En ook lekker te vergelijken :)
Fijne Sinterklaas allemaal ☺️
 
Terug
Bovenaan