Dreumes september 2019

Wow wat lang niks geschreven hier. Hoe gaat.het met iedereen? Prilgeluksept wat klinkt het toch allemaal pittig bij jullie? Hoe gaat het inmiddels? Hopelijk hebben jullie nu de juiste hulp?
Hier een zeer wild actief dametje. Loopt als een malle, tis meer rennen inmiddels. Ontzettend nieuwsgierig, begint nu ook steeds wat meer woordjes te zeggen. Nog niet heel veel maar het begin is er ? Slaapt nog steeds 2x per dag, vaak nog wel 2x 1.5-2 uur, heerlijk. Ook 's nachts gelukkig goed (af en toe nog 1x wakker maar vaak gewoon hele nacht door tot uur of 7 - afkloppen allemaal?). 
Nu lekker 1.5 week vakantie en genieten van elkaar. Jammer dat alles dicht is door de lockdown maar we vermaken ons wel. Met Kerst vieren we het met onze (kleine gezinnen). Jullie nog plannen? Fijne dagen?
 
Ik heb ook lang niets geschreven en niet gekeken. Leuk om even te lezen. Hier wordt er ook wat af gelopen en er gebeurd denk ik weer een hoop in het koppie. Ze heeft de laatste 2 weken vaak driftbuien. Sinds een paar dagen gooit ze dan haar hoofd naar achteren en slaat soms ook op haar eigen hoofd. Vooral frustratie tijdens het eten want ze wil dan per se het allemaal zelf doen en de lepel gaat nog vaak niet goed in haar mond. Of als ze op de wobbel wil klimmen en het lukt niet in een keer. Ik vind het af en toe nog wel lastig hoe ik op die buien moet reageren, vasthouden lukt niet want ze slaat van zich af. Begrip tonen las ik in een opvoedboek, voelt zo hulpeloos ;) iemand anders ook een zelfstandig driftkikkertje?
Ergens vind ik het wel komisch dat ik al precies verwacht had dat ze zo'n pittig karakter heeft, in de buik dacht ik al steeds dat het een sterk kind was.
Ons meisje had 9 december de prik en kreeg 8 dagen erna koorts. Was eigenlijk snel weer weg. Wel lijkt ze dus wat uit haar hum de laatste weken. Maar dat heeft denk ik niet met elkaar te maken. Misschien komt eindelijk het eerste tandje door, mag wel met bijna 15 maanden ? Iemand ervaring met tandgel en of dat werkt tegen pijn?
 
Hier hebben we inmiddels ook een loper. Binnen 2 weken van zelf staan naar hele stukken lopen gegaan. Hij wil ook meteen niet meer in de wagen zitten. 
@liesforum hier ook een ventje met een ontzettend temperament. Driftbuien waarbij hij zichzelf voorover op de grond laat vallen, head first. Zeuren, drijnen en mokken. Ik negeer het deels, maar erken wel zn gevoel. Lastig vind ik het wel. Omdat het soms makkelijker is hem te geven wat hij wil. Consequent zijn vind ik lastig, maar we doen ons best.
Hier wordt helaas nog steeds amper geslapen. We gaan nu over op 1 dutje, die duurt dan ongeveer 30 minuten. Maar dan vindt deze tenminste plaats op het midden van de dag. Als we 2 dutjes willen, dan gebeurt het vaak dat hij de middag weigert en dus vanaf 10.30 wakker is tot bedtijd. 
We hebben besloten te stoppen met de ziekenhuis bezoeken. Het levert niets op, enkel hoop en daardoor teleurstellingen. We staan nog op de wachtlijst om met een psycholoog te praten, op advies van de orthopedagoog van JGZ, maar ik durf daar eigenlijk niets van te verwachten.
 
Hallo Allemaal,
Leuk om weer van jullie te lezen. Ze komen echt weer in een andere fase die kleintjes van ons. Als ik het zo lees valt het bij ons wel mee maar ook hier kan hij echt boos/verdrietig zijn over dingen waarvan je denkt: is dat echt zo erg? 
Vanmorgen zat hij in zijn kinderstoel en stak zijn handjes uit om zijn bordje met brood aan te pakken (dacht hij denk ik),.. maar ik had een schaaltje kwark met fruit voor hem. Maw: iets dat hij niet zelfstandig eet maar wat ik hem geef. Dikke tranen! 
Hier gaat het taalbegrip nu heel snel vooruit maar qua kletsen staat het stil sinds hij is gaan lopen. Hij zei met 12 maanden meer woordjes (frequenter) dan nu. Ben benieuwd wanneer hij dat weer gaat oppakkken. ?
Prilgeluk; wat teleurstellend dat er op medisch vlak helemaal niets voor jullie gedaan kan worden. Verwacht jij dat als je zoontje ouder is en misschien meer kan vertellen, dat het dan beter zal gaan? 


Liesforum; wat moet dat een schattig gezicht zijn!! Zo'n tandenloos bekkie. Hier is het gebit nagenoeg compleet. Ik denk dat er nog kiezen achter moeten komen maar hij heeft alle snijtanden, hoektanden en 4 kiezen. Ik heb nooit iets gebruikt bij het doorkomen van de tandjes. Het is niet leuk maar ze moeten er even doorheen. Een fijn bijtspeeltje, een slab om en een extra knuffel geven ?
 
Hai allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en heb een dreumes van bijna 16 maanden (3 december precies). Nu slaapt hij sindag 2 weken 's nachts echt super slecht. Ik las er al wel het een en ander over maar normaal had Liam nooit zo last van slaapregressies behalve dat hij wakker werd, we hem een klein flesje (60cc) gaven en hij meteen weer verder sliep.
Dit is een heel ander verhaal. Hij wordt tussen 2 en 4 uur wakker en wil dan echt niet meer in zijn eigen bed slapen. We hebben alle technieken al geprobeerd maar ik merk dat mijn lontje 's nachts wel een stuk korter is en ik na 2,5 uur proberen hem dan toch maar tussenin neem. Ook dan valt hij niet meteen in slaap en gaat hij eerst zitten keten. 
We wilden er eigenlijk echt niet aan dat onze kleine man tussenin zou slapen maar ik trek het zo slecht om zo lang met hem bezig te zijn zonder resultaat. 
Sommige dagen wordt hij wel gewoon weer om 6 uur wakker en sommige dagen om 5 uur en wil dan echt niet meer slapen. Heel onregelmatig dus en geen grip op te krijgen. Overdag slapen gaat gelukkig wel goed. Hij doet 1 slaapje van 2,5 a 3 uur. En gaat altijd standaard om 18.30 uur naar bed.
Wilde het vooral even van me afschrijven en steun krijgen van jullie waarbij het (hopelijk) inmiddels voorbij is deze fase. 
 
Ha dames, ook al een poosje niet meer meegelezen. Leuk weer even op de hoogte te zijn. Wij hebben lootjes gedaan met Sinterklaas en onze jongste dame heeft een stokpaardje gekregen.
Wij kregen ook de vraag met 1,5-2 jaar bij het CB. Maar omdat ze misschien toch weer de 1,5 jaar structueel willen maken kregen we nog bericht. Hier niks over het gewicht te horen gekregen. Terwijl bij het laatste bezoek 75 cm en 8700 gram bleek (dus een kleintje). Ze zit wel op haar lijn. En ik zag bij de geboorte gelijk dat ze een andere bouw heeft dan haar zussen (oudste is gemiddeld, middelste lang en tenger, jongste klein en fijn). Dus ik ben er totaal niet mee bezig. Ook niet als ze het in de gaten zouden willen houden. Ze ontwikkelt zich als een malle en eet goed. Dus wij varen op ons gevoel. We zijn ook met alle flessen gestopt. Weet niet meer wanneer, maar maand terug het avondflesje laten vallen (60 cc). 
Het is nu echt wel een peutertje aan het worden. Laatst al eens een paar kleine staartjes gemaakt.. och och.. dat koppie! Ze speelt al echt met haar keukentje. Roert in de pannen, brengt ons hapjes inclusief smakgeluidjes, klimt al graag de trap op, speelt verstoppertje met de oudste zussen, zegt al aardig wat woordjes, staat gefrustreerd voor het keukenkastje omdat ze een koekje wil, zegt aaashhh (alsjeblieft) als ze ons iets geeft (jaja.. opvoeding werpt al vruchten af.. haha).
Hier gaat alles goed en onze kleine komiek ligt nu lekker te tukken (1 slaapje van 1,5-2 uur op een dag) en heeft mama even rust. Euh.. als oudste niet aan het puberen is.. ? 
Groetjes allemaal en knusse kerst!
 
Wat leuk te horen over het keukentje Eefje. Bij ons staat hij nog ingepakt maar kerstavond zetten we hem op voor 1e kerstdag. Bij de Lidl was rond 5-12 allemaal houten speelgoed voor een keukentje te koop dus heb toen aardig ingeslagen. Ben heel benieuwd wat ze ervan vind.
Hier nog steeds 2 slaapjes en die zijn ook hard nodig. Als ze langer dan 3 uur wakker is wordt het echt zeuren. Totale tijd is wel ongeveer 1,5-2 uur. Waar ze eerst altijd vroeg wakker was is het de laatste 2-3 weken 07:00-07:30. Feest! 


Kiezen zijn hier ook in de maak. 2 nu door! Maar daar heeft ze behoorlijk last van. Laatst ook ineens paar dagen koorts, terwijl er verder niks te zien was en niet willen eten. Helaas blijft het een ontevreden lastig dametje vaak. Op het kdv 2 weken terug werd mij gevraagd of dit thuis ook altijd zo'n probleem was. Ze probeerde haar toen ik kwam met bellen blazen op te vrolijker aangezien ik er altijd kom halen en ze dan huilt. Ach ja ik weet hoe ze is en dat ze snel zeurt en jengelt dus heel lief dat ze het probeerde voor mij gevoel om een x haar niet huilend op te halen. Tot ze mij ziet dan is het mama mama mama. 
 
Leuk Anemoontje! Daar zal ze vast veel plezier van hebben! Een pittige dame dus.. met karakter! Herkenbaar van 1 van jullie? Soms willen kids zich ook zo graag uitdrukken, maar ja.. die spraak.. dat duurt nog even. Kan ook frustreren.. misschien ook bij haar? Of is ze gewoon lekker pittig.. ?
Prilgeluk: wat naar dat jullie nog steeds niet verder geholpen zijn. Ik ben altijd heel voorzichtig met deze dingen, omdat niet iedereen er op zit te wachten en laat staan er in gelooft.. en ben ook voorstander van dingen fysiek/medisch goed uit te zoeken, maar zou het kunnen dat jullie zoontje paranormaal gevoelig is? En dat hij zoveel oppikt dat hij het bijna niet kan verwerken? Of angstig is? Sommige kindjes staan 'te' open. Ik durf hier nu inmiddels wat meer over te zeggen omdat onze oudste dochter helderziend is. Dit is bijna 2 jaar geleden echt tot expressie gekomen, maar terugkijkend was ze dit altijd al en in sommige fasen actiever. Nu ziet ze o.a. aura's (en meer) en voelt bij mensen aan hoe zij zich voelen. Wij gaan hier zowel ontspannen als nuchter mee om. En ik weet goede ingangen naar eventueel ondersteuning en help haar ook af te sluiten en teveel opgepikte dingen weer los te laten. Voor ons is belangrijk dat ze vooral kind en puber mag en kan zijn, dus we zijn er voor haar en houden het in de gaten, maar leggen er geen nadruk op. Als dit een te ver van je bed-verhaal is.. of totaal niet kloppend voelt naar jullie zoon (of wanneer je denkt waar bemoeit zij zich mee) laat het gewoon gaan en negeer mijn verhaal... Maar mocht je er voor open staan..  en zou zoiets (mee) kunnen spelen, misschien is er dan iemand die hem daarin kan ondersteunen en helpen afsluiten voor 'teveel' prikkels? Probleem is soms wel dat goede ondersteuning ook hierin een zoektocht kan zijn. Nou goed, ik laat het hierbij. Zelf praat ik hier privé ook met maar weinig mensen over omdat het ook kwetsbaar voelt en niet een alledaags ding is. Het hier neerzetten voelt al als bijna te privé. Maar mocht je iets meer willen weten, dan mag je er altijd naar vragen.
 
Terug
Bovenaan