Dreumes september 2019

Hoe gaat het bij jou prilgeluk? 


Mariekesep: wat spannend zeg! Ik snap dat je het anders voor je had gezien, maar de kleine blijft weer een wonder. Heb je nu veel dingen in je hoofd die je dit keer anders zou willen doen nu je het meegemaakt hebt?
Wij missen ook wel de uitjes een beetje in de lockdown, maar het is niet anders. Ook hier geen cruciale beroepen dus we zijn afhankelijk van de opa's en oma's. (Eindelijk een voordeel van gescheiden ouders, 8 opa's en oma's!)
We zijn hier lopend het nieuwe jaar in gegaan. Dus nu is een speeltuin oid nog leuker als ze lekker zelf kan ravotten. Wel nog erg ontevreden vaak, hangt ontzettend aan mij en kan zich slecht zelf vermaken. Nog steeds 2 dutjes want 1 wordt hem niet, maar de nachten zijn wel rommelig dus wie weet toch binnenkort? 


Ja ja september 2021! Ik kwam er 14-1 achter alweer bijna 2 jaar terug. Bizar zo snel gaat de tijd met een kindje. Wie weet wordt ons dit jaar wel een 2e gegund. 
 
Hier gaat ook alles zn gangetje. Ik wou net plaatsen dat ik het ielm pak binnen heb in maat 92. Dat wil prima voor onze zoon. Dus mocht je nog twijfelen Prilgelukseptember dan zou ik gewoon voor maat 92 gaan.

Wat een verschil in gebit. Hier nu alleen nog de 2 onderste tanden en 2 voortanden en een kies door. Overdag gaat alles prima. 'S nachts is en blijft hier nog steeds drama. Ik mag blij zijn als we welgeteld in zijn hele leventje 10 nachten echt hebben kunnen doorslapen. Nu weer een periode van in de nacht wakker worden en huilen. Flesje lijkt nog oplossing te bieden, maar willen we ook niet te vaak aan toegeven. Kan niet wachten tot hij eindelijk eens door gaat slapen.

Jeetje MariekeSep alweer bijna uitgerekend. Ongelofelijk, lijkt mij inderdaad wel zwaar met die kleine en de lockdown. Succes met de laatste loodjes!
 
Spannend Marieke. Hoe gaat het bij jullie, prilgeluk? En bij alle anderen?
Wie was er nou ook zwanger,.. Minni? Misschien zijn er inmiddels nog wel meer dames bijgekomen?
Hier zit een tweede kindje in 2021 nog niet in de planning maar ik merk dat ik er wel meer over na ga denken. Ik zeg iig niet meer meteen 'nee'. Het is nu meer: nee, nog niet. 
Verder gaat het hier zijn gangetje. Het gaan slapen 's avonds is nog wel een dingetje maar hij ontwikkelt zich verder goed en ik geniet enorm van hem. Zijn favoriete woordje momenteel (en antwoord op bijna alles) is Nee Nee Nee Nee Nee. 
 
Oeh Anemoontje dat is in deze tijd niet verkeerd 8 opa’s en oma’s ?! Wij hebben alleen mijn ouders maar ze helpen zoveel mogelijk en dat is echt heel fijn. Ik probeer nog elke dag even met hem naar buiten maar hij is super fysiek dus het is niet bij te houden ?.

Ik moet zeggen dat wij gigantisch geluk hebben gehad met ons zoontje. Het slapen overdag was de eerste maanden niet echt aan de orde maar daarentegen altijd een goede slaper in de nacht geweest. Hij slaapt nu gerust van 19:00-08:00/09:00 uur en gaat zonder protest slapen. Nu overdag 1,5-2 uur (1x slapen) dus dat is ook prima (op de opvang daarentegen maximaal 45 minuten, maar wie weet na de lockdown beter). Verder ook gewoon een makkelijk en tevreden jongetje. Wel flink druk en begint nu heus ook wat peuter-achtige buien te krijgen maar in het algemeen mogen wij écht niet klagen. Ik hoop dat zijn broertje hem daarin volgt. Dat is wel spannend want je bent nu flink verwend dus het kan ook heel anders uitpakken natuurlijk. Wel van plan wat kleine dingen anders te doen in de kraamweek en me wat minder onzeker te voelen in het begin, maar goed het was de eerste dus ik denk dat dit ook normaal was. Ook voorbereid nu op de darmkrampen en begonnen met probiotica bijvoorbeeld.

Leuk dat er meer aan een tweede denken, ik zal af en toe wel een update plaatsen hoe het is, en of ik nog leef ?. Snap het ook heel goed als je nog even wilt wachten. Ik denk dat alle leeftijdsverschillen leuk zijn. Ik vind het nu wel eens jammer dat hij het nog niet beseft maar aan de andere kant lijkt het me heerlijk dat ze straks samen door de speeltuin kunnen rennen.
 
@Mariekesep, spannend dat je op het punt staat te bevallen!! Als ik het me goed herinner heb jij bij de eerste ook wat langer rond gelopen toch? Ben benieuwd of deze ook weer eventjes op zich laat wachten ? Heel veel succes met de laatste loodjes ? en ja.. de tijd vliegt!! 
@Anemoontje, wauw 8 opa's en oma's, ideaal ?
@Majom, ik gun jullie ook gewoon even een paar aaneengesloten nachten doorslapen!! Echt wat moet dat pittig zijn, diep respect!
@Zazousept, ja baby 2 is hier onderweg!! Ik heb deze week mijn 20 weken echo, ben op de helft. (Nog een meisje!! ?) :) Knap hoor, dat jouw zoontje al zo goed nee kan zeggen! Nu is het nog leuk ;)
Hier gaat nog steeds alles goed. Wij hebben een pittige dame die weet wat ze wil, ontzettend leuk. Ik kan nu echt al lol trappen met haar, ze is heel grappig! Met slapen zitten wij ineens in een chille situatie, ze doet nog heerlijk twee dutjes per dag (een korte in de ochtend en een lange middagdut) en ze slaapt ook nog het klokje rond tot 07:00!! Durf het bijna niet te schrijven want wij hadden altijd een vroege vogel. Dit zal ook wel een fase zijn dus ik geniet er heel erg van zolang het duurt ?
Onze uitjes zijn inderdaad ook rondjes wandelen, fietsen en tour de speeltuin. Maar zij lijkt geen last te hebben van de lockdown! We proberen creatief te blijven met activiteitjes maar ze is al snel tevreden. 
 
Leuk om weer te lezen hoe het met iedereen gaat.

@Anemoontje, wat tof dat jullie nadenken over een tweede. Jullie hebben het ook zwaar gehad. Mooi dat je er dan toch weer voor wilt gaan. Balen dat ze nog steeds zo ontevreden is. Hoe gaat het met jou?

@Majom wat zwaar die nachten. Ik hoop zo dat dat binnenkort over is. Het is je gegund.

Hier gaat het mwa mwa. Het slapen blijft een ding. Hij slaapt nog steeds slecht overdag. Als hij twee dutjes doet duren die beide zo'n 30 minuten. Als hij sochtends weigert, dat gebeurt 5/7 van de dagen in de week, dan slaapt hij dus 1x 40 minuten max. Hij is er zelf echt niet content mee. Wordt huilend wakker en blijft dan eigenlijk huilen, zeuren, drammen en dreinen tot 18.00u. Dat zijn lange middagen.
Ik heb een cruciaal beroep dus hij mag gewoon naar de noodopvang. En daarnaast 1 dag naar opa en oma. Dat houdt ons op de been.

Verder is het (in de ochtend) een lief ventje, knuffelig en heel grappig. Hij ontwikkelt super. Staat de hele dag met z'n jas en z'n schoenen in zijn handen bij de voordeur. Buiten spelen is echt favoriet. Hij loopt goed nu en kletst veel. Een woordje of 15 nu denk ik. Hij heeft nog steeds maar 4 tanden in totaal, 2 boven en 2 onder. Dus met alles wat we achter de rug hebben moeten alle tanden ook nog doorkomen. Zie daar wel tegenop, maar t is niet anders.

Die 'tweede' sluit ik ook niet meer uit, maar 2022 is vroeg genoeg haha.
 
Wat leuk om zo veel verhalen weer te lezen! 
minni wat leuk nog een meisje erbij!
mariekesep succes met de laatste loodjes! 


prilgeluk herkenbaar het in de gang staan met de jas en schoenen, dat doet onze zoon ook. Hij roept dan heel hard: doei doei doei ? 
Hier ook absoluut nog niet bezig met een tweede. Ik kan me in 2022 ook wel vinden ?‍♀️
Hier zijn de kiezen de afgelopen periode doorgekomen en mijn God dat vond ik erg heftig! Gelukkig nu ons mannetje weer terug. Hij kletst veel en inderdaad naar de speeltuin of lekker in de tuin zijn ook hier favoriet. Ook fietsen we wat af. Muts op, wantjes aan en gaan! 
Ook in bad gaan blijft hier een enorm spetter succes.
ik herken wel wat de meeste van jullie zeggen; ik ben ook wel toe aan een uitstapje met het gezin. Een dagje dierentuin, even naar het zwembad oid. Ik mis het best wel moet ik zeggen. 
 
 
Wat leuk om te lezen veel buitenkindjes dus! Hier ook zo'n actieve dame die graag buiten is het liefst op de fiets want de kinderwagen is maar saai haha. 
Prilgeluk: ik snap soms ook niet waar ik de energie vandaan haal om te denken aan een 2e net als bij majom zijn de nachten hier 5/6 dagen in de week ook geen pretje. Nu denk ik in een keiharde slaapregressie al zo'n 1,5 week de nachten zijn erg kort en dat zijn momenten dat ik denk laat maar even haha! Een tijdje geleden ging het best goed sliep ze wel wat door, maar nu al weer een hele tijd niet dat ze vaak huilt in de nacht. 

Op een dag komt het vast allemaal goed hoop ik. Wel 'grappig' want eerst dacht ik als ze kan zitten is ze vast meer tevreden, als ze kan lopen is ze vast meer tevreden, maar maakt eigenlijk allemaal niet uit. Afleiding is het beste voor haar om dr blij te maken, maar 12 uur op een dag best lastig. 

juffielies: die dagjes uit zijn jammer hé! Vooral nu ze meer begrijpen en heerlijk even zwemmen of diertjes kijken. 


Hier wordt wel heel veel gepraat. Ik zou niet weten hoeveel woorden ze al wel niet kan. Ze telt zelfs al wel tot 3 en praat de hele dag door. Als ik dipsi lala en po hoor weet ik ook hoelaat het is hah. 
 
 
Terug
Bovenaan