Dreumes september 2019

Eefje: ze kan gelukkig zich al in heel veel uitdrukken en echt al ontzettend veel woordjes, maar inderdaad niet alles begrijpen wij. Denk dat het voornamelijk wel zit in uitdrukken dat ze naarmate dat beter gaat zich rustiger zal gaan gedragen (hoop ik). 

Daarnaast zijn wij ook bezige bijtjes dus komt het ongetwijfeld bij ons vandaan. Als ik de kindjes van m'n zus zie zijn allemaal ontzettend druk en actief, maar ook heel leergierig. Willen geen seconde stil zitten voor bijvoorbeeld een tv. Dat herken ik allemaal wel. Ach je leert er mee om gaan! 


Ik vind het knap dat je het paranormale verhaal vertelt. Snap dat meningen daar over verdeelt kunnen zijn. Maar het kan hopelijk ook mensen helpen die dit lezen!
 
 
Eefje ik vind het een lastige. Nu medisch alles is uitgesloten ben ik wel meer gaan kijken maar de alternatieve geneeskunde. Hoewel ik nergens in geloof, sta ik overal voor open. Begrijp je?
Ik moet bekennen dat je niet de eerste bent die dit noemt. Verschillende mensen in mijn omgeving hebben al genoemd dat het iets met het hoog sensitieve kan zijn op welke manier dan ook.
Ik weet het niet. Ik hoop zo dat als hij zich straks meer uitdrukken, hij me kan vertellen wat hem dwars zit. Tot die tijd blijft het, net als jouw dochtertje Anemoontje, een ontevreden dreumes die overmatig huilt. Maar gelukkig ook een heel lief mannetje dat eindelijk begint te waarderen hoe fijn knuffelen is. Een mannetje dat de oren van mn kop kletst en alles lijkt te begrijpen wat ik hem vertel.
 
Lastig prilgeluk.. volg je gevoel hierin. Ook al raden mensen eventueel specifieke personen aan. En inderdaad kan hij straks meer aangeven en geeft dat hopelijk inzicht. Echter.. als het in de hoog-sensitieve hoek mocht zitten is het wel zo dat hij geen referentiekader heeft voor 'anders', omdat dit is hoe hij de wereld waarneemt. Dan kan het alsnog zijn dat hij niet kan aangeven wat er is of er moeilijk woorden aan kan geven (als het puur gaat om de prikkels). Mocht hij dingen 'zien'.. daarvan weet ik bij mijn dochter dat ik het, toen ze erg jong was (2), lastig vond er op door te vragen omdat ik haar geen woorden in de mond wilde liggen. Zij had het toen over een 'opa op de muur' terwijl er geen enkele foto aan de muur hing (mijn opa is een aantal weken na haar geboorte overleden). Later had ze het over schaduwen. Maar zag ik ook onze 'gewone' eigen schaduwen. Zolang ze niet angstig was heb ik het gelaten. Nu kunnen we er goed over praten omdat ze ouder en heb ik het idee dat het zich gradueel ontwikkelt. Maar hele jonge kindjes kunnen wel eens te open staan.
 
Maar mooi dat hij al zo lekker kletst en veel begrijpt! En wat fijn van die knuffels.. ? Dat moet zo goed doen. Ik hoop echt dat er voor jullie straks een wat rustiger hoofdstuk aanbreekt!
Anemoontje: haha.. 'runs' dus wat 'in the family' begrijp ik.. ? Kan me voorstellen dat je daar afentoe ook wel om moet glimlachen, vanwege die herkenning.
Zo kunnen onze kids soms echt zo strondeigenwijs zijn dat we dan altijd zeggen.. ach ja.. dubbel belast!! Wij zijn dat ook. ?
 
Dat is inderdaad alweer even geleden. Fijn om te lezen dat de meesten het op de rit hebben inmiddels.

Wat fijn van die knuffels Prikgelukseptember, dat zijn vast fijne momentjes. Hopelijk wordt het voor jullie inderdaad steeds beter. Ik ben het met Eefje eens, volg vooral je gevoel.

Onze dreumes kan vooral niet stilzitten. Knuffelen en even rustig bij je zitten lukt eigenlijk niet. Maar gelukkig kan hij zich wel heel goed vermaken en begint hij echt humor te krijgen.

Fijne feestdagen gewenst allemaal!
 
Fijne dagen allemaal en alvast heel veel mooie en fijne momenten in 2021 gewenst!
Klein vraagje. Ik wil een potje aanschaffen maar weet niet zo goed wat te kopen. Je hebt gewoon die standaard lage dingen maar ook een soort stoeltjes tot hele mini toiletten ?
Hebben jullie misschien al tips? Of zijn jullie er nog niet mee bezig? Ik merk vooral dat hij niet meer op het verschoningskussen wil liggen ? dus ik dacht misschien vindt hij het potje wel leuk om mee te oefenen. 
 
Ik heb een simpel potje gekocht van Woezel en pip. Ik ben van plan te beginnen als hij 1,5 is. Mij lijken die hele fancy dingen die kunnen doortrekken of muziek maken alleen maar eng haha. Straks schrikt je kleintje ervan en gaat ie er nooit meer op ?
 
Zazou heb ook de woezel en pip besteld, nu bij de Kruidvat voor 4.99 ? https://www.kruidvat.nl/woezel-pip-potje/p/5134501
Ze hebben ook paw patrol als dat meer je ding is ?
 
Terug
Bovenaan