Dreumes september 2019

Ik heb alleen maar luierbroekjes vanaf dat ze een maand of 8 was. Toen was het al een drama met stil liggen. ?
Inderdaad staand omhoog trekken, gaat al heel lang goed en sluit mooi aan! Ik snap eigenlijk niet zo goed wat poepluiers voor verschil maken? Je kunt de zijkanten open scheuren en dan is het toch hetzelfde verschonen als een normale luier? Tenzij iedere luier een poepluier is, dan heeft het inderdaad niet zoveel zin ? Hoewel je de nieuwe dan nog steeds makkelijker aantrekt
Wij hebben pampers premium pants en baby dry pants.
 
Bij mij zit het probleem in het blijven staan als de poepluier uit is. Ik kan hem dan niet goed schoonmaken en zijn private parts moeten ook een doekje hebben. Plus jongens willen nog wel eens een surprise plas doen als ze frisse lucht voelen ;-). Ik doe dus met een plasluier verschonen het nieuwe broekje alvast om zijn benen en scheur dan de ander open, trek 'm snel weg en trek dan de ander omhoog. Dus met een poepluier is hier het verschoonkussen nog wel noodzakelijk. Maar dit zijn er twee per dag en op vaste momenten (1x na ontbijt, 1x na avondeten), we zijn hier van de routine haha. 
 
Eigenlijk gewoon al klokzindelijk dus Marieke ?
Mij lijkt het inderdaad lastig om hem goed schoon te maken als hij staat. Meer poepluiers per dag dan plasluiers dus dan is het misschien nog niet zo handig. 


Ik heb de gewoonte om altijd al een schone luier neer te leggen onder de vieze luier als ik die uitdoe. Is nog uit de minibabytijd dat hij soms direct weer begon te poepen haha en ik wilde voorkomen dat alles onder zat. Dus als ik nu een poepluier verschoon en hij krijgt daarna een luierbroekje (die hebben we bij mijn schoonmoeder nml) dan 'mis' ik iets om eronder te leggen. Heeft mij al vaak een vieze ondergrond bespaart, maar misschien moet ik het over een tijdje toch maar weer proberen als het inderdaad staand kan. 
 
Oh zo! Nee met poep moet onze dame ook liggen hoor, anders krijg ik het inderdaad niet schoon. Maar dat is dan toch minder vaak en minder gedoe dan alleen maar losse luiers 
Hier geen peil op te trekken hoor, wanneer er poep is. ? Als ze geen luier aan heeft dan plast ze ook niet, dat is dan wel weer relaxt (ten minste voor een kwartier ofzo ?), dus ik hoef niet zo snel te zijn, ze kan rustig ook even in blote billen rond kruipen tegenwoordig 
 
 
Vraagje, ik wil graag een Ielm pak kopen voor mijn zoontje. Maar in de maattabel staat dat maat 86 is voor 15 - 24 maanden en 92 voor 2 - 3 jaar. Mijn bulletje draagt kleding maat 86 broeken en 92 shirts, maar is 15 maanden. 
Iemand ervaring met hoe groot de pakken vallen? Op de groei kopen is natuurlijk altijd wel prima, maar vind het zonde als hij écht te groot is en erin verzuipt. 
 
Yes hier in het bezit van een Ielm pak (wat een uitkomst)! Ons zoontje is nu 80cm lang en we hebben maat 86. Hij draagt maat 86 broeken (soms nog 80) en maat 86 shirts. Hij kan echt voorlopig nog door met dit pak al kunnen we er niet een té dik vest onder doen dat wordt het wat strak aan de bovenkant. Heb een foto toegevoegd dan zie je een beetje hoe het zit (bij de benen en armen nog voldoende groeimogelijkheid):

https://imgshare.io/image/NFNbmF
 
Onze dochter is 82cm en heeft een IELM, maat 86. Draagt maat 86 broeken en truitjes 80, soms 86 maar die vallen hier erg groot. Ik denk dat het pak nog wel een tijdje mee gaat. Wij kunnen er wel een hele dikke trui onder doen. Ik denk dus dat er wel genoeg ruimte is voor een wat steviger bovenlijf ?
Super pak! Daardoor kunnen we met die regenachtige dagen nog steeds lekker naar de speeltuin.
 
Wat een goede tip. Ik kende IELM helemaal niet. Lijkt mij ideaal. Hier een grote jongen van inmiddels 84cm dus ik twijfel over de maat. Is er ook iemand die maat 92 heeft? En hoe valt die?
 
Terug
Bovenaan