Dreumes september 2019

Ik had een heel verhaal getypt en ineens was het weg.. kan ik weer opnieuw? even de verkorte versie dan maar.
MariekeSep wauw van harte gefeliciteerd met de geboorte van Hugo! Hoe vindt Siem het? Hoe gaat het met jou?
Prikgelukseptember heftig allemaal zeg. Is hij na een halfuur ook gewoon klaar met slapen? Blijft nooit iets langer liggen? 
Juffielies hier af en toe nu ook 'driftbuiem'. Valt me nog mee, maar als ze het ergens niet mee eens is, dan kunnen we dat goed horen en kan ze uit der dak gaan. Ik probeer het deels te negeren en deels haar af te leiden, op deze leeftijd helpt afleiden vaak nog wel goed heb ik gelezen? En geduld proberen te bewaren. Maar vind ik ook nog wel eens lastig, met name als ik zelf vermoeid ben?
MamavanIJ wat leuk al die tanden al. Hier nog maar 7 in totaal hihi. En wat naar dat je denkt dat een natuurlijke zwangerschap niet gaat lukken, als ik vragen mag; hoe komt dat? Of was er geen reden?
Hier komen ook steeds meer woordjes, zo leuk. Kan nu ook diertjes nadoen?? ik vind dit echt een hele leuke leeftijd. Als ik thuiskom of haar ophaal na een dag werken, roept ze heel blij 'maamaaa'. Echt intens genieten vind ik dat? 
De wens voor een 2e wordt bij ons nu ook steeds groter. We hebben besloten om vanaf heden geen anticonceptie meer te gebruiken, dus ik ben benieuwd. Mijn man is heel makkelijk en zegt dan 'nou we zien wel en als het nu mag gebeuren, fantastisch. Als het nog even op zich laat wachten ook prima'. Voor mij iets lastiger loslaten pffff, ik merk aan alles dat er nu heel veel mee bezig ben en continu let op wanneer ovulatie, wat voel ik, want liever deze maand dan over een halfjaar etc. Irritant! 
 
Dankjewel voor de felicitaties! Het gaat heel goed. Siem vindt zijn broertje interessant en gaat af en toe even kijken. Hij zwaait welterusten in de avond en houdt verder helemaal zijn eigen ritme aan. We zijn daar ontzettend blij mee. Want het is wel weer wennen hoor om drie keer per nacht te voeden / verschonen etc.! Maar ben nu weer gewend aan dat ritme en Hugo is een tevreden ventje. Nu komen wel de darmkrampen (weten jullie het nog ??). Herstel gaat een stuk sneller dan bij de vorige zwangerschap maar ik heb dit keer een badbevalling gehad zonder hechtingen dus dat is prettig.

@Mientjeee: spannend! Ik snap helemaal dat je zodra je hebt uitgesproken ervoor te willen gaan dat het moeilijk is om het los te laten. Hopelijk is het jullie snel gegund.

@Minni: wat een verrassing! Dat zal even schakelen zijn maar geloof me, jongens zijn zo leuk (al kan ik niet meepraten voor de meiden haha).

@Mamavanij: ik hoop dat het jullie alsnog gegund is, en anders is het wel fijn dat je 1 ook prima vindt. Heeft natuurlijk ook een hoop pluspunten!

Hier is overigens het volledige melkgebit door. We hebben de afgelopen twee weken iedere 2 uur zijn kwijlsjaaltjes moeten vervangen en wat chagrijnige buien gehad maar we zijn er vanaf ?. Overigens ook af en toe driftbuien maar valt nog mee. Bij ons helpt afleiden het beste. Meestal ga ik op een redelijk volume een boekje voorlezen of vraag ik of hij mee gaat spelen op zijn kamer. Verder probeer ik ook uit te leggen waarom het niet mag al lijkt hij daar niet veel mee te kunnen nog. Ook krijgen wij eindelijk wat woorden, heeft hier best lang geduurd maar gaat nu meteen wel hard. Super leuk en denk ook goed dat hij zich wat meer kan uiten.
 
Mientjeeee Helaas nooit echt een definitieve diagnose gehad. Onbegrepen onvruchtbaarheid noemen ze dat dan. Zo irritant. Je hebt liever een oorzaak die je de schuld kan geven zeg maar. Lichamelijk zijn we allebei in orde. Wel hebben ze ooit eens gezegd dat de eicelkwaliteit waarschijnlijk niet zo goed is. Maar dat is niet aangemerkt als dé reden. 
Ik merk dat ik soort nieuwe hoop heb nu ik een keer zwanger ben geweest, maar ik ben ook bang voor weer teleurstelling. Het is een dun lijntje zeg maar. Maar goed, we zijn echt waar zo super blij dat we in ieder geval 1 kindje hebben mogen krijgen! Dus al komt er nooit een tweede dan is dat zo.
Woordjes hebben we hier ook volop. Zo leuk! Gezellig om een beetje te "kletsen". Al is het soms een heel gepuzzel om er wat zinnigs van te maken. ?
Ik heb onlangs een potje aangeschaft! ? Ik zag een leuke aanbieding en dacht, je kan het maar vast hebben. Staat nu in de woonkamer bij haar speelgoed, puur en alleen om dat ding normaal te maken zeg maar. Gister zei ik: ga je even op je potje zitten? En hup daar ging ze, komt omlaag en trots rond te kijken. Haha. Uiteraard nog met broek aan natuurlijk. Maar het was wel even een leuk moment.
Als ik mij niet vergis gaan kindjes het zelf aangeven als ze er aan toe zijn, dus we merken het vanzelf! ?
 
Wat leuk om allemaal te lezen meiden. Hier wordt ook flink gekwijld de laatste dagen maar wel heel wisselend. Hij heeft al zijn tanden en vier kiezen dus dan zullen het de kiezen daarachter zijn denk ik? Daarna is het compleet toch?
De nachten zijn hier nog steeds heel wisselend. De ene nacht slaapt hij tien uur achter elkaar, de andere nacht is hij uren wakker. Het zelf in slaap vallen lukt gelukkig wel iets beter. En soms valt hij tijdens het drinken in slaap en kan ik hem zo wegleggen. Dan heb ik geluk ;)
Slapen jullie kindjes nog 2 keer of 1 keer overdag?!
 
Zazousept mijn zoontje slaapt 1 keer overdag. Meestal rond half 1/1uur. Slaapt dan 1-2 uur.
Onze nachten worden steeds korter. Het was vanmorgen weer 05:30 uur. En dan wil hij echt niet meer slapen. Hoop dat het door die laatste sprong komt en snel weer beter wordt. Kan me niet herinneren wanneer het na 06:30 uur was....
 
Ook hier 1x slapen, meestal rond half 1 naar bed en slaapt dan tussen 1 en 2 uur. De laatste tijd wel korter omdat hij een gigantische uitslaper is. Vanochtend werd hij om 09:15 uur wakker (gaat om 19:00 uur naar bed). Meestal is hij tussen 08:30 en 09:00 uur pas wakker. Straks als de KDV weer open gaat moet hij hier vanaf maar hem eerder wakker maken betekent een dreumes met ochtendhumeur. Voor nu genieten we hier maar van haha!
Soms is het hier trouwens strijd qua boterhammen eten. Het lijkt alsof hij het zat is. We proberen af te wisselen met in de ochtend 1 boterham en een roerei maar 's middags vind ik het soms zoeken. Ik maak af en toe zoete aardappelpannenkoeken. Toevallig nog iemand met leuke recepten / tips voor de lunch?
 
Hier ook wel eens een banaan ei pannenkoekje als lunch. Als ontbijt ipv brood soms ook pap of kwark met fruit. Als je hem zoiets als ontbijt geeft, heeft hij dan wel trek in brood als lunch?
Hier toch ook vandaag 1 slaapje geprobeerd. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Hij slaapt beide slaapjes altijd nog flink dus ik had het idee dat hij het nog wel nodig had, maar hij gaat er daardoor laat in 's avonds en nu de nachten zo *piep* gaan is het natuurlijk wel weer eens het proberen waard. 
 
Hier wordt meestal nog 2x geslapen. Hij is meestal rond 10 uur echt al wel weer moe. Bij het tweede slaapje maak ik hem dan wel vaak wakker, zodat hij niet te lang slaapt. Wanneer het wel goed te rekken doet hij 1 slaapje. Bij 1 slaapje gaat hij na de lunch naar bed.
Het slapen gaat hier ineens super. 3 nachten dus helemaal doorgeslapen en de andere nachten maar 1x eruit en snel er weer in. Wat is dat genieten.

Hier nog wel brood, met verschillend beleg. Ene bijvoorbeeld kaas of boterhamworst of smeerleverworst (hartig), andere broodje dan vaak zoet. Hij eet er nu meestal 1,5 a 2 per ontbijt/lunch. Maar ook weleens 1 broodje en stuk fruit of een ei.
 
Terug
Bovenaan