Dreumes september 2019

Inderdaad ook maar eens achter een potje aan! Volgens mijn moeder waren wij allemaal met 2 jaar zindelijk, maar volgens mij lag dat mede ook aan die katoenen luiers van toen!
 
Haha mijn moeder zegt ook dat kinderen tegenwoordig zo laat zindelijk zijn. 
Zou idd met de luiers te maken kunnen hebben maar ook met mama's die veel tijd en geduld hadden misschien ?
 
Wij hebben al wel een potje maar ik gok niet dat meneer snel akkoord gaat met zindelijkheidstraining. Hij heeft echt 0,0 rust om dat op te pakken ben ik bang haha. Ik ga er wel naar kijken als hij zelf wat signalen gaat geven dat hij het interessant vindt. Hij ligt al sinds 10 maanden niet rustig op het aankleedkussen. Hier zijn gelukkig luierbroekjes voor bedacht ;-) (alhoewel dat met een poepluier helaas niet opgaat natuurlijk, dus dan is het houdgreep of afleiden met zo ongeveer alles wat niet pedagogisch verantwoord is).
 
Oh MariekeSep wat herkenbaar. Hier ook in de houdgreep op het aankleedkussen. Wat een strijd altijd. Welke luierbroekjes gebruik je? Ook echt nog geen tekenen voor zindelijkheidstraining en zo lang kan hij hier ook helemaal niet stilzitten. Dus ik wacht er nog even mee.
 
@Majom: ook zo’n druktemaker bij jullie dus! Wij hebben de luierbroekjes van Etos (fijnste!) en Pampers in gebruik. Alleen ‘s avonds gebruiken we een normale luier zodat hij zichzelf ‘s nachts niet nat plast. Overdag dus alleen luierbroekjes die ik altijd staand wissel (zolang het dus een plasluier is).
 
Goed om wat ervaringen met luierbroekjes te lezen. Ik zag er de voordelen nog niet zo maar mijn stinkerd poept meerdere keren per dag dus dan is het misschien ook niet zo handig nog. 
 
Bedankt MariekeSep. Ik had net een voorraad luiers gekocht, maar zal bij de volgende koop ook eens luierbroekjes erbij doen.

ZazouSept hier wordt ook heel wat afgepoept, maar het verschonen op aankleedkussen is echt een drama. Dus voor de plasluiers wil ik het weleens proberen.
 
Hier ook een gevecht op t aankleedkussen haha. Het enige dat helpt is zo'n neuszuigertje, zo'n witte bol met tuutje om snotjes uit t neusje van een baby te halen. Haha vraag me niet waarom, maar dat is het enige dat hem lang genoeg afleidt. 
Mijn moeder zegt idd ook altijd dat we met 2 jaar zindelijk waren, mede dankzij die katoenen luiers. Ik zie t hier voorlopig niet gebeuren maar misschien toch leuk om alvast te halen om te kijken hoe hij reageert. 
 
Terug
Bovenaan