Dreumes september 2019

Wat heerlijk @Mariekesep! Gefeliciteerd!! Klinkt ideaal deze bevalling, doe mij er ook zo één ;) Nu lekker genieten!!
Wij kwamen er bij onze 20 weken echo achter dat we toch een jongen krijgen!! Bij 16 weken was het nog een meisje haha, dus we moesten even schakelen. Nu helemaal gewend aan het idee! Nu lekker allemaal jongens kleertjes shoppen ?
Met onze dreumes gaat het ook heel goed, ik vind het zo snel gaan weer met de ontwikkeling. Begint echt weer meer woordjes beter uit te spreken en begrijpt alles wat je zegt ? Hebben jullie dat ook, wij denken soms dat ze niet luistert, maar als bijvoorbeeld het woord 'buiten' valt rent ze naar de deur om haar schoenen aan te trekken. ? Ook is ze de hele tijd alles aan het opruimen en schoonmaken, weet niet van wie ze het heeft maar zodra ze een doekje of handdoek ziet begint ze de tafel of het raam te poetsen. ?
 
Gefeliciteerd met Hugo!? Fijn dat alles goed gegaan is.
Hier is t weer ontzettend vroeg elke ochtend. Half 6 is geen uitzondering ? Ook het ontbijt is drama. We geven altijd pap, maar hij kijkt mn yoghurt uit mn bakje. Heeft iemand tips?
Wat geven jullie?
 
Gefeliciteerd met Hugo ?. Zo had ik zelf geheten als ik een jongen was geweest. Blijf het een hele mooie naam vinden. Fijn ook, dat je positief terug kijkt op je bevalling.

Hier proberen we nu 1 x slapen, maar dit is meestal een half uurtje helaas. 1800u soepeltjes naar bed en dan slaapt hij tot 0600u volgende ochtend. Acceptee acceptee roepen we hier de hele dag haha.

Qua ontwikkeling snap ik helemaal wat je bedoelt! Als ik vraag of hij naar buiten wilt gaat hij zelf zijn jas en schoenen halen. Als ik dan ook om mijn schoenen vraag (ik ben soms lui haha) haalt hij nog de juiste ook.
Ook ja en nee komen er op de juiste momenten goed uit dus ik kan hem echt voor keuzes stellen. Scheelt veel strijd.

Ik hoop echt dat hij ooit langer gaat slapen overdag want ben dat chagrijnige gedoe vanaf 13.00u smiddags best zat. T is niet leuk dat je elke dag weer blij bent dat t 1800u is en hij naar bed kan. Maar goed. Meer dan hoop kunnen we niet hebben.
 
Gefeliciteerd met Hugo, MariekeSep! Wat fijn dat je een goede bevalling hebt gehad. Hoe gaat het herstel van de bevalling?

Prikgelukseptember heb zo met jullie te doen. Hoop dat jullie snel een wat vrolijker kindje hebben in de middag, die ook overdag wat langer slaapt.

Jeetje zo had zoonlief nog maar 4 tanden en 1 kies. En nu komen er ineens 3 tanden en een kies tegelijkertijd bij. Bijna een verdubbeling haha. En geloof het niet maar juist nu heeft hij voor het eerst 3 nachten achter elkaar doogeslapen. Tsjonge dan merk je pas hoe moe je bent. Helaas de laatste 3 nachten niet doorgeslapen, maar vannacht is hij voor de 3e keer een nachtje uit logeren :)

Die ontwikkeling merk ik hier ook. Veel meer snappen dan je eigenlijk merkt. Hier is hij vrij laat met praten (zegt alleen mama en papa), maar dat komt vast vanzelf. Ik kan mij er gelukkig nog niet druk over maken.
 
Majom, hier ook nog maar 4 tanden, heel grappig gezicht. We zitten zo te wachten op nieuwe tandjes. Hopelijk gaat t hier ook met een paar tegelijk, je kunt t maar gehad hebben, dat doorkomen.
 
Wat een verschil in ontwikkeling dan he?
Hier al een mond vol met tanden en kiezen. Hij heeft vooral van die kiezen echt last.
En praten gebeurd hier ook nog niet echt hoor. Alleen papa en mama. Hij is wel vaak gefrustreerd als we hem niet snappen,  dus hoop dat hij zich snel wat meer kan uitten.
 
Marieke gefeliciteerd met jullie zoon Hugo! Fijn dat de bevalling goed gegaan is! Het zal een bijzondere kraamtijd zijn zo. Hoop dat jullie lekker van elkaar kunnen genieten. 
minni, wat bijzonder dat je eerst te horen krijgt een meisje en vervolgens toch een jongen, kan me voorstellen dat dat even schakelen is! 
prilgeluk het blijft een enorme zoektocht voor jullie. Hoop dat het snel toch op een of andere manier beter mag gaan in de middagen.

hier loopt alles goed. Hier wel al veel tanden en ik kan me voorstellen dat die kiezen zeer hebben gedaan, die zijn dan wel echt groot in vergelijking met de andere tanden haha. Hier wordt er best veel gepraat: mama, papa, die, koe boe, tas, paardje hihihi, trein. En alle andere geluiden die vast ergens voor bedoeld zijn maar vooral gezellig klinken. 

zijn er bij jullie ook al wel eens "driftbuien"? Onze zoon heeft de afgelopen dagen het gillen ontdekt. Vandaag flipte hij hem omdat hij zijn schoenen aan wilde, maar niet wilde zitten, dus ik ze niet aan kon doen. Toen ik er na 5min klaar mee was en de schoenen in zijn tas stopte, werd hij hélemaal wild.
echt een eigen willetje aan het ontdekken nu.. soms vermoeiend vind ik, maar ook fascinerend dat zo'n klein mannetje al zo goed kan vertellen wat hij wel en niet wil ha ha 
 
Gefeliciteerd met Hugo! Gek hoor, een tweede baby in de september groep! Maar wel super tof!
Ik zal ook weer eens een update geven. Tandjes, al aardig wat. De 8 snijtanden zijn door en 4 kiezen. En op dit moment komen ook de hoektanden door. Veel bijten op de vingertjes dus.
Driftbuien? Al vanaf net na haar 1e verjaardag laat ze het duidelijk zien als ze het er niet mee eens is. Het is een pittige tante en mag ze iets niet, nou berg je dan maar! Hoofdbonken enzo! 
Ik vind het een beetje lastig hoe ermee om te gaan, maar ik negeer het maar zoveel mogelijk en probeer daarna uit te leggen wat er gebeurd is. Of ze het snapt is een tweede, haha. Maar verder is het echt een moppie hoor en genieten we volop van alle woordjes en nieuwe vaardigheden die ze elke dag laat zien! ? 
Wij wilden op zich ook niet te lang wachten met een eventuele tweede. Omdat nummer 1 zo lang op zich heeft laten wachten en er is middels IVF. Ik wilde het een half jaartje geven en inmiddels zijn we bij maand 6 aanbeland zonder resultaat helaas. Ik denk dat een natuurlijke zwangerschap er gewoon niet in zit. En het medische traject ga ik niet meer doen. Dan maar 1 kindje, ook helemaal prima! ? 
 
Terug
Bovenaan